Jump to content

Kristofor

Nowy
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

About Kristofor

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    kobieta
  • Skąd
    Trójmiasto
  • Auto
    FXT MY 13

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To wszystko jest, tylko tzw. funkcjonariuszom nie chce się potem do Sądu biegać i świadkować. art. 92 a kw - zagrożenie karą grzywny którą można orzec kwotowo do 5000 zł. (vide niedawne orzeczenie SR Wejherowo za odmowę wskazania danych kierowcy nisko lecącego przez miasto białego busa). Ale czytamy dalej: art. 38 kw Ukaranemu co najmniej dwukrotnie za podobne wykroczenia umyślne, który w ciągu dwóch lat od ostatniego ukarania popełnia ponownie podobne wykroczenie umyślne, można wymierzyć karę aresztu, choćby było zagrożone karą łagodniejszą. Tak więc mamy podstawę do posadzenia sprawcy do 30 dni. Niestety ustawodawca nie przewidział możliwości orzeczenia zakazu prowadzenia pojazdów za samo przekroczenie prędkości, pozostawiając to wyłącznie prawu administracyjnemu - może i dobrze. Niestety, nasza jurysprudencja uznaje, iż dwukrotne ukaranie dotyczy wyroku sądu nie zaś mandatu, co praktycznie marginalizuje wykorzystanie tego przepisu, a przecież jest to idealne rozwiązanie w świecie różnego rodzaju Frogów tudzież innych debili urządzających wyścigi w centrach miast.
  2. Nie ma co wchodzić oknem gdy drzwi otwarte, po prostu ładowarki mogą powstać tam, gdzie już są atrakcje warte zatrzymania na godzinę lub dwie. Ja w długiej trasie z dzieckiem zawsze staram się wybrać jakieś miejsce z dobrym jedzeniem i placem zabaw, żeby dla dzieciaka to była przyjemność a nie bicie rekordu przez tatę.
  3. To już powoli jest rzeczywistym problemem w Norwegii, gdzie wprowadza się motywację do rotacji na miejscach ładowania. W mojej ocenie tzw. drugie auto w rodzinie przy poprawie infrastruktury może być elektryczne, o ile zasięg do 300 km na jednym ładowaniu będzie standardem. Przy odpowiednim rynku wynajmu aut można się będzie obejść bez silnika spalinowego, wystarczy raz - dwa razy w roku wynająć coś extra na wakacje. Oczywiście nie mówię o rynku w PL bo u nas wynajem czegoś wyżej niż Astra to premium, ale może kiedyś...
  4. Tu się zgadzam bo sam jeżdżę z dzieckiem, co prawda zestawów ładowarka i karuzela na 2 zł. nie ma, ale na pewno przy ZOO w Eberswalde pod Berlinem były stacje ładowania, a miejsce super jak na podróż z dzieckiem. We Włoszech ładowarki były nie tylko pod marketami, ale i na gminnych parkingach w pobliżu atrakcji, i to mi się właśnie podobało.
  5. Tu się zgodzę - Subaru (jak i kilku innych producentów) przespało tę kwestę, a do tego w bardzo newralgicznym momencie wycofało swój silnik diesla. Jest to oczywiście zawodne wnioskowanie per analogiam, ale patrząc na innych producentów - być może Boxer Diesel byłby teraz cenionym silnikiem do dobrych parametrach użytkowych. Do tego dość nagłe wprowadzenie normy WLTP i obawa czy nowy 2.0 Di spełni jej wymogi nie tylko na papierze ale i w tzw. realu. Co do aut elektrycznych - myślę że to kwestia 2 - 3 lat i ładowarki będą tak powszechne jak we Włoszech czy Niemczech. Orlen mocno rozwija ten segment, być może ze wsparciem albo osobno z PSE więc widzę to dobrze. Na dzień dzisiejszy kupno elektryka to trochę jak kupno telefonu w sieci Idea w początkach działalności, w ramach aglomeracji OK, ale jeszcze nie na wyjazd wakacyjny. We Włoszech na każdym większym parkingu były szybkie ładowarki, zajęcie stanowisk ok. 50 %.
