Skocz do zawartości

ketivv

Użytkownik
  • Zawartość

    4253
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O ketivv

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Dębica
  • Auto
    X1

Ostatnie wizyty

815 wyświetleń profilu
  1. ketivv

    Leasing, gdzie najlepiej?

    tak tylko w ramach refleksji, przy możliwie dużym oderwaniu od "spraw politycznych" woda (słodka woda) jest zasobem niezbędnym nam do życia podobnie jak paliwa kopalne (obecnie nasza cywilizacja jest w pełni o nie oparta), obydwa z nich są zasobami ograniczonymi przy czym w Polsce z wodą mamy problem o którym często zapominamy lub zwyczajnie nie mamy świadomości problemu "Wody mamy w Polsce dość mało i trudno ją magazynować w zbiornikach, gdyż większość kraju zajmują niziny i utwory porowe o dużej przepuszczalności. Dla stworzenia dużego sztucznego zbiornika zaporowego należałoby więc zalać wodą wielki obszar, a to spowodowałoby ogromną ingerencję w środowisko. Można jednak, i trzeba, lepiej i oszczędniej wodą gospodarować. Widać to na przykładzie Izraela, gdzie na jednego mieszkańca przypada niemal siedem razy mniej wody niż na statystycznego Polaka. A jednak ludzie potrafią sobie tam radzić, powszechnie stosując recykling wody. Woda np. z umywalki czy z płukania w pralce, która u nas kierowana jest do oczyszczalni, tam jest wielokrotnie wykorzystywana. Innym przykładem do naśladowania jest Japonia, gdzie uzyskano bardzo wysoki wzrost efektywności użycia wody. W ciągu kilku dekad woda podrożała dla dużych odbiorców o dwa rzędy wielkości, co stymuluje zamykanie obiegów wody przez zakłady przemysłowe. Oszczędność wody bardzo się tam opłaca. Gospodarka i społeczność Polski powinny być w pełni świadome zagrożeń w odniesieniu do zasobów wodnych i ich przyszłości." http://www.pan.poznan.pl/nauki/N_114_07_Gutry.pdf
  2. ketivv

    SUBARU XV

    myślę, że na prowadzenie się XV (nazwę go w starej budzie z nowym nie mam żadnych doświadczeń) warto spojrzeć przez pryzmat uniwersalności zawieszenia i o ile na fabrycznych oponach na równym asfalcie auto może zaskoczyć to jednak - co już kiedyś na forumie wystukiwałem - im gorsza droga tym prowadzenie jest lepsze dlatego warto przyjąć, że zawieszenie XV to kompromis będący wynikiem dostosowania tegoż do stylu całego auta i to się Subaru wg. mnie udało bo trudno nie przyjąć, że XV jest autem bardzo uniwersalnym, które bez problemu pozwoli na sprawne poruszanie się autostradą jak i drogą szutrową gdzie pozwoli nam na wyjątkowo sprawne, szybkie i dające duży poziom przewidywalności przemieszczanie się taką uniwersalność ciężko, ba wręcz bardzo ciężko znaleźć wśród konkurencji i to w XV jest niesamowicie kuszące ideałem - hipotetycznym, zapewne będącym grymasem dla marginesu użytkowników - byłoby wyposażenie XV w (pomijam kwestię hałasu itp. doznań związanych z komfortem): - precyzyjniejszy oparty o hydraulikę układ kierowniczy - lepiej działającą skrzynię biegów - mocniejszy silnik benzynowy np. 2.0 turbo - fotele a'la Levorg bo co jak co ale zawieszenie by sobie spokojnie z tym poradziło ;-)
  3. ketivv

    XV II - praca CVT

    w dwusprzegłówkach są sprzęgła cierne, męczą się "w terenie" hydro w tej kwestii spisuje się lepiej
  4. ketivv

    Nowy Subaru Forester MY2019

    podobne, czy też tożsame rozwiązanie było już w XV hybrydzie, napęd elektryczny ukryty w skrzyni biegów, baterie w bagażniku
  5. ketivv

    Czy to smutny koniec subaru w Polsce?

    http://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-krowy-emituja-wiecej-gazow-cieplarnianych-niz-transport-117
  6. ketivv

    SUBARU XV

    XV - Cross (crossover) Vehicle tapatalk
  7. ketivv

    SUBARU XV

    dysonans, jak rozumiem wnętrze tego auta jest naprawdę dobrze wykonane, ciche jak też ilość wibracji i ich charakterystyka jest odmienna od auta do którego porównujesz ogół odbieranych bodźców nie pasuje do wzorca
  8. ketivv

    Forester SJ brzęczy deska

    Daszek na środkowymi zegarami demontuje sie w kierunku wnętrza auta po odkręceniu 2 śrub ktore zakrywa maskownica biegnąca od dołu wyświetlacza do kratek nawiewu centralnego, ja natomiast demontuje sie także w kierunku do srodka auta po wcześniejszym demontażu panelu srodmowego deski rozdzielczej XV też chciałem tylko poprawić tapatalk
  9. ketivv

    O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

    https://electrek.co/2017/10/26/toyota-elon-musk-fuel-cell-hydrogen/ tapatalk
  10. ketivv

