Jump to content

JJacek

Użytkownik
  • Content Count

    698
  • Joined

  • Last visited

About JJacek

  • Rank
    ..:: Profi ::..
  • Birthday 07/20/1983

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Legacy GT MY10

Recent Profile Visitors

634 profile views
  1. 1. Możesz sprawdzić w service manualu: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2011/USDM Legacy FSM 2011 (BM-BR)/2011/7 BODY SECTION/SEATS SE/ (siedzenia) http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2011/USDM Legacy FSM 2011 (BM-BR)/2011/8 WIRING SYSTEM SECTION/ (kabelki, nr 32 i 43) Z ogrzewaniem się zastanawiam jak wygląda sterowanie, czy będą kable pod przyciski w tunelu na środku. 3. Mi zmiescilo się normalne koło (225/45/R18) po wywaleniu styropianu. 4. W moim 'topowym' Legacy GT nie ma, z drugiej strony ja mam amortyzatory Bilstein. Instrukcja też o tym nie wspomina. 5. W 2013, poza zmianami stylistycznym zmniejszyła się oferta. Sedan dostępny tylko z 2.0D, reszta silników tylko z nadwoziem kombi (2.0, 2.5 i 2.0D). Były też jakieś zmiany w silniku 2.5 bo jego parametry minimalnie się zmieniły (167 vs 173 KM, 229 vs 235 nm). Katalogowo kombi jest szybsze o 0.5s w sprincie do 100 km/"h. Musiałbyś poszukać w postach @Dyrekcja albo się jej dopytać w innym dziale. Link do zmian w wersji amerykańskiej http://www.cars101.com/subaru/legacy/legacy2013.html. Możesz też porównać wyposażenie https://subaru.pl/archiwum_modele.html.
  2. Hej, Planujemy pierwszy raz wybrać się na Plejady z dwójką dzieci (2 i 5 lat). Zakładam, że będziemy Apaczami. Mam kilka pytań mimo przeczytania regulaminu, strony zlotu obszernego tematu z poprzedniego roku. Czy będąc Apaczami można skorzystać z bazy noclegowej? Jak wyglądają koszta jako Apacz, płacę za każdego członka rodziny?
  3. My właśnie jesteśmy, przyjechaliśmy na prawie 5 tygodni. 3 tygodnie w Auckland delegacji a później 10 dni zwiedzania wyspy północnej. Polecamy miłośnikom żeglarstwa Maritime Museum w Auckland:
  4. Podsumowując okres 2007-2018: 2007 - 1534, w tym STI - 12, WRX - 45, Forester XT - 192, Legacy H6/Spec B - 19, Outback H6 - 44, (łącznie z pierwszymi MY08 STI i WRX ??) link 2008 - 2185, w tym STI - 50, WRX - 19, Forester Turbo (XT?) - 143, diesel 1060 48.5% (Forester - 384, Legacy - 367, Outback - 310) link 2009 - 1231, w tym STI - 12, WRX - 8* (lub 16**), diesel min. 583 47% (Forester - 537, Impreza - 46, reszty brak) link ogólny *link STI **link WRX 2010 - 1862, w tym STI/WRX - 25, Forester XT - 41, Legacy GT - 42, diesel 1472 79,1% (Forester - 689, Impreza - 41, Legacy - 243, Outback - 499) link ogólny link FXT i LGT 2011 - 1157, w tym STI - 25, diesel 818 70,7% (Forester - 404, Impreza - 24, Legacy+Outback - 390) link 2012 - 1160, w tym STI - 16, diesel 595 51.3% link 2013 - 1436, w tym STI - 11, BRZ - 33, Forester XT - 352, Outback 3.6R - 13, diesel min. 237 17% (brakuje Legacy/Outback i XV) link link 2 2014 - 1521, w tym STI - 56, BRZ - 22 (link) 2015 - 1488, w tym STI - 62, BRZ - 10, Forester XT - 413, Levorg - 79, diesel min. 128 9% (Forester - 128, brakuje Outback i XV) (link) 2016 - 1487, w tym STI - 46, BRZ - 4, Forester XT - 421, Levorg - 162 (link) 2017 - 1722, w tym STI - 44, BRZ - 11, Forester XT - 485. Levorg 137 (link) 2018 - 1990, w tym STI - 47, BRZ - 7, Forester XT - 503, Levorg - 74 (link) Do kompletu brakuje informacji o takich 'ciekawostkach: 2008 - Legacy H6, Spec B, Outback H6 2009 - Legacy H6, Spec B, Outback H6, Forester XT 2010-12 - Outback 3.6R 2014 - Forester XT Statystyki sprzedaży z 13 lat - post Flippera (lata 1999-2012)
  5. Niedawno był podobny temat: Ja w moim poście wrzuciłem jeszcze link do kilku starszych tematów z informacjami o tym modelu. Jeśli jeszcze masz jakieś pytania to pisz. Kluczowe sprawy to silnik i skrzynia. W przypadku silnika to możesz zapytać się ile oleju bierze, przejrzeć historię serwisów i napraw. Ja zrobiłem test szczelności przed zakupem. Można jeszcze zrobić pomiar kompresji. Chociaż doczytałem na tym forum, że te rzeczy nie dają 100% odpowiedzi czy z pierścieniami, zaworami i tłokami wszystko jest ok. Można też zrobić test CO2. Co do skrzynii to warto się przejechać i sprawdzić czy w trybie D i M skrzynia zmienia biegi bez problemu i bez szarpnięć itd Być może jest jeszcze jakaś diagnostyka specyficzna dla skrzynii. Pewnie bardziej doświadczeni użytkownicy/mechanicy coś dodadzą w tym temacie.
