Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Lock w Suzuki to stara dobra blokada mechaniczna i rzeczywiście spina osie na stałe
 

 

w Suzuki SX4 nie ma żadnej blokady mechanicznej :-)

 

to nic innego jak zablokowane sprzęgło spinające przód z tyłem na sztywno 


Lock w Suzuki to stara dobra blokada mechaniczna i rzeczywiście spina osie na stałe. Haldex zaś nie, co choćby widać na pierwszym z brzegu filmiku

 

 

przepraszam, że pytam ale co na tym filmie jest nie tak z tyłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Lock w Suzuki to stara dobra blokada mechaniczna i rzeczywiście spina osie na stałe. Haldex zaś nie, co choćby widać na pierwszym z brzegu filmiku
 

 

 

 

przepraszam, że pytam ale co na tym filmie jest nie tak z tyłem ?
 

 

 

 

Nie rozumiem pytania

 

w którym momencie tego filmu widać jak Haldex przestaje napędzać tylą oś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Koło tylne i przednie obracają się z różną prędkością, a więc nie są spięte na stałe.  To widać już nawet na początku filmu.
 

 

może dlatego że zarówno na przedniej jak i na tylnej osi mamy mechanizm różnicowy  ;)

 

natomiast sam napęd trafia zarówno na tył jak i na przód 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz z dwóch stron

 

 

I to ma być stały napęd :biglol: To jakaś popierdółka

w którym momencie jest odłączony tył ?

 

przecież kręcą się w powietrzu koła na krzyż prawy przód i lewy tył

nie kręcą się i mają przyczepność lewy przód i prawy tył po dodaniu gazu auto wyjeżdża samoczynnie z takiej sytuacji jest to związaane ze zwłoką systemu ESP przy aktywacji e-LSD

stąd np. systemy typu Off-road czy X-mode w Subaru żeby w takich sytuacjach elektronika działała bardziej zdecydowanie

 

Skoda Octavia Scout II FL - Haldex IV

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło tylne i przednie obracają się z różną prędkością, a więc nie są spięte na stałe. To widać już nawet na początku filmu.

znasz zasade działania mechanizmu różnicowego?

 

na filmie oś przednia jest spieta z tylnią. Pomiedzy kołami   masz most w którym znajduje sie machanizm różnicowy. Jakby tego mechanizmu różnicowego nie było to wszystkie koła na spetych osiach kreciłyby sie z taka samą predkością i np nie mógbys jechac po łuku,skrecac itp. Jak widzisz os przednia jest spieta z tylnią ponieważ kręca sie koła na obu osiach a nie tylko na przedniej lub tylniej.

 

 

stąd np. systemy typu Off-road czy X-mode w Subaru żeby w takich sytuacjach elektronika działała bardziej zdecydowanie

dokładnie tak - elektronika przyhamowuje koło które nie ma trakcji  ( kreci sie w powietrzu ) i przekazuje na koło które trakcje ma

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy któś wie ile momentu może przenieść CVT?Ktoś w tym wątku pisał ,że xt w japońskiej wersji ma mocniejszą cvt ,a u nas można zrobić z xt-eka 270 KM i 390nM.Więcej nie


Dodatkowo kurna w każdej marce nowe modele są szybsze,a w Subaru stary Forek robił setkę w 6s a nowy w 7.5...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dodatkowo kurna w każdej marce nowe modele są szybsze,a w Subaru stary Forek robił setkę w 6s a nowy w 7.5...

bo Subaru już wie, że u nas mają być radary odcinkowe :) i nie chce nas narażać :) puszczamy przodem Skodę pierdylion koni z napędem na 7 osi, a następnie z bananem na twarzy wysiadamy u celu podróży i pijemy zimne piwo, dzięki kasie zaoszczędzonej na mandatach :mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie podpowie jak to jest z tym cvt? Gdzieś w połowie tego wątku ,ktoś wklejał artykuł z gazety przy okazji jakiegoś testu ,jak xt zabrali na hamownię.Nigdy nie było tam 240KM ,maksymalna wartość to 230KM.Stąd między innymi moje pytanie o podniesienie mocy.

