Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, ketivv napisał:

 

i dlatego nić się nie zmienia 

rozwiązania to zmiany systemowe, zmiany nawyków

 

nie hybryda a brak auta jest rozwiązaniem także wątkowego tutaj E-boxera :-)


jak dużo przyzwyczajeń jesteście skłonni porzucić ?

Trudno oczekiwać, że ubierzemy się w skóry, przeniesiemy do lasu i zaczniemy pierwotną walkę o trzy jelenie, które jeszcze zostały.

Działania lokalne i globalne się uzupełniają, a nie wykluczają, więc nie wiem, po co wprowadzać takie rozgraniczenia. Proporcje śmiecących do sprzątających będą zmieniać się wraz ze wzrostem świadomości.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ketivv napisał:

i dlatego nić się nie zmienia 

 

wciąż uważamy, że np. samochód trzeba mieć - jest dobrem "tanim" i właściwym do posiadania, używania ;-)

 

Nie uważam że samochód "trzeba mieć". Hybrydy są rozwiązaniem tańszym i też ekologicznie lepszym od normalnych aut bo nie trzeba od podstaw budować fabryk, technologii czyli zużywać więcej energii - w przeciwieństwo do aut elektrycznych. Trzeba już sprzedawać samochody hybrydowe żeby zamieniały nam tradycyjne. To jest sens mojej wypowiedzi.

Dalej jednak widzę konieczność dużej restrykcyjność w używaniu i sprzedawaniu aut - nie zmieniam zdania.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zyzol napisał:

Działania lokalne i globalne się uzupełniają, a nie wykluczają, więc nie wiem, po co wprowadzać takie rozgraniczenia

 

niestety w kwestii tych globalnych niewiele należy do nas ;)

 

jesteśmy mniejszością która zużywa większość zasobów, reszta chce do wyścigów w ich zużywaniu dołączyć gdy my będziemy mówić "nie tędy droga trzeba się ograniczać" 

 

3 godziny temu, Zyzol napisał:

Proporcje śmiecących do sprzątających będą zmieniać się wraz ze wzrostem świadomości.

 

wystarczy kaucja 1 EUR za każde opakowanie plastikowe ;-) i momentalnie znajdą się w wyznaczonych do tego miejscach skupu 

 

a i spalić w piecu "na węgiel" 40 butelek PET będzie szkoda 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ketivv napisał:

 

niestety w kwestii tych globalnych niewiele należy do nas ;)

 

jesteśmy mniejszością która zużywa większość zasobów, reszta chce do wyścigów w ich zużywaniu dołączyć gdy my będziemy mówić "nie tędy droga trzeba się ograniczać" 

 

"jesteśmy" - to piszesz o kim ? o Sobie, Polakach, Europejczykach, czy o ludziach generalnie?

 

Jeśli masz na myśli ludzi całościowo to masz rację, jeśli Polaków, to NIE jesteśmy mniejszością, która zużywa większość - łatwo to sprawdzić przeglądając statystyki w zużyciu np. wody, paliwa czy generowaniu śmieci per capita. W tych (jak i wielu innych) jesteśmy (jako Polacy) najwyżej w środku, lub u dołu stawki.

 

3 godziny temu, ketivv napisał:

 

 

wystarczy kaucja 1 EUR za każde opakowanie plastikowe ;-) i momentalnie znajdą się w wyznaczonych do tego miejscach skupu 

 

a i spalić w piecu "na węgiel" 40 butelek PET będzie szkoda 

 

Już widzę ten ryk, jakby wprowadzili taką opłatę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xemir napisał:

Jeśli masz na myśli ludzi całościowo to masz rację, jeśli Polaków, to NIE jesteśmy mniejszością, która zużywa większość - łatwo to sprawdzić przeglądając statystyki w zużyciu np. wody, paliwa czy generowaniu śmieci per capita. W tych (jak i wielu innych) jesteśmy (jako Polacy) najwyżej w środku, lub u dołu stawki

 

http://statisticstimes.com/economy/countries-by-projected-gdp-capita.php

 

GDP per capita PPP (Int. $) Poland - 46 pozycja na 194 państwa mierzone siłą nabywczą 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions_per_capita

 

CO2 per capita (czyli energia z paliw kopalnych na osobę)

Polska także na 46 pozycji na lekko ponad 200 państw 

 

 

w żadnym wypadku nie jesteśmy w środku ani pod koniec ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabelki, tabelki, tabelki.

