Jump to content

sartek

Nowy
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

About sartek

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    Subaru Outback 2.5 AT 2006

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ludzi było tyle, że miałem pewność, że nie będę musiał iść po traktor Ostatecznie wypchnęła mnie jedna uczynna osoba. Tak naprawdę nie brakowało dużo, żeby auto wyjechało samo.
  2. Kupię zimowe, subaru ma mnie docelowo wozić w góry na narty, więc wolę zimowe. Po prostu obawiam się, że w tym roku będą się jedynie starzeć, a jeszcze potem zapłacę za ich przechowanie, choć na nich nie pojeżdżę. Do stania w korkach w mieście mam samochód, który pali w tych korkach dwa razy mniej
  3. Punkt A o oponach to "oczywista oczywistość", ale letnie opony pomogły mi sprawdzić to, co chciałem sprawdzić. Chętnie przyjmę wszelkie sugestie co do zachowania "łącznika", bo to mój pierwszy samochód AWD z automatem. Musiałem wyjechać do tyłu, więc w grę wchodzi wyłącznie bieg wsteczny. Poza delikatnym dawkowaniem gazu nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Czy mogę w takiej sytuacji zrobić coś jeszcze, żeby pomóc autu wyjechać do tyłu pod górę? Wydaje mi się, że lepszym pomysłem byłoby ustawić się tam tyłem, bo wtedy wyjeżdżałbym do przodu i miał do dyspozycji choćby
  4. Też uważam, że opony zimowe są potrzebne, nawet gdy nie ma śniegu. Samochód kupiłem we wrześniu bez opon zimowych, na razie służy mi wyłącznie do wożenia rowerów, po raz pierwszy wyjechałem nim zimą z garażu i tylko w celach testowych (a w zasadzie po raz drugi, bo raz testowałem ośnieżony wyjazd z garażu). Miałem pełną świadomość, na jakiej jadę gumie i brałem na to poprawkę (pokonałem całe 15 km). To tyle w temacie wyboru ogumienia. Interesowało mnie, jak zachowa się samochód w warunkach braku przyczepności i sprawdziłem, co chciałem sprawdzić: VDC nie dławi silnika. Jeśli będę s
  5. No to dzisiaj zrobiłem test. Zaparkowałem na jedynym wolnym miejscu, którego nikt nie chciał zająć. Było dość mocno pochylone w dół, co nie do końa widać na zdjęciu. Wyjedzie czy nie wyjedzie? Nie wyjechał. Trzeba go było wypchnąć. Cztery koła kręciły się w miejscu, żadne nie miało przyczepności. Z pustego i Salomon nie naleje Wiem już za to, że w takich sytuacjach VDC nie dławi silnika, system w ogóle nie ingerował.
  6. Moim zdaniem to typowe wjaśnienie handlowca, który musi coś powiedzieć klientowi, ale nie może powiedzieć, że nie wie A sedan to co, prosto z salonu na oesy? Rozumiem zatem, że jeśli chwilowo nie interesuje mnie świrowanie na zaśnieżonym parkingu, mogę śmiało jechać w góry z włączonym VDC i outback poradzi sobie na trudniejszych podjazdach? Nic więcej mi do szczęścia nie potrzeba
  7. Chciałem się po prostu upewnić, że jak już kiedyś pojadę w góry, to na zaśnieżonym podjeździe komputer nie będzie dławił silnika, żeby koła nie buksowały. Tak mam w FWD. Dopóki nie odłączę kontroli trakcji, na śniegu nie wjadę nigdzie.
  8. Dzięki za wyjaśnienia, ale jak już się wie, czego szukać, to wszystko można znaleźć w forumowej wyszukiwarce - cały czas czytam, bo materiału jest sporo Ale wrócę do tego VDC. Że działa i że jest przydatne, to wiem. Zastanawiam się, w jakich sytuacjach może ono przeszkadzać. Chyba z jakiegoś powodu w późniejszych modelach dodali możliwość jego odłączenia z przycisku. Sprawdzę tę tabliczkę znamionową, ale na podstawie podlinkowanego przez Ciebie opisu i odczuć z zachowania samochodu wnioskuję, że siedzi u mnie ACT-4.
  9. To się muszę podszkolić jeszcze w takim razie. VTD już kojarzę, ale na informacje o ACT-4 jeszcze ie trafiłem Co do VDC to najbardziej interesuje mnie to, w jakich warunkach może mi to być potrzebne. Pod górę po śniegu ciągnie jak zły bez żadnego grzebania
  10. Cześć! Na początek krótka historyjka: po wczorajszych opadach śniegu pojawił się problem z dość stromym wyjazdem z hali garażowej w moim bloku (zepsuło się podgrzewanie). Sąsiedzi z autami FWD podjeżdżali na górę z problemami, na dwa razy, niektórzy nie podjeżdżali w ogóle. Outback na letnich oponach wyjechał bez zająknięcia, śpiewająco po prostu. Skłoniło mnie to do poczytania o napędach w Subaru tutaj na forum. Dowiedziałem się mnóstwo ciekawych rzeczy o podziale momentu między koła, otwartych dyfrach i innych rzeczach. Autorom tych wpisów niniejszym bardzo dziękuję! Nie do k
  11. sartek

    Belki bagaznika

    Same belki nie powinny powodować zauważalnego wzrostu zużycia paliwa.
  12. Na razie probem został rozwiązany właśnie w taki sposób, podmiana pompek, działa przód, nie działa tył
  13. Lampa wymontowana i rozebrana. Uszczelki nie było w ogóle, był za to silikon w stanie całkowitego rozkładu. Poza tym lampa jest ok
×
×
  • Create New...