Paweł J. Posted April 25 5 godzin temu, RoadRunner napisał: Pełna zgoda. Z takim silnikiem to nadaje się tylko do stania w garażu Bez przesady, stoi jak musi! Ogólnie jestem z niego b. zadowolony. To moje pierwsze subaru i pierwsze auto odebrane z salonu, więc czego chcieć więcej. Share this post Link to post Share on other sites
Sebastian32 Posted April 25 11 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał: Bez przesady, stoi jak musi! Ogólnie jestem z niego b. zadowolony. To moje pierwsze subaru i pierwsze auto odebrane z salonu, więc czego chcieć więcej. Moje pierwsze Subaru też było z salonu, tez ma 150 KM, ma 11 lat, nigdy się nie zepsuło, za godzine przywioza mi go pod dom na lawecie po kolejnej konserwacji i naprawde żal sprzedawać za bezcen. Ma wady ale ogólnie super auto. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Paweł J. Posted April 25 6 minut temu, Sebastian32 napisał: naprawde żal sprzedawać za bezcen. Ma wady ale ogólnie super auto. To może niech zostanie w rodzinie, nikt nie potrzebuje? Share this post Link to post Share on other sites
Sebastian32 Posted April 25 29 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał: To może niech zostanie w rodzinie, nikt nie potrzebuje? No, zostaje. Póki co ja potrzebuje. Ale gdybym kupował coś to i tak zostanie, żeby nim dwa razy w roku na ryby pojechać. Jeździłem ostatnio najnowszym jimny i nie umniejszajac jego zaletom w terenie to, to co się dostaje za czterokrotnosc wartosci mojego legacy jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu ze teraz buduja auta ksiegowi nie inżynierzy. Share this post Link to post Share on other sites
msi Posted April 25 50 minut temu, Sebastian32 napisał: to co się dostaje za czterokrotnosc wartosci mojego legacy jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu ze teraz buduja auta ksiegowi nie inżynierzy. Ale jimny zawsze takie było, więc nie rozumiem. To na prawdę dobre, terenowe auto Share this post Link to post Share on other sites
Sebastian32 Posted April 25 3 minuty temu, msi napisał: Ale jimny zawsze takie było, więc nie rozumiem. To na prawdę dobre, terenowe auto Dlatego napisałem ze nie umniejszam jego zaletom w terenie ale jak to jest i z czego wewnatrz zrobione to juz inna sprawa a kosztuje nawet ponad 100 tys. Share this post Link to post Share on other sites
msi Posted April 25 Teraz niestety wszystkie auta kosztują więcej, takie czasy Share this post Link to post Share on other sites
przemekka Posted April 25 To jedna z tańszych prawdziwych terenówek. W autach tego typu komfort jazdy i jakość plastików ma marginalne znaczenie. Zresztą na całym świecie kolejka na nowy model pokazuje, jaki jest na niego popyt. Share this post Link to post Share on other sites
Sebastian32 Posted April 25 Troche odbieglismy od tematu. Jak zwykle profi recenzja. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
eddie_gt4 Posted April 26 13 godzin temu, Sebastian32 napisał: (...) utwierdza mnie w przekonaniu ze teraz buduja auta ksiegowi nie inżynierzy. Subaru ma inne zdanie na ten temat Share this post Link to post Share on other sites
Michał W. Posted April 26 1 godzinę temu, eddie_gt4 napisał: Subaru ma inne zdanie na ten temat Zostań inżynierem? jakieś tłumaczenie by rozjaśniło trochę ten przekaz. Share this post Link to post Share on other sites
