Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Kristofor napisał:

Generalnie zgrabne kombi to OBK, V 60 CC i Audi A4 Allroad.

Nie orientowałem się jeszcze jaki rodzaj napędu oferuje Volvo, ale jak się okazuje, słynne 'Quattro' w modelu A4 Allroad nie jest stałym napędem, tylko dołączanym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Blixten napisał:

Nie orientowałem się jeszcze jaki rodzaj napędu oferuje Volvo, ale jak się okazuje, słynne 'Quattro' w modelu A4 Allroad nie jest stałym napędem, tylko dołączanym. 

A dokładnie odłączanym- Ultra Quattro- w Q 5 jest też taki, rusza na 4 koła i jak "jest ok" to odłącza. 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Blixten napisał:

Nie orientowałem się jeszcze jaki rodzaj napędu oferuje Volvo, ale jak się okazuje, słynne 'Quattro' w modelu A4 Allroad nie jest stałym napędem, tylko dołączanym. 

Kiedyś było tak że przy silniku montowanym wzdłużnie był torsen, a poprzecznie haldex.

A jeśli chodzi o napęd Volvo to: 

Volvo - Szwecja

Haldex - Szwecja

;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, abrams napisał:

A dokładnie odłączanym- Ultra Quattro- w Q 5 jest też taki, rusza na 4 koła i jak "jest ok" to odłącza. 

 to odwrotnie jak w OBK z CVT :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, mechanik napisał:

To w żadnym Audi Quattro nie ma już centralnego mechanizmu różnicowego z Torsenem? 

 

Chyba tylko w 'eskach' i to tych lepszych 

S3, S4 to Haldexy jeśli się nie mylę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, jasiem napisał:

W Volvo tak samo

Tylko, że Volvo nigdy nie miało lepszego napędu na obie osie. 

Audi miało kultowe Quattro z Torsenem. Teraz montuje taki sam chłam jak reszta.

Subaru poszło w tym kierunku wcześniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mechanik napisał:

Audi miało kultowe Quattro z Torsenem.

Nawet w elektrykach mają „kultowe Quattro”, które jest realizowane za pomocą dwóch silników, więc wspólna jest tylko nazwa.

Wszystko zmierza ku oszczędności kosztów i ograniczeniu emisji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aflinta napisał:

montuje w Jeepach jedyny najlepszy napęd :mrgreen:

Unikam w technice określenia "najlepszy" 

FCA ocaliło Wranglera w oryginalnej konstrukcji. Nie wrzuciło niezależnego zawiasu i nie poszło drogą nowego Defendera. 

Co zrobi Stellantis zobaczymy. Jest już wersja pług in hybrid, we wrześniu będzie 100% elektryk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2021 o 09:40, bardzozlymisio napisał:

 

Chyba tylko w 'eskach' i to tych lepszych 

S3, S4 to Haldexy jeśli się nie mylę 

Chyba dokładnie jak Piszesz, tylko w tych lepszych. Jeździłem żony Q5 z 2015 roku z "starym" dobrym oraz tym nowym z 2017 z Ultra Quattro i niestety ale różnica jest wyczuwalna na niekorzyść tego Ultra Quattro. Teraz żona ma BMW X2 i nie ma żadnej różnicy między tym napędem a Ultra Quattro w Q5, które miała poprzednio. Raczej nie wrócę do Audi klasy Q5 z Ultra Quattro. Skrzynia ZF z BMW też jest dużo lepsza od tego automata z Audi. Następny suv tej klasy to będzie raczej Alfa Stelvio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dottoree napisał:

S3 ma haldex, nowe S4 na 99% ma torsen. 

W Audi od 4 w górę jest Torsen, niestety odłączamy. Przez jakiś czas w dieslu był tradycyjny ale teraz możesz cieszyć się nowym napędem w każdej wersji. Chociaż na q3 piszą quattro to jest tam haldex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2021 o 14:51, Jaca68 napisał:

 

@Blixten a jeździłeś już czymś z listy czy na razie tylko macasz w salonach?

 

Na razie są to tylko rozmowy nt specyfikacji, badanie cen i próby statyczne w salonach... 

Próby dynamiczne zaczniemy po zamknięciu listy aut, które nam się podobają, a ta niestety stale się zmienia :krecka_dostal: Po decyzji, że rodzina powiększy się o psa, do listy dopisaliśmy Highlinder'a z 650 litrowym bagażnikiem w wersji 5-osobowej .... :blush:

 

Edytowane przez Blixten
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Blixten napisał:

Po decyzji, że rodzina powiększy się o psa, do listy dopisaliśmy Highlinder'a z 650 litrowym bagażnikiem w wersji 5-osobowej .... :blush:

 

To akurat żaden powód do wstydu,bo Highlander wygląda na kawał porządnego auta,nie wnikając w napęd/moc itd.

No i jest duuuuży:thumbup:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

8 godzin temu, Blixten napisał:

 

Na razie są to tylko rozmowy nt specyfikacji, badanie cen i próby statyczne w salonach... 

Próby dynamiczne zaczniemy po zamknięciu listy aut, które nam się podobają, a ta niestety stale się zmienia :krecka_dostal: Po decyzji, że rodzina powiększy się o psa, do listy dopisaliśmy Highlinder'a z 650 litrowym bagażnikiem w wersji 5-osobowej .... :blush:

 

Jak nie kręcą Cię jakies super osiągi, a często jeździsz na wycieczki w teren, to przy okazji obejrzałbym LandCruisera. Kawał wozu, z tym nowszym dieslem osiągi przestały być dramatyczne. A miejsca w środku tez dużo. No i legenda jakby nie było.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

 

Jak nie kręcą Cię jakies super osiągi, a często jeździsz na wycieczki w teren, to przy okazji obejrzałbym LandCruisera. Kawał wozu, z tym nowszym dieslem osiągi przestały być dramatyczne. A miejsca w środku tez dużo. No i legenda jakby nie było.

 

I dramatyczne braki w wyposażeniu. W serii niema nawet świateł LEDowych, zwykłe żarówki, nie mówiąc o czujnikach parkowania, czujniku deszczu itd itd.

Trochę więcej jest w wersji za....271.000 zł.

 

Pomysł z Highlanderem dużo lepszy IMO.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2021 o 11:21, Rok z Bagien napisał:

Pomysł z Highlanderem dużo lepszy IMO.

I jak pokazuje filmik w sąsiednim wątku tez sobie poradzi z piaskiem i górką, chociaż ma tylko mały motorek elektryczny na tylnej osi 50 KM i 120 NM. Pan testujący  się dziwił że auto daje rade, a te 120 Nm to połowa momentu Outbacka. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Było?

https://subaru.pl/outback21_overview.html

https://www.subaru.pl/datasheet/2021outback.pdf

Słabszy silnik 169KM (sic!), wersja platinium za 49.900€, podstawowy za 43.900€...

Jedyna zaleta to relingi z wbudowanymi poprzeczkami, ale ja chyba jednak zostanę przy swoim ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2021 o 11:21, Rok z Bagien napisał:

 

I dramatyczne braki w wyposażeniu. W serii niema nawet świateł LEDowych, zwykłe żarówki, nie mówiąc o czujnikach parkowania, czujniku deszczu itd itd.

Trochę więcej jest w wersji za....271.000 zł.

 

Pomysł z Highlanderem dużo lepszy IMO.

Kto co lubi. Golasa Prado chyba i tak nikt nie kupuje. Ale faktycznie, niezle na tej wersji oszczędzili. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...