Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, RoadRunner napisał:

Pełna zgoda. Z takim silnikiem to nadaje się tylko do stania w garażu ;)

 

Bez przesady, stoi jak musi! Ogólnie jestem z niego b. zadowolony. To moje pierwsze subaru i pierwsze auto odebrane z salonu, więc czego chcieć więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał:

 

Bez przesady, stoi jak musi! Ogólnie jestem z niego b. zadowolony. To moje pierwsze subaru i pierwsze auto odebrane z salonu, więc czego chcieć więcej.

 

Moje pierwsze Subaru też było z salonu, tez ma 150 KM, ma 11 lat, nigdy się nie zepsuło, za godzine przywioza mi go pod dom na lawecie po kolejnej konserwacji i naprawde żal sprzedawać za bezcen. Ma wady ale ogólnie super auto.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał:

 

To może niech zostanie w rodzinie, nikt nie potrzebuje?

 

No, zostaje. Póki co ja potrzebuje. Ale gdybym kupował coś to i tak zostanie, żeby nim dwa razy w roku na ryby pojechać. 

Jeździłem ostatnio najnowszym jimny i nie umniejszajac jego zaletom w terenie to, to co się dostaje za czterokrotnosc wartosci mojego legacy jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu ze teraz buduja auta ksiegowi nie inżynierzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Sebastian32 napisał:

to co się dostaje za czterokrotnosc wartosci mojego legacy jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu ze teraz buduja auta ksiegowi nie inżynierzy.

Ale jimny zawsze takie było, więc nie rozumiem. To na prawdę dobre, terenowe auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, msi napisał:

Ale jimny zawsze takie było, więc nie rozumiem. To na prawdę dobre, terenowe auto :)

 

Dlatego napisałem ze nie umniejszam jego zaletom w terenie ale jak to jest i z czego wewnatrz zrobione to juz inna sprawa a kosztuje nawet ponad 100 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedna z tańszych prawdziwych terenówek. W autach tego typu komfort jazdy i jakość plastików ma marginalne znaczenie. Zresztą na całym świecie kolejka na nowy model pokazuje, jaki jest na niego popyt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, eddie_gt4 napisał:

SUBARU - stworzone przez inzynierow

Dzięki, język rosyjski ostatnio w podstawówce miałem. ;)

Zapewne bez inżynierów nie było by Subaru, księgowi pojawili się później ale tak jest w każdej marce. (może poza Bugatti i kilkoma podobnymi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Śledzę ostatnio wszystkie wiadomości z różnych państw UE. W Belgii mają przedsprzedaż. Już można zamawiać specjalną wersję First Edition.  Ceny zaczynają się od 34 tyś euro do 40 tyś za Full wypas. We Francji chyba to samo. W Finlandii też już znają ceny. A co na to nasza dyrekcja ?

Nowy fotek jest 1 cm niższy, ma 3 cm większy rozstaw osi I jest 2 cm szerszy. Ewidentnie idą w stronę rodzinnego suva. W jednym z testów w Belgii czytałem że do 100 jest 9,5 s. Jeżeli cena będzie pod 160 tyś to rav4 wydaje się być konkurencyjna.

 

Ostatnio zakupiłem sobie takiego sprzeta

20190124_155917.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Pytanie do Dyrekcji.  Kiedy się dowiemy coś oficjalnie o nowym Foresterze. Specyfikację? Ceny? Dostępność w PL? Czy będzie przedsprzedaż? Dane techniczne ? Ciekawostki? Etc. Etc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trend rozwoju motoryzacji jest dziś powiązany ściśle z normami emisji spalin, głównie co2, więc niedługo wszyscy producenci, którzy będą chcieli cos sprzedać, szczególnie w Europie, będą musieli mieć w ofercie hybrydy przynajmniej, lub elektryki. Więc i subaru musi iść w tym kierunku. Ale przy dzisiejszej technice hybryd, jaką rozwija Toyota, wstawienie 12konnego silniczka el. trudno nazwać rozwojem w Subaru. Raczej wyznaczeniem sobie jakiegoś kierunku. Dlaczego nie stworzyli w pełni elektryka, bazując na technologi np Tesli, czy duma i honor bushido japońskich inżynierów nie pozwala na to ? Czy wspolpraca z Toyota tez nie przystoi ? 