A nie wiem czy wiecie, że do 1963r USA i ZSRR wysłały w powietrze 12 miliardów kiurów radioaktywnego jodu? (1 kiur to 37 miliardów rozpadów na sekundę).  Mamy zasraną tym draństwem całą półkulę północną tak, że do dzisiaj nie powinniśmy jeść runa leśnego. W zasadzie każda próba jądrowa to partia nowych radionuklidów w atmosferze. Rosjanie np. pożary podziemne gazu gaszą wybuchami jądrowymi.

Przeciętny człowiek mam naprawdę niską świadomość/wiedzę o naszej Planecie i co z nią robimy: potrafimy tylko kopiować, wklejać i edytować. Niestety znikła umiejętność wyciąga wniosków z tego co dzieje się wokół nas - uśredniam swoje spostrzeżenia więc z góry przepraszam tych, co jednak tę zdolność posiadają.

Edytowane przez Izotom
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ketivv napisał:

 

http://statisticstimes.com/economy/countries-by-projected-gdp-capita.php

 

GDP per capita PPP (Int. $) Poland - 46 pozycja na 194 państwa mierzone siłą nabywczą 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions_per_capita

 

CO2 per capita (czyli energia z paliw kopalnych na osobę)

Polska także na 46 pozycji na lekko ponad 200 państw 

 

 

w żadnym wypadku nie jesteśmy w środku ani pod koniec ;)

 

 

Nie wiedziałem, że CO2 jest "zasobem naturalnym", a już na pewno nie wiedziałem, że generowanie = zużywanie. 

 

https://www.globalpetrolprices.com/articles/52/

Polska na granicy 2-giego i 3-ciego tercyla, pomiędzy Hiszpanią i Gruzją

 

Fakty są zgoła odmienne, od tego co przytoczyłeś - ale te wszystkie cyferki i spieranie się o rację, nie mają żadnego znaczenia z punktu widzenia planety. 

Przyszłość jest już zdefiniowana i my (Polacy) nic z tym nie możemy zrobić. 

 

 

Edytowane przez xemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, xemir napisał:

Fakty są zgoła odmienne, od tego co przytoczyłeś - ale te wszystkie cyferki i spieranie się o rację, nie mają żadnego znaczenia z punktu widzenia planety.

 

 

Z punktu widzenia planety nasza bytność to niewiele znaczący epizod w jej historii. 

 

Ludzie nadal nie pojmują że my nie walczymy o planetę ale o nasze być albo nie być. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, xemir napisał:

https://www.globalpetrolprices.com/articles/52/

Polska na granicy 2-giego i 3-ciego tercyla, pomiędzy Hiszpanią i Gruzją

 

gasoline to paliwo do aut  a być może w tym zestawieniu to tylko benzyna (bez udziału oleju napędowego) "The chart shows the consumption of motor gasoline per capita across countries"

czy w tej statystyce ujęte są dla Polski paliwa samochodowe alternatywne jak LPG :-) które w naszym kraju stanowi istotną część paliw w komunikacji ?

czy zużycie oleju napędowego też jest tu ujęte bo to kolejna duża część polskiego rynku paliw ?

 

 

 

emisja CO2 to w skrócie uwolniony węgiel ze wszystkich spalanych paliw kopalnych np. tych użytych także do produkcji energii elektrycznej, ogrzewania, transportu itp. bez podziału na rodzaj paliwa

 

 

Godzinę temu, chojny napisał:

Z punktu widzenia planety nasza bytność to niewiele znaczący epizod w jej historii. 

