Kambol

Użytkownik
  • Zawartość

    592
  • Rejestracja

  • Ostatnio

1 obserwujący

O Kambol

  • Ranga
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    OBK H6, MY 2007

Ostatnio na profilu byli

397 wyświetleń profilu
  1. Szkoda tylko, że jest problem z przeciążeniem i mocą silników.
  2. Może nie odpowietrzyli układu, albo korek chłodnicy jest uszkodzony, bo jeśli nie, to...
  3. Gdzieś się zapodziały wyniki z trasy tur-ter: https://zlot.subaru.pl/zlot2017/?page=galeria => WYNIKI
  4. Trasy turystyczne też mają element współzawodnictwa i rywalizacji i nie powinny być traktowane gorzej pod względem nagród, zwłaszcza, że biorą na siebie znacznie większe obciążenie załogami niż szosowa i terenowa. Likwidacja nagród tylko na turystykach pogłębi i tak już delikatnie widoczny podział na te lepsze "prawdziwe" trasy i gorsze turystyczne, a przecież nie o podziały nam chodzi. Niektórzy traktują starty (zwłaszcza w szosowej) jak profesjonalne zawody i wyróżnianie (nagrodami) tej trasy tylko zwiększa napinkę tamże. A to ciągle, tak jak trasy pozostałe ma być zabawa podszyta amatorską rywalizacją. Ale jak najbardziej jestem za obniżeniem wartości nagród we wszystkich klasach - być może zmniejszy to napinkę... To akurat chyba nie było nigdy zabronione, ale zależy jedynie od zarządu danego hotelu. Raczej żaden "kawiorowy" hotel nie pozwoli sobie na miasteczko namiotowe na pięknych trawinkach, zwłaszcza, że miejsce zwykle dzielimy z innymi nieplejadowymi gośćmi. Wspólne kwatery i dojazdy z wysuniętych placówek też sprzyjają integracji. Mam wrażenie, że wprowadzi to tylko dodatkowy bałagan organizacyjny i pucharowy. Aktualny podział na 4 trasy + Apacz wydaje się złotym środkiem. A Suabriada niech pzostanie Subariadą, jako wyższy stopień wtajemniczenia. Bardzo fajny pomysł z wyświetlaniem "wspomnień" na imprezie wieczornej. Też świetny pomysł. I być może zachęci to szersze grono kierowców do odbycia szkolenia w ramach przygotowania i zbrojeń do Plejad. Płyty poślizgowe pewnie zwykle będą poza zasięgiem zlotu, ale slalomy, zakręty, "łosia" można zaimprowizować na lotnisku, czy placu.
  5. Już nawet nie pamiętam, jakie zamontowałem. Sprawdzę i się odezwę. Dziękuję.
  6. Dzięki. Sprawdzę ten trop. Byłem pewny, że to wtyczka za radiem i nawet nie skontrolowałem gniazda.
  7. @SubGaja Jakie to blokady kół włączyłeś przed bajorkiem?
  8. Ale droga. Wystarczyło wymienić napinacze...
  9. Jeśli likwidacja nagród, to raczej na wszystkich trasach, bo jeśli tylko na turystycznych (aby zmniejszyć rywalizację), to po co te PKC, próby itd... Taka propozycja czysto przejazdowej trasy już padła powyżej (@przemekka), ale moim zdaniem na krajoznawcze, grupowe przejazdy "dla frajdy z jazdy" mamy Subariady, a cała przyjemność Plejad, to oprócz spotkań właśnie rywalizacja, próby, PKC, zadania zręcznościowe itp. Sedno w tym, aby wyważyć zdrową, koleżeńską rywalizację z dająca trochę adrenaliny "napinką". Niestety to sprawa szeroko pojętej kultury każdej z załóg i na nic tu regulaminy... Kategorii Apacz moim zdaniem nie ma co upodabniać do pozostałych (przez dodanie zadań/konkurencji), bo zamiast odciążyć organizatorów (co się chyba udało w tym roku), przysporzy tylko pracy. Może jedynie wyposażyć Apacza w książkę drogową (z krajoznawczą trasą) z zaznaczonymi atrakcjami i miejscami do zwiedzania. Bez zadań na zaliczenie (czyli np. huta szkła, kopalnie, zamki, muzea...). Zgadzam się z przedmówcami (@pumex1), że mamy już obecnie nowotworowy rozrost kategorii, za które przyznawane są nagrody. Z jednej strony, to dobrze, bo