Jump to content

McSudi

Nowy
  • Content Count

    98
  • Joined

  • Last visited

About McSudi

  • Rank
    ..:: Swojak ::..
  • Birthday 10/26/1985

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    OBK MY18' 2.5 CVT

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gdzieś ktoś już o tym pisał, że w USA skrzynia biegów jest bardziej nastawiona na komfort niż na dynamikę i różni się charakterystyką pracy od tych przeznaczonych na rynek Europejski. Jeżeli obecna wersja OBK wg niektórych testów robi poniżej 10sek do 100 to nie wydaje mi się, aby zmodyfikowany 2.5 o nieco wyższej mocy robił tyle samo albo i więcej.
  2. Nie wiem czy odpowiedni dział, ale natrafiłem na ciekawy artykuł odnośnie prac sejmowych nad zmniejszeniem akcyzy na pojazdy hybrydowe. Wg zawartych informacji ustawa trafiła już do sejmu: „Akcyza na samochody hybrydowe zostanie zmniejszona. Postulaty branży motoryzacyjnej zostały wysłuchane, a w teorii ma to zwiększyć sprzedaż przyjaznych środowisku i oszczędnych pojazdów. Szybka analiza wskazuje jednak, że korzyści będą minimalne. Wprowadzone dwa lata temu przepisy pozwalające rozwijać elektromobilność nie były idealne. Faworyzowały one drogie pojazdy elektryczne i hybrydy plug-in, czyli pozwalające na ładowanie przy wykorzystaniu najprostszego gniazdka. Klasyczne hybrydy, czyli odzyskujące energię podczas hamowania i wspomagające silnik spalinowy, zostały wykluczone. To oburzyło wiele osób związanych z transportem – w końcu to przecież klasyczne hybrydy są najbardziej przystępne dla przysłowiowego Kowalskiego. Tłumaczono wówczas, że Polacy powinni wyrobić w sobie nawyk ładowania auta, by później gładko przejść do pojazdów wyłącznie elektrycznych. W przypadku zwykłych hybryd o takiej edukacji nie może być mowy, ponieważ auta nie da się doładować z gniazdka. Teraz przepisy mają się to zmienić. Do Sejmu trafił projekt ustawy, który zmniejszy akcyzę na klasyczne hybrydy o połowę. Obecnie stawki są takie same jak w przypadku tradycyjnych aut spalinowych– 3,1 proc. jeśli silnik ma mniej niż 2 litry pojemności, 18,6 proc. gdy jest większy. Obniżeniem akcyzy nie zostaną objęte auta z jednostkami większymi niż 3,5 litra. Obecnie w Polsce – według zapisów w uzasadnieniu ustawy – zarejestrowanych jest 90 tys. tego typu pojazdów, z czego największą popularnością cieszą się Toyoty. Japończycy od lat inwestowali w ten napęd i chyba najbardziej dotknięci byli zapisami w ustawie o elektromobilności. Trudno jednak oszacować nadchodzące korzyści. — Nie potrafimy jeszcze ocenić wpływu zmian stawek na ceny naszych aut. Proponowane zmiany szczególnie dotykają hybryd z pojemnościami silników benzynowych powyżej 2 litrów – u nas dotyczy to modeli Camry oraz RAV4 – tłumaczy Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland. W przypadku hybrydowej Toyoty Corolli, która kosztuje w salonie 89 900 zł, po odliczeniu akcyzy cena auta to ok. 87 200 zł. To 2700 zł podatku. Jeśli w myśl proponowanych przepisów zostałby on zmniejszony o połowę, nabywca zaoszczędzi 1350 zł. W kontekście ceny całego auta nie jest to bardzo znacząca kwota. W przypadku większych SUV-ów pokroju modelu RAV4 (ma silnik 2,5 litra, a więc i akcyzę 18,6 proc.) przy zakupie płacimy ok. 21 tys. zł podatku. Po wejściu w życie przepisów ta kwota również spadnie o połowę. Możliwość zaoszczędzenia 10,5 tys. zł potrafi już przemówić do wyobraźni. Na razie projekt ustawy przeszedł przez pierwsze czytanie na posiedzeniu sejmu i został skierowany do Komisji Finansów Publicznych. Biorąc pod uwagę ścieżkę legislacyjną, przepisy mają szansę wejść w życie najprawdopodobniej na początku 2020 roku. https://autokult.pl/34881,mniejsza-akcyza-na-samochody-hybrydowe-stawki-o-50-proc-niższe Jeśli taka ustawa po przegłosowaniu trafiła by na biurko prezydenta to może i by była to jakaś szansa dla nie dostępnego u nas E-Forestera 2.5 ?
  3. Krótkie porównanie Outback MY18 z MY20
  4. Mogę się tylko pod tym podpisać. Dość często pokonuję tę samą trasę, ok. 120km drogą lokalną. Jadąc 90-120km/h wynik z komputera oscyluje między 7,5-8l. Natomiast na autostradzie pokonując podobny odcinek z prędkością nieprzekraczającą 140km/h nigdy nie osiągnