Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.02.2021 o 15:54, Dottoree napisał:

S3 ma haldex, nowe S4 na 99% ma torsen. 

Strasznie mało info jest w necie o napędzie S3. Z moich organoleptycznych wniosków wynika, ze nawet jeśli jest tam haldex to rzeczywiście jest on rozłączany a nie dołączany. Do tego więcej momentu ląduje na tylnej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Strasznie mało info jest w necie o napędzie S3. Z moich organoleptycznych wniosków wynika, ze nawet jeśli jest tam haldex to rzeczywiście jest on rozłączany a nie dołączany. Do tego więcej momentu ląduje na tylnej osi.

Zawsze w Audi był prosty podział: silnik poprzecznie to quattro haldex, silnik wzdłużnie to quattro torsen. Od któregoś roku ponoć porawili haldex, że na stałe daje kilka do kilkudziesięciu procent na tył, jednakże to może być w sportowych modelach S i RS, natomiast w zwyklych A pewnie jak dawniej, czyli dołączany. Większy śmiech jest jak pójdziesz do salonu i zapytasz o takie szczegóły techniczne pracowników. Założe się, że nie będą znali odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, FilipBB napisał:

Większy śmiech jest jak pójdziesz do salonu i zapytasz o takie szczegóły techniczne pracowników. Założe się, że nie będą znali odpowiedzi.

To prawda. Niestety dotyczy to większości salonów... Mechanicy to też w większości "wymieniacze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

To prawda. Niestety dotyczy to większości salonów... Mechanicy to też w większości "wymieniacze".

Za to będą znać tajniki nowych ofert finansowych, wskażą przewagę wynajmu nad leasingiem i tfu zakupem, zaproponują dobór akcesoriów. Wprowadzą dosprzedaż na ubezpieczenie i pakiet serwisowy. Tylko nie pytać o silnik. To power pack podlegający ewentualnej wymianie, nie dla wiedzy lajkoników.  Im marka bardziej "premium" tym bardziej odcina się klienta od "brudnej" części salonu, tak jakby wymiana oleju była czymś wstydliwym. Już gdzieś pisałem, że w tej chwili tylko marki japońskie i koreańskie przedstawiają rzetelne dane techniczne w formie zestawień. Natomiast w VAG-u trzeba mieć naprawdę duszę odkrywcy aby znaleźć pojemność silnika, nie mówiąc już o bardziej "zaawansowanych" parametrach. I nie ma co się dziwić - tym wygrywają, bo przeciętny odbiorca nie zawraca sobie głowy większością danych. Jest marka, jest 4x4, jest wirtualny kokpit, HUD i grzanie kierownicy, to znaczy premium i kupuję. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kristofor napisał:

I nie ma co się dziwić - tym wygrywają, bo przeciętny odbiorca nie zawraca sobie głowy większością danych.

Klient nasz pan. Zasłyszana w salonie rozmowa przebiegała w następującym tonie:

- Jaki model państwa interesuje?

- A na jaki jest największy rabat?

- Który wygląd państwu odpowiada?

- Mnie nie interesuje jak wygląda, tylko ile kosztuje

 

Gdzie tu miejsce na tabelki z nikomu niepotrzebnymi danymi? ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 16.03.2021 o 07:18, FilipBB napisał:

Zawsze w Audi był prosty podział: silnik poprzecznie to quattro haldex, silnik wzdłużnie to quattro torsen. Od któregoś roku ponoć porawili haldex, że na stałe daje kilka do kilkudziesięciu procent na tył, jednakże to może być w sportowych modelach S i RS, natomiast w zwyklych A pewnie jak dawniej, czyli dołączany. Większy śmiech jest jak pójdziesz do salonu i zapytasz o takie szczegóły techniczne pracowników. Założe się, że nie będą znali odpowiedzi.

 Od czwartej generacji Haldexa (czyli chyba od 2008r) na tył stale jest przekazywane około 10% momentu, dlatego też niektórzy zaczęli nazywać ten napęd napędem stałym. W rzeczywistości tego momentu jest na tyle mało, że ma się wrażenie prowadzenia przednionapędówki. Jednak wystarczy tylko dodać gazu - bez uślizgu kół - i mechanizm jest w stanie nieodczuwalnie tego momentu na tył przenieść nawet 90%. Już w czwartej generacji, nawet jeśli nie było uślizgu przedniej osi, system zawsze dawał więcej momentu na tył ( więcej niż przy inicjalnym podziale 90%-10%) przy ruszaniu, na zakrętach i przy wyższych prędkościach, żeby stabilizować pojazd.

