Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

No to ja zanim zmienie stopke to tez powiem ze odebralem mojego (juz nie Zonowego) FXT. Trasa do Chorwacji zrobiona, 3k km w tydzien zaliczone, dramatyczna roznica w spalaniu pomiedzy austriacka i polska benzyna (1.6l/100). Ustawilem siedzenia po paru(nastu) probach. I wpadlem na cos co CALKOWICIE zmienilo moje podejscie do wygody siedzenia kierowcy. Najwiekszym problemem bylo dla mnie (kiedy jezdzilem sporadycznie FXT Zony) bol miesnia na piszczelu prawej nogi. Zeby sprawnie operowac gaz/hamulec musialem dosc wysoko zadzierac place. Kat stopy byl nietaki i juz. Jak odsunalem siedzenie, kat sie zmienial ale za to potrzebowalem pozyczac rece od gibbona - tez niefajnie. Rozwiazanie jest banalne i jako prowizorka sprawdza sie u mnie swietnie. Wycialem z plyty pilsniowej grubosci mniej wiecej 1.5cm ksztalt pod dywanik, na to polozylem dywanik i podnioslem tym sposobem podloge przy kierowcy o jakies wlasnie 1.5cm. Roznica jest KO LO SAL NA. Wiem ze smiech na sali, ze lipa, ze prowizorka ale u mnie tyle wystarczylo zeby zmienic kat ustawienia prawej stopy i nie odjezdzac z fotelem na 20 metrow od kierownicy. Poza tym po przesiadce z OBKa total banan na twarzy - jeden minus, nawigacja jest jeszcze mniej hakowalna niz ta z MY13, jedyny plus ze w miare aktualne mapy i dziala o niebo szybciej niz w MY13. Uprzedzam pytanie - nie da sie ich przeszczepic do MY13. I lipa totalna ze w kazdym kraju po drodze do Chorwacji (nawet w Chorwacji) dziala doskonale traffic (z proponowaniem objazdow, itp). Nie dziala tylko w Polsce...  :facepalm:

 

To takie przemyslenia na szybko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Najwiekszym problemem bylo dla mnie (kiedy jezdzilem sporadycznie FXT Zony) bol miesnia na piszczelu prawej nogi. Zeby sprawnie operowac gaz/hamulec musialem dosc wysoko zadzierac place. Kat stopy byl nietaki i juz. Jak odsunalem siedzenie, kat sie zmienial ale za to potrzebowalem pozyczac rece od gibbona - tez niefajnie. Rozwiazanie jest banalne i jako prowizorka sprawdza sie u mnie swietnie. Wycialem z plyty pilsniowej grubosci mniej wiecej 1.5cm ksztalt pod dywanik, na to polozylem dywanik i podnioslem tym sposobem podloge przy kierowcy o jakies wlasnie 1.5cm. Roznica jest KO LO SAL NA. Wiem ze smiech na sali, ze lipa, ze prowizorka ale u mnie tyle wystarczylo zeby zmienic kat ustawienia prawej stopy i nie odjezdzac z fotelem na 20 metrow od kierownicy.
 

 

ja się z tego nie śmieje po to był główny powód dla którego 

- sprzedałem Skodę Yeti 

- nie kupiłem FXT (jak też nie jestem zainteresowany większością SUV-ów)

 

miałem przez to masę problemów właśnie z prawym podudziem co skutecznie utrudniało mi życie, co chwilę naderwany mięsień 

przesiadka z Focusa do Yeti, pierwszy niezimowy wjazd w Tatry i wejść do góry mogłem ale w trakcie zejścia po chwili prawa noga odmówiła posłuszeństwa schodziłem na prostej nodze kuśtykając 

jakieś 3 miesiące po zmianie na XV dla testu zrobiłem na szybko Szpiglasową Przełęcz z dużym zapasem czasu na ewentualne problemy przy zejściu i nic  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie chodzi o wysokość pedaliery tylko pozycja ciała kierowcy ze stopą zadartą ku gorze palcami

 

To pochodna mniej "lezacej" pozycji w Forku w stosunku do XV/OBK/STI. Bede jeszcze za jakis czas kombinowal z opuszczeniem TYLU siedzenia o pare centymetrow - ktos w USA wyczail ze da sie zrobic podmieniajac jakies tam sruby - bede doktoryzowal... Ale jak znam zycie plyta pilsniowa troche ze mna pojezdzi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dramatyczna roznica w spalaniu pomiedzy austriacka i polska benzyna (1.6l/100)

juz o tym wspominałem jak wrociłem z wakacji 2014 z Chorwacji, różnica pomiedzy nasza a austyjacka czy chorwacką benzyna jest kolosalna. Na baku na beznynie chorwackiej zrobiłem 800km na polskiej 600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam podobne obserwacje.

Ale ja z reguły tankuję 98 lub 100 oktanową benzynę (jeśli jest dostępna) więc może różnice w jakości nie są tak duże jak w przypadku 95. 