Nie chcę już być złośliwy,ale silniki VAG-a mają prawie zawsze gift np wszystkie mierzone Cupry 280 mają w okolicach 300koni

Przy okazji,kumpel od xc60 kupił pół roku temu CLA AMG 360KM ,teraz włożył box i pojechał na hamownię-430KM na ostatnim poziomie.Mówi ,że jezdzi teraz jak jego motor (BMW r1000rr) i jeszcze godzinę po jezdzie ma dreszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jednej rzeczy. Skoro widzisz, jak Subaru jest "upośledzone" względem konkurencji, to dlaczego tak się do tej marki przypiąłeś. Czy dostałeś jako karę nakaz użytkowania Subaru, czy masz jakieś zapędy masochistyczne? Myślę, że najpierw nam to wyjaśńij, a jeżeli to będzie się trzymało kupy to wiele osób chętnie postara się rozwiać Twoje pozostałe wątpliwości.

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie podpowie jak to jest z tym cvt? Gdzieś w połowie tego wątku ,ktoś wklejał artykuł z gazety przy okazji jakiegoś testu ,jak xt zabrali na hamownię.Nigdy nie było tam 240KM ,maksymalna wartość to 230KM.Stąd między innymi moje pytanie o podniesienie mocy.

Nie chcę już być złośliwy,ale silniki VAG-a mają prawie zawsze gift np wszystkie mierzone Cupry 280 mają w okolicach 300koni

Przy okazji,kumpel od xc60 kupił pół roku temu CLA AMG 360KM ,teraz włożył box i pojechał na hamownię-430KM na ostatnim poziomie.Mówi ,że jezdzi teraz jak jego motor (BMW r1000rr) i jeszcze godzinę po jezdzie ma dreszcze

W której to gazecie wrzucają/mierzą moc na hamownii silnikowej? Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sjak ,to dość proste w przypadku xt.Potrzebuję czegoś z napędem 4x4 ,chętnie podwyższonego ,ale potrzebuję też żeby to JEZDZIŁO ,oraz co pewnie najważniejsze ,hołdując pewnej zasadzie pewnego mądrego i bogatego człowieka,który mówił - auto kupuj za maks 10% kapitału - nie chcę wydać dużo.XT comfort spełnia większość założeń ,tylko mógłby być trochę szybszy i palić trochę mniej.Stąd poważnie o nim myślę.R-ka kombi jest szybsza,ale znów nie ma prześwitu i wyjdzie drożej niż xt komfort ,ale tyle samo co Platinum ,natomiast Skoda Octavia Scout ma wszystko ,ale kura na kierownicy jednak trochę wkurza.Choć nieświadomi nawet nie pomyślą ,że to może być lepsze i szybsze od Subaru


JJacek - jest gdzieś między 200 a 250 stroną wątku pomiar xt na hamowni .Maks to 230 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jak ,to dość proste w przypadku xt.Potrzebuję czegoś z napędem 4x4 ,chętnie podwyższonego ,ale potrzebuję też żeby to JEZDZIŁO ,oraz co pewnie najważniejsze ,hołdując pewnej zasadzie pewnego mądrego i bogatego człowieka,który mówił - auto kupuj za maks 10% kapitału - nie chcę wydać dużo.

 

Masz jeszcze XC60 czy Passata Alltracka. Świat na XT się nie kończy i raczej nie jest to auto dla ludzi, którzy nie mogą spać po nocach, do właśnie konkurencja wypuściła na rynek coś, co przyspiesza katalogowo 0,2 sek szybciej czy pali o 0,7 mniej. Ten samochód ma szereg innych cech i zalet, ale akurat pod względem "katalogowych cyferek" nie wyróżnia się niczym szczególnym .  Więc jeśli dane techniczne są Twoim priorytetem i podstawą do oceny danego pojazdu to raczej nie ma sensu się w to  pchać, bo będziesz przez cały czas czuł dyskomfort, że jednak mogłeś w porównywalnych pieniądzach wybrać coś, co dla Twoich potrzeb i głownie odczuć byłoby lepsze.

 

Co do pomiaru na hamowni - kiedyś ten temat tłumaczyła Dyrekcja, bardzo skracając chodzi o to, że z racji specyficznego miejsca umocowania intercoolera pomiary Subaru na hamowni podwoziowej są bardzo niemiarodajne, zawsze one wypadną słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,że xt ma kilka innych zalety niż dane katalogowe ,dlatego właśnie mocno biorę go pod uwagę.Nie pasjonuję się suchymi danymi i są auta ,którymi nigdy bym nie jezdził niezależnie od danych,bo po prostu zle mi się nimi jezdzi (np wszyskie koreańce)

Ale chciałbym przy tym spalaniu od xt trochę więcej.Łudzę się nadzieją ,że wzrost mocy nie musiałby iść w parze ze wzrostem spalania ,bo teraz auta są tak zrobione programowo ,żeby najmniej palić w zakresach ,które bada norma spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...