madox Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 hmm...tak? Fajne felgi http://www.subaruforester.org/vbulletin/f74/boone-s-2014-forester-xt-touring-142177/ A powiedzcie mnie,kiedy xt generuje "sztuczne" biegi ,a kiedy jezdzi jednostajnie? W inteligent jednostajnie ,w sport też i tylko w sport sharp generuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 6-6-8 albo read the manual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 (edytowane) Kiedyś w Auto Świat napisali, że Haldex to stały napęd 4x4. Teraz twierdzą, że S-AWD to dołączany? W polskojęzycznych szmatławcach spod znaku Axel Springer to normalka. Nie zdziwię się, że za tydzień Octavia wygra test z Ferrari, bo ma większy bagażnik. Zapamiętaj Madox. Rozkład momentu na osie w FXT jest 60/40 jeśli ten z np. FXT jest stały to Haldex gen. IV jak i obecnej V też Zasada działania dokładnie taka sama inne jest rozmieszczenie sprzęgła spinającego tył z na stałe napędzanym przodem. Jednym i drugim steruje algorytm, którego szczegolow nie znamy i musimy zaufać producentowi. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Edytowane 1 Maja 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 (edytowane) A w teście auto-moto i sport piszą,że xt jest ponadprzeciętnie paliwożerny i wymieniają to jako główną wadę. Edytowane 1 Maja 2015 przez madox Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 I dobrze niech tak będzie! Może w auto-moto są zazdrosny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 @madox przypominam (nie chce mi sie grzebać w twoich postach) ale tak jakoś około 1 bana pisałeś ze jechałeś XT 180km/h po Katowicach, wiec gdzieś mijasz sie z prawdą. Krótko i na temat: Jeździłeś XT czy nie ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 jeśli ten z np. FXT jest stały to Haldex gen. IV jak i obecnej V też Zasada działania dokładnie taka sama inne jest rozmieszczenie sprzęgła spinającego tył z na stałe napędzanym przodem. Jednym i drugim steruje algorytm, którego szczegolow nie znamy i musimy zaufać producentowi. Znowu to samo. Zasada działania silnika Fiata 126p i silnika V8 w Mustangu jest też taka sama. Diabeł tkwi w szczegółach. Choćbyś nie wiem jakie programy, algorytmy zastosował do silnika Fiata 126p, to Mustanga z niego nie zrobisz Nawet tak na chłopski rozum - porównaj wielkość tarcz sprzęgła haldexa i sprzęgła w Subaru, ale nie to jest najważniejsze. Poczytaj o gotowaniu się oleju po dłuższej jeździe w terenie haldexem i to mimo rzekomych zabezpieczeń lub unieruchomieniu tych aut z powodu przegrzania oleju i porównaj to z tym, co na Subariadach "wyprawiały" auta Subaru. Nie to jest jednak najważniejsze. Najważniejszy jest jednak to, że S-AWD w FXT ma rozkład inicjalny 60/40 i do tego rozkładu dąży, a haldexy około 95/5. Dlaczego TAK ŻAŁOSNY Ponieważ przy rozkładzie 60/40 prawdopodobnie szybko by się rozsypał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 (edytowane) Nawet tak na chłopski rozum - porównaj wielkość tarcz sprzęgła haldexa i sprzęgła w Subaru, ale nie to jest najważniejsze chyba nie wiesz o jakich sprzęgłach mówisz, sprzęgło wielopłytkowe w Subaru odpowiadające za przekazanie momentu na tylną oś jest montowane zamiast centralnego mechanizmu różnicowego z tyłu wewnątrz skrzyni biegów w Haldexie zestaw sprzęgła wielopłytkowego jest wyniesiony przed tylną oś Poczytaj o gotowaniu się oleju po dłuższej jeździe w terenie haldexem nie muszę czytać, jeździłem dwoma autami z Haldexem IV ( w tym 1 z DSG 6) po lasach, bezdrożach, śniegu w tym i po stoku narciarskim nic się nie gotuje i nić tragicznego się z tym nie dzieje jest na The Forum gdzieś link do rosyjskiego testu w którym 2 zagotowane oleje po "katowaniu" aut na śniegu to MB A 45 AMG który faktycznie odpiął tylną oś do momentu ostygnięcia i Subaru STI w którym trzeba było schłodzić "skrzynię" celem wznowienia pracy DCCD w tym samym teście z Golfem R opartym o ten sam "dziadowski" Haldex