  6. Patrząc na marki które nie mają "wsparcia" emisyjnego ze sprzedaży silników typu 0,9 Tiger czy 1,0 Shark to tylko porządna hybryda może załatwić sprawę. Jak na razie mamy zapowiedź SUV-a w pełni elektrycznego wespół z Toyotą. Zawsze coś...
  7. Długo jeździłem Oplem Corsa 1.2 o podobnej mocy, i mam podobne przemyślenia. Różnica jest na autostradach - takie małe auto max 120 przelotowej, szybciej robi się drogo i głośno, przy 140 km mamy 4k obrotów. Na krajówkach mniej wyprzedzania, ale per saldo dojeżdża się podobnie, przesiadka na Skodę 125 KM już robiła różnicę, szczególnie nocą na pustej autostradzie można było 150 - 160 jechać spokojnie i różnica w czasie była odczuwalna. W mojej ocenie minimalna moc auta winna pozwalać na sprawne przemieszczanie się załadowanego samochodu ew. z boxem lub rowerami z tyłu. 150 - 180 KM to optimum, co wyżej - to już dodaje zabawy bez większego wpływu na czas przejazdu. Jeśli ktoś jeździ samemu, to na mieście Fiat 500 1.2 idzie bardzo dzielnie, problem polega na tym, iż przy tej mocy każdy pasażer bardzo wpływa na osiągi auta...
  8. Nawet aktualne osiągi 2,5 Di są już bardzo dobre (w USA). A tak na marginesie - chyba większość producentów ma problemy z dostosowaniem silników spalinowych. Zdecydowana większość mocnych silników do diesle, a jeśli jakiś producent ma w gamie mocną benzynę - np. 2.0 TSI, to załatwia sobie emisję flotową chmarą silniczków typu 1.0 TSI czy 1.0 Firefly do Fiata 500 X, który w USA ma silnik 2.4 benz. Marka Citroena DS ma w ofercie ... dwa pojazdy, DS 3 i 7, przy czym flagowy DS 7 ma największy silnik 1.6 turbo 225 KM z przyspieszeniem 8,3 sek. do 100 bez pasażerów. FIAT 500 X nie ma już wersji 4x4 w benzynie, nawet silnika 1.nie-ASO 170 KM nie ma bo za duży, można pomiędzy 1.0 i 1.3 wybierać. Dacia Duster sondowana na tut. Forum nie ma już w ofercie wersji 4x4, zaś w najszybszej benzynowej wersji z manualem jest wolniejsza od Outbacka. W pozostałych goni Fiata Pandę. Można by tak wymieniać i wymieniać, jako sondujący rynek potencjalny klient jestem lekko załamany, a wiem że to dopiero początek, i bez mocnych hybryd nie będzie spektakularnego odbicia. Mam tylko nadzieję, iż opóźniona premiera OBK EU wynika z prac nad układem hybrydowym który nie będzie zwykłym kopiuj - wklej z XV.
  9. O ile taka korekta jest symboliczna w stosunku do aut poniżej 2 litrów pojemności, to pojawienie się nowego OBK 2,5 Di e-boxer może nastąpić już w przyjaźniejszych warunkach ekonomicznych. Ten silnik w USA ma znacząco lepsze parametry od poprzednika, być może więc waga akumulatorów i pdf czy jak to tam zwali nie wpłyną per saldo na jego osiągi tak znacząco jak w Foresterze. A korzystając już z wątku - czy są jakieś potwierdzone pogłoski odnośnie premiery OBK na resztę świata?
  10. Coś takiego jest w nowym Forku, system obserwuje oczy kierowcy nieważne czy śpi czy obsługuje urządzenie mobilne nie patrząc na drogę.
  11. Kristofor