    Subaru Levorg

    cóż, należy przypomnieć, że do tego grona zaliczała się tez Japonia i jej machina przemysłowa - dobrowolnie wykorzystywana do celów prowadzenia wojny jako agresor - w której brał udział protoplasta Plejad "Historia marki oraz jej logo są porównywane do historii przemysłu w Japonii, która sięga roku 1918. Jeden z pionierów japońskiej techniki lotniczej Chikuhei Nakajima zarejestrował w 1917 roku firmę Nakajima Aircraft Company. Po zakończeniu II wojny światowej, podobnie jak inne zbrojeniowe firmy Państw Osi, Nakajima Aircraft uległa demilitaryzacji i decyzją władz okupacyjnych została podzielona na 12 odrębnych, niepowiązanych ze sobą w żaden sposób firm. W 1953 roku sześć z tych przedsiębiorstw zjednoczono ponownie za zgodą Stanów Zjednoczonych oraz ONZ w koncern Fuji Heavy Industries zajmujący się wytwarzaniem m.in. maszyn roboczych, sprzętu budowlanego i gospodarstwa domowego." https://pl.wikipedia.org/wiki/Subaru "Nakajima (jap. 中島飛行機株式会社, Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha) – jedna z największych japońskich wytwórni lotniczych działających w okresie II wojny światowej. Zakłady zostały założone w 1917 r. przez Chikuhei Nakajima. Nazwę Nakajima otrzymały w 1931 r. Zakłady zasłynęły z szybkich myśliwców, produkowanych w pierwszych latach II wojny światowej. Ogółem w czasie wojny zakłady Nakajima wyprodukowały 19 561 samolotów, w tym 19 396 samolotów bojowych. Po klęsce Japonii, wytwórnię przekształcono w koncern Fuji Heavy Industries i przeprofilowano. Koncern produkuje m.in. samochody marki Subaru." https://pl.wikipedia.org/wiki/Nakajima "Suma ofiar śmiertelnych drugiej wojny światowej zawiera także ofiary japońskich zbrodni wojennych. R. J. Rummel oszacował liczbę cywilnych ofiar japońskiego ludobójstwa na 5 424 000 osoby. Liczba ta rozkłada się następująco w poszczególnych krajach: Chiny - 3 695 000 ofiar, Indochiny - 475 000, Korea - 378 000, Indonezja - 375 000, Malaje i Singapur - 283 000, Filipiny - 119 000, Birma - 60 000 i wyspy pacyficzne - 57 000. Według naukowca całkowita liczba japońskich zbrodni wojennych ofiar wśród jeńców wojennych wynosiła 539 000. W zależności od narodowości jeńców liczby te wynosiły: Chiny - 400 000, Indochiny Francuskie - 30 000, Filipiny - 27 300, Holandia - 25 000, Francja - 14 000, Wielka Brytania - 13 000, Brytyjskie kolonie - 11 000, USA - 10 700, Australia - 8 000[11][203]. Werner Gruhl oszacował liczbę cywilnych ofiar Japończyków na 20 365 000 osób. Liczba ofiar według pochodzenia: Chiny - 12 392 000, Indochiny - 1 500 000, Korea - 500 000, Holenderskie Indie Wschodnie - 3 000 000, Malaje i Singapur - 100 000, Filipiny - 500 000, Birma - 170 000, robotnicy przymusowi w Południowo-wschodniej Azji - 70 000, internowani nieazjatyccy cywile - 30 000, Timor - 60 000, Tajlandia i wyspy pacyficzne - 60 000. Szacowana przez niego liczba ofiar wśród jeńców wojennych to 331 584 osoby, co z uwzględnieniem narodowości rozkłada się następująco: Chiny - 270 000, Filipiny - 20 000, USA - 12 935, Wielka Brytania - 12 433, Holandia - 8 500, Australia - 7 412, Kanada - 273, i Nowa Zelandia - 31[204]. 11 000 indyjskich jeńców wojennych spośród 60 000 pojmanych w wyniku kapitulacji Singapuru, zginęło w niewoli[205]. Spośród 130 895 zachodnich cywili internowanych przez Japończyków, 14 675 zginęło w wyniku głodu i chorób[206][207]." https://pl.wikipedia.org/wiki/Ofiary_II_wojny_światowej mnie auta niemieckie potrafią zużyć tyle "węgla" ile podaje producent (w ściśle określonych warunkach) i takie same doświadczenia miałem z produktem z Kraju Kwitnącej Wiśni przy czym Subaru z racji wielkości sprzedaży na terenie EU w kwestii emisji powstałego po spaleniu węgla CO2 o ile mi wiadomo korzysta z łagodniejszych wymogów jak wielcy niemieccy gracze tegoż rynku
  11. ketivv

    Impreza MY2018

    jest też autem - jakby to powiedzieć - bezkompromisowym zbyt "wyposażonym" do jazdy codziennej a to kosztuje (hamulce, zawias, dobry napęd na 4 z centralnym aktywnym dyfrem, szpera na tyle , bezpośredni hydrauliczny układ kierowniczy tak ale ten sam silnik jest też dobrze już poznany, łącznie z wadami jak i możliwością modów STI jest bez wątpienia świetnym autem do codziennej jazdy i nie ma żądnych przeciwwskazań żeby go w taki sposób używać natomiast problemem jest brak "oferty środka" taka Impreza WRX 2.0 DIT nie "sport sharp" jak STI ale "sport like"
  12. ketivv

    Impreza MY2018

    pełna zgoda zgoda co do "wad" sedana tapatalk
  13. ketivv

    Impreza MY2018

    "średniak" w jakim sensie ? wielkości ? STI w tej kwestii to całkiem przyzwoite auto mające wystarczająco miejsca dla 4 osób i całkiem sensowny bagażnik powiedziałbym wręcz, że jako kompakt jest dość duży
  14. ketivv

    O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

    zbyt droga logistyka, konfekcjonowanie itp. tapatalk
  15. ketivv

    O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

    technologia wodorowa już jest niemalże skreślona
×