nic się nie stało Znowu to samo. Zasada działania silnika Fiata 126p i silnika V8 w Mustangu jest też taka sama. Diabeł tkwi w szczegółach. Choćbyś nie wiem jakie programy, algorytmy zastosował do silnika Fiata 126p, to Mustanga z niego nie zrobisz jednakże zasadza działania napędu z centralnym dyfrem a z "dołączonym" tyłem to co innego swoją drogą to WRX 2015 wg. specyfikacji SUbaru Canada nie ma już VTD tylko sprzęgło wielopłytkowe http://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebSiteID=282&WebPageID=19147&Range=WRX%20%26%20WRX%20STI&ModelYear=2015 czyżby VTD przechodziło już do lamusa ? Edytowane 1 Maja 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 @madox przypominam (nie chce mi sie grzebać w twoich postach) ale tak jakoś około 1 bana pisałeś ze jechałeś XT 180km/h po Katowicach, wiec gdzieś mijasz sie z prawdą. Krótko i na temat: Jeździłeś XT czy nie ? No jezdziłem i podniosłem średnie spalanie z 16l jakie tam widniało do 18l... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 To dlaczego pytałeś jak CVT działa ? Raczej po jeździe XT nie pytał byś jak to "imituje" biegi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 No jezdziłem i podniosłem średnie spalanie z 16l jakie tam widniało do 18l... zupełnie inne spalanie będziesz miał jako właściciel auta .....i tu można przyjąć , ze jeżeli OBK D. , którego użytkujesz , zużywa 6.2/6.4l/100 (tak napisałeś ) to jeżdżąc FXT spalanie wyniesie poniżej 10l/100km.... więc się nie denerwuj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 To dlaczego pytałeś jak CVT działa ? Raczej po jeździe XT nie pytał byś jak to "imituje" biegi Ło jeny ,bo to z 1.5roku temu było ,jak jezdziłem tym Panie Andrzeju ,a co z możliwością zmiany mocy ,boxem albo programem -założenia są nie łamiące prawo.Czyli załóżmy auto po gwarancji i wyższa moc poza drogami publicznymi np na torze.Da się to zrobić.Choć z 270kucyków? No tak zacząłem myśleć,że skoro diesel mi tak pali ,to może xt też w 10-11 się zmieszczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Panie Andrzeju ,a co z możliwością zmiany mocy ,boxem albo programem -założenia są nie łamiące prawo.Czyli załóżmy auto po gwarancji i wyższa moc poza drogami publicznymi np na torze.Da się to zrobić.Choć z 270kucyków? żeby wykorzystać to co jest tzn. moc , zawieszenie i awd to trzeba trochę "treningu" lub SJS co najmniej 2 stopnia ...ale mamy czas.... auto będzie kupione , skończy się gwarancja , to wtedy pewnie da się zrobić nawet 300..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 (edytowane) chyba nie wiesz o jakich sprzęgłach mówisz, sprzęgło wielopłytkowe w Subaru odpowiadające za przekazanie momentu na tylną oś jest montowane zamiast centralnego mechanizmu różnicowego z tyłu wewnątrz skrzyni biegów w Haldexie zestaw sprzęgła wielopłytkowego jest wyniesiony przed tylną oś Powtarzasz slogany, mantrę tych, którzy udają, że rozumieją jak działa sprzęgło wielopłytkowe. Oczywiście, nikt rozsądny nie kwestionuje, że centralny mechanizm różnicowy lepiej sprawdza się w terenie. Do tego z blokadą osi i dyferencjałów z tyłu i przodu. Natomiast porównanie haldexa z S-AWD jest moim zdaniem profanacją. To, że w obydwu przypadkach napęd na tył idzie przez oś przednią wcale nie znaczy, że rozwiązania są równorzędne. Fiat 126p miał napęd na tył, Porsche też. I co z tego? Problem jest w tym, jak często i na jak długo sprzęgło wielopłytkowe jest w stanie spinać osie i nie ulec uszkodzeniu. I tu właśnie przejawia się przewaga technologiczna i kilkudziesięcioletnie doświadczenie w projektowaniu napędów AWD inżynierów Subaru. Krótko mówiąc, różnica między haldexem a S-AWD polega na tym, że napęd FXT jest tak zaprogramowany, że DĄŻY do spinania osi i rozdziale momentu 60/40 i jest tylko w nielicznych sytuacjach rozpinany, a haldex dąży do rozpinania osi i jest tylko w nielicznych sytuacjach spinany - ruszanie, poślizg kół, gwałtowne przeciśnięcie