  6. Ja też mam to auto od 4 lat, przejechałem nim 50 tys km (120 -> 170 tys). UPG było robione przez poprzedniego właściciela przy 90-100 tys km. Ja wymieniałem jeden czujnik w skrzynii, a poza tym nie miałem większych problemów. To auto przewineło się w kilku tematach: https://forum.subaru.pl/topic/95082-legacy-v-25-265hp-at/ https://forum.subaru.pl/topic/98580-legacy-iv-a-legacy-v/ https://forum.subaru.pl/topic/86590-duże-mocne-kombi-od-subaru/ https://forum.subaru.pl/topic/87666-zakup-subaru-legacy-25-gt-wersja-v/ https://forum.subaru.pl/topic/66236-mapy-do-navi-subaru-legacy-25-gt-macintosh https://forum.subaru.pl/topic/59115-legacy-gt-my10-czy-warto-go-kupić/ https://forum.subaru.pl/topic/92258-outback-36-europa-versus-legacy-25gt-kombi-europa
  7. @Rafał Sz to co piszesz o za dużym to dotyczy tylko prądnicy. Alternator nie ma takiego problemu bo dopasuje się do zużycia prądu, które generuje auto. @WOJO masz rację, akumulator jest 'odwrócony' a same kable są tylko dalej dociągnięte. Co w gruncie rozwiązuje dużo problemów z dopasowaniem odpowiedniego akumulatora bo jednak 'lewych' plusów jest mniej.
  8. @karol76,chodziło mi bardziej o konkretny model z lewym plusem i wystającymi klemami. @owad dzięki za info. Czy ktoś potrafi roszyfrować zalecenia z instrukcji obsługi dla Legacy 2.5 GT (automat) ? pierwsza sekcja - modele z silnikiem benzynowym MT - 48 Ah (Legacy 2.0, Outback 2.5 manual) 3.6 - 64 Ah (Outback 3.6) pozostałe modele - 52 Ah (Legacy 2.0 CVT, Legacy/Outback 2.5 CVT, Outback 2.5 CVT, Legacy 2.5 GT aut ??) druga sekcja - pozostałe modele z silnikiem benzynowym, czyli jakie? tego do końca nie rozumiem 2.0 i 2.5 - 48 Ah 3.6 - 52 Ah EDIT: Zadzwoniłem do @DZIAŁ TECHNICZNY i podał parametry z pierwszej sekcji.
  9. @Rafał Sz patrząc na twoje zdjęcie i tak jak kojarzę moje auto to nie wiem czy nie masz odwrotnie zamontowanych/przeciągnietych kabli do klem. Ja u siebie mam lewy plus i podłączenie jest oczywiście odwrotnie niż u Ciebie. Chociaż jak się da tak jak u Ciebie to chyba niczemu to nie przeszkadza, masz przynajmniej większy wybór akumulatorów. Ja też mam 60 Ah z ładowaniem nie będzie problemu, przy alternatorze możesz mieć dowolną pojemność.
  10. Czy ktoś może kojarzy akumulatory powyżej 50 Ah (do Legacy V 2.5 GT, wg. amerykańskiej instrukcji jest 52 Ah, nie mam polskiej pod ręką) z lwym plusem i wystającymi klemami? Miałem Yauasa 60 Ah 450 A, ale padł jeszcze na gwarancji. Na szybko jak przejrzałem to zbyt dużego wyboru nie ma czyli jeszcze raz ta sama Yuasa, Varta Blue albo Bosch S4. Ewentualnie jakieś o wiele większe akumulatory, ale to trochę traci sens finansowy kupowanie takiej kobyły 75 Ah.
  11. Pozdrowienia dla srebrnego Forestera 2.5 XT na rejestracji WT spotkanego wczoraj koło 22 na DK7 w okolicach Załusek w kierunku Warszawy, jeszcze przed S7.
  12. Zaległe pozdrowienia z czwartku dla oświniaczonego Legacy III kombi, które stało pod restauracją Alibi w Stawigudzie oraz oświniaczonej starszej czarnej Fiesty ST, która wyprzedziła mnie gdzieś na DK15 za Kowalewem Pomorskim w kierunku Toruniu. Poza tym pozdrowienia dla oświniaczonego Forestera XT z Papowa Toruńskiego, którego widziałem kilka razy w okolicy.
  13. Zobacz poniższy film, wg użytkownika "update. it failed the oil consumption test and is in the shop right now getting a short block replacement. let's hope. ". Auto miało znaczące zużycie oleju i ASO naprawiło to auto na gwarancji. Czyli można założyć powyżej 1l na 1000km ? To jest pytanie teoretyczne, bo założyłem, że dopiero wtedy ASO interweniuje. Czy u Ciebie jest podobnie jeśli chodzi o dym? Nawet w przypadku zużycia oleju na poziomie około 1.2 l / 1000 km ?
  14. Tak, dokładnie. Jechałeś na Plejady? Ja akurat z rodziną jechaliśmy do Krakowa.
  15. Pozdrowienia dla bordowego Outback spotkanego wczoraj na S7 w okolicach Kielc.
×
×
  • Create New...