Jump to content

Kristofor

Nowy
  • Content Count

    92
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Kristofor last won the day on March 21

Kristofor had the most liked content!

Community Reputation

80 Wspaniały

About Kristofor

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    kobieta
  • Skąd
    Trójmiasto
  • Auto
    Był: FXT MY 13, jest: OBK MY 19

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kristofor

    E-Boxer

    W OBK MY 19 jest tak samo. Coraz bardziej lubię to auto. Forek e-boxer jest w mojej ocenie fantastycznym autem do miasta i okolic. Kupując w grudniu OBK liczyłem na kilka długich tras w roku typu Bałkany, Włochy, Austria. Gdyby tak człowiek wiedział co się szykuje to by pewnie... nie wymieniał auta i kasę trzymał pod poduszką.
  2. Kristofor

    E-Boxer

    W OBK 19 też działa w mojej ocenie świetnie, i też zależy od prędkości. Co trzeba Japończykom przyznać, że jak już jakieś ułatwienie wprowadzają, to jest ono przemyślane.* *Nie dotyczy systemu parowania telefonu w radiach z FXT 2013 Comfort.
  3. A chodzik gdzie władujesz?
  4. Ja wymieniłem FXT MY 13 więc różnica w wyglądzie i wygodzie to prawie przepaść. Odnośnie osiągów - brakuje mi oczywiście tego przyspieszenia rodem z myśliwca (i to takiego z lat 60-tcych, głośnego, bez elektroniki lecz fantastycznego w każdym calu), jednak potrzeby wymusiły kompromis. Na trasie OBK idzie jak zły, co mi się również podoba, to brak wyraźnej utraty mocy przy dużym obciążeniu plus box dachowy. Te 175 KM ma traktorowe, nie wydmuchane z silniczka 1.2 Turbo, a i osiągi nieco lepsze niż na papierze. Co dla mnie ważne - auto lepiej nadaje się na trasy niż FXT, jednak długo toczyłem wewnętrzne boje, czy kupić lekko chodzone FXT czy OBK, i tak naprawdę czekałem na uśmiech losu czyli co fajnego szybciej pojawi się na rynku. Ponieważ był to OBK, rozsądek zwyciężył. Roma locuta, causa finita...
  5. Ja nie rozważałem 3. generacji forestera głównie ze względu na wyposażenie wnętrza jak z poprzedniej epoki. Niestety, ale to jest dla mnie nie do przeskoczenia. Brałem pod uwagę forestera sj albo outbacka, natomiast prawdopodobnie ostatecznie zdecyduję sie na a4 b8 allroad. Właściwości terenowe oczywiście gorsze od subaru, ale w innych aspektach, które się dla mnie liczą powinno być co najmniej porównywalnie, a czasem lepiej (audio bang&olufsen!) Dam znać, na czym stanęło Proponuję jazdę próbną nowym OBK - jeśli chodzi o jakość wykończenia wnętrza to jest przepaść względem Forestera. Może to nie wygląda tak okazale w katalogach, ale ostatnio wsiadłem do Tiguana MY 17, wersja za prawie 180 k. to w stosunku do Subaru bieda aż piszczy. Audi a4 świetne auto, u mnie było jednak poza budżetem, oba - tzn. Audi i OBK mają zgrabnie zarysowany tył, dzięki czemu jako kombi wyglądają bardzo fajnie, w przeciwieństwie do kufra Skody Superb, który wygląda prawie jak doczepka do busa. Audi a4 - siedzi się znacznie niżej, wsiadanie jak do auta sportowego, i takie też odczucia z jazdy. OBK - można ustawić wysoko fotele, wsiada się prawie jak do Forka, jednak jazdy sportowej to w nim zbyt wiele nie ma. W Audi nieco odstrasza mnie odłączany napęd 4x4 i ultra TFSI z odłączaniami cylindrów i innymi bajerami, może nie pod względem parametrów ile wytrzymałości. Będę ciekaw wyboru.
  6. Kristofor

    Co zamiast XV???

