Skocz do zawartości

raveout

Użytkownik
  • Zawartość

    199
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O raveout

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    FX 2.0 N/A MY'03 MT
    F 2.0XT MY'05 A/T

Ostatnie wizyty

1175 wyświetleń profilu
  1. raveout

    Forester - SZYBKIE PYTANIE

    Czym różni się zawieszenie w Forku SG 2.0 N/A od 2.0XT? W XT jest jakoś utwardzane? Pytam bo po przesiadce odczuwam, że zawias jest twardszy pomimo tego samego rozmiaru opon i SLSów w obu autach.
  2. raveout

    Forester - SZYBKIE PYTANIE

    Ok właśnie chodziło mi o to, co mówi instrukcja.
  3. raveout

    Forester - SZYBKIE PYTANIE

    A stosowanie 95 powoduje jakies negatywne skutki w tym silniku?
  4. raveout

    Tablet w Foresterze

    Mam następujący dylemat. W swoim dotychczasowym Forku miałem stację multimedialną Pioneer, dedykowaną do systemu iOS, która bardzo dobrze współpracuje z iphonem (usb/bluetooth). Plan byl taki, żeby po zmianie wozu, przenieść stację do tego nowego. Jednakże w zakupionym niedawno forku (2.0XT '05) bardzo mi się podoba oryginalne radio 2 din - jest wygodne w obsłudze, estetyczne i jakoś nie chce mi się go wywalać Koszt tego jest taki, że nie mogę odtwarzać muzyki ze spotify, na czym mi mocno zależy. Pytanie brzmi - czy da się uzyskać taką konfigurację, że montuję tablet i łączę go z tym radiem - najlepiej przez USB. Czy da się to jakoś w miarę ławo uzyskać czy nie obejdzie się bez mocniejszego rzeźbienia?
  5. raveout

    Forester - SZYBKIE PYTANIE

    Forester 2.0XT '05 - paliwo 95 czy 98?
  6. raveout

    SLS chyba pada - prośba o ocene wizualną.

    U mnie rok temu po dużym załadowaniu tez podobnie siadł. Byłem pewien że będzie wymiana. Wyruszyłem jednak w trasę i po kilku km drogi tył się cudownie podniósł i do dzisiaj jeżdżę na tych samych sls-ach bez żadnych problemów. Pare razy trochę się obniżały ale stosunkowo szybko wracały do normy. Czasami warto poczekać z ostateczną oceną.
  7. raveout

    Problem z pilotem 2.0 XT SG

    Czołem! Nie działają u mnie dwie rzeczy i podejrzewam, że mogą być ze sobą połączone. Pilot w kluczyku oraz oświetlenie wnętrza kiedy otwieram drzwi kierowcy (w przypadku innych drzwi się zapala). Centralny zamek działa oczywiście na przycisk w środku, a baterię w kluczyku wymieniałem. Co jest przyczyną? Jak to naprawić i jaki koszt?
  8. raveout

    Centralny zamek działa/niedziała

    Czołem. U mnie problem nieco większy gdyż zupełnie nie działa pilot. Wymieniałem baterię i nic. Centralny zamek na przycisk przy drzwiach działa. Dodatkowo kedy otweram drzwi kierowcy nie zapala się lampka w środku, co ma miejsce kiedy otwieram inne drzwi. Coś nie styka w drzwiach kierowcy? Forek 2.0XT My'05
  9. raveout

    Przesiadka z SG 2.0 N/A na 2.0XT przemyślenia i pytania

    Dziękuje za Waszą pomoc. Forek zakupiony! (nie ten z powyższego nagrania)
  10. raveout

    Przesiadka z SG 2.0 N/A na 2.0XT przemyślenia i pytania

    @Sławek1 ale wystarczy sama końcówka wydechu czy coś jeszcze trzeba?
  11. raveout

    Przesiadka z SG 2.0 N/A na 2.0XT przemyślenia i pytania

    Czyli cos tam jednak stuka (?) Wiem, że wątków na ten temat jest sporo, ale jak dla mnie zbyt sporo, żeby sie dokopać do sensownej odpowiedzi... Pytanie brzmi - co trzeba założyć do seryjnego 2.0 XT, żeby był odczuwalny bulgot. Samą końcówkę wydechu? Nie zależy mi na czymś głośnym, ale takim umiarkowanym, dającym frajdę i jednak przyzwoity komfort w trasie
  12. raveout

