Skocz do zawartości

ketivv

Użytkownik
  • Zawartość

    4302
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O ketivv

  • Tytuł
    ..:: Forumus maximus ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Dębica
  • Auto
    X1

Ostatnie wizyty

925 wyświetleń profilu
  1. ketivv

    E-Boxer

    warto sobie zadać pytanie czy we wspomnianym trybie elektrycznym chce żeby takie hybrydowe auto było wciąż autem z napędem AWD czy tylko z napędem na 1 oś ?
  2. ketivv

    E-Boxer

    to jest odrobinę zaprzeczeniem, tu użyję twojego cytatu która dotyczyła mojego wpisu o Mitsu PHEV i tylko w wypadku tego auta jest możliwa, gdyż tylko ono jest tak zbudowane inne hybrydy tego nie oferują (lub do niedawna nie oferowały) cały napęd AWD Outlandera PHEV jest elektryczny i przód i tył, obydwa silniki mają wystarczającą "moc" aby to auto tylko na nich jako tako się poruszało, można wręcz zaryzykować stwierdzenie że jest to elektryk AWD z silnikiem spalinowym (na okoliczność wypadów w dalszą trasę)
  3. ketivv

    E-Boxer

    gdyż to nie jest konstrukcja do dalekich podróży, baterie powalają na bardzo ograniczony zasięg elektryczny, silnik spalinowy działa w takim obiegu termicznym aby efektywnie spalać paliwo w zakresie niskich i średnich obrotów natomiast na autostradzie to auto musi wykonać konkretną pracę czyli powiedzmy z prędkością 130 km/h przemieścić masę ok 2 ton głównie małym spalinowym silnikiem 2.0 NA 121 KM "paliwo w baterii" skończy się po ok 20-30 autostrady (część pozostanie ale jest nie do wykorzystania, jest rezerwą na czas rozpędzania , wyprzedzania itp.) od momentu jak się skończy prąd całość pracy musi wykonać ten mały silnik spalinowy który w górnych zakresach obrotów mało efektywnie spala mieszankę, biorąc pod uwagę masę tego auta, jego wielkość przypuszczam, że będzie obciążany w 80-90 % stąd moja opinia, że dalszy wyjazd (powiedzmy regularne 200, 300, 500 czy 1 k km) to nie świat dla tego auta do tego celu mammy w EU bardzo dobre diesle które zaryzykuje przy tej samej prędkości zadowolą się co najwyżej połową l/100km tego co spali Outlander PHEV @ 130 km/h autostrada (o 150 czy 160 km/h można nawet w tym wypadku nie ma co rozmawiać)
  4. ketivv

    E-Boxer

    70 tys PLN / 4,35 PLN/EUR = 16 091,- EUR poniżej screeny cennika Mitsu Outlander z rynku w NL bo to o ironio główny rynek na takie auta inny podatek, jak tez inne podatki roczne, jak też inne auta bo trucno porównać 2.0 NA 2WD z CVT do PHEV który jest AWD jak i większą moc łączną systemu Forester 2.0 NA to nie Forester XT https://www.mitsubishi-motors.nl/downloads/#!section-download
  5. ketivv

