Skocz do zawartości

ketivv

Użytkownik
  • Zawartość

    4245
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O ketivv

  • Tytuł
    ..:: Forumus maximus ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Dębica
  • Auto
    X1

Ostatnie wizyty

726 wyświetleń profilu
  1. O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

    https://electrek.co/2017/10/26/toyota-elon-musk-fuel-cell-hydrogen/ tapatalk
  2. Subaru Levorg

    cóż, należy przypomnieć, że do tego grona zaliczała się tez Japonia i jej machina przemysłowa - dobrowolnie wykorzystywana do celów prowadzenia wojny jako agresor - w której brał udział protoplasta Plejad "Historia marki oraz jej logo są porównywane do historii przemysłu w Japonii, która sięga roku 1918. Jeden z pionierów japońskiej techniki lotniczej Chikuhei Nakajima zarejestrował w 1917 roku firmę Nakajima Aircraft Company. Po zakończeniu II wojny światowej, podobnie jak inne zbrojeniowe firmy Państw Osi, Nakajima Aircraft uległa demilitaryzacji i decyzją władz okupacyjnych została podzielona na 12 odrębnych, niepowiązanych ze sobą w żaden sposób firm. W 1953 roku sześć z tych przedsiębiorstw zjednoczono ponownie za zgodą Stanów Zjednoczonych oraz ONZ w koncern Fuji Heavy Industries zajmujący się wytwarzaniem m.in. maszyn roboczych, sprzętu budowlanego i gospodarstwa domowego." https://pl.wikipedia.org/wiki/Subaru "Nakajima (jap. 中島飛行機株式会社, Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha) – jedna z największych japońskich wytwórni lotniczych działających w okresie II wojny światowej. Zakłady zostały założone w 1917 r. przez Chikuhei Nakajima. Nazwę Nakajima otrzymały w 1931 r. Zakłady zasłynęły z szybkich myśliwców, produkowanych w pierwszych latach II wojny światowej. Ogółem w czasie wojny zakłady Nakajima wyprodukowały 19 561 samolotów, w tym 19 396 samolotów bojowych. Po klęsce Japonii, wytwórnię przekształcono w koncern Fuji Heavy Industries i przeprofilowano. Koncern produkuje m.in. samochody marki Subaru." https://pl.wikipedia.org/wiki/Nakajima "Suma ofiar śmiertelnych drugiej wojny światowej zawiera także ofiary japońskich zbrodni wojennych. R. J. Rummel oszacował liczbę cywilnych ofiar japońskiego ludobójstwa na 5 424 000 osoby. Liczba ta rozkłada się następująco w poszczególnych krajach: Chiny - 3 695 000 ofiar, Indochiny - 475 000, Korea - 378 000, Indonezja - 375 000, Malaje i Singapur - 283 000, Filipiny - 119 000, Birma - 60 000 i wyspy pacyficzne - 57 000. Według naukowca całkowita liczba japońskich zbrodni wojennych ofiar wśród jeńców wojennych wynosiła 539 000. W zależności od narodowości jeńców liczby te wynosiły: Chiny - 400 000, Indochiny Francuskie - 30 000, Filipiny - 27 300, Holandia - 25 000, Francja - 14 000, Wielka Brytania - 13 000, Brytyjskie kolonie - 11 000, USA - 10 700, Australia - 8 000[11][203]. Werner Gruhl oszacował liczbę cywilnych ofiar Japończyków na 20 365 000 osób. Liczba ofiar według pochodzenia: Chiny - 12 392 000, Indochiny - 1 500 000, Korea - 500 000, Holenderskie Indie Wschodnie - 3 000 000, Malaje i Singapur - 100 000, Filipiny - 500 000, Birma - 170 000, robotnicy przymusowi w Południowo-wschodniej Azji - 70 000, internowani nieazjatyccy cywile - 30 000, Timor - 60 000, Tajlandia i wyspy pacyficzne - 60 000. Szacowana przez niego liczba ofiar wśród jeńców wojennych to 331 584 osoby, co z uwzględnieniem narodowości rozkłada się następująco: Chiny - 270 000, Filipiny - 20 000, USA - 12 935, Wielka Brytania - 12 433, Holandia - 8 500, Australia - 7 412, Kanada - 273, i Nowa Zelandia - 31[204]. 11 000 indyjskich jeńców wojennych spośród 60 000 pojmanych w wyniku kapitulacji Singapuru, zginęło w niewoli[205]. Spośród 130 895 zachodnich cywili internowanych przez Japończyków, 14 675 zginęło w wyniku głodu i chorób[206][207]." https://pl.wikipedia.org/wiki/Ofiary_II_wojny_światowej mnie auta niemieckie potrafią zużyć tyle "węgla" ile podaje producent (w ściśle określonych warunkach) i takie same doświadczenia miałem z produktem z Kraju Kwitnącej Wiśni przy czym Subaru z racji wielkości sprzedaży na terenie EU w kwestii emisji powstałego po spaleniu węgla CO2 o ile mi wiadomo korzysta z łagodniejszych wymogów jak wielcy niemieccy gracze tegoż rynku
  3. Impreza MY2018

