Jump to content

ketivv

Użytkownik
  • Content Count

    4441
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

ketivv last won the day on September 14 2016

ketivv had the most liked content!

Community Reputation

713 Wspaniały

About ketivv

  • Rank
    ..:: Forumus maximus ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Dębica
  • Auto
    na S.. z turbo ;)

Recent Profile Visitors

1335 profile views
  1. włączenie i wyłączenie sprzęgła sprężarki klimy
  2. ketivv

    E-Boxer

    chyba ok 1 kWh
  3. ketivv

    E-Boxer

    dziękuje całość tych danych z testu na w pełni automatycznej skrzyni ?
  4. ketivv

    E-Boxer

    gdy jest już w pełni naładowana to jak system może odzyskiwać energię ze zwalniania ? każda bateria ma swoją pojemność ta w e-Boxerze coś lekko ponad 0,5 kWh więcej nie przyjmie
  5. ketivv

    E-Boxer

    powiedział też, że obroty te nie gwarantują utrzymania prędkości, dokładnie "auto z trudem utrzymuje prędkość"
  6. https://electrek.co/2020/04/20/all-electric-subaru-evoltis-with-oddball-design-to-be-unveiled-in-2021/
  7. ketivv

    E-Boxer

    może choć to marzenie głównie firm dostarczających paliwa, których modelem biznesowym jest zarabianie na dystrybucji paliw płynnych co będzie zobaczymy, efektywność energetyczna dla BEV (bateryjnego) jest zdecydowanie lepsza jak dla FCEV choć faktem jest że przy tanim prądzie z OZE i nowoczesnych metodach wytwarzania H2 ten może stać się - pomimo dużych strat energii - "uniwersalnym magazynem" natomiast BEV już dzisiaj umożliwia to co jest dla firm związanych z dystrybucją paliw płynnych utrapieniem, uniezależnienie a w niektórych wypadkach własną produkcję paliwa do BEV
  8. ketivv

    E-Boxer

    to co opisałem rozwiązanie potencjalnie, nie idealne i nie jedyne ale możliwe jest ono już dostępne gdy komuś w autach spalinowych brakuje "mocy" a oprócz tego na rynku wciąż dostępne są pojazdy spalinowe umożliwiające "tradycyjnie" pojmowaną komunikację indywidualną
  9. ketivv

    E-Boxer

    tak czysto "teoretycznie" niedługo dojdziemy do stanu full EV z rozsądnym zasięgiem do miasta i wyjazdów a 10 lub więcej letnia używka może "for fun" postaram się nieco naświetlić punkt widzenia przykładem będzie Tesla (ale pewnie niedługo tradycyjne firmy motoryzacyjne podążą tym śladem) powiedzmy modele 3 czy Y których zasięg deklarowany to okolice 500 km i dostęp do sieci szybkich punktów ładowania w trasie to są auta które przyśpieszeniami tylko przewyższają to czym zazwyczaj jeździmy, świetnie spisują się w miastach i ich okolicach a i trasę da się nimi zrobić kupując "spalinówkę" o przeciętnych osiągach za 160 czy 200 k pln niewiele już nas dzieli od "pełnoprawnego" w pełni funkcjonalnego EV spod znaku wspomnianej Tesli z napędem na obie osie a koszty użytkowania gdy ładować możemy go "w domu" mogą okazać się symboliczne w porównaniu do "spalinowca" sam znowu doprowadziłem się do tego, że trzymam w garażach dwa auta (używki 12 i 6 lat) tylko pod siebie, obydwa "czterołapy", każde z nich ma 6 lub mniej do 100, każde "z łatwością" osiąga 200+ km/h jak na "spalinowca" każde ma swój urok, każde z nich potrafi spalić swoje a ich zakup (czyli ostatnie 3 lata) kosztował nie jakieś 60% Tesli Model 3 Performance (bez full autopilota) i brutalna prawda jest taka, że nawet nie mogą się one otrzeć o jej osiągi ba nawet pewnie o osiągi "zwykłej" Model 3 Long Range nie jeżdżę obecnie dużo może 25 k km rocznie wydając na paliwo ok 15000 pln co by było gdybym się przesiadł na wspomnianego EV przy założeni, że 1. 50% robię na prądzie "z domu" 2. 50% robię na prądzie z Supercharger-ów po ok 0,25 EUR/kWh pewnie w moich jazdach zmieszczę się w średniorocznym zużyciu na poziomie 27 kWh /100 km podbije tą wartość nawet do 30 kWh/100 km ad. 1. 12,5 k km -> 30 kWh/100 km @ 0,6 pln/kWh -> 2250 pln ad. 2. 12,5 k km -> 30 kWh/100 km @ 1,15 pln/kWh - 4312 pln rok in total -> 6562 pln szukanie dzisiaj odpowiedzi w "spalinowych" autach na brak osiągów może być ślepą uliczką bo te są w "elektrykach" e-Boxer jest taki a nie inny, jednym pasuje innym nie, uwierzcie świat motoryzacji ma różne kolory i można doznać ekstazy także mając inne logo na masce działajcie, testujcie, eksplorujcie, ryzykujcie a Subaru ... może jego miejsce to klasyk w garażu "for fun"
  10. ketivv