eddie_gt4 Posted April 26 SUBARU - stworzone przez inzynierow Share this post Link to post Share on other sites
Michał W. Posted April 26 Teraz, eddie_gt4 napisał: SUBARU - stworzone przez inzynierow Dzięki, język rosyjski ostatnio w podstawówce miałem. Zapewne bez inżynierów nie było by Subaru, księgowi pojawili się później ale tak jest w każdej marce. (może poza Bugatti i kilkoma podobnymi) Share this post Link to post Share on other sites
Łukasz Czarnecki Posted May 6 Śledzę ostatnio wszystkie wiadomości z różnych państw UE. W Belgii mają przedsprzedaż. Już można zamawiać specjalną wersję First Edition. Ceny zaczynają się od 34 tyś euro do 40 tyś za Full wypas. We Francji chyba to samo. W Finlandii też już znają ceny. A co na to nasza dyrekcja ? Nowy fotek jest 1 cm niższy, ma 3 cm większy rozstaw osi I jest 2 cm szerszy. Ewidentnie idą w stronę rodzinnego suva. W jednym z testów w Belgii czytałem że do 100 jest 9,5 s. Jeżeli cena będzie pod 160 tyś to rav4 wydaje się być konkurencyjna. Ostatnio zakupiłem sobie takiego sprzeta Share this post Link to post Share on other sites
Fiji Posted May 13 (edited) Pojawiają się pierwsze recenzje: Edited May 13 by Fiji Share this post Link to post Share on other sites
Łukasz Czarnecki Posted May 13 Super. Ponoć do setki 9,5 s. Wyglada to wszytko ciekawie. Teraz tylko żeby cena była przystępna... https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.donedeal.ie/cars-for-sale/new-subaru-forester-e-boxer/21851053&ved=2ahUKEwiAz7vD_JziAhVwAxAIHZC7CnAQFjADegQIAxAB&usg=AOvVaw2wXDEYLajdTF_lQv7HBYG4&cshid=1557904337646 no to mamy pierwszy egz w salonie Share this post Link to post Share on other sites
rafforester Posted May 16 W dniu 13.05.2019 o 16:05, Łukasz Czarnecki napisał: Super. Ponoć do setki 9,5 s. Wyglada to wszytko ciekawie. Teraz tylko żeby cena była przystępna... Cena przystępna 50 tys E. za takiego muła Share this post Link to post Share on other sites
Dyrekcja Posted May 16 1 godzinę temu, rafforester napisał: Cena przystępna 50 tys E Ocenianie ceny ( cóż za sformułowanie ) bez znajomości lokalnych podatków nie ma sensu. Pozdrowienia Share this post Link to post Share on other sites
Łukasz Czarnecki Posted May 18 Pytanie do Dyrekcji. Kiedy się dowiemy coś oficjalnie o nowym Foresterze. Specyfikację? Ceny? Dostępność w PL? Czy będzie przedsprzedaż? Dane techniczne ? Ciekawostki? Etc. Etc. Share this post Link to post Share on other sites
aflinta Posted May 19 8 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał: Pytanie do Dyrekcji. Kiedy się dowiemy coś oficjalnie o nowym Foresterze. Specyfikację? Ceny? Dostępność w PL? Czy będzie przedsprzedaż? Dane techniczne ? Ciekawostki? Etc. Etc. Share this post Link to post Share on other sites
tom-k Posted May 19 Trend rozwoju motoryzacji jest dziś powiązany ściśle z normami emisji spalin, głównie co2, więc niedługo wszyscy producenci, którzy będą chcieli cos sprzedać, szczególnie w Europie, będą musieli mieć w ofercie hybrydy przynajmniej, lub elektryki. Więc i subaru musi iść w tym kierunku. Ale przy dzisiejszej technice hybryd, jaką rozwija Toyota, wstawienie 12konnego silniczka el. trudno nazwać rozwojem w Subaru. Raczej wyznaczeniem sobie jakiegoś kierunku. Dlaczego nie stworzyli w pełni elektryka, bazując na technologi np Tesli, czy duma i honor bushido japońskich inżynierów nie pozwala na to ? Czy wspolpraca z Toyota tez nie przystoi ? Z drugiej strony dopóki nie będzie na świecie w pełni czystej energii elektrycznej, np z elektrowni atomowych, mówienie że diesle odpowiadają głównie za emisję co2 to wielka ściema, dzisiejsze diesle emituja srednio 15-18 kg co2 na 100km, elektryk potrzebuje na 100km energii ze 100kg węgla a to juz emisja z elektrowni 230kg. Ehhh, te czasy juz nie wrócą... Pozostaje nam dbać o stare klasyczne autka. Share this post Link to post Share on other sites
