madox Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Czyli jednak złom.Tyle to palą 5.0 v 10 .Tylko diesel.2.0 biturbo 250KM boxer diesel 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubiks Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Dobrze, że w SG nie ma kompa pokazujacego spalanie. Dzięki temu śpi się spokojniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 (edytowane) Odnośnie foteli ostatni zrobiłem 1500 km z krótkimi przerwami na tankowanie, i za tydzień ponownie to samo - nie odczuwałem żadnego dyskomfortu. dodam że tę samo trasę pokonywałem legacy 2008 i też bylo spoko ale lewa noga czasami pobolewała. Forkiem zresztą tę samą trasę robiłem w tamtym roku i też bez zastrzeżeń. Jechało ze mną dwóch kupli i 3 rowery - dwa na haku jeden w bagażniku. Wszyscy zachwyceniu komfortem jazdy i fotelami, nikogo nic nie bolało. Spalanie 11 l - prawie wylacznie autostrada prędkości 140-160 km/godz , momentami 180 km/h. Ja jestem zadowolony ze spalania ii z foteli. Co mnie drażni to podłokietnik, nachylony do przodu - zjeżdża mi łokieć oraz brak domykania szyb, Edytowane 9 Maja 2015 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Spalanie 11 l - prawie wylacznie autostrada prędkości 140-160 km/godz , momentami 180 km/h niewiele więcej jak XV SBD przy tych samych prędkościach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Taaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 niewiele więcej jak XV SBD przy tych samych prędkościach legacy sbd palił mniej w podobnych warunkach pewnie z 8-9 jeśli dobrze pamiętam, opory powietrza niestety robią swoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 legacy sbd palił mniej w podobnych warunkach pewnie z 8-9 jeśli dobrze pamiętam, opory powietrza niestety robią swoje dlatego nie porównuję do Legacy czy nawet Outbacka tylko do Forestera, którego opory powietrza dotyczą bezsprzecznie w takim samym jak nie większym stopniu jak Subaru XV obydwa auta mają taki sam prześwit do tego Forester jest wyższy i nieznacznie szerszy w przeciwieństwie do XV ma na stałe zamontowane relingi dachowe, które jakiś wpływ na spalanie przy wyższych prędkościach mają a mimo to spalił zaledwie 11 l/100 km w autostradowej trasie przejechanej w "słusznym" tempie prawie wylacznie autostrada prędkości 140-160 km/godz , momentami 180 km/h. jeśli w podobnych warunkach XV SBD czy Forester SBD spalą między 9 a 10 l/100 km co nie jest cyfrą "wyssaną z palca" to 11 l/100 km FXT z fantastycznym, cichym i mocnym 2.0 DIT pod maską to zdecydowanie niewiele więcej pytanie jak na to spalanie wpływa różnica w skrzyniach i napędach, ale to już całkiem inna kwestia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Ja poprzednim Forkiem SBD jak jeździłem do Włoch czy Niemiec z takimi prędkościami jak pisze @jaszyn to wychodziło 9,0-9,2l na 100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) Ja poprzednim Forkiem SBD jak jeździłem do Włoch czy Niemiec z takimi prędkościami jak pisze @jaszyn to wychodziło 9,0-9,2l na 100km http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/79295-jazda-foresterem-autostrada/?p=2227487 Niestety, widać pogorszenie w imię unowocześnienia - Forester III generacji zachowuje się na autostradzie o niebo lepiej, bo ma lepszą aerodynamikę (choć może trudno mówić o aerodynamice w przypadku tego modelu, może lepiej - ma mniejsze opory powietrza). I mniej pali, natomiast jest w nim więcej hałasu od powietrza. biorąc pod uwagę doświadczenie użytkownika obydwu generacji można przyjąć, że Forester SBD IV pali więcej jak III koleżanka używa od nowości, kupionego w polskiej sieci Forestera III 2.0 NA manual i porównując jej spalanie na autostradzie nowy FXT jest wręcz oszczędny Edytowane 10 Maja 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 koleżanka używa od nowości, kupionego w polskiej sieci Forestera III 2.0 NA