pedału gazu, itd. A te rzekome 5%? To podobno wynika z oporów mechanicznych wynikających z gotowości sprzęgła do spięcia nie muszę czytać, jeździłem dwoma autami z Haldexem IV ( w tym 1 z DSG 6) po lasach, bezdrożach, śniegu w tym i po stoku narciarskim nic się nie gotuje i nić tragicznego się z tym nie dzieje Dawno, dawno temu, gdy byłem młody i głupi często jeździłem samochodem po pijaku i to w kilku państwa na dwóch kontynentach. Nigdy nie miałem wypadku, nigdy policja mnie nie zatrzymała. Czy z tego wniosek, że można jeździć po pijaku? Ja tam od wielu lat po pijaku do samochodu nie wsiadam i wsiadać nie zamierzam*. Wpisałem w gugla frazę "haldex overheat". Używam Chrome i wybiło mi 1.119.070 wyników. Nie wiem jakiej przeglądarki używasz i jak masz filtry wyszukiwarki ustawione i ile u Ciebie rezultatów pokaże, ale dla mnie Twoje doświadczenia gdzieś zginęły w otchłaniach statystyki. Sorry. *Poprawka. Po pijaku do samochodu czasem wsiadam, ale nie za kierownicą Edytowane 1 Maja 2015 przez ten_Typ_tak_ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 (edytowane) Natomiast porównanie haldexa z S-AWD jest moim zdaniem profanacją. To, że w obydwu przypadkach napęd na tył idzie przez oś przednią wcale nie znaczy, że rozwiązania są równorzędne. Nazwa S-AWD nie wskazuje na rodzaj użytego rozwiązania technicznego, to tylko nazwa marketingowa oznaczenia symetryczności napędu na wszystkie koła, sam napęd może być realizowany z udziałem centralnego mechanizmu różnicowego lub bez niego. Haldex (jako rodzaj rozwiązania napędu AWD) to zawsze to samo techniczne rozwiązanie mogące występować pod obcą nazwą producenta auta np. Audi tak jak Subaru ma swoją nazwę Quattro nawet wtedy gdy samo rozwiązanie napędu AWD używa Haldex-a. Oczywiście, nikt rozsądny nie kwestionuje, że centralny mechanizm różnicowy lepiej sprawdza się w terenie. akurat w terenie lepiej sprawdza się pełna blokada, która łatwiej, taniej i solidniej można realizować właśnie "dopinanym" napędem typu sprzęgła wielopłytkowego bo naprężenia wynikające z trwałego spięcia mają się gdzie rozejść, mówiąc inaczej można wręcz na trwale spiąć sprzęgło spinająć na sztywno obie osi pojazdu stąd auta terenowe bez centralnego dyfra ze sztywno dopinaną osią, której nie można dopinać na asfalcie problemem jest praca takiego mechanizmu przy większych szybkościach na mocno przyczepnych nawierzchniach Edytowane 2 Maja 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 To wysokie spalanie na które narzeka madox da się osiagnac ale tylko jak bedzie sie jeździć w trybie manualnym i sztucznie utrzymując na wysokich obrotach. Kiedyś w podobny sposób wygrałem zakład Fiatem Punto 1.3 JTD....11,5 litra w tzw. trasie. Jak się jeździ poza programem manualnym auto potrafi być ekonomiczne. Ja przez rok, o czym już wspominałem, zrobiłem 40 tys km po całej Europie i miałem 9,8 litra średnie spalanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Można je osiągnąć i ja je osiągam Ja jeżdzę na bardzo krótkich odcinkach głownie w mieście i wtedy XT pali te 14-15l, ale wystarczy troszkę dłuższa jazda i odrazu spada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Panowie pytanie zupelnie odmienne. W zwiazku z deficytem plejadowych miejsc noclegowych w Arlamowie. Czy ktos zakupil moze do wnetrza materac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Poszukaj w dziale Podróże wątek Sprzęt turystyczny. Tam jest mój patent ze spaniem. Materac kupiony w Decathlonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitrograd Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Czy ktoś może orientuje się, czy dla forka MY16 szykuje się jakiś znaczący lifting? W sumie aktualny model ma już 3 lata. Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Pewnie FHI się orientuje czy będzie lifting Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Można je osiągnąć i ja je osiągam Ja jeżdzę na bardzo krótkich odcinkach głownie w mieście i wtedy XT pali te 14-15l, ale wystarczy troszkę dłuższa jazda i odrazu spada I to był chyba właśnie przypadek Madoxa. Krótka jazda testowa, na dużych przyśpieszeniach, przy małej średniej spalania i 18l spokojnie możliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Nazwa S-AWD nie wskazuje na rodzaj użytego rozwiązania technicznego, to tylko nazwa marketingowa oznaczenia symetryczności napędu na wszystkie koła, sam napęd może być realizowany z udziałem centralnego mechanizmu różnicowego lub bez niego. Nie szkoda Ci prądu, by pisać coś, co było wałkowane na The Forum kilkadziesiąt razy? Jaki jest tytuł wątku? Oczywiście chodzi o napęd FXT z CVT. Czy nadal sądzisz, że ten napęd jest dołączany? Bo ja uważam, że dołączany to jest w autach z Haldexem. W FXT jest stały. Jeżeli nie widzisz różnicy między rozkładem 60/40 i 95/5 to dalsza dyskusja nie ma sensu. akurat w terenie lepiej sprawdza się pełna blokada, która łatwiej, taniej i solidniej można realizować właśnie "dopinanym" napędem typu sprzęgła wielopłytkowego bo naprężenia wynikające z trwałego spięcia mają się gdzie rozejść, mówiąc inaczej można wręcz na trwale spiąć sprzęgło spinająć na sztywno obie osi pojazdu stąd auta terenowe bez centralnego dyfra ze sztywno dopinaną osią, której nie można dopinać na asfalcie Mylisz pojęcia. Sprzęgło wielopłytkowe w haldexie a pełna mechaniczna blokada, to zupełnie inne rozwiązania. Haldex cały czas dąży do rozpięcia osi i cały czas "sprawdza" czy już można. Tak więc haldex nie spina osi na trwale a bardziej pulsacyjnie. Poza tym mechaniczna blokada działa nawet gdy koła są skręcone, co jest przydatne przy jeździe po błocie czy lodzie. Haldex przy skręconych kołach rozłącza osie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 (edytowane) Mylisz pojęcia. Sprzęgło wielopłytkowe w haldexie a pełna mechaniczna blokada, to zupełnie inne rozwiązania. Haldex cały czas dąży do rozpięcia osi i cały czas "sprawdza" czy już można. Tak więc haldex nie spina osi na trwale a bardziej pulsacyjniepo to masz X-mode w Subaru albo Off-road w Skodach :-) który działa do określonej prędkości żeby np. agresywniej spinał tył z przodem lub wręcz spinał na stałe (oczywiście systemy te mają wpływ na pracę innych podzespołów np. agresywniejsza praca e-szper, inna praca pedału gazu, asystent zjazdu itp) takie rozwiązanie umożliwia przekazanie całego momentu na przyczepną oś (koło) w przeciwieństwie do rozwiązania subarowskiego z centralnym mechanizmem i blokadą wiskotyczną gdzie o ile się nie mylę jest to tylko 85% na oś tak samo jak funkcja Lock w starym Suzuki SX4, która spinała tył z przodem na sztywno do określonej prędkości Nie szkoda Ci prądu, by pisać coś, co było wałkowane na The Forum kilkadziesiąt razy? Jaki jest tytuł wątku? Oczywiście chodzi o napęd FXT z CVT. Czy nadal sądzisz, że ten napęd jest dołączany? Bo ja uważam, że dołączany to jest w autach z Haldexem. W FXT jest stały. Jeżeli nie widzisz różnicy między rozkładem 60/40 i 95/5 to dalsza dyskusja nie ma sensu. powiem tak nie wiem kiedy w Haldexie IV i V jest te minimalne 5% dla tylnej osi, jeździłem Fordem Kugą 2.0 TDCI 4x4 na wyświetlaczu można sobie wyświetlić symulacje podziału momentu na poszczególne koła wartości dla tyłu nigdy nie były mniejsze jak 15%, paski to obrazujące były nieznacznie mniejsze jak dla kół przednich "stałość" jednego jak i drugiego rozwiązania polega na tym, że elektronika sterująca nie rozpina tyłu w zupełności w jakimś stosunku cały czas jest on włączony mechanicznie każdy z nich ma permanentnie napędzaną jedną oś i dopinaną drugą Edytowane 2 Maja 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 2 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2015 Lock w Suzuki to stara dobra blokada mechaniczna i rzeczywiście spina osie na stałe. Haldex zaś nie, co choćby widać na pierwszym z brzegu filmiku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się