Jump to content

Alfik

Użytkownik
  • Content Count

    878
  • Joined

  • Last visited

About Alfik

  • Rank
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Forester XT 14

Recent Profile Visitors

454 profile views
  1. Miałem kilka lat SJ XT, a wcześniej Pajero i Kyrona - mocy to foresterowi nie brakuje. Działanie konwertera przy CVT pozwala precyzyjnie pełznąć pod górę - nie dusi się, nie cierpi. Nie wiem kiedy się przegrzeje, ale mi się to nie przydarzyło. Kontrola trakcji jest niezła - auto potrafiło jechać w warunkach w których ledwo chodziłem. Dla mnie ograniczeniem w terenie były małe koła i brak osłon podwozia. Profil 55 to nie jest dużo gumy - tyle mam teraz w golfie - w Ssangyongu czy Mistrubisji bok opony miał 20cm a nie 12. Do tego dojazdówka zamiast zapasu. Moja opinia - forester przejedzie, ale go szkoda na kamiory.
  2. Miałem "przyjemność" jechać w sobotę w dzień (od Węgier). Autostrada przed i za Zagrzebiem - dramat i tragedia - jechaliśmy bocznymi drogami kilka razy widząc korek z daleka. Kilkadziesiąt kilometrów za Zagrzebiem - płynna jazda aż do Makarskiej (byłem pierwszy raz tam i nie polecam - dla mnie za dużo ludzi). Bylismy parę dni na Hvar, potem Plitwice i teraz Istria. Ogólnie fajnie, ale drogo...
  3. Alfik