 

Ludzie nadal nie pojmują że my nie walczymy o planetę ale o nasze być albo nie być. 

 

 

dokładnie, planeta Ziemia ma to w serdecznym poważaniu :-) 

przez większość jej istnienia warunki na niej były znacząco niesprzyjające naszemu bytowaniu 

innego zdatnego do naszego życia w formie jaką  znamy ekosystemu nie znamy

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy bierze się pod uwagę produkcję baterii i niemiecki miks energetyczny, w którym węgiel wciąż odgrywa istotną rolę, okazuje się, że elektryczne samochody emitują od 11 do 28 procent więcej CO2 niż ich odpowiedniki z silnikami diesla - poinformował Ifo Institute z Monachium.

 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/samochody-elektryczne-emituja-wiecej-co2-niz-diesle-twierdza-niemieccy-naukowcy/fzb3erv

 

 

  • Haha 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, GREGG napisał:

Kiedy bierze się pod uwagę produkcję baterii i niemiecki miks energetyczny, w którym węgiel wciąż odgrywa istotną rolę, okazuje się, że elektryczne samochody emitują od 11 do 28 procent więcej CO2 niż ich odpowiedniki z silnikami diesla - poinformował Ifo Institute z Monachium.

 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/samochody-elektryczne-emituja-wiecej-co2-niz-diesle-twierdza-niemieccy-naukowcy/fzb3erv

 

 

wyniki niemieckich instytutów diametrialnie się zmienią kiedy podgonią Chińczyków w ilości i dostępności niemieckich aut elektrycznych, póki co trzeba chronić rynek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Durbos napisał:

wyniki niemieckich instytutów diametrialnie się zmienią kiedy podgonią Chińczyków w ilości i dostępności niemieckich aut elektrycznych, póki co trzeba chronić rynek

 

Albo jest tak - zorientowali się, że już za późno na dogonienie Chińczyków i nagle diesel już nie jest taki be ;)

 

W każdym razie, wbrew dotychczasowej poprawności politycznej ktoś zauważa, z tych czy innych pobudek, że emisja elektryków to nie tylko to, co wyleci z silnika, ale cała suma syfów powstałych przy produkcji pojazdu i energii do niego

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2019 o 11:58, TOMA52 napisał:

Co nie zmienia faktu, że emisja CO2 przypadająca na EU28 jest mała w skali globu, w jej obrębie na transport jeszcze mniejsza, a samochody osobowe to już w ogóle jakiś promil promila ... 

No popatrz, a w mediach na każdym kroku można usłyszeć i przeczytać jakie to samochody są złe i jak zatruwają środowisko ;)

 

W dniu 31.05.2019 o 22:08, GREGG napisał:

Kiedy bierze się pod uwagę produkcję baterii i niemiecki miks energetyczny, w którym węgiel wciąż odgrywa istotną rolę, okazuje się, że elektryczne samochody emitują od 11 do 28 procent więcej CO2 niż ich odpowiedniki z silnikami diesla - poinformował Ifo Institute z Monachium.

 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/samochody-elektryczne-emituja-wiecej-co2-niz-diesle-twierdza-niemieccy-naukowcy/fzb3erv

 

 

jeżeli dobrze pamiętam, to Szwedom również wyszło, że samochód z silnikiem diesla ze sprawnym filtrem DPF jest bardziej ekologiczny od samochodu elektrycznego - uwzględniając oczywiście cały cykl życia produktu. A ich raczej trudno podejrzewać o ochronę własnych firm motoryzacyjnych. Z tego co wiem, to uchodzą za jeden z najbardziej proekologicznych krajów...

Tak jak już pisałem wcześniej - wszystko zależy kto i za czyje pieniądze robi dane badania ;)

 

Co do samej motoryzacji i różnych koncepcji napędu - firmy motoryzacyjne są to koncerny notowane na giełdzie i ich priorytetem jest przynoszenie zysku swoim akcjonariuszom. Mówiąc wprost i brutalnie, to w poważaniu mają całą tą "ekologię" - liczy się zysk. Przypomnijcie sobie chociażby ostatnią aferę diesel gate...