manual i porównując jej spalanie na autostradzie nowy FXT jest wręcz oszczędny może zapomniała o V biegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 koleżanka używa od nowości, kupionego w polskiej sieci Forestera III 2.0 NA manual i porównując jej spalanie na autostradzie nowy FXT jest wręcz oszczędny może zapomniała o V biegu? być może, zapytam jednocześnie dziękuje za poradę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Powiedzcie mnie,czy XT też wychodzi na tych Geolanderach ,czy jak im tam co Outback? Bo na asfaltowej ,krętej, MOKREJ drodze, objadę każde Subaru ośką na Michelinie ,co za złomiate opony. Czyli home made w przypadku xt comfort ,musiałby wyglądać tak -wymiana foteli -wymiana głośników -montaż ledów -montaż oświetlenia bagażnika -wymiana opon I mamy kompletne i fajne auto (szmatka zostaje ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Proponuje nowe XC90, Madox Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 koleżanka używa od nowości, kupionego w polskiej sieci Forestera III 2.0 NA manual i porównując jej spalanie na autostradzie nowy FXT jest wręcz oszczędny może zapomniała o V biegu? być może, zapytam jednocześnie dziękuje za poradę niestety prędkości "autostradowe" są trochę niemiarodajne, dla niektórych "autostrada" to komfortowo-krajobrazowe 120kmh, dla innych przepisowe 140+10, jeszcze inni preferują gonitwę lewym pasem, ale przy prędkościach powyżej 100 zupełnie inny wpływ na spalanie zaczynają mieć każde dodatkowe 10kmh, opór powietrza, wiatr (siła/kierunek), opony. Szczególnie przy gabarytach Forka. Jestem w stanie uwierzyć, że XT MY13 spali mniej niż SF III z 2.0, ale w identycznych warunkach to raczje mało prawdopodobne, ale ciekawe jak to dokładniej sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 niestety prędkości "autostradowe" są trochę niemiarodajne, dla niektórych "autostrada" to komfortowo-krajobrazowe 120kmh, dla innych przepisowe 140+10, jeszcze inni preferują gonitwę lewym pasem, Spalanie 11 l - prawie wylacznie autostrada prędkości 140-160 km/godz , momentami 180 km/h. Jestem w stanie uwierzyć, że XT MY13 spali mniej niż SF III z 2.0, ale w identycznych warunkach to raczje mało prawdopodobne, ale ciekawe jak to dokładniej sprawdzić? znany mi Forek III 2.0 NA w takich warunkach spala więcej jak 11/100km w identycznych warunkach to raczje mało prawdopodobne, ale ciekawe jak to dokładniej sprawdzić? przejechać odcinek "testowy" w możliwie najbardziej zbliżonych warunkach jednym i drugim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 zaczynają mieć każde dodatkowe 10kmh, opór powietrza, wiatr (siła/kierunek), opony. Przy prędkościach powyżej 140 km/godz każe 10 km/godz więcej to pewnie około 0.5-1.0 l/100 większe spalanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 no o tym piszę jaszyn, mi na autostradzie pokazywał 9-10, ale jak tylko zacząłem deptać po 140-150 (plus 3 pasażerów i bagaż, zimowe opony) to pokazało się 12-13. nie boli, bo mam lpg, tylko chodzi o porównanie, jak silnik z turbo i ponad 200koni moze palic mniej jak 150konny wolny ssak? imposiburu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 (edytowane) nie boli, bo mam lpg, tylko chodzi o porównanie, jak silnik z turbo i ponad 200koni moze palic mniej jak 150konny wolny ssak? imposiburu może bo ma: - inny napęd - inną skrzynię - inny silnik do tego jeśli obydwa auta muszą pokonać porównywalne opory aerodynamiczne a ich waga jest zbliżona to jadąc z takimi samymi prędkościami wykonują taką samą (zbliżoną) pracę a do tego potrzeba podobnych ilości energii maksymalna moc silnika FXT nie ma tu znaczenia, jeśli jeden i drugi jadą ze stałą prędkością powiedzmy 140 km/h to moc generowana przez każdy z nich w tym czasie jest zblizona Edytowane 10 Maja 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 ąż tak inny napęd? masz jakieś materiały