    Nowy XV e-boxer 2019

    Dlatego myślę o aktualnej wersji. Nowy OBK ma już silnik z wtryskiem bezpośrednim, osiągi w US są znacznie lepsze, tylko nie wiem co będzie do dostosowaniu go do norm UE. BTW - sprawdzałem sobie Volvo V 60 CC jako konkurenta, i naprawdę dość biednie wyposażona wersja za 220 k. może być po wszystkich rabatach sprzedana za ok. 200 k. więc szału nie ma, szczególnie że pojawiły się lekko używane OBK za cenę ok. 160 k. wyposażone lepiej niż krajowe. Wersje z wyposażenie odpowiadającym OBK (+ wyższy poziom wykończenia wnętrz) to już 300 k i wyżej. Podtrzymuję moją opinię, że podwyższone kombi to generalnie droga zabawa, niezależnie od marki. Nawet Skoda Superb Scout już powyżej 200 k z rozsądnym wyposażeniem kosztuje...
  12. Kristofor

    Nowy XV e-boxer 2019

    Generalnie interwały co 30 k to raczej we flotach, sam wymieniałem olej co 15 k, tak samo robił poprzedni właściciel. Auto po przekroczeniu 80 k km zaczęło popijać olej, przy ostrzejszej jeździe miejskiej trzeba było uzupełniać, przy autostradowej to była konieczność po 1,5 k km - od pół litra do litra. Rozrząd zaczął się sypać po 150 k. Z tego co piszą aktualnie wersje są już bardziej dopracowane, jednak w najnowszych znów montują jakieś super systemy oszczędzające zużycie paliwa o 0,3 l na 100 km, które nie wiadomo jak się będą zachowywać za kilka lat. Na plus na pewno elastyczność i cicha praca.
  13. Kristofor

    Nowy XV e-boxer 2019

    Do Forka raczej pasuje Tarraco, czyli klon Tiguana. 2,0 TSI i AWD to jest 8 sek. Z tym że ja już miałem kiedyś auto z silnikiem TSI i do dziś mam odruch spania z litrem oleju pod poduszką. Z opinii mechaników wynikało, że 2,0 TSI był w sumie (względnie) najbardziej udaną turbo benzyną VAG-u, jednak super trwałą tej jednostki bym nie nazwał. Na krótkie dystanse - szkoda turbiny, na długie przeloty - dosyć wysokie spalanie. Do lansu - idealny, w teren bym tym nie jechał... I nie to żebym krytykował, to bardzo fajne auto, bez wideł na masce, w całkiem rozsądnej cenie. P.S. Dla mnie nowy Forek bez przyspieszenia do 10 s. do 100 km/h też nie jest atrakcyjny, natomiast poniżej tej wartości każda sekunda niżej "waży" przy ocenie auta znacznie mniej niż walory użytkowe, trwałość, bezpieczeństwo, itp.
  14. Kristofor

    Nowy XV e-boxer 2019

    To chyba jedyny kierunek w EU. Mam nadzieję że kolejne wersje e-boxera będą bardziej zbliżone do osiągów Toyoty Rav4. Patrząc jednak na katalogi podobnych aut można podać następujące przykłady: Mitsubishi Outlander - AWD, CVT - 13,3 sek. do 100, Honda CRV AWD, Automat, Turbo, - 10 sek. do 100, Nissan X-TRAIL AWD, CVT - 12,7 sek. do 100, Forester e-boxer będzie miał realnie ok. 10,5 do 100 km/h, co dla użytkowników FXT jest raczej trudne do przełknięcia. Pozostaje więc Toyota Rav4 w wersji 2,5 hybryda, ma lepsze przyspieszenie ale musi w niej niemiłosiernie bujać, skoro testu łosia nie przeszła. Cenowo też tak sobie to wygląda, przy tym pułapie już raczej w kierunku OBK bym celował. Szkoda tylko że wersje XT zarezerwowano dla OBK który nie będzie dostępny w Eurosojuzie...
  15. Konkurent mocno premium, w naprawdę "chudej" wersji min. 220 k, przy czym praktycznie nie ma szans na zejście poniżej 200 k z uwagi na zbytnią niszowość modelu. XC 60 można kupić w znacznie lepszej cenie - im więcej na rynku tym Dealer bardziej stara się zachęcić kupującego. W chwili obecnej można kupić Outbacki z symbolicznym przebiegiem za ok. 160 k maksymalnie wyposażone, co przy dodatkowej różnicy 40 k stawia Subaru w dobym świetle. Jeszcze raz podnoszę tu wcześniejszą tezę, iż podwyższone kombi to bardzo drogi segment, i nie ma co porównywać tych aut z SUV-ami, tylko z bieżącą konkurencją czyli Audi A4/A6 Allroad, Passatem Allroad i wariacjami VAG na ten temat oraz Volvo i Mercedesem, dla desperatów (15 cm prześwit) też Opel. Nie da się ukryć że Volvo V 60 CC to zupełnie inne auto od poprzednika, jest naprawdę śliczne, ma super osiągi, duży prześwit, mocny silnik, słabszy napęd 4x4 i niestety zabójczą cenę, na Otomoto lepsze modele oferowane są w cenie 300 k i więcej...
×
×
  • Create New...