    E-Boxer

    to nie jest auto elektrycznie, w e-Boxerze bateria ma o ile dobrze pamiętam coś ok 0,5 kWh, zresztą czym miałby tam ten samochód jechać przy prędkościach autostradowych ? silnikiem elektrycznym o mocy ile 13 czy 16 KM bateria na autostradzie niemal pewne że do zera nie zejdzie, chwilowe puszczenie nogi z gazu zapewne daje jej tyle prądu, że się nie zdąży ładować a silnik elektryczny działa tylko jako wsparcie a nie jako właściwy napęd utrzymujący stała prędkość
  11. ketivv

    E-Boxer

    główną zaletą napędu hybrydowego spalinowo-elektrycznego jest możliwość odzyskiwania energii kinetycznej pojazdu, jej magazynowanie i wpomaganie silnika spalinowego w chwilach gdy jest to niezbędne to auto to nie F1 z KERS-em to zwykły drogowy samochód i odpowiednio do tego ma zaprojektowany układ hybrydowy który w wielu sytuacjach na drodze potrafi zwiększyć wydajność spalania paliwa kopalnego tak jak mała Corsa 1.2 musiała mieć obroty żeby jej silnik napędzał to auto tak ten kloc nowy Forester musi mieć obroty żeby 2.0 NA sobie z nim poradził moc = siła x obroty liczony pewnie był na prędkości tranzytowe autostradowe 120-130 km/h a nie blisko 150 km/h jak to bywa w polskich realiach (140+10 tolerancji+"przekłamanie licznika") opory aerodynamiczne tego kloca @120km/h to pewnie ze 30-40 KM ale przy 150 to już z 80 to czym ten silnik ma jechać ? nie ma obrotów nie ma mocy a elektrycznie nie może się cały czas wspomagać
  12. ketivv

    E-Boxer

    to chyba dotyczy wszystkich silników spalinowych stąd tam jest max moment obrotowy, bo efektywność spalania paliwa w tym "miejscu" jest najwyższa
  13. ketivv

    E-Boxer

    z ciekawości jak szybko przybywa baterii trakcyjnej na dłuższym zjeździe ?
  14. ketivv

    E-Boxer

    znika bo Mitsu Outlander PHEV to bardziej napęd elektryczny jak spalinowy ze stosunkowo małą baterią trakcyjną dwa silniki elektryczne po jednym na oś 82 KM na przedniej i 95KM na tyle + silnik spalinowy ok 135KM działający w różnych trybach (także bez mechanicznego sprzęgu z kołami przedniej osi, tył zawsze elektrycznie)
  15. ketivv

    E-Boxer

    może asystenci głosowi systemów smartfonów są rozwiązaniem o ile z Applem nie mam do czynienia to w goglowskim Androidzie wiele komend można w ten sposób wywołać
×
×
  • Create New...