Jump to content

Kristofor

Nowy
  • Content Count

    71
  • Joined

  • Last visited

About Kristofor

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    kobieta
  • Skąd
    Trójmiasto
  • Auto
    Był: FXT MY 13, jest: OBK MY 19

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kristofor

    Co zamiast XV???

    Kia Sportage II i Skoda Octavia I z napędami 4x4 w mojej ocenie nie są bardziej popularne od Subaru. Skoda 4x4 zaczęła się "lansować" kilka lat temu, wcześniej modele Octavii 4x4 były tak popularne, że w 2016 r. w całym kraju nie było ani jednej demówki z tym napędem. Poza tym Octavia I - to była jedna z wersji, bardzo zresztą niszowej, która posiadała napęd na wszystkie koła. Jeśli robimy z niej "reprezentatywny" przykład to już lekkie przegięcie. Co do BMW i Volvo - pełna zgoda.
  2. Coś w tym jest, miałem XT MY13 i jak się przesiadłem do OBK MY 19 to mało zębów o kierownicę nie wybiłem przy pierwszym hamowaniu. Przyzwyczajenie że trzeba cisnąć do oporu było dość silne... Aha - jak już wspomniałem - hamulce w OBK są bardzo dobre. Nie wiem jak wypada analiza testów drogi hamowania, ale w codziennej eksploatacji są świetne, a auto przecież swoje waży.
  3. U mnie działa bez zarzutów, raz się może przyblokował. Generalnie fajna rzecz na długie trasy, krążąc po mieście doceniam szybkie parowanie telefonu bez kabelka i fajne rozwiązanie że przełączenie na telefon następuje z chwilą otwarcia drzwi kierowcy. Może będę wyjątkiem, ale bardzo rzadko korzystam z nawigacji, za to lubie sobie przeglądowo wrzucić mapę okolic w dużej skali, widać wtedy utrudnienia na poziomie strategicznym. Działa za to przy mapie Apple, przy Googlach natężenie ruchu nie jest pokazywane bez wyznaczenia trasy.
  4. Eeee tam, na google maps jest już cała autostrada A1 pomiędzy Piotrkowem a Częstochową! Co więcej, jeśli ktoś chce mieć mapy ver. 2024 polecam mapy ADAC, tam dopiero jesteśmy potęgą autostradową! Subaru zawsze było zachowawcze i wolało pokazać mniej niż więcej, niczym cnotliwa panna.
  5. Kristofor

    E-Boxer

    https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2-0i-exclusive-ID6CKV9Q.html#87153a2ea3 121.900 zł. i 153 km. przejechane. To raczej nie jest kilka tysięcy, no chyba że kolor nie pasuje
  6. Kristofor

    E-Boxer

    To ja się jeszcze raz spytam, czy naprawdę istotna jest różnica w cenie starego forka, czyli 118 tys. i 121 tys. ew. kilka tys. więcej? Po tyle są przecież wystawiane, wystarczy poszukać poza stroną subaru.pl Oczywiście mówię o ofertach dealerów.
  7. Kristofor

    E-Boxer

    Na Otomoto jest kilka forków wystawionych za 120+, jeśli te ogłoszenia są aktualne to przy obecnych cenach nie ma co się zastanawiać. Jest nawet jeden 2,5 z USA, ale w to bym raczej nie wchodził* bo widzę na ogłoszeniach co jest sprowadzane. *nie dotyczy przypadków gdy sami w US wybieramy auto.
  8. Kristofor

    E-Boxer

    Z podobnych powodów kupiłem tegoroczne OBK. Jednak z 2,5 litra można wykrzesać nieco więcej siły, a przede wszystkim momentu obrotowego. Outback jest obecnie cięższy o cały JEDEN kilogram od Forestera e-boxera, napędzanego 2 litrowym silnikiem, zaś różnica w cenie podobnie wyposażonych wersji jest stosunkowo niewielka. Mam tylko nadzieję, iż zapowiadana przez Dyrekcję dłuższa przerwa we wprowadzeniu OBK EU wywołana jest pracami nad porządnym napędem hybrydowym. Cała aktualnie stosowana technologia e-boxer wydaje się wyciągniętą "spod dywanu" odpowiedzią na nagłe zaostrzenie norm emisji (liczbowe+WLTP).
  9. Kristofor