Z drugiej strony dopóki nie będzie na świecie w pełni czystej energii elektrycznej, np z elektrowni atomowych, mówienie że diesle odpowiadają głównie za emisję co2 to wielka ściema, dzisiejsze diesle emituja srednio 15-18 kg co2 na 100km, elektryk potrzebuje na 100km energii ze 100kg węgla a to juz emisja z elektrowni 230kg. 

Ehhh, te czasy juz nie wrócą... Pozostaje nam dbać o stare klasyczne autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, tom-k napisał:

elektryk potrzebuje na 100km energii ze 100kg węgla a to juz emisja z elektrowni 230kg. 

kompletna bzdura

 

Zachar na swoim kanale coś o tam starał się szacowac od 6:50

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, tom-k napisał:

Z drugiej strony dopóki nie będzie na świecie w pełni czystej energii elektrycznej, np z elektrowni atomowych, mówienie że diesle odpowiadają głównie za emisję co2 to wielka ściema, dzisiejsze diesle emituja srednio 15-18 kg co2 na 100km, elektryk potrzebuje na 100km energii ze 100kg węgla a to juz emisja z elektrowni 230kg. 

 

w kwestii zużycia energii z paliw kopalnych (inaczej mówiąc emisji CO2) policzmy dla "polskiego prądu w gniazdku" 

1 kWh = 682g CO2 (dane dla miksu łącznie z importem prądu nie naszej rodzimej produkcji której wskaźnik to 742g)

https://www.electricitymap.org/?page=map&solar=false&remote=true&wind=false

 

przyjmując dla elektryka 15 kWh / 100 km + 20% strat na ładowaniu = 18 kWh prądu "z gniazdka"

 

18 kWh x 0,682kg CO2 = 12,28 kg CO2 / 100 km

 

spalenie 1 litra benzyny to około 2,5 kg CO2 (dokładnie to chyba 2,32 kg) do obliczeń przyjmę 2,4 kg CO2

 

12,28 kg CO2 (emisja elektryka) / 2,4 CO2 (z litra benzyny) jest to równoważne 5,12 l benzyny/ 100 km (oleju napędowego odpowiednio mniej w litrach)

 

 

a nasz miks energetyczny jest że tak powiem do bani ;-) bo gdy do wyliczeń przyjmiemy 440 g CO2 / kWh Niemców to 18 kWh /100km = 7,92 kg CO2/100km

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
w kwestii zużycia energii z paliw kopalnych (inaczej mówiąc emisji CO2) policzmy dla "polskiego prądu w gniazdku" 
1 kWh = 682g CO2 (dane dla miksu łącznie z importem prądu nie naszej rodzimej produkcji której wskaźnik to 742g)
https://www.electricitymap.org/?page=map&solar=false&remote=true&wind=false
 
przyjmując dla elektryka 15 kWh / 100 km + 20% strat na ładowaniu = 18 kWh prądu "z gniazdka"
 
18 kWh x 0,682kg CO2 = 12,28 kg CO2 / 100 km
 
spalenie 1 litra benzyny to około 2,5 kg CO2 (dokładnie to chyba 2,32 kg) do obliczeń przyjmę 2,4 kg CO2
 
12,28 kg CO2 (emisja elektryka) / 2,4 CO2 (z litra benzyny) jest to równoważne 5,12 l benzyny/ 100 km (oleju napędowego odpowiednio mniej w litrach)
 
 
a nasz miks energetyczny jest że tak powiem do bani ;-) bo gdy do wyliczeń przyjmiemy 440 g CO2 / kWh Niemców to 18 kWh /100km = 7,92 kg CO2/100km
 
 
 
Należy także dodać kwestie tzw skupionej wysokiej emisji (elektrownie) i niskiej rozproszonej (rura wydechowe samochodu)

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...