    Przyspieszenie w teście widzę 10,2 do 100 km/h. To jest świetne auto pod warunkiem że nie będziemy nim jeździć w długie trasy, w sumie jak każdym SUV-em. Na miasto, przedmieścia i teren - samochód idealny, na autostrady są znacznie lepsze rozwiązania, w ramach marki OBK, poza nią - Volvo V 60CC oraz Audi A4 Allroad. P.S. W tekście widzę pewną nieścisłość - Forek daje rzekomo większą przyjemność z jazdy niż szysza Rav 4, a przecież Forek nie jedzie, to jak więc ma dawać tę przyjemność? Jakiś błąd logiczny w artykule...
  7. Kristofor

    E-Boxer

    A potem się dziwią że najlepsze memy są o Podlasiu...
  8. Poczuj się jak prawdziwy pilot Airbusa przed startem Mam podobnie poza I/S, który przełączam po lekkim rozgrzaniu auta, taki fetysz.
  9. Kristofor

    E-Boxer

    Też tak to odbieram. Zatem niech dłubią w spokoju przy OKB MY 20, niech się nie rozpraszają. E-Boxer był przed europejską premierą dostępny w Japonii i chyba w Chinach, w związku z czym całkowity brak następcy OBK może być podstawą do ostrożnej hipotezy, że szykowany (testowany?) jest napęd przynajmniej o wyższych parametrach.
  10. Kristofor

    E-Boxer

    Jak mi powiedziano w salonie, osiągi w Subaru są mierzone przy 4 osobach na pokładzie i pełnym baku paliwa. Przy FXT różnica była minimalna, podobnie w OBK - 2,5 litrowy silnik jest dość odporny na zmiany obciążenia, zwykle wychodzi 9,5 sek. do 100 przy deklarowanych 10,2. W przypadku 2.0i w wielu testach podawano ok. 10,5 sek, zaś przy wersji z manualną skrzynią biegów różnica była jeszcze większa. Pewnie XV z silnikiem 1.6 też miałby dużo lepszy czas przy pomiarze wyłącznie z kierowcą. Pytanie do @Dyrekcja czy w sytuacji, w jakiej inni producenci (np. "wyścigowy" DS Citroena) podają dane wyłącznie z kierowcą byłaby możliwość ustalenia takich parametrów aut Subaru bez obciążenia?
  11. Kristofor

    E-Boxer

    W OBK MY 19 taki patent też funkcjonuje. Co ważne, do otwarcia drzwi podtrzymuje również rozmowę telefoniczną na zestawie głośnomówiącym.
  12. Kristofor

    E-Boxer

    Początkowo też pokazałem zdjęcie zielonego OBK z czarnymi dodatkami, ale nawet komentarza nie było tylko wymowne milczenie... Tak więc karmazynowy przypływ został.
  13. Kristofor

    E-Boxer

    Właśnie zaliczyłem przesiadkę z XT na OBK i również nie widzę jakiejś kolosalnej różnicy. Co mnie zaskoczyło in plus, to duża pojemność silnika niweluje skutki wakacyjnego obciążenia auta typu cztery osoby, sporo bagażu, box dachowy itp. Auto jeździ bardzo sprawnie, nie słychać żadnego wycia silnika, co ciekawe jadąc z pełnym obciążeniem pod górę skrzynia CVT potrafi "zrzucić" bieg bez zachęcania gazem. Na marginesie chciałem zauważyć, że istotna część foresterów I - III gen. ma silniki wolnossące, przyspieszenie w automacie to ponad 12 sek. a jakoś nie słyszymy codziennie narzekań że te to dopiero nie jadą.
  14. Kristofor

    E-Boxer

    Że nie jedzie to przecież oczywiste, taki forumowy dogmat. No ale filozofia poznania zakłada odrzucenie dogmatyki, gdyż może wypaczać wyniki badań. Poza tym na słowackiej garaz.tv był fajny test nowego forka i nikt nie narzekał na jego osiągi. Z drugiej strony wiadomo że Słowacy nie potrafią jeździć dynamicznie, stąd nasze ekspedycje badawcze, mające pokazać im jak jeździ prawdziwa szlachta, to jest dynamicznie lecz bezpieczenie. Tak więc mimo tego czekamy na wrażenia, np. czy kiedy nie jedzie to radio gra, albo czy fotel wygodny, a może z góry jednak jedzie?
  15. Kristofor

    E-Boxer

    A więc kolor leśnika, brakuje tylko aktualizacji profilu. No i czekamy na pierwsze wrażenia.
×
×
  • Create New...