Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Nie bardzo wiem, co chcesz od spalania. Wczoraj, trasa Garwolin - Ryki (42 km), spokojna jazda: na ekspresówce 140, poza nią 110.

Jak dla mnie OK, szczerze powiedziawszy ten samochód (w praktyce) pod względem stosunku oiągi/spalanie nie odstaje in minus od konkurencji

 

01375479815426526520.jpg

 

Po drugie - przez 20 kkm ani razu nie pomyślałem "rany, ale by mi się 30 koni więcej przydało, bo tak kiepsko to jedzie", za to zawsze jazda nim sprawia mi dużą przyjemność i daje poczucie, że jeśli będę miał taką potrzebę, to (z wyjątkiem emek, amg i innych sportowych czy pseudosportowych modeli)) jestem w stanie nacisnąć gaz i zostawić całe towarzystwo za sobą. Na pewno osiągi jego odstają in plus w stosunku do "szarej masy" samochodów poruszających się po naszych drogach  A ja osobiście taką świadomość bardzo sobie cenię -  i właściwie nigdy tej możliwości nie wykorzystuję ;)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JJacek - jest gdzieś między 200 a 250 stroną wątku pomiar xt na hamowni .Maks to 230 KM

Chodzi mi konkretnie o hamownię silnikową, wyniki z hamowni podwoziowej to mogą służyć do np porównywania modyfikacji, różnych egzemplarzy tego samego auta itp

Poza tym jak wygląda pomiar strat w przypadku CVT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,ale jakbyśmy nie chcieli więcej ,to dalej mieszkalibyśmy w jaskini .A ja chce tylko wiedzieć czy np z uwagi na cvt używane xt da się dłubnąć na powiedzmy 280Km i czy są np do tego boxy.Jutro podzwonię gdzieś,ale jak ktoś wie może przecie powiedzieć


To było do sjak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma jeszcze "pogwarancyjnych" FXT, więc nie sądzę, aby ktoś inwestował w opracowywanie rozwiązań dla tak rzadkiego na naszym rynku silnika. FXT trzeba obecnie przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza, jeśli komuś to odpowiada to ok, jeśli nie - jest konkurencja. Jak chcesz się bawić z modyfikacjami to lepszym wyborem będzie np Tiguan TSI. (Ale za to jest nieco ciaśniejszy i ma zwykłego haldexa - coś za coś)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie bardzo wiem, co chcesz od spalania. Wczoraj, trasa Garwolin - Ryki (42 km), spokojna jazda: na ekspresówce 140, poza nią 110.
 

 

przy takiej jeździe spalanie 8,1 

 

nie ma po co kupować diesla  ;)


 

 

Nie ma jeszcze "pogwarancyjnych" FXT, więc nie sądzę, aby ktoś inwestował w opracowywanie rozwiązań dla tak rzadkiego na naszym rynku silnika.
 

 

problemem raczej nie jest wykonanie co brak chętnych 

osobiście poluję na taki silnik z osprzętem  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej jeździe rzeczywiście różnica jest mała. Ale lawinowo rośnie jak zaczyna się jazda bardziej "aktywna" - wyprzedzania, górki i inne wymagające wciśnięcia gazu sytuacje., tudzież wiatr w nos ;) Ale fakt - dla spokojnej jazdy na pustej szosie różnica jest zdumiewająco mała i jeśli ktoś głównie tak eksploatuje auto, to sens zakupu diesla jest problematyczny

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem nowy sposób na oszczędzanie. Jazda z żoną ze złamanym żebrem daje o połowę niższy wynik (7,2) niż jazda za karetką z tą żoną - ta sama trasa, tylko w drugą stronę. Taka żona daje niższe spalanie niż dziecko z chorobą lokomocyjną. Szkoda tylko żony, boli ją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale lawinowo rośnie jak zaczyna się jazda bardziej "aktywna" - wyprzedzania, górki i inne wymagające wciśnięcia gazu sytuacje., tudzież wiatr w nos

 

diesel w tym czasie też weźmie swoje, do tego zapewne osiągi FXT w tym czasie znacząco odbiegają od tych z diesla

Forester SBD CVT Sport nazwijmy go dieslowskim odpowiednikiem FXT jest nieznacznie droższy w zakupie, występuje tylko w wersji "FXT Platinium"

 

mówiąc inaczej jak ktoś szuka sprawnego, oszczędnego, lekkiego SUV-a nie znajdzie nic lepszego jak FXT

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem nowy sposób na oszczędzanie. Jazda z żoną ze złamanym żebrem daje o połowę niższy wynik (7,2) niż jazda za karetką z tą żoną - ta sama trasa, tylko w drugą stronę. Taka żona daje niższe spalanie niż dziecko z chorobą lokomocyjną. Szkoda tylko żony, boli ją

Współczuć żonie. Jednak wolę więcej wydać na stacji benzynowej ...

 

 

 

diesel w tym czasie też weźmie swoje, do tego zapewne osiągi FXT w tym czasie znacząco odbiegają od tych z diesla

 

Tak, ale "przyrost" spalania w dieslu jest nieporównywalnie mniejszy niż w FXT ( w porównywalnych warunkach będziesz miał albo 6,5 vs 8, albo 10,5 vs 18 l). Oczywiście osiągi, swoboda jazdy i wynikająca z tego przyjemność czy mniejsze zmęczenie są mocno po stronie FXT

sjak ,Tiguan ? No co Ty.Klepią to samo z 10lat.Kto jeszcze kupuje taką staroć.

