Jump to content

ketivv

Użytkownik
  • Content Count

    4336
  • Joined

  • Last visited

About ketivv

  • Rank
    ..:: Forumus maximus ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Dębica
  • Auto
    na S.. z turbo ;)

Recent Profile Visitors

1072 profile views
  1. ketivv

    Subaru Levorg

    wiesz poprawionego, dopracowanego, ekonomicznego Subaru Boxer Diesel też wycofano
  2. ketivv

    Co zamiast XV???

    chyba przeciwnie, właśnie tam zmieniło się wiele patrząc na wzrosty sprzedaży http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/subaru/ przez ostatnie 10 lat w USA wielkość sprzedaży Subaru poszybowała 10 lat temu sprzedawali tam ponad trzy raz aut mniej jak teraz
  3. XV czy Imprezy z silnikiem turbo w obecnej budzie nie ma na żadnym rynku to nie wina "złej UE" tylko decyzja Subaru b widocznie z takimi silnikami te auta się sprzedają w USA najlepiej a Subaru na tym wystarczająco dobrze zarabia
  4. na tym rynku też nie ma XV z mocniejszym silnikiem jak 2.0 NA podobno w UE sedany tej kasy średnio się sprzedają lub nieco na odwrót, niemalże skupili się na jednym rynku popatrzcie na to inaczej gdzie by było Subaru gdyby nie sprzedaż w USA/Kanada, lub gdyby na tym rynku mieli udział podobny jak w reszcie świata https://www.subaru.co.jp/en/ir/finance/segment.html
  5. W przypadku Imprezy/XV mocniejszych silników jak 2.0 NA nie także na innych rynkach w tym na głównym czyli USA. To jest kwestia decyzji Subaru, podobnie jak wycofanie Forka XT ze sprzedaży w USA
  6. ketivv

    E-Boxer

    oczywiście nie jest, jest to hybryda której zadaniem jest jazda w trybie EV na prądzie z "gniazdka" tak jak i zwykła hybryda (bo XV Hybrid był tak już od dawna w ofercie) tak i PHEV został przedstawiony przez Subaru na ich głównym rynku czyli USA bo tamten rynek co by nie powiedzieć takie auta potrzebuje lub przynajmniej firma musi mieć takie w ofercie PHEV jest dobrym wstępem do auta w pełni elektrycznego nie PZEV czyli zwykły benzynowec z filtrami do oparów paliwa tylko PHEV - Plug-in Hybrid Electric Vehicle
  7. ketivv

    E-Boxer

    to dlatego Subaru w wersji PHEV nawet do EU nie zawitało a w USA jest ?
  8. ketivv

    E-Boxer

    to akurat może mieć swój sens bo "stare" Subaru daje więcej radości z jazdy jak "nowe" natomiast wprowadzenie do oferty auta czysto elektrycznego może być przełomem jeśli chodzi o koszty eksploatacji a mowa jest o "Toyota and Subaru Agree to Jointly Develop BEV-dedicated Platform and BEV SUV" jak rozumiem BEV to battery electric vehicle, nie hybryda, nie wodór tylko "proste" auto czysto elektryczne
  9. ketivv

    E-Boxer

    coś się jednak w temacie dzieje, że tak powiem przyśpieszenie "giganta" "Toyota Motor Corp aims to get half of its global sales from electrified vehicles by 2025, five years ahead of schedule, and will tap Chinese battery makers to meet the accelerated global shift to electricity-powered cars." https://www.reuters.com/article/us-toyota-electric/toyota-speeds-up-electric-vehicle-schedule-as-demand-heats-up-idUSKCN1T806X
  10. ketivv