Piąta generacja Haldex jest sterowania całkowicie elektronicznie ( w czwartej cały czas było zwiększone ciśnienie w układzie, żeby sprzęgło wielopłytkowe łapało szybciej), więc niewykluczone, że w usportowionych modelach jak S3/RS3 mogą przenieść na tył nawet 100% momentu. Dodatkowo piąta generacja może już działać proaktywnie - jeżeli czujniki wykryją śliską nawierzchnię pod lewym przednim kołem, system automatycznie przekaże więcej na lewy tył, żeby zwiększyć stabilność pojazdu.

Edytowane przez Guzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Guzik napisał:

 Od czwartej generacji Haldexa (czyli chyba od 2008r) na tył stale jest przekazywane około 10% momentu, dlatego też niektórzy zaczęli nazywać ten napęd napędem stałym. W rzeczywistości tego momentu jest na tyle mało, że ma się wrażenie prowadzenia przednionapędówki. Jednak wystarczy tylko dodać gazu - bez uślizgu kół - i mechanizm jest w stanie nieodczuwalnie tego momentu na tył przenieść nawet 90%. Już w czwartej generacji, nawet jeśli nie było uślizgu przedniej osi, system zawsze dawał więcej momentu na tył ( więcej niż przy inicjalnym podziale 90%-10%) przy ruszaniu, na zakrętach i przy wyższych prędkościach, żeby stabilizować pojazd.

Piąta generacja Haldex jest sterowania całkowicie elektronicznie ( w czwartej cały czas było zwiększone ciśnienie w układzie, żeby sprzęgło wielopłytkowe łapało szybciej), więc niewykluczone, że w usportowionych modelach jak S3/RS3 mogą przenieść na tył nawet 100% momentu. Dodatkowo piąta generacja może już działać proaktywnie - jeżeli czujniki wykryją śliską nawierzchnię pod lewym przednim kołem, system automatycznie przekaże więcej na lewy tył, żeby zwiększyć stabilność pojazdu.

 

Może przekazać 100% momentu czy może się spiąć 100%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemekka napisał:

No właśnie. Jeśli tył jest dopinany, to przy założeniu, że wszystkie koła mają taką samą przyczepność nie może dostać więcej niż 50% (przy całkowitym spięciu).

 

Bazując na artykule:
https://autokult.pl/14849,uklad-napedu-na-cztery-kola-ze-sprzeglem-haldex-iv

 

Z konstrukcji Haldexa  wynika, że prędkość obrotowa kół może się zmieniać w stosunku od 100:0 do 50:50 (przód:tył). Nie ma fizycznej możliwości, aby tylne koła kręciły się szybciej niż przednie, bo nie ma centralnego mechanizmu różnicowego. A to właśnie z prędkością obrotową myli się często rozdział siły napędowej. Zatem możliwe jest, aby większość momentu przekazywana była na tylną oś w układzie z haldexem.

Rozdział momentu napędowego może osiągać wartości blisko 0:100 (przód:tył). Dzieję się tak w przypadku, kiedy przednie koła są uniesione, a tylne na jakimś podłożu. Na przednie koła trafia tylko tyle momentu, ile jest potrzebne do pokonania oporów układu napędowego. Na tylne z kolei trafia reszta momentu napędowego generowanego przez silnik, czyli w tej sytuacji blisko 100 proc. W momencie, kiedy dojdzie do pełnego zablokowania sprzęgła haldex, to wszystkie koła obracają się z taką samą prędkością, ale prawie cały moment trafia na tył.

 

Zgodnie z powyższym, na poniższym filmie, wszystkie koła kręcą się z taką samą prędkością, ale to na tył idzie więcej momentu na wyjściu z zakrętu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=W3kdEN-OPTQ

Edytowane przez Guzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2021 o 09:45, eddie_gt4 napisał:

i przez 3/4 sekundy pomyślałem, eureka, zmienili sinik :

90% renewed BOXER engine, 2.0T towing capacity and permanent AWD equipped as standard

a potem zatrybiłem że chodzi o 2 tony, a nie 2.0 turbo

  • Haha 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 12.04.2021 o 23:27, Kristofor napisał:

Na mobile.de są już wystawione nowe OBK-i. Wersja Cross od 39.200 EUR vs. nasza 46.900 EUR. Akcyza na silniki pow. 2.0 robi swoje, ale patrząc retrospektywnie jest nadzieja na obniżenie ceny w PL poprzez wsparcie producenta. 