    E-Boxer

    tak, we wspomnianych Fiskerze silnik spalinowym był range extenderem pozwalającym dojechać do celu różnica w przypadku Mitus PHEV polega na tym że silnik spalinowy w trybie prądnicy jest tam "pełnoprawnym" napędem tego auta choć nie ma to większego uzasadnienia ekonomicznego, dopiero mieszanka z racji warunków drogowych różnych trybów pracy czyli znaczący odzysk energii kinetycznej, praca na napędzie elektrycznym w ruchu miejskim, przejazd pierwszych 100km z pełnym wykorzystaniem prądu z baterii nadają temu jakiś sens Mitsu PHEV nie służy do dalekich podróży, można tym autem w taką podróż się wybrać ale jak sądzę pomysł od strony marketingu był taki żeby zaoferować użytkownikowi auto z elektrycznym, stałym napędem AWD (do określonej prędkości, chyba 120 albo 80 km/h) które umożliwi znacznej części nabywców/użytkowników niemalże w pełni zelektryfikowane poruszanie się przez większość ich dni a zarazem da swobodę auta spalinowego w trakcie sporadycznych (raczej bardzo sporadycznych wyjazdów dalszych) czyli jeśli przez większość dni w roku robimy dziennie 40 km i to podzielone na raty to możemy niemalże nie odpalić silnika spalinowego, który jednak mamy ze sobą gdy taka potrzeba jest ale nie ma tam nic za darmo bo jak jedziemy na spalinowcu to ma on inną sprawność jak też wieziemy dodatkową masę baterii. Czy ma to sens ? jeśli przez 250 dni w roku będę się takim autem poruszał tylko na prądzie, "tankowanym" u siebie w domu/garażu/parkingu, jeździł "rozsądnie, przepisowo" używając rekuperacji to: - 250 x 15 kWh x 0,55 PLN = 2063,- PLN - 250 dni x 40 km = 10 000 km -> 2063/100 = 20,63 zł/100km otrzymujemy takie "spalanie" przyjmując, że podobne auto spalinowe w podobnych warunkach spali minimum 12 l/100km (choć w praktyce spali pewnie 15) otrzymamy: 100 cykli po 100 km (250 dni x 40 km) x 12 x 4,6 pln/litr = 5520,- PLN bo z tym wynalazkiem (REXEM)auta te nie były traktowane jako EV i traciły przywileje coraz większa dostępność szybkich ładowarek, do tego ogniwa staniały stały się wydajniejsze i w I3 lepiej wstawić większą pojemność jak REXA
  6. ketivv

    E-Boxer

    nie, Outlander PHEV nie potrafi tyle spalić "spala" zużywa też prąd, który ma zgromadzony w bateriach albo w wyniku wytracania energii kinetycznej albo ładowania z gniazdka, bez tego zasobu Mitsu PHEV spaliłby na tym samym dystansie ogromne ilości PB "pełna hybryda" ? - każde auto łączące w sobie - w omawianym przypadku skupiamy się na napędzie - różne źródła zasilania jest hybrydą jest nim tak samo "elektryczne" BMW i3 z RexExtender-em, Subaru XV e-Boxer czy wspominany Mitsu PHEV pomimo znacząco różnych rozwiązań Outlander PHEV jest bardziej autem w pełni elektrycznym ze spalinowym generatorem prądu, który w określonych sytuacjach służy także jako bezpośredni napęd osi przedniej tego pojazdu Subaru XV spalinowcem ze możliwością znaczącego odzysku energii kinetycznej i elektrycznym doładowaniem BMW i3 (tylko modele wyposażone w REXA) w pełni elektrycznym pojazdem przystosowanym do zasilania benzyną (ale nie jest już pojazdem czysto EV) w większości hybryd nie ma większego problemu z ogrzewaniem bo każda z nich ma na pokładzie "grzałkę" jaką jest silnik spalinowy który zawsze większość energii jaką mu dostarczamy emituje w formie ciepła do tego powszechnie stosuje się nagrzewnice PTC czyli "farelki" które szybko, elektrycznie nagrzewają wnętrze auta (czy to Diesla czy benzynowca czy hybrydę) natomiast odchodzi się coraz bardziej od tego rozwiązania w przypadku aut czysto elektrycznych (EV) na rzecz pomp ciepła, grzanych foteli, grzanych kierownic ogrzewających osobę nie samochód , warto też by było zużyć energię potrzebną na dogrzewanie ogniw itp.
  7. ketivv

    E-Boxer

    ??
  8. ketivv

    E-Boxer

    https://polki.pl/zdrowie/psychologia,dlaczego-maltretowani-mezowie-nie-decyduja-sie-na-rozwod,10410856,artykul.html?fbclid=IwAR3RPny7Tm-0-jSXoCTVVYalvxzmwPP8SKqIySbeB79zIZ402JsMjtc7thE bez Subaru da się żyć i to całkiem dobrze
  9. ketivv