    E-Boxer

    gasoline to paliwo do aut a być może w tym zestawieniu to tylko benzyna (bez udziału oleju napędowego) "The chart shows the consumption of motor gasoline per capita across countries" czy w tej statystyce ujęte są dla Polski paliwa samochodowe alternatywne jak LPG :-) które w naszym kraju stanowi istotną część paliw w komunikacji ? czy zużycie oleju napędowego też jest tu ujęte bo to kolejna duża część polskiego rynku paliw ? emisja CO2 to w skrócie uwolniony węgiel ze wszystkich spalanych paliw kopalnych np. tych użytych także do produkcji energii elektrycznej, ogrzewania, transportu itp. bez podziału na rodzaj paliwa dokładnie, planeta Ziemia ma to w serdecznym poważaniu :-) przez większość jej istnienia warunki na niej były znacząco niesprzyjające naszemu bytowaniu innego zdatnego do naszego życia w formie jaką znamy ekosystemu nie znamy
  11. ketivv

    E-Boxer

    http://statisticstimes.com/economy/countries-by-projected-gdp-capita.php GDP per capita PPP (Int. $) Poland - 46 pozycja na 194 państwa mierzone siłą nabywczą https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions_per_capita CO2 per capita (czyli energia z paliw kopalnych na osobę) Polska także na 46 pozycji na lekko ponad 200 państw w żadnym wypadku nie jesteśmy w środku ani pod koniec
  12. ketivv

    E-Boxer

    niestety w kwestii tych globalnych niewiele należy do nas jesteśmy mniejszością która zużywa większość zasobów, reszta chce do wyścigów w ich zużywaniu dołączyć gdy my będziemy mówić "nie tędy droga trzeba się ograniczać" wystarczy kaucja 1 EUR za każde opakowanie plastikowe ;-) i momentalnie znajdą się w wyznaczonych do tego miejscach skupu a i spalić w piecu "na węgiel" 40 butelek PET będzie szkoda
  13. ketivv

    E-Boxer

    i dlatego nić się nie zmienia wciąż uważamy, że np. samochód trzeba mieć - jest dobrem "tanim" i właściwym do posiadania, używania ;-) rozwiązania to zmiany systemowe, zmiany nawyków "sprzątanie świata" nic nie da jeśli plastikowe opakowania są warte nic 0,01% posprząta a 40% wyrzuci nie hybryda a brak auta jest rozwiązaniem także wątkowego tutaj E-boxera :-) jak dużo przyzwyczajeń jesteście skłonni porzucić ?
  14. ketivv

    E-Boxer

    patrzmy globalnie nie lokalnie możemy lokalnie rozwiązać problem sadzy ale nie możemy lokalnie z poziomu gminy rozwiązać globalnej np. emisji CO2 czy globalnego zużycia cementu zużycie zasobów rośnie niewspółmiernie do wzrostu populacji dla przykładu zużycie energii z paliw kopalnych (emisja CO2) vs. wzrost populacji rok 1960 populacja ok 3 miliardy rok 2018 populacja ok 7,6 miliarda wzrost -> 2,53 zużycie energii z paliw kopalnych w tym samym okresie rok 1960 - 30 011,14 TWh rok 2017 - 133 853,38 TWh wzrost -> 4,46 nie pomógł ani postęp technologiczny, ani efekt skali zużycie tego zasobu rośnie niewspółmiernie do wzrostu populacji zdecydowana większość światowej populacji dopiero czeka na swoją szanse w zużywaniu tego zasobu teraz i choć małą grupa jak UE będzie zużywać go coraz mniej to przynajmniej 4 razy tyle ludzi będzie zużywało coraz więcej a skala zmniejszenia zużycia "u nas" jest mniejsza jak skala "wzrostu" gdzie indziej i nie da się tego wyhamować w najbliższych dekadach* *chyba, że "rewolucja energetyczna" okaże się przełomem ekonomicznym na tyle atrakcyjnym, że etap rozwoju oparty o paliwa kopalne stanie się zwyczajnie nieopłacalny
  15. ketivv

    E-Boxer

    w sumie może masz i racje po co płacić za wywóz szamba jak można wylać sąsiadowi do ogródka
×
×
  • Create New...