Były już takie akcje w przeszłości? Jakoś w ostatnich latach?

 

Nie zrozum mnie źle z przyjemnością zapłacę mniej :P Ale Outback wydaje mi się dosyć dobrzy wypozycjonowany względem Audi Allroad czy Volvo V60CC. Trochę roboty robi teraz kiepski przelicznik EURO, ale podobno w okolicach wakacji jak sytuacja pandemiczna będzie się poprawiać, to ma być dużo lepiej. Zresztą nawet w ostatnich dniach euro do złotówki mocno spadło i przelicznik z cennika z początku miesiąca jest średni:

715229047_Screenshot2021-04-14at11_18_13.thumb.png.fd14b6cbf193b6ed468be7130b069ad2.png

A w wakacje zazwyczaj spada:

239233611_Screenshot2021-04-14at11_18_21.thumb.png.d5a50861d7df819645a2320f777e0808.png

Ja liczę na to, że skoro mam termin odbioru auta pod koniec września, to jak przyjdzie mi do płacenia w sierpniu to akurat załapię się na dołek ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, WacławMasło napisał:

Były już takie akcje w przeszłości? Jakoś w ostatnich latach?

Auto jest bardzo dobrze wycenione, to prawda. Z tego co pamiętam Forek XT miał skorygowaną cenę, co powodowało że wersja Comfort miała fantastyczny stosunek cena/jakość. Poza tym porównując ceny starej i nowej wersji OBK z cenami w Niemczech widać, że "stary" OBK pomimo braku H&K w Audio musiał mieć spore wsparcie producenta. Zresztą, Dyrekcja w pewnym stopniu to wyjaśniała, pokazując ceny w PL i DE przed opodatkowaniem. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze te OBK w wersji EU są w nawet ładniejsze niż Onyx XT w US. Ciekawe czy z tym motorem jest choćby subiektywnie lepsza reakcja na pedał gazu niż w starym modelu ;)

Czekam na tekst u Pertyna, bo pewnie jako pierwszy opublikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2021 o 17:07, raveout napisał:

Czekam na tekst u Pertyna, bo pewnie jako pierwszy opublikuje.

Ja porzuciłem kanał Pertyna, bo rzeczywiście dużo ględził. Najbardziej denerwowało mnie jego opowiadanie, że on nie umie w ekodriving. Ale żeby nie było - szanuję jego umiejętności dziennikarskie i znajomość języków obcych.

Jeśli chodzi o testy Subaru, to przerzuciłem się na słowacki kanał Garaz.tv - jak za kierownicą usiądzie Rasťo Chvála, to wiadomo, że skończy się na sprawdzaniu wykrzyżu osi w terenie :D Oczywiście, kiedy już Słowacy przetestują nowego Outbacka, to wrzucę link.

  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kytutr napisał:

Ja porzuciłem kanał Pertyna, bo rzeczywiście dużo ględził. Najbardziej denerwowało mnie jego opowiadanie, że on nie umie w ekodriving. Ale żeby nie było - szanuję jego umiejętności dziennikarskie i znajomość języków obcych.

Jeśli chodzi o testy Subaru, to przerzuciłem się na słowacki kanał Garaz.tv - jak za kierownicą usiądzie Rasťo Chvála, to wiadomo, że skończy się na sprawdzaniu wykrzyżu osi w terenie :D Oczywiście, kiedy już Słowacy przetestują nowego Outbacka, to wrzucę link.

Tak, Rasto Chvala jest spoko. Cuprę Atecę też nieźle przeciągnął i chwalił. Levorgiem też ładnie jeździł :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lisek napisał:

Nie wiem czy bylo nie bylo... 

W broszurze mamy podane 10,2s do 100km/h i 193 km/h v-max.

Jak wejdziemy w linie modelowa dla modelu Cross lub zwyklego 2,5i mamy podane 9,6s i 206 km/h...

O co kaman?:)

Relingi robią robotę ;) A tak serio, to ciekawe pytanie do @Dyrekcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...