    E-Boxer

    w ramach luźniej dyskusji to co przedstawi Subaru (lub jest już znane ) ciężko nazwać zacofaną hybrydą, silnik elektryczny wspomagający spalinowy przed wejściem do skrzyni biegów to nowatorskie choć znane rozwiązanie, użyte podzespoły też mogą należeć do tych z obecnej epoki no i to mam być chyba PHEV czyli z możliwością ładowania z gniazdka silnik elektryczny moc to jedno ale siła to drugie pytanie ile on ma Nm słaby silnik elektryczny może pozwolić na jazdę niemalże bez użycia spalinowego powiedzmy przez 20 km z prędkością do 50 km/h ale to może oznaczać np. dowiezienie dzieci do szkoły hybrydy mogą być różne o mniejszym lub większym stopniu elektryfikacji i/lub integracji z pojazdem to co Subaru pokazało na przykładzie obecnego XV to niewielka hybryda włożona na siłę do auta zaprojektowanego jako całkowicie spalinowe czyli przeciwieństwo tego co zrobiło Mitsu w Outlanderze PHEV gdzie główną konstrukcją auta był koncept hybrydy na której zbudowano auto tradycyjnie spalinowe
  10. ketivv

    E-Boxer

    już XV gen. 1 był w USA hybrydowy i była to ta sama koncepcja jak obecnego XV
  11. ketivv

    Co zamiast XV???

  12. ketivv

    Co zamiast XV???

    - panel obsługi wentylacji/klimatyzacji - "licznik" układ zegarów, wielkość, układ informacji na wyświetlaczu - pokusiłbym się jeszcze o wylot nawiewu bocznego w desce rozdzielczej pewnie w rzeczywistości znalazłoby się więcej podobieństw
  13. ketivv

    Co zamiast XV???

    Qrka obydwaj macie racje Inaczej wygląda ale pochodzenie to samo
  14. ketivv

    Co zamiast XV???

    "Lexus (jap. レクサス - Rekusasu) – marka luksusowych samochodów osobowych należąca do japońskiego koncernu motoryzacyjnego Toyota Motor Corporation, założona w 1989 roku." https://pl.wikipedia.org/wiki/Lexus "Infiniti (jap. インフィニティ, nieskończoność) – marka luksusowych samochodów osobowych należąca do koncernu Nissan Motor Co. Ltd. założona w 1989 roku." https://pl.wikipedia.org/wiki/Infiniti Dokładnie to było celem stworzenia przez japońskie firmy marek "luksusowych" brandów tworzonych po to żeby odciąć się od produktów z rynku podstawowego na którym producent matka ze ze swoją marką jest kojarzony jako dostawca tanich, raczej solidnych samochodów. Porównanie do Mercedesa ma swój sens bo właśnie po to stworzono takie marki żeby z "niemiecką trójką" konkurować. O jakości czy raczej klasie wykonania auta nie decydują tylko jego fizyczne rozmiary, pewnie składa się na to wiele czynników a do tego dochodzi pewien mechanizm związany z postrzeganiem wydanych środków na zakup - jeśli kupie Dacie, Skodę, Toyotę itp. których poziom wykonania znacząco odbiega od aut luksusowych ale jednak wykonaną wg. standardu auta luksusowego jak Mercedes, Audi itp. to tylko ja wiem ile takie auto kosztowało dla większości jest to tylko zwykły samochód a nie rzecz "niosąca znamiona prestiżu" Oni naprawdę tych marek nie stworzyli przypadkowo "Financial data of Lexus operations are not disclosed publicly. However, automotive analysts estimate that the Lexus division contributes a disproportionate share of Toyota's profits, relative to its limited production and sales volume.Interviews with retired division officials indicate that depending on sales volume, vehicle product development cycles, and exchange rates, Lexus sales have accounted for as much as half of Toyota's annual U.S. profit in certain years.Division executives have employed pricing strategies aimed at sustaining profit margins rather than sales volume, with historically fewer price incentives than rival brands." https://en.wikipedia.org/wiki/Lexus
  15. ketivv

    Co zamiast XV???

    USA + Kanada populacja ok 360-370 mln to w przybliżeniu 7/10 sprzedaży Subaru - c.a. 730 tyś. szt. (imponujące wzrosty sprzedaży) Japonia populacja prawie 126 mln to 160 tyś. szt. (stabilny poziom sprzedaży ale wymieniam jako rynek domowy) https://www.subaru.co.jp/en/ir/finance/area.html 730+160=890 1067-890= 177 tyś szt. kupuje reszta świata to jest dysproporcja mają żniwa tam gdzie mają i z tego korzystają to że XV nie ma z mocniejszym silnikiem to nie wina UE tak jak i to, że FXT nie będzie na rynku USA nie są tam te auta potrzebne do zarabiania, możemy dorabiać sobie filozofie różną ale w istocie chodzi o pieniądze które japońskie firmy potrafią zarabiać
×