Jump to content

Kristofor

Użytkownik
  • Content Count

    266
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Kristofor last won the day on March 21 2020

Kristofor had the most liked content!

Community Reputation

280 Wspaniały

About Kristofor

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Trójmiasto
  • Auto
    Był: FXT MY 13, jest: OBK MY 19

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Auto jest bardzo dobrze wycenione, to prawda. Z tego co pamiętam Forek XT miał skorygowaną cenę, co powodowało że wersja Comfort miała fantastyczny stosunek cena/jakość. Poza tym porównując ceny starej i nowej wersji OBK z cenami w Niemczech widać, że "stary" OBK pomimo braku H&K w Audio musiał mieć spore wsparcie producenta. Zresztą, Dyrekcja w pewnym stopniu to wyjaśniała, pokazując ceny w PL i DE przed opodatkowaniem.
  2. Na mobile.de są już wystawione nowe OBK-i. Wersja Cross od 39.200 EUR vs. nasza 46.900 EUR. Akcyza na silniki pow. 2.0 robi swoje, ale patrząc retrospektywnie jest nadzieja na obniżenie ceny w PL poprzez wsparcie producenta.
  3. Kristofor

    E-Boxer

    W kilku testach tak wychodziło, od 10.2 do 10.5. Autocentrum publikuje dokładne dane i tam podają 10.5. Szkoda że to nieszczęsne 11.8 razi w katalogach, jeszcze bardziej razi w publikacjach powstałych po "testowaniu" auta. Cóż, nie ma jako dobre dziennikarstwo. P.S. Jestem ciekaw rzeczywistych osiągów nowego OBK. Podawane 9.6 sek. to aktualna generacja osiąga.
  4. Z tego co widzę to raczej odpowiednik Audi Avant, nie wiem czy to ma 4x4, za to jest 5,2 do 100. Takich rzeczy jak rodzaj napędu lub prześwit nie podają. Tak samo jak nie podają ceny końcowej, tylko wartość miesięcznej raty, również przy dodatkach. Jakiś horror. Trzeba trochę poczekać, taki francuz po dwóch latach pewnie 45 % wartości zgubi.
  5. Skoda Superb Scout - baza 176 k. PLN, realnie ok. 220 k. PLN za rozsądnie wyposażone auto.
  6. Kristofor