    jest też autem - jakby to powiedzieć - bezkompromisowym zbyt "wyposażonym" do jazdy codziennej a to kosztuje (hamulce, zawias, dobry napęd na 4 z centralnym aktywnym dyfrem, szpera na tyle , bezpośredni hydrauliczny układ kierowniczy tak ale ten sam silnik jest też dobrze już poznany, łącznie z wadami jak i możliwością modów STI jest bez wątpienia świetnym autem do codziennej jazdy i nie ma żądnych przeciwwskazań żeby go w taki sposób używać natomiast problemem jest brak "oferty środka" taka Impreza WRX 2.0 DIT nie "sport sharp" jak STI ale "sport like"
  4. Impreza MY2018

    pełna zgoda zgoda co do "wad" sedana tapatalk
  5. Impreza MY2018

    "średniak" w jakim sensie ? wielkości ? STI w tej kwestii to całkiem przyzwoite auto mające wystarczająco miejsca dla 4 osób i całkiem sensowny bagażnik powiedziałbym wręcz, że jako kompakt jest dość duży
  6. O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

    zbyt droga logistyka, konfekcjonowanie itp. tapatalk
  7. O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

    technologia wodorowa już jest niemalże skreślona
  8. Impreza MY2018

  9. Diesel Outback 2015

    "Niestety, 24 miesiące i 100 tys. km później dowiedzieliśmy się już, że redakcyjny kolega nie miał racji. Gdy XV zostało wypatroszone w obecności eksperta Dekry, gorzka prawda ujrzała światło dzienne. Górne części tłoków pierwszego i trzeciego cylindra były stopione aż do krawędzi, a na ścianach cylindrów widniały wyraźne rysy. Jeszcze kilka tysięcy kilometrów i bokser zostałby znokautowany. To pewne jak amen w pacierzu! Zaczęliśmy więc szukać źródła problemu. Okazało się, że we wspomnianych cylindrach (1. i 3.) dawka wtryskiwanego paliwa w trakcie pracy silnika pod częściowym obciążeniem różniła się od ilości, jaka powinna być dostarczana. Przypuszczamy, że nieprawidłowy proces spalania spowodował oblepienie dysz wtryskiwaczy, które w wyniku tego niewłaściwie rozpylały paliwo." http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/test-100-tys-km-subaru-xv-z-dieslem-i-gora-problemow/381jr Niestety miałem, bezradność ASO w temacie ciągłego rozrzedzenia oleju taka sama.
  10. Outback MY 2018

    to zobaczymy jakie modele będą w ofercie jak zabraknie Diesla z niskim CO2/km do tego co by nie powiedzieć Diesel to jednak "kawał tortu" w realnej sprzedaży Subaru w EU jeśli to prawda, że nie ma Diesla we wspomnianej ofercie to aż się prosi zapytać co jest tego powodem ?
  11. Serwisowanie OKB 2.5

    Nigdy wcześniej BMW nie jeździłem, natomiast od marca b.r. tak się poukładało, że stałem się klientem ASO BMW i drakońskie ceny to mit. W porównaniu do Subaru - którego ASO też byłem klientem - wymagane interwalami przeglądy wychodzą nie drożej a skłonny jestem powiedzieć, że wręcz taniej dla silnika o pojemności 2.0 dm3. Pomijam kwestię rozpiętości interwałów bo i tak olej wymieniam co 15 k km a nie wg. wskazań co w praktyce oznaczałoby co 27-30 k km drastycznie obniżając łączne koszty serwisowania z dłuższego przebiegu.
  12. SUBARU XV

    mocy maksymalnej to raczej gdzieś pod koniec obrotomierza ;-) tak czy inaczej jako niemalże jedyny dostępny silnik trochę za słaby a raczej oferta silnikowa zbyt uboga
  13. Impreza MY2018

  14. Leasing, gdzie najlepiej?

    do tego mocno degresywne np. 3-4 pierwsze raty
  15. Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.

    baterie po 8 latach nie muszą być wymieniane, nie można mylić gwarancji na baterie z jej żywotnością bo to tak jakby powiedzieć, że Subaru po 3 latach jest do wyrzucenia w teorii taka bateria może starczyć nawet na 500 000 mil (804 672 km) z degradacją ok. 20% https://electrek.co/2016/06/06/tesla-model-s-battery-pack-data-degradation/ przyjmując za realne użytkowanie takiego auta w przypadku Subaru w PL oznacza to 804 672 km / 15 000 km = c.a 54 wymiany oleju x 6l = 336 l oleju silnikowego który trzeba wyprodukować, dostarczyć, wymienić, zebrać i utylizować to samo dotyczy 54 filtrów (oleju oraz powietrza) jak i kosztu 54 wymian x 350 PLN (cześć w ASO część nie) 18 900 PLN przyjmując, że mamy sprawną zdegradowaną o 20 % baterie po 804 000 km ma ona jeszcze swoją wartość np. jako przydomowy magazyn energii lub jako źródło materiałów do recyklingu (przykładem kaucja za akumulatory obecnie) nawet gdyby to było 10 % wartości początkowej to mówimy o paru tysiącach pln teraz 200 000 mil (321 860 km) zrobione Teslą Model S w praktyce wykazało degradację pojemności baterii o ok. 6% (https://insideevs.com/200000-miles-tesla-model-s-experienced-6-battery-degradation/) kto z was zrobił ostatnimi laty swoim samochodem ponad 300 tyś km ? przyjmując przebiegi po 40 000 km i okres pełnej gwarancji na baterię czyli wspomniane 8 lat otrzymujemy przebieg 320 000 km po którym pojemność baterii spadła o 6% ale wciąż jest to sprawny samochód
×