Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, sjak napisał:

Bo OBK jest dla osób, które nie muszą leczyć kompleksów cyferkami w katalogu i wyścigami spod świateł

Oczywiście, że nie, ale... wspominałem już, że przerabiałem to w CR-V. Nie leczyłem kompleksów i jeździłem tak, jak jeździ się takim samochodem, ale co ok. 300 kilometrów zastanawiałem się pod dystrybutorem, gdzie znika te 14-15 litrów na 100... Innymi słowy zastanawiałem się, za co ja płacę... nieleczenie kompleksów może być znacznie tańsze :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aflinta napisał:

Nie wiem Ile Lexus przekłamuje, ale w Subaru wychodzi mi 4km/h różnicy.

 

2 minuty temu, Jaca68 napisał:

W XT miałem jakieś 8 % prędkości. Muszę odpalić XV i zmierzyć. 

 

Tak jest. Przekłamanie jest wartością procentową, a nie stałą. Im szybciej tym większe. U mnie w OBK było około 9-10% w stosunku do GPS. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj Outback 2,5 MT w 2004 do setki mial 9,6 . Subiektywnie mi tam to nie przeszkadzalo. Ale manual inachej sie odbiera niz CVT. OBK MY 04 wazyl wtedy 1450 kg obecny pewnie z 1800. Levorg wazy juz 1700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie, ale... wspominałem już, że przerabiałem to w CR-V. Nie leczyłem kompleksów i jeździłem tak, jak jeździ się takim samochodem, ale co ok. 300 kilometrów zastanawiałem się pod dystrybutorem, gdzie znika te 14-15 litrów na 100... Innymi słowy zastanawiałem się, za co ja płacę... nieleczenie kompleksów może być znacznie tańsze

Oczywiście, że tak. Dla mnie też jest pewna minimalna wartość, poniżej której zaczynam czuć dyskomfort. Ale jednak nie uprawiam w każdym możliwym miejscu jazdy na samochody o słabszych osiągach i udowadniając, że moje i mój wybór są najmojsze, a inni są co najmniej niespełna rozumu czyniąc swoje wybory.
Czyli mam dokładnie tak samo jak Ty i broń Boże nie było to pisane pod Twoim adresem :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, haubi65 napisał:

OBK MY 04 wazyl wtedy 1450 kg obecny pewnie z 1800. Levorg wazy juz 1700.

OBK nowy waży 1641-1688 kg, poprzednia generacja 1590-1641 kg.

 

9 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Tak jest. Przekłamanie jest wartością procentową, a nie stałą. Im szybciej tym większe. U mnie w OBK było około 9-10% w stosunku do GPS. 

I ogólnie tak miałem w Legacy, ale w XV to przekłamanie tak nie do końca się  liniowo zmienia. W którymś wątku jakiś czas temu o tym pisałem i względem GPS na niskich prędkościach było to jakieś 2-3 km/h różnicy a na 100, 120 i 140 (wyżej nie sprawdzałem) - 4 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sjak napisał:

że moje i mój wybór są najmojsze, a inni są co najmniej niespełna rozumu czyniąc swoje wybory

Spoko, nie biorę takich rzeczy do siebie.
A wiesz, co jest w tym najlepsze? Po czterech latach z CR-V powiedziałem sobie, że takie samochody nie są dla mnie, że po prostu nie pasują do mojego użytkowania i że mam to sobie dobrze zapamiętać. Minęły kolejne cztery lata i patrzę na nowego OBK z mięknącym sercem... Dzisiaj byłbym mu gotów dużo wybaczyć, ale po jakimś czasie pewnie znowu plułbym sobie w brodę. Dlatego powtarzam sobie, że czekam na nowego Levorga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sjak napisał:

Oczywiście, że tak. Dla mnie też jest pewna minimalna wartość, poniżej której zaczynam czuć dyskomfort. Ale jednak nie uprawiam w każdym możliwym miejscu jazdy na samochody o słabszych osiągach i udowadniając, że moje i mój wybór są najmojsze, a inni są co najmniej niespełna rozumu czyniąc swoje wybory.
Czyli mam dokładnie tak samo jak Ty i broń Boże nie było to pisane pod Twoim adresem :)

 

Ale chyba w tej dyskusji pomijamy amatorów udowadniania kto ma większego. Jeździć jak kretyn można zarówno 500 konnym Porsche jak i 64 konną Fabią. Chodzi raczej o obiektywne stwierdzenie faktu, który celnie ujął @mechanik nieco wyżej. Obiektywnej oceny samochodu, takiej szczerej i prawdziwej najczęściej dokonuje się dopiero jak miną emocje związane z posiadaniem nowej fury, a najlepiej po jego sprzedaniu. Bo wtedy nie ma już tego zagrożenia poczuciem porażki. 