Samochody elektryczne niekoniecznie są bardziej ekologiczne od dotychczasowych, natomiast trzeba było znaleźć powód by ludzie masowo zaczęli kupować nowe samochody, w dodatku o wiele droższe. No ale przecież czego nie zrobi się by ratować naszą planetę ;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nawet produkcja elektryka/hybrydy kosztuje więcej CO2 niż auta z napędem klasycznym to, jeśli tylko te pierwsze generują mniej CO2 podczas użytkowania - to jest tylko i wyłącznie kwestia przebiegu/czasu aż sumarycznie (produkcja + użytkowanie) elektryka/hybrydy zejdzie poniżej sumarycznej emisji klasyka

 

i wygląda na to, że nie są to jakieś kosmicznie duże czasy/przebiegi. konkretne obliczenia tutaj:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z uprzejmości mojego lokalnego dealera, oglądałem dzisiaj hybrydowego forestera i xv, tym drugim nawet kawałek się przejechałem. Interesuje mnie raczej forester, dlatego zdjęcia tylko jego. Co do samej jazdy - nie jestem ekspertem od hybryd, a i automatem dawno nie jeździłem, ale było całkiem miło. Może będzie możliwe nauczyć się tak kontrolować pedał gazu żeby jeździć tylko na elektryku, chociaż moim zdaniem to niewykonalne. Jako wyłącznik silnika spalnikowego wtedy gdy to nie potrzebne - działa to bardzo fajnie. Osobiście zaskoczyło mnie to że silnik spalinowy uruchamia się tak cicho i niepostrzeżenie, czasami nie byłem w stanie powiedzieć czy jest włączony czy nie - musiałem rzucić okiem na obrotomierz albo wskaźnik napędu. 

Nie wiem ile osób przede mną nim jechało ani jak, ale po łącznym czasie 1h40m testów komputer powiedział że zaoszczędzono nieco ponad 1 litr paliwa. Co pewnie nic nie znaczy.

 

XV był już zarejestrowany, forester nie przeszedł jeszcze do końca procesu homologacji, dlatego jazda nie była możliwa. Zobaczyłem też / dowiedziałem się że:

- pod maską są dwa akumulatory, jeden służy do uruchamiania silnika spalinowego (z postoju), drugi do podtrzymywania systemów gdy spalinowy wyłączony

- cały układ elektryczny waży 110kg, przy rozdkładzie p/t 50kg/60kg - czyli jest jak widać nieźle zbalansowany. Sama bateria z bagażniku waży 25 kg i jest umieszczona między kołami, dla większego bezpieczeństwa.

- silnik spalinowy to niby fb20, ale podobno bardzo przebudowany

- skrzynia biegow również została pozmieniania, w trybie manualnym symuluje teraz 7 biegów

- ogólne wrażenia z jazdy mają być takie że samochód będzię żwawszy od wolnossącego 2.5, przyspieszenia od 40km/h ma być o 25% lepsze w porównaniu do 2.0 (trochę też będzie zależeć od trybu skrzyni biegów I/S)

- ulepszony został tryb x-mode

- system rozpoznawania kierowcy nie tylko dostosowuje pozycje fotela (i np. konfigurację radia) ale też alarmuje gdy kierowca wyda się zbyt długo rozproszony albo gdy system wykryje że 'coś się dzieje' z przodu, a kierowca zbyt długo patrzy w bok

- podobno będzie system wyświatlania jakichś informacji na szybie, ale nie wiem czy to pełen hud (typu prędkość albo dane z nawigacji - będzie oferowana nawigacja z mapami TomToma) czy tylko jakieś diodki określające stan systemu

- dodany zostanie system rozpoznawania przeszkód z tyłu, który będzie zapobiegał wjechaniu w nie

- poprawiono wyciszenie samochodu, o ile w obecnym modelu podczas przyspieszania zmierzono 70dB i 55dB wysokich częstotliwości, to w nowym odpowiednio 68 i 50. Podczas jazdy 50km/h spadek na przednim siedzeniu to 67->66  i 68->67 z tyłu. 