    Przesiadka z SG 2.0 N/A na 2.0XT przemyślenia i pytania

    Koledze się nic nie wydaje, kolektor jest seryjny - sprawdzałem, porównywałem Przy ok 3k obrotów u mnie w n/a zaczyna bardzo fajnie warczeć, na wyższych biegach przy prędkościach bliższych autostradowym jest słyszalny delikatny basowy pomruk. Co więcej byl ze mna kolega i wrażenia miał podobne jeśli chodzi o porównanie Turbo do N/A
  13. Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zamiany swojego 2.0 N/A MT na 2.0XT A/T, ale dopiero dziś miałem okazję przejechać się tym drugim, a dokładniej udało mi sie w jednym dniu dorwać trzy modele z różnymi przebiegami (w dobrym stanie MY'03 250k km, w nieco gorszym MY'05 270k km i w super stanie MY'05 185k km). Przemyślenia są ciekawe, bo nieco inne niż się spodziewałem. 1) we wszystkich trzech modelach miałem wrażenie, że bulgot boxera jest dużo mniej slyszalny niż w moim N/A ze standardowym kolektorem i końcówką. Jeden z tych uturbionych miał ewidentnie głośniejszy wydech końcowy ale nadal basowgo pomruku z mojego jak na lekarstwo.... Czy to jest kwestia automatu i tego, że w N/A jeżdżę na wyższych obrotach czy może tylko wydechu końcowego? 2) O ile kickdown i przyspieszenie od momentu kiedy włączy sie turbina w XT robią wrażenie o tyle z dołu, mam wrażenie że mój N/A jest zrywniejszy i daje wręcz przyjemniejsze wrażenia wzmacniane przez pomruk... 3) Tutaj w zasadzie nie przemyślenie a pytanie. Sprawdzałem silniki pod kątem ewentualnego piston slapu lub panewek i właściwie bez względu na przebieg wszystkie wydawały się brzmieć podobnie. Jeden był nieco głośniejszy i cos troche stukało i ten nagrałem na zimnym i na ciepłym. Pytanie kieruję do tych osłuchanych - czy to jest właściwy dźwięk tego silnika, czy może jednak stuka tu piston slap lub coś innego. Gorąca prośba o weryfikację. Link poniżej: Na zimnym (wcześniej stał długo nieodpalany, możliwe, że dobrych kilka tygodni): po kilku minutach: No a tak poza tym to ogólne przemyślenie jest takie, że o ile napaliłem się trochę na turbo, to jakby równocześnie jeszcze mocniej doceniłem tego, który aktualnie posiadam i ciężko będzie mi się z nim rozstać. Nieco niespodziewany efekt musze przyznać Ciekawe czy tylko ja tak mam....
  14. raveout

    2.0XT MY'03 czy 2.0XT 'MY05

    Yanas dzięki wielkie za bardzo solidną wypowiedź. Sam mam aktualnie Forka SG tyle, że N/A więc tematy blacharskie typu rdza są przeze mnie zgłębione (wiem, gdzie ich szukać). Znam też różnice wizualne w forkach '03 i '05 (ładniejsze elementy ma ten drugi) natomiast liczy się przede wszystkim, rzecz jasna, rentowność zakupu. W razie czego kierownicę czy pokrętła klimy mozna wymienić na '05. To co mnie najbardziej interesuje to kwestie inwestycji w silnik i napędy. Stawiam na A/T bo manual mnie już lekko męczy a poza tym chyba w A/T jest mniej potencjalnych rzeczy, które mogą się zepsuć. czy to prawda ?. Co do poszukiwań na rynku szwajcarskim to właśnie tak mi się też wydaje. Widzę, że pojawia się tego trochę i wizualnie te Forki wyglądają często lepiej od tych choćby z Niemiec. Rdzy też (przynajmnej na fotach) nie widać. Ok czyli wiadomo na pewno, że poza rozrządem, regulacją zaworów, SLSami, układem kierowniczym czy piston slapem trzeba ustalić stan turbiny. Jaki jest ewentualny koszt wymiany lub regenercji turbiny? Czy ryzyko awarii panewek można jakoś przewidzieć - są jakieś syndromy, które można byłoby zauważyć podczas jazdy próbnej?
  15. raveout

    2.0XT MY'03 czy 2.0XT 'MY05

    Brak korozji to podstawa oczywiście. To mozna szybko wyłapać, podobnie jak niesprawne SLSy. Bardziej chodzi mi potencjalne inwestowanie w elementy silnika czy napędu. Czy przebiegi bliskie 300k w turbo to już pewny remont czy jest szansa na dłuższa eksploatację?
×