 

Obiektywnie patrząc OBK jest udanym, trwały, wygodnym i praktycznym samochodem. W PL jest do tego dość rzadki i owady legenda STi. Jednak nie jest to samochód powodujący dreszcze ekscytacji a do tego jest powolny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bardzozlymisio napisał:

Jednak nie jest to samochód powodujący dreszcze ekscytacji a do tego jest powolny

Nie mam problemu z jego powolnością. W Poznaniu w godzinach szczytu wszystkie samochody poruszają się z taką samą prędkością, poza miastem raczej nie przekraczam 100 km/h, na autostradzie też jeżdżę przepisowo. Tylko jak raz za razem podjeżdżałem na stację i widziałem, ile mnie ten spokojny temperament kosztuje, miałem ochotę biec do pobliskiego komisu po Yarisa w hybrydzie :D Nowy OBK bardzo podoba mi się wizualnie i jestem pewien, że przez jakiś czas kochałbym go miłością szaloną i bezgraniczną, ale potem przyszłoby otrzeźwienie - zapewne dokładnie wtedy, gdy wartość samochodu spadłaby z 210k tak do 120k :D
Na razie mam OBK z 2006 roku i miłością niezmierną kocham jego, a na codzień mam civica FK7 i uważam, że jest to najlepszy cywilny kompakt, z jakim miałem dotąd do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, sartek napisał:

Minęły kolejne cztery lata i patrzę na nowego OBK z mięknącym sercem...

 

32 minuty temu, aflinta napisał:

@sartek czyżby objawy syndromu sztokholmskiego? :mrgreen:

 

:) też tak mam

 

Cały czas czuję sentyment do tych brzydkich samochodów, a już 2 lata nimi nie jeżdżę. Pisałem nie raz - OBK z przyzwoitym silnikiem takim produkującym rozsądne osiągi - czyli jakieś 6 - 8 sek do 100  i na z tym co teraz w nim jest byłby zdecydowanie świetną propozycją. 

 

Zwróćcie uwagę, że segment podniesionych kombi, jest bardzo wąski. Chyba jest tyko 5 marek oferujących takie auta: 

 

- Audi

- Mercedes

- VW 

- Volvo 

- Subaru 

 

Tak z ręką na sercu to bywają momenty, że trochę mi brakuje tych 20cm pod spodem. Możliwe, że to problem natury psychologicznej, bo do tej pory jeżdżąc i rowery gdzieś w las i na podjeżdżając pod legendarny wyciąg w zimie nie miałem najmniejszych problemów. Ale jednak w OBK nie miałem żadnych obaw. 

 

 

 

Edytowane przez bardzozlymisio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sartek napisał:

Nie mam problemu z jego powolnością. W Poznaniu w godzinach szczytu wszystkie samochody poruszają się z taką samą prędkością, poza miastem raczej nie przekraczam 100 km/h, na autostradzie też jeżdżę przepisowo.

 

I czego to dowodzi? Moja ciotka paliła fajki od 15 roku życia i dożyła 95. Czy to znaczy, że fajki nie szkodzą? 

 

Obiektywnie tak samo jak wszyscy wiemy, ze papierosy szkodzą, tak samo wiemy, że OBK 2.5 jest wolny. 

 

Przyszło mi do głowy porównanie osobówek, które w bazowej wersji kosztują 200.000 i mają gorsze przyspieszenie do 100. Weź jeszcze pod uwagę, że OBK całkiem sprawnie sobie radzi od 0 do 100. Natomiast przyspieszenia przy wyższych prędkościach nie są tak cudowne. 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, llkuba napisał:

A później wjedzie 500, 10 pkt i 3 miesiące ^_^.

 

Chyba nie ma w Polsce żadnego miasta, na tak stromym zboczu. Więc tylko 500 i 10 pkt. 

Edytowane przez bardzozlymisio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to widzieliście?

 

1485789914_Zrzutekranu2021-02-24o12_01_53.thumb.jpg.4d37d5de2f96b6548b6523d99e66f530.jpg

 

Waży 2 tony. 

 

Jeżeli Toyota może rozpędzić mały kiosk ruchu do setki w 8,4 sek - (co uważam, jest bardzo przyzwoitym wynikiem), to Subaru tym bardziej może zrobić interesująca wersje OBK. 

 

Być może możliwy jest taki mariaż? Takie coś mogłoby rozpędzać OBK na pewno poniżej 8 sekund, a to by było już naprawdę świetnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Zyzol napisał:

To dopiero mają w planach, ale na razie ucichło ;) 

 

W końcu coś wprowadzą a jak nie zrobią odcinkowy pomiar prędkości.

 

Łatwo stracić prawko na dwupasmowej  obwodnicy Poznania:

 

https://epoznan.pl/news-news-114445-niestachowska_jechal_150_kmh_na_ograniczeniu_do_osiemdziesiatki

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...