No widzisz - coś musisz poświęcić - albo osiągi, albo zużycie paliwa, albo dużo większe pieniądze na wejście. Dla mnie (i nie tylko) FXT jest jednym z najlepszych możliwych wyborów biorąc pod uwagę stosunek wszystkich istotnych cech, Ty zdajesz się widzieć wąskie wycinki, które w danym momencie przesłaniają Ci całą resztę i niestety konieczność jakiegoś kompromisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak podliczyć, to złamanie żebra w parku linowym kosztowało 25pln. Do tego lekarstwa.... Lepiej cieszyć się jazdą.

 

A tak na marginesie - nie macie wrażenia, że FXT czasem jest szybszy, a czasem wolniejszy? Zdarzy się, że przyśpieszę i jest niesamowity, a czasem idzie, ale tak bez ognia. Mam wrażenie, że znaczenie ma szybkość wciskania gazu. Jak się nagle wdusi, to gorszy efekt, niż jak stopniowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A tak na marginesie - nie macie wrażenia, że FXT czasem jest szybszy, a czasem wolniejszy? Zdarzy się, że przyśpieszę i jest niesamowity, a czasem idzie, ale tak bez ognia. Mam wrażenie, że znaczenie ma szybkość wciskania gazu. Jak się nagle wdusi, to gorszy efekt, niż jak stopniowo.

 

W trybie "I" rzeczywiście tak się dzieje. W pozostałych nie zauważyłem.

Oprócz tego stwierdzam, że rzeczywiście jest nieco"kapryśny" jeśli chodzi o paliwo. Ostatnio koło mnie facet zaczął sprzedawać paliwo z Litwy - ostatnie 2 tankowania - mam inny samochód :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia jeżdżę na S i jest lepiej niz na I pod względem powtarzalności zachowania na wciśnięcie jak i auto ciut mniej spala. Dlatego nie bardzo wiem, po co jest tryb I.

 

Sport Sharp oprócz 8 zamiast 6 biegów czym sie różni od trybu S? Pytam bo jeszcze nie testowałem :)

 

Jesli chodzi o przyspieszenie - zauważyłem (być może to tylko odczucie), że samochód szybciej się zbiera jak wciskam pedał z wyczuciem. Wciśnięcie do dechy daje pewne zawachanie...tez tak macie?

 

Ciekawe to CVT... ;)

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie manualnym tak. W automatycznym działa bezstopniowo. W S# działa jak 8 biegowy automat niezależnie czy zostawiłeś decyzje jej, czy sam się bawisz łopatkami. Dodatkowo, co jest dużym plusem, nie wtrąca się jak dochodzisz do max obrotów i nie przerzuca sama biegu na wyższy.

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę w 99,9% w trybie automatycznym i skrzynia zawsze daje odczuc, ze mieli wirtualnymi biegami. Czuc to delikatnie, ale czuc :)

 

Jak pomajtam manetami to skrzynia reaguje ostrzej. W ogole nauczylem sie bardzo sprawnie wyrywać jak jest potrzeba. Manetą lewą bieg lub dwa w dół, gaz ciut mocniej do dołu ale z wyczuciem. Auto wtedy bardzo ladnie wyrywa.

 

Jeszcze nie wiem co daje tryb SS, ale mocno zastanawiam sie po co jest I?

 

A Ty Slawek na ktorym smigasz?

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A Ty Slawek na ktorym smigasz?

 

Albo I albo SS, jakoś najrzadziej S.

 

Pobaw się na SS, naprawdę ciekawie skrzynia się zachowuje. Zwłaszcza przy ostrzejszej jeździe nieźle "wyczuwa" intencje kierowcy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeżdżę w 99,9% w trybie automatycznym i skrzynia zawsze daje odczuc, ze mieli wirtualnymi biegami.

 

???? To ja w takim razie mam skore jak nosorozec bo nie czuje nic. W obydwu moich egzemplarzach przy wcisnieciu gazu i trzymaniu go na stalym poziomie wcisniecia przyspieszanie jest liniowe i nie czuc majdrowania niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jest jak masz serię wyprzedzań, gdzie musisz się na moment chować w sznur samochodów. Skrzynia utrzymuje odpowiednio niski bieg i obroty pozwalające na momentalne przyspieszenie.

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem w dwa miejsca i nikt nie robi wirusa do tego 2.0dit 240.Nie ma jednak jak Superb.5.8 do paki za wolno,jeden telefonik ,dzień dobry,chciałem 2.0tsi 280 na 370 w Superbie.A zapraszamy,ale jutro ,bo dziś mamy 10takich do zrobienia

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś, po bardzo miłych 300km w FXT (niestety 10,6 wg komputera), przyjrzałem się w salonie nowemu Discovery Sport. Jeśli ktoś narzeka na niewygodne albo śliskie fotele w FXT - niech spróbuje w Land Roverze, to znów polubi forka :) (małe, twarde, śliskie, niewygodne). Prześwit mniejszy (sprawdzałem), plastik pod silnikiem - liczyłem na więcej. Widoczność i poczucie przestronności - gorsze, do tyłu dramat - jak by patrzeć przez rurę kanalizacyjną. Robi jednak (i słusznie) wrażenie większego samochodu. Niewątpliwie jednak auto jest ładnie wykończone i ma znacznie większy kufer. Jak będę chciał jeździć w kufrze, to zmienię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie ma jednak jak Superb.5.8 do paki za wolno,jeden telefonik ,dzień dobry,chciałem 2.0tsi 280 na 370 w Superbie.A zapraszamy,ale jutro ,bo dziś mamy 10takich do zrobienia

podobno  można wgrać nowy program w Superb przy pomocy telefonu.. :)  wychodzi taniej ! i dodatkowo 4 KM gratis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...