    E-Boxer

    Powyższy opis odnosi się do rynku US, zaś w Polsce Prius Plug-in Hybrid 122 KM i 11,1 s. do 100 km kosztuje w rozsądnej wersji 174 k. Co ważne, silnik 1,8 obejmuje znacznie niższa akcyza niż 2,5 z RAV4, nawet po wprowadzonych właśnie obniżkach. Poza tym cena 30 k. US dolara podawana przez producenta zostanie w warunkach USA podwyższona o koszta dostawy i podatki stanowe. Poczekajmy więc na cenę w Polsce, pewnie będzie oscylować w ok. 200 k. i to już jest pytanie, czy potencjalny kupiec dysponujący takim budżetem "pójdzie" w Toyotę co testu łosia nie przeszła, czy też nie wybierze konkurencji, nawet z półki Audi lub Volvo?
  10. Kristofor

    E-Boxer

    Zobaczymy co nam zaproponują, bo silnik 2.4 litra z elektrycznym wsparciem pozwala na przyspieszenie w granicach 10,5 s. do 100, więc znając konserwatyzm Subaru w podawaniu wyników osiągi są bardzo podobne. Poza tym wnętrze Outlandera bardziej surowe, bryła podobna, o właściwościach jezdnych się nie wypowiadam.
  11. Kristofor

    Co zamiast XV???

    Dlatego autostrady i koleje Chińczycy na razie w Afryce budują, a razie katastrofy Sąd Gospodarczy Pekin - Zachód na pewno obiektywnie rozpozna sprawę (może nawet sędzia zawodowy będzie). Chińskie pociągi - jeszcze nie dużych prędkości - powoli wkraczają do Czech, być może połączenie Praga - Wrocław będzie nimi realizowana. I mówię wyrobach chińskich, a więc CRCC, nie Bombardier China, bo to inna para kaloszy:)
  12. Kristofor

    Co zamiast XV???

    Około 85 tys. za średnią wersję, skromne wyposażenie i automat. Podobnie jak w Subaru jest jeden power pack - 1.0 TSI, średno 10 i więcej do 100, zaś emisja CO2 142 g/km, zaś Subaru Outback 2.5 175 KM - emisja 166 g/km.
  13. Tak do końca bym się rosyjskim designem nie sugerował, gdyż mają wersję amerykańską, bardziej prostą, za to z silnikami 2,5 która jak widziałem na youtube bardzo ładnie się zbierają. Zresztą, wersja rosyjska nawet w 2.0 ma katalogowo coś 10,5 do 100 więc widać jak normy ekologiczne ograniczają możliwości silnika.
  14. Dla osoby liczącej $$ jest (choć chwilowo brak w ofercie) Octavia Scout, chyba najtańsze kombi z dołączanym napędem 4x4. Jednak przy aktualnych wyprzedażowych cenach OBK różnica ok. 10 k na korzyść Skody to jakiś żart, poza tym auto przynajmniej klasę niżej we wszystkich aspektach poza przyspieszeniem.
  15. Jak to co - Skodę, ale nie Superb bo ta już powyżej 200 k, tylko Octavię Scout. Oczywiście żart, sam zamieniłem XT na Outbacka MY 19 i jestem zachwycony. Trochę wolniej się zbiera, ale bez przesady, dziś dwa TIRy na krajówce łyknąłem na raz, tylko machanie łopatkami było. Na autostradzie OBK szybszy, gdyż licznikowe 150 daje ok. 10 l spalania, co przy Forku XT było raczej żartem. Tak więc przy dłuższych trasach można ustawić wyższą prędkość przelotową. Bałem się że będę się dłużej przyzwyczajał, ale jak pisałem - jest super. Pewnie część zachwytu wynika z tego że przesiadłem się z XT Comfort MY 13 do najwyższej wersji MY 19, więc trochę jak pilot MIG-a 29 po przejściu do Gulfstreama, szybko, wygodniej, przyjemniej ale "cobry" nad ziemią nie odstawię.
×
×
  • Create New...