Jump to content

Kristofor

Użytkownik
  • Posts

    310
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Kristofor last won the day on March 21 2020

Kristofor had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Trójmiasto
  • Auto
    Był: FXT MY 13, jest: OBK MY 19

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Kristofor's Achievements

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

328

Reputation

  1. Ja z daleka przepuszczam autobusy. Nie dziwię się ich kierowcom - czasem stoję na przystanku wieki bo szlachta w 20 letnich Oplach jedzie wolnym tempem nie wypuszczając 50 osób w autobusie z zatoki na pas ruchu. Kierowca autobusu też w 99 % przypadków dziękuje za przepuszczenie. Do tego mają ciśnienie na punktualność, nadzór ruchu trzepie po premiach za opóźnienia, kasa dziadowska, gimbusy w słuchawkach ciągle włażą pod koła, pracujesz albo od 4 albo 17 często w wigilię. Nie wiem czy sam bym się nie stresował.
  2. To co piszesz to prawda, ale ostatnio polityka cenowa Alfy mnie rozbraja, Giulia w podstawowej wersji kosztowała niewiele więcej niż Giulietta w wersji Sport z silnikiem diesla i dynamika gorsza od nowego OBK który jak wiemy nie jedzie. Tak wiec u Włochów wszystko jest możliwe. Jedynym pewnikiem jest tylko cena rosnąca geometrycznie do mocy silnika. Tak czy owak zostaje przy OBK.
  3. OBK zna w mojej ocenie bardzo dużo miejsca nad głowa, nawet przy max ustawieniu fotela. Oczywiście nie jest to Forek ale porównując nawet ze Skoda Superb i nawet dodając w OBK okno dachowe to megaskoda zostaje daleko w tyle podobnie passat. Poza tym OBK jest wysoko zawieszony i mi się do niego wsiada tak samo a nawet lepiej niż do Audi q5 Wspólnika. Oczywiście wszystko jest względne Forek mój był mega wysoki co było wygodne ale w wersji xt to nie było auto na długie autostradowe przeloty. Coś za coś...
  4. Piętro wyżej jest swisswax efekt jest piorunujący ale cena również...
  5. My też mamy wybór plus product placement. IMG_8685.HEIC
  6. Kristofor

    E-Boxer

    To jest powiązanie z lotnictwem cywilnym ...
  7. Też o tym myślałem, kiedyś system był debilny i nie miałem miejsca w akademiku, pomimo nauczycielskich pensji rodziców, gdyż dzieci kwiatu biznesu miały dochody "zero". Teraz jest nieco inaczej, jest elektroniczny system podatkowy, jest CEP, i widzę to tak, że Sąd po wpływie sprawy zarządza sciągnięcie danych z: a) kartoteka wykroczeń i oczywiście karta karna, b) CEP, c) deklaracja podatkowa gdzie wskazane są również przychody na działalności gospodarczej. Jeśli auto jest w leasingu to sprawa prosta - do firmy leasingowej o umowę i harmonogram rat. Jeśli może płacić 2.500 netto miesięcznie za auto to spokojnie można przyjąć, że 7.500 grzywny zapłaci, bo to tylko trzy raty za auto. Faktem jednak jest, że kiedyś takie rzeczy były mocno blokowane przez tzw. czynniki i wektory...
  8. Kristofor

    E-Boxer

    OBK MY 19 waży dokładnie 1 kg więcej od Forka e-boxera. Ma co prawda niewiele wyższy moment obrotowy, jednak zdecydowanie inną aerodynamikę. Dlatego ekonomiczna jazda autostradowa na 7 wirtualnym biegu to w tym aucie jest 140 km/h. Opory powietrze to bardzo istotna sprawa przy pewnych prędkościach, i moim prywatnym zdaniem auta typu SUV absolutnie nie nadają się do jazdy autostradowej. Oczywiście każdy powie że jego mocny SUV pędzi 150 km/h, ale pytam się jakim kosztem. Jeśli to jest wyjazd raz w roku to nie ma sprawy, bo z drugiej strony ciężko o lepsze auto miejsko - podmiejskie niż Forek e-boxer.
  9. Kristofor