    Sedan - relingi

    Na przykład tak: Interpack ma belki do Twojego auta.
  4. Alfik

    Sedan - relingi

    Relingi wzdłuż auta a belki w poprzek. Nie widziałem sedana z relingami. Belki istnieją do prawie każdego auta.
  5. A wiecie, że większość bagażnikow na hak jest nielegalna? Jak przeczytałem o tym w Motorze, to nie uwierzyłem, ale sam przejrzałem nowe przepisy. Z jednej strony można dostać trzecią tablicę (mam), a z drugiej te nowe przepisy wymagają w bagażniku świateł cofania i przeciwmgielnego. Poza najnowszymi modelami bagażniki nie mają tych świateł, bo mają siedmiodniowe wtyczki a nie 13-pin. I mandat. Ciekawe, że przyczepa lekka może mieć 7pin, a bagażnik już nie (przepis wymieniając światła wymagane nie pomija tych, których 7 pin nie obsługuje. Mimo to, hak jest najlepszy, zaraz po dostawczaku.
  6. Silnik trzeba wybrać do przeważającego zastosowania - u mnie w pierwszych dwóch latach przeważała trasa drogami jednopasmowymi - XT idealny - prędkości umiarkowane więc spalanie ok, a mocy jak potrzeba, to do woli. Jak mi się eksploatacja zmieniła na 90% autostrady to z żalem, ale pożegnałem się z XT. Pewnie na krótkie jazdy NA, a na autostrady diesel. Już wiele razy pisano, że przydałby się w forku silnik z levorga w w levorgu motor z XT.
  7. Ja też walczyłem Hunterem z wibracjami - skończyło się na uznanej reklamacji opon i wymianie - importer też weryfikował Hunterem i wyszło jak w moim warsztacie.
  8. Zgadzam się z powyższymi. I Subaru nie kłamie chwaląc się zmniejszeniem spalania w nowych modelach. "Opłata" jest za każdą z różnic od wskazanego wyżej golfa - pewnie litr za automat, kolejny za 4x4, litr za prześwit, litr za wysokie nadwozie i litr lub więcej za moc. Ale zrezygnuj z tego i masz ... golfa. Poza Subaru miałem jeszcze trzy auta 4x4 (Alfa, Ssangyong i Mitsubishi) i wszystkie paliły ponad 10 mimo znacznie mniejszej mocy i diesli. Nawet ten golf jak mu dodać koni, haldexa i prześwitu to spali parę litrów więcej, a nadal będzie płaski.
  9. Bardzo wysoko cenie XT ale taki wynik spalania to raczej porażka, niż sukces. Sam uzyskałem 6,8 na prawie 400km przy średniej ponad 70. Poniżej jednak przykład z mojego obecnego auta, też benzyna turbo (ale słabsza). Proszę zwrócić uwagę na różnicę średniej prędkości. Jechały trzy osoby z bagażem.
  10. Do KWW - wreszcie ktoś, kto ma realną potrzebę forestera. Teść jest kierownikiem budowy - jeździ hondą co w praktyce oznacza, że dużo chodzi . Ja miałem uzasadnienie jak żona prowadziła pensjonat z dała od asfaltu i to w połączeniem z 300km dojazdu co tydzień. Dla krótszych tras, miasta i trudniejszego terenu stawiał bym na wolnego ssaka. Poza wzpomnianą osłoną dochodzi możliwość włożenia felg 16" z bardziej terenową oponą, brak potrzeby chłodzenia turbiny, tylne samopoziomujące zawieszenie. 2.0 ale z CVT z uwagi na wygodę w mieście. Największą stratą wobec forka w moim golfie jest ręczna skrzynia.
  11. To ciekawe pytanie. Wersji bez turbo pewnie bym nie kupił - rozważałem Outlandera i rav4 - podobne ceny i gabaryty, gorsze w terenie ale nie bez zalet. XT zaś mnie zachwycił - jest wyjątkowy. Ale z drugiej strony mojego XT już sprzedałem - był dla mnie za drogi - trudno mi było zaakceptować średnie spalanie powyżej 10/100, szczególnie w długich podróżach autostradowych. Jakbym miał wolnego ssaka to bym go nie sprzedał. Łatwiej w nim oszczędzać, korzyści ze zmiany samochodu na bardziej oszczędny nie były by tak duże (myślę i o paliwie i o wartości sprzedaży - nowe auto mam tańsze od używanego XT). Mój rekord spalania w XT to 6,8 - jazda 400 km w sznurze tirów bez wyprzedzania i z wiatrem. Jak jechałem na narty to było koło 11. Po mieście mało jeździłem. Podsumowując - jak chcesz fajny samochód to tylko XT. Jak rozsądny to nie Subaru (chyba, że na prawdę potrzebujesz zdolności terenowych). Obecnie jeżdżę golfem .
  12. Też miałem proclip brodit na desce. Super rozwiązanie - stabilne i bezinwazyjne. Do tego najpierw miałem przykręcony uchwyt Ram Mount a potem przyklejony uchwyt magnetyczny, by telefon wkładać jedną ręką. Alternatywnie stosowałem uchwyt na kratkę (na drugi telefon) kenu airframe - stabilny a nie rzucający się w oczy. Dlugie ramie do szyby to możesz znaleźć w Ram Mount - wybierasz jakie chcesz i możesz dodać przegub i kolejne ramię. Poza tym Ram Mount ma fantastyczne przyssawki i wszystko jest pancerne.
  13. Akurat jak zmieniałem koła zważyłem zimowe na stalowej i letnie na alu - rozmiar ten sam, opony nowe, różnica - stal 300g lżejsza. Ale dobre felgi alu będą lżejsze od stalowych. Zmiana felgi nic nie da. Wozić możesz zestaw naprawczy. To jest małe i lekkie. Ale jak piszesz o wyprawach, to nie wyobrażam sobie braku zapasu, szczególnie przy 17" z uwagi na nieoczywistą dostępność nowych od ręki. Jak się opona tak uszkodzi, że da się ją naprawić to zwykle i zestaw naprawczy pozwoli dojechać. Jak się rozerwie, czy uszkodzi na boku to potrzebujesz nowej, a to już może być parę dni postoju. W Subaru praktycznie potrzebujesz 4. Na wyprawy brałem pełny zapas na identycznej feldze plus dojazdówka (koło na dachu, dojazdówka pod podwoziem) albo w innym aucie pełny zapas plus kompresor - raz złapałem dwie gumy jednego dnia - kompresor pozwolil dojechać do wulkanizatora dzięki dopompowywaniu koła z mniejszą dziurą. Bez zapasu to można jeździć po swoim mieście. Montaż niefabryczny zestawów dojazdowek - taki jak pytałeś to się da zrobić, ale producenci pewnie nie dadzą na to gwarancji. P.s. Do opon 225/55r17 miałem w jednym samochodzie "składaną" dojazdówkę - ze taką oponą, która jest przechowywana bez powietrza i jest bardzo cienka i pompuje się ją przed użyciem. To była alfą, ale takie są też w Porsche.
  14. W terenie manualna skrzynia ma tylko dwie przewagi - mniejsze koszty w przypadku dostania się do środka wody i odpalanie na zaciąg w przypadku śmierci rozrusznika. Do samej jazdy automat (i zapas koników).
  15. Przyjrzyj się lampie przeciwmgielnej z bliska. To dwie lampy w jednej. Ma dwie żarówki i dwie homologacje. Fakt jadnak, że ani to ładne za dnia ani skuteczne jako przeciwmgielne.
×
×
  • Create New...