    XV 2.0 e-Boxer

    Bez sensu "się zacytowało".
  7. Kristofor

    XV 2.0 e-Boxer

    Tak patrzę, Fiat 500 Hybrid, przyspieszający na papierze tak samo jak XV 1.6 (w realu pewnie XV radzi sobie lepiej) w dobrej wersji kosztuje prawie 80 tys. zł. Jeśli więc ma to być auto do miasta to uważam że ta wersja XV jest naprawdę świetnie wyceniona. Masz napęd, prześwit i systemy bezpieczeństwa jak w Volvo XC 60, bardzo dużo miejsca - szczególnie z przodu, dobrą jakość wykonania wnętrza. Do tego jest wersja z manetkami - w sytuacji awaryjnej możesz "przywołać wyjca", wejść na czerwone pole i wykonać manewr wyprzedzania. Byleby nie za często. To naprawdę kawał solidnego auta, i na drugie
  8. Tej zimy spędziłem osiem dni w Jakuszycach. Warunki drogowe były bardzo ciężkie, gruba warstwa śniegu leżała praktycznie na wszystkich drogach, przez kilka poranków nawet krajówka do Czech była biała. Sypało dzień w dzień, a mój Outback zachowywał się jak wygodny czołg. Zacznę od wyjazdu z zatoczki gdzie parkowałem. Zawracał prawie w miejscu, rozjeżdżał zaspy i ruszał pod górę. Obok parkowało Volvo XC 60 i SUV Jaguara, i te nie próbowały nawet tam zawracać. ES w śnieżycy działał bardzo dobrze, dwa razy się wyłączył, z czego raz z uwagi na brak płynu do spryskiwacza i rozmazaną szybę. Prze
  9. Za to będą znać tajniki nowych ofert finansowych, wskażą przewagę wynajmu nad leasingiem i tfu zakupem, zaproponują dobór akcesoriów. Wprowadzą dosprzedaż na ubezpieczenie i pakiet serwisowy. Tylko nie pytać o silnik. To power pack podlegający ewentualnej wymianie, nie dla wiedzy lajkoników. Im marka bardziej "premium" tym bardziej odcina się klienta od "brudnej" części salonu, tak jakby wymiana oleju była czymś wstydliwym. Już gdzieś pisałem, że w tej chwili tylko marki japońskie i koreańskie przedstawiają rzetelne dane techniczne w formie zestawień. Natomiast w VAG-u trzeba mieć naprawdę du
  10. Do Skody rękaw na narty kupisz za 500 zł. i naprawdę jest świetnej jakości, mam go do dzisiaj. Tyle tylko że mieści 2 pary zjazdówek, albo 4 pary biegowych. Więc jak jest komplet pasażerów to też słabo. Odnośnie Subaru to sprawa jest dziwna, bo np. w takim Levorgu jest tunel na narty, zaś w Forku i OBK na miejscu tunelu są wzmocnienia oparcia, i żaden rozsądny tapicer nie podejmie się przeróbki.
  11. Cena może być niższa, bo terenowa dzielność wynika z lekkiego podwyższenia nadwozia które za niewielkie pieniądze można nabyć jako „pakiet na bezdroża”. Oczywiście bez dzielnych plastików ale ktoś wyliczył ze ok 15 k zł w kieszeni zostanie jesli nie zależy nam na znaczku Scout. To też pokazuje na czym polega „terenowa dzielność” tego auta.
  12. Z tym silnikiem może być całkiem OK. W US Legacy 0-60 podają poniżej 8.2 sek zaś OBK ok 8.7 sek. To już jest normalnie przyspieszające auto, wciąż z silnikiem wolnossącym, który ma sporo zalet. Oczywiście nie jest to 5.2 do 100 ale Volvo V 60 cc z takim silnikiem kosztuje już kosmiczne pieniądze, zaś Passat jest świetny na autostrady, ale sam nie wiem jak się zachowa w prawdziwym błocie, z jakim mój fotek a obecnie OBK walczą każda wiosna i jesienią...
  13. Nie znam się tak na nowinkach, ale w moim OBK 19 też lampy reagują na ruch kierownicą. Na krętej górskiej drodze widać to bardzo dobrze, jak oświetlają trasę w miejscu gdzie planujemy za chwilę jechać. Nie wiem czy to full LED, czy nie, ale świecą super (mam porównanie do Forka XT), i świecą tam gdzie kręcę kierownicą.
  14. To auto idealnie pasuje pod silnik 2.5. (pomijam kwestię XT). W US to standard, a na pozostałych rynkach (Azja, Afryka) już się pojawia jako alternatywa dla 2.0. Zresztą w całym SNG jest podobnie. Ten samochód rośnie z każdym pokoleniem, a silnik niestety wciąż podobny. Może sam silnik w UE by dał radę, jednak przy naszej akcyzie cena Forka byłaby po prostu masakryczna. Ale to pytanie o wewnętrzną hipokryzję w ramach UE - z jednej strony mamy być eko, z drugiej strony godzimy się (PL, SK, LT, BG, RO) być śmietnikiem dla 10 - 20 letnich diesli z Zachodu. P.S. Ewentualnie 2.5 i hybryda w s
  15. Kristofor

    E-Boxer

    Na wjeździe do Włoch od strony Brennero jest miejscowość Vipiteno. W 2016 r. zostawiłem na parkingu w centrum swoją Skodę, jak wróciłem po godzinie to nie chciała się otworzyć, i padł zamek tylnej klapy. Powrót do Czech był "na sznurku". W 2019 r. w tym samym miejscu zostawiłem Forka XT. Stał krócej, ale były problemy z otwarciem drzwi pilotem, wspomagałem się otwieraniem "z kluczyka". Wtedy sobie przypomniałem o przypadku Skody. Mawiają że do trzech razy sztuka, więc jak granice otworzą to sprawdzę z OBK i w razie czego będę w posiadaniu niepodważalnego, naukowego dow
×
×
  • Create New...