    E-Boxer

    Mój Opel Corsa 1.2 palił 10,6 przy 140 km/h. Brak 6 biegu. Skoda Yeti 1.4 tsi paliła ok 10,5 litra. Fotek XT palił przy 140 wszystko co mu zalałem i to był główny powód wymiany auta. Jedziesz autem o aerodynamice kiosku ruchu i powyżej 120 km/h spalanie rośnie geometrycznie. Opony dołożyły pewnie max 0,5 litra wiec 9 litrów na autostradzie takim autem to całkiem rozsądny wynik. Ducato masz pewnie 2.0 Multijeta diesla i to raczej jest odpowiedź - benzynowe SUV - y to kiepski pomysł na autostradę. Sam byłem w szoku jak kolega w oplu Vectra diesel miał spalania 7,5 litra przy 150 km/h na autostradzie. Wtedy lepiej Giulie kupić, idzie jak zła, pali niewiele alen w teren raczej słabo
  10. Kristofor

    E-Boxer

    Przy testowych autach problemem jest turbo, gdyż często nie są zachowywane wymogi BHP, i czasami, podkreślam czasami może po jakimś czasie wyjść problem. Tutaj jest wolnossący silnik, a gwarancja pewnie jakieś 2,5 roku, więc w mojej ocenie ryzyko jest minimalne. Sam jeżdżę demówką, uznałem że skoro mam gwarancję na 2,5 roku to poblem zasadniczo leży po drugiej stronie. W mojej skromnej ocenie wszystko zależy od wysokości rabatu. Wolę demo niż używkę, ale pewnie każdy ma tu swoje stanowisko i każe jest w jakimś stopniu uzasadnione.
  11. W Gdańskim salonie możesz zapomnieć. To znaczy outbacka w weekend nie było na placu (przejeżdżam obok 2 x dziennie) wiec ktoś nim jeździ ale potencjalny klient raczej nie ma szans. Za to serwisowi należy się pochwała, diagnosta nie mógł się nadziwić jak porządnie i z głowa zamontowan hak, jak zabezpieczony przed wilgocią itp. Odpukać do tej części nie mam zastrzeżeń a widze ze bywa z tym różnie.
  12. Oglądałem go dzień przed Tobą, wrażenia mam podobne. Jako posiadacz OBK 19 mogę powiedzieć tyle, że z perspektywy kierowcy widoczna zmiana na plus. Nie jeździłem, nie planuję wymienić mojego auta, ale patrząc na aktualną ofertę konkurencji to jeśli priorytetem nie jest czas startu spod świateł, nowy OBK jest wart rozważenia. Nie wiem jak Twoje odczucia, ale ta tapicerka jest bardziej brązowa niż pomarańczowa, tak czy owak świetnie komponuje się z US Army Green nadwozia.
  13. Jak śpiewał aktualny prezydent Ukrainy, (przekład z pamięci) dziękują za drogę Kijów - Odessa .... coś tam coś tam za stressa. A samej Odessie za ciepłe przyjęcie i takie też piwo. Udanego wyjazdu. Mam straszny sentyment do tego miejsca, gdyż w 2002 r. (jeszcze były wizy do Gruzji za 80$) na dworcu morskim mi powiedziano że pływa statek do Gruzji.
  14. Kupię Subaru na majstra! wg subaru.ua najwyższa wersja 177 tys. PLN, do tego oficjalnie przyspiesza 9,5 do 100, więc pewnie nie ma elektronicznego odcięcia o którym pisze @raju Poza tym należy podejść do tematu zgodnie z zasadą wzajemności, skoro co któreś auto w UA jeździ na polskich blachach ze względów fiskalnych, to powinniśmy dążyć do równowagi.
×
×
  • Create New...