uczestników jest wielu i tych szczęśliwych, nagrodzonych może być więcej, z drugiej strony... no właśnie, nagrody dosyć często przypadają tym samy osobom (załogom) w kilku kategoriach (co przy obecnym systemie jest zrozumiałe, ale budzi niesmak...). Chociażby konkurs fotograficzny i prosta zmiana pozwalająca nagrodzić więcej osób - zdjęcia wytypowane przez jury do nagrody (I, II, III miejsce) wypadają z konkursu o nagrodę publiczności (pozbywamy się kilku dubli). W kontekście zwiększenia rotacji na "pudłach", dobrym pomysłem wydaje się też zaproponowane dodawanie "karnych" punktów (sekund) laureatom poprzedniego Zlotu. Zgadzam się również, że wjazd na próby powinien następować wg kolejności przyjazdu na poprzedzający PKC, czyli kulturalna kolejka. Konkurs fotograficzny obejmujący piątek i sobotę, to też świetny pomysł, ale nadal pozostawiłbym po jednym zdjęciu z danej kategorii. Pytanie czy jury będzie w stanie zająć się tym w sobotę przy natłoku innych obowiązków... I moim zdaniem duża bolączka wyników tras turystycznych, czyli odpowiedzi na pytania na kracie. Myślę, że u wielu "punkty krajoznawcze" budzą emocje, bo "na pewno miałem dobrze, a wynik 0". Tu zaczynają się protesty, zawracanie głowy komisji i zapewne potężne wydłużenie czasu jej pracy. A można tego uniknąć i zwiększyć transparentność na kilka sposobów: 1. wywieszenie po zakończeniu tras przed Biurem i na stronie internetowej prawidłowych odpowiedzi - większość protestów odpada, bo od razu widzę, że wpisałem inaczej niż na wzorcu i słusznie nie mam punktu. 2. ostateczne zaliczanie pytań (bez możliwości późniejszej dyskusji) przez sędziów lub pracowników w miejscu, którego dotyczą (na wieży, zaporze, zamku, kościele...), tu też późniejsze protesty nie wystąpią (prawdopodobnie ), bo komisja tylko przepisze wynik nadany w punkcie. Na koniec wielkie podziękowania i gratulacje dla Dyrekcji i wszystkich współpracowników za organizację kolejnego wspaniałego spotkania sympatyków Subaru. Miałem szczęście uczestniczyć w dwóch poprzednich Zlotach i widzę ogromny postęp organizacyjny. Kolejki na próbach, to w tym roku były maleńkie kolejeczki (gdyby nie deszcz, to cała przyjemność w postaniu chwilę z innymi załogami). Ogłoszenie wyników zaskakująco wcześnie i najpierw w klasach turystycznych (brawa i ukłony za gigantyczną pracę komisji). Piękne trasy i dopracowane książki drogowe. Chapeau bas!
  10. Robiłeś jakąś aktualizację oprogramowania? Jeśli tak, to ściągnięcie nowych efemeryd może potrwać znacznie dłużej niż zwykły start. Jeśli nie, to albo coś z anteną (brak połączenia) albo padł chipset. P.S. Satelitów (nie satelit).
  11. Może pierwsze Plejady zimowe, np. w lutym - zapewne liczba zgłoszeń opadnie do akceptowalnego dla miejsc dziewiczych poziomu. Sytuacja wydaje się patowa. Z jednej strony w interesie nas wszystkich jest ograniczenie liczby uczestników (dobór lokalizacji, kwestie organizacyjno-logistyczne), a z drugiej umożliwienie udziału wszystkim chętnym... Jak żyć?
  12. To ja się też pochwalę, że przejechałem tam Outbackiem na zwykłych letnich, bez specjalnego ognia, powolutku i na raz. Aczkolwiek "próba", jak na trasę turystyczną dość wysublimowana...
  13. ...i przy okazji dorzucić do nich odbłyśniki lamp.
  14. A jeśli chcesz trzymać go w gnieździe OBD na stałe, to kup od razu taki z włącznikiem, który się usypia po wyłączeniu zapłonu (i nie rozładowuje aku.).
  15. https://www.google.pl/maps/place/50°57'03.1"N+15°48'54.8"E/@50.950871,15.8139231,333m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d50.950871!4d15.815229