 

A może za granicą jeździmy bardziej przepisowo i spalanie spada? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pozycją za kierownicą w Foresterze i siedzeniami jest coś ewidentnie nie tak.Może w MY 16 coś zmienią.Noi szkoda ,że nie bardzo da się podnieść trochę moc ,choć na 270.Ale smaka na niego dalej mam.Kto mi załatwi takiego na weekend żebym mógł przetestować spalanie?W Mazdzie i Hondzie sami proponowali ,by wziąść na weekend i potestować,ale w Subaru nie chcą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A może za granicą jeździmy bardziej przepisowo i spalanie spada

W moim wypadku raczej nie. Po prostu wrzucam tempomat na 130km/h i jade bez szalenstw bo XV powyzej tych 130/140km/h to smok :) Zresztą jak jestem na wakacjach mam w uchu czy przyjade godzinke wczesniej czy pozniej...- jednym slowem sie nie spisze. A tankuje tylko 95 bo pomiedzy 98 a 95 nie czuje roznicy w osiagach czy spalaniu. Paru moich znajomków jezdzacych do Cro co rok - podobnie jak ja również potwierdza różnice w kalorycznosci 95 na korzysc chorwackiej czy słoweńskiej. ( Akurat w Austrii nigdy nie tankowałem -zazwyczaj tankuje w Sloweni lub po wjezdzie do CRO )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pozycją za kierownicą w Foresterze i siedzeniami jest coś ewidentnie nie tak.Może w MY 16 coś zmienią.Noi szkoda ,że nie bardzo da się podnieść trochę moc ,choć na 270.Ale smaka na niego dalej mam.Kto mi załatwi takiego na weekend żebym mógł przetestować spalanie?W Mazdzie i Hondzie sami proponowali ,by wziąść na weekend i potestować,ale w Subaru nie chcą

Boją się że znowu kupisz i będzie jazda na forum. Ja ta im się nie dziwię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja za kierownicą jest najbardziej ok dla mnie. Siedzenie prawie pionowo no i bardzo bliżej kierownicy( po SJS). Jest wygodnie i tylko trzymanie boczne foteli mogłoby lepsze!

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jest wygodnie i tylko trzymanie boczne foteli mogłoby lepsze!

 

jak potrzebujesz trzymanie to zapinaj i "blokuj" pasy.


Jak dla delikatny dyskomfort jest...po lewej stronie. Mam numer buta 45, 46 i nijak nie mieszcze lewej stopy na przygotowany miejscu.

Rozmiar tez mi ciut doskwiera z klapą bagażnika - juz raz przywalilem :D

Japonczycy

 

 

a wydawałoby się, że projektowali Forka pod US :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest wygodnie i tylko trzymanie boczne foteli mogłoby lepsze!

jak potrzebujesz trzymanie to zapinaj i "blokuj" pasy.

Jak dla delikatny dyskomfort jest...po lewej stronie. Mam numer buta 45, 46 i nijak nie mieszcze lewej stopy na przygotowany miejscu.

 

Rozmiar tez mi ciut doskwiera z klapą bagażnika - juz raz przywalilem :D

 

Japonczycy

Mam kierownica za to! :)

 

a wydawałoby się, że projektowali Forka pod US :)

Jak dla delikatny dyskomfort jest...po lewej stronie. Mam numer buta 45, 46 i nijak nie mieszcze lewej stopy na przygotowany miejscu.

 

Rozmiar tez mi ciut doskwiera z klapą bagażnika - juz raz przywalilem :D

 

Japonczycy

Zgadzam się! I mam numer buta 44-45! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odrobina wyjaśnienia

nie jeździłem Forkiem na tyle dużo żeby coś więcej powiedzieć o jego fotelach, są podobne do XV a te w są "odpowiednie" do tego auta

dla mnie mogły być ciut głębsze ale trzeba pamiętać, że taki fotel to kompromis dla pewnie miliona kierowców na różnych kontynentach i z tego punktu widzenia są OK

 

 

 

Jak dobrze dociągniesz nie ma opcji nie puści
 

 

możliwe jednakże uciążliwe na co dzień czy w dłuższej trasie, gdzie mocniej wyprofilowany fotel byłby bardziej optymalnym rozwiązaniem

 

w XV mam materiał, nie spadam z nich ale brakuje wsparcia, szczególnie górą w okolicach odcinka piersiowego kręgosłupa

te w XV bez regulacji odcinka lędźwiowego i tak mają lepiej wyprofilowane plecy jak regulowane ze Skody Yeti czy Forda Focusa w nim akurat mam skórę i mimo tego, że są mocniej wyprofilowane to z racji skóry trzymają podobnie do tych z XV

 

z drugiej strony jak wspominałem wcześniej do zdecydowanej większości zastosowań w codziennej jeździe są to fotele wystarczającą dobre,
to XV jest za szybki np. na zjazdach z autostrady  ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Auto Świat 4x4 piszą tak o Foresterze XT:

"Przekazanie napędu można zaakceptować, choć warto zauważyć, że to klasyczne międzyosiowe sprzęgło. Według Subaru to stały napęd, ale w tej wersji tylna oś faktycznie dołączana jest „na żądanie”. Pomocą w terenie służy system X-Mode, zmieniający charakterystykę silnika i skrzyni oraz aktywujący np. system kontroli zjazdu ze wzniesienia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w Auto Świat napisali, że Haldex to stały napęd 4x4. Teraz twierdzą, że S-AWD to dołączany? W polskojęzycznych szmatławcach spod znaku Axel Springer to normalka. Nie zdziwię się, że za tydzień Octavia wygra test z Ferrari, bo ma większy bagażnik.

 

Zapamiętaj Madox. Rozkład momentu na osie w FXT jest 60/40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...