- forester dostanie w końcu nawiewy na tył i podgrzewanie tylnej kanapy, a nawet kierownicy

- nowa platforma chwali się że na kołach 18cali jest stabilniej i bardziej komfortowo

- bagażnik szybciej się otwiera i zamyka (5 sekund zamiast obecnych 9), a kamera dostała natrysk.

- wlew paliwa otwiera sie przycisnieciem, a nie uchwytem pod nogami

- powiększono kąt otarcia drzwi do 80 stopni

- w foresterze będzie kamera przednia i boczna, w xv chyba tylko tylna

- światła skrętne

- system ogrzewania kabiny dostał czujnik wilgotności, by móc działać jeszcze skuteczniej...

- jeszcze więcej kieszeni w oparciach przednich foteli, jeszcze więcej portów usb, a oświetlenie będzie na LEDy a nie żarówki. I słoneczniki szersze.

- a CO2 zmierzyli 154.

 

I tak to z grubsza jest.

IMG_20190604_1345287.jpg

IMG_20190604_1342382.jpg

IMG_20190604_1336279.jpg

IMG_20190604_1336482.jpg

IMG_20190604_1336536.jpg

IMG_20190604_1337075.jpg

 

IMG_20190604_1337197.jpg

IMG_20190604_1337314.jpg

IMG_20190604_1337435.jpg

IMG_20190604_1338123.jpg

IMG_20190604_1338196.jpg

IMG_20190604_1338467.jpg

IMG_20190604_1339001.jpg

IMG_20190604_1339290.jpg

IMG_20190604_1340016.jpg

IMG_20190604_1340252.jpg

IMG_20190604_1340349.jpg

IMG_20190604_1341393.jpg

IMG_20190604_1341522.jpg

IMG_20190604_1342510.jpg

Edytowane przez Fiji
  • Super! 7
  • Dzięki! 2
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym takiego przygarnął, mimo że lubię mojego SJ to SK jest jeszcze fajniejszy. ;)

Z drugiej strony dzięki pojawieniu się nowej generacji udało mi się atrakcyjnie kupić bieżącą a nowy z pewnością będzie dużo droższy, zwłaszcza od ceny wyprzedażowej.

@Fiji w Polsce oglądałeś tego Forka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Michał W. napisał:

Przyjrzałem się zdjęciom i regułka napisana pod widokiem z kamer sugeruje, że lokalny dealer mieści się w Azji. Szkoda, myślałem że są już w Polsce. :(


Telewizor na trzecim zdjęciu sugeruje, że raczej w Holandii. Są coraz bliżej :) 

EDIT: Prawie trafiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Fiji napisał:

 

W Belgii. Będą dostępne 3 wersje wyposażenia + jedna limitowana.

Są już oficjalne cenniki i rozpiska wyposażenia?

 

4 minuty temu, bvb napisał:


Telewizor na trzecim zdjęciu sugeruje, że raczej w Holandii. Są coraz bliżej :) 

EDIT: Prawie trafiłem :)

Masz oko lub duży ekran, ja na smartfonie ledwie dojrzałem telewizor. :)

 

Ładny jest ten E-Boxer ale dla mnie jest tylko ciekawostką. Zanim dojrzeje do zmiany mojego SJ na SK to ten będzie już po liftingu. Ale chętnie go sobie obejrzę jak już przyjadą. ;)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Michał W. napisał:

Zanim dojrzeje do zmiany mojego SJ na SK to ten będzie już po liftingu.

Michał, też o tym pomyślałem. Niech ten eboxer trochę pojeździ i pozbędzie się wad wieku dziecięcego. Może z czasem silnik elektryczny będzie mocniejszy. Wtedy po lifcie, przy dobrej cenie, warto rozważyć zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...