Karas Posted May 19 (edited) 20 godzin temu, tom-k napisał: elektryk potrzebuje na 100km energii ze 100kg węgla a to juz emisja z elektrowni 230kg. kompletna bzdura Zachar na swoim kanale coś o tam starał się szacowac od 6:50 Edited May 20 by Karas Share this post Link to post Share on other sites
ketivv Posted May 20 21 godzin temu, tom-k napisał: Z drugiej strony dopóki nie będzie na świecie w pełni czystej energii elektrycznej, np z elektrowni atomowych, mówienie że diesle odpowiadają głównie za emisję co2 to wielka ściema, dzisiejsze diesle emituja srednio 15-18 kg co2 na 100km, elektryk potrzebuje na 100km energii ze 100kg węgla a to juz emisja z elektrowni 230kg. w kwestii zużycia energii z paliw kopalnych (inaczej mówiąc emisji CO2) policzmy dla "polskiego prądu w gniazdku" 1 kWh = 682g CO2 (dane dla miksu łącznie z importem prądu nie naszej rodzimej produkcji której wskaźnik to 742g) https://www.electricitymap.org/?page=map&solar=false&remote=true&wind=false przyjmując dla elektryka 15 kWh / 100 km + 20% strat na ładowaniu = 18 kWh prądu "z gniazdka" 18 kWh x 0,682kg CO2 = 12,28 kg CO2 / 100 km spalenie 1 litra benzyny to około 2,5 kg CO2 (dokładnie to chyba 2,32 kg) do obliczeń przyjmę 2,4 kg CO2 12,28 kg CO2 (emisja elektryka) / 2,4 CO2 (z litra benzyny) jest to równoważne 5,12 l benzyny/ 100 km (oleju napędowego odpowiednio mniej w litrach) a nasz miks energetyczny jest że tak powiem do bani ;-) bo gdy do wyliczeń przyjmiemy 440 g CO2 / kWh Niemców to 18 kWh /100km = 7,92 kg CO2/100km Share this post Link to post Share on other sites
ppmarian Posted May 20 w kwestii zużycia energii z paliw kopalnych (inaczej mówiąc emisji CO2) policzmy dla "polskiego prądu w gniazdku" 1 kWh = 682g CO2 (dane dla miksu łącznie z importem prądu nie naszej rodzimej produkcji której wskaźnik to 742g)https://www.electricitymap.org/?page=map&solar=false&remote=true&wind=false przyjmując dla elektryka 15 kWh / 100 km + 20% strat na ładowaniu = 18 kWh prądu "z gniazdka" 18 kWh x 0,682kg CO2 = 12,28 kg CO2 / 100 km spalenie 1 litra benzyny to około 2,5 kg CO2 (dokładnie to chyba 2,32 kg) do obliczeń przyjmę 2,4 kg CO2 12,28 kg CO2 (emisja elektryka) / 2,4 CO2 (z litra benzyny) jest to równoważne 5,12 l benzyny/ 100 km (oleju napędowego odpowiednio mniej w litrach) a nasz miks energetyczny jest że tak powiem do bani ;-) bo gdy do wyliczeń przyjmiemy 440 g CO2 / kWh Niemców to 18 kWh /100km = 7,92 kg CO2/100km Należy także dodać kwestie tzw skupionej wysokiej emisji (elektrownie) i niskiej rozproszonej (rura wydechowe samochodu) Wysłane z tel. Share this post Link to post Share on other sites
Zyzol Posted May 20 22 godziny temu, tom-k napisał: Dlaczego nie stworzyli w pełni elektryka, bazując na technologi np Tesli A technologia Tesli rośnie na drzewach i czeka na zerwanie? Share this post Link to post Share on other sites