dot. różnic napędu SH vs SJ? no tak, CVT robi robotę, ale co ze stratami automatu? niewiele wiem na temat silnika w SJ, więc nie chcę się wymądrzać, ale raczej jest FB20 i niewiele się różni od EJ20 (pomijając turbinę oczywiście)? więcej wniosków możnaby wyciągnąć mając wykresy mocy/momentu z SH i SJ XT, pogrzebię, może się znajdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 no o tym piszę jaszyn, mi na autostradzie pokazywał 9-10, ale jak tylko zacząłem deptać po 140-150 (plus 3 pasażerów i bagaż, zimowe opony) to pokazało się 12-13. nie boli, bo mam lpg, tylko chodzi o porównanie, jak silnik z turbo i ponad 200koni moze palic mniej jak 150konny wolny ssak? imposiburu W Top Gear był kiedyś taki test. Jeździli bodajże BMW M3 i Toyotą Prius. Efekt też był taki, że BMW spaliło mniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 no tak, CVT robi robotę, ale co ze stratami automatu? hydrokinetyk jest blokowany ąż tak inny napęd? masz jakieś materiały dot. różnic napędu SH vs SJ? manual ma centralny mechanizm różnicowy, CVT tył "dopinany" (spinany) sprzęgłem wielopłytkowym niewiele wiem na temat silnika w SJ, więc nie chcę się wymądrzać, ale raczej jest FB20 i niewiele się różni od EJ20 (pomijając turbinę oczywiście)? FA20F - to nie tylko turbina ale też bezpośredni wtrysk paliwa, inne średnia i skok W Top Gear był kiedyś taki test. Jeździli bodajże BMW M3 i Toyotą Prius. Efekt też był taki, że BMW spaliło mniej... wiadomo wszytko zależy od warunków trudno szukać przewagi hybrydy trasie z jednostajną prędkością np rzędu 130 km/h, niewielki silnik spalinowy musi dodatkowo "dźwigać" baterię a odzysk energii znikomy żeby nie powiedzieć żaden bo właściwie cały czas trzeba napędzać auto silnikiem spalinowym mnie się też marzy taki test dwóch Subaru z takimi samymi silnikami a różnymi skrzyniami np. Forester SBD manual vs. Forester CBD CVT przy obydwa w trasę ze stałą prędkością powiedzmy 100 i 140 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Powiedzcie mnie,czy XT też wychodzi na tych Geolanderach ,czy jak im tam co Outback? ... co za złomiate opony. Geolanadar faktycznie mi też nie pasuje, ale mój FXT wyszedł z Bridgestonami. objadę każde Subaru ośką na Michelinie A tu to się popisałeś znajomością tematu ... z gazet motoryzacyjnych. Sorry, ale to kolejna poszlaka, że z samochodami NIE MASZ JESZCZE do czynienia w praktyce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 no tak, CVT robi robotę, ale co ze stratami automatu? hydrokinetyk jest blokowany ąż tak inny napęd? masz jakieś materiały dot. różnic napędu SH vs SJ? manual ma centralny mechanizm różnicowy, CVT tył "dopinany" (spinany) sprzęgłem wielopłytkowym niewiele wiem na temat silnika w SJ, więc nie chcę się wymądrzać, ale raczej jest FB20 i niewiele się różni od EJ20 (pomijając turbinę oczywiście)? FA20F - to nie tylko turbina ale też bezpośredni wtrysk paliwa, inne średnia i skok Dzięki za wyjaśnienie, troszkę naoglądałem się materiałów nt cvt i o sprzęgle hidrokinetycznym też chyba w tym wątku już było, więc nie ma co powtarzać. No tak, przecież FA20F, ale gafę palnąłem <sorry> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 No tak, przecież FA20F, ale gafę palnąłem jaki to problem po to mamy forum żeby sobie pogadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Powiedzcie mnie,czy XT też wychodzi na tych Geolanderach ,czy jak im tam co Outback? Bo na asfaltowej ,krętej, MOKREJ drodze, objadę każde Subaru ośką na Michelinie ,co za złomiate opony. XT wychodzi na Bridgestone Dueler, jest to opona całoroczna przeznaczona do SUV-a, więc trudno ją porównywać do letniej sportowej opony. Nie takie jej przeznaczenie. Ale zawsze możesz do listy dopisać wymianę opon ew. zakup kilku kompletów na różne okazje. BTW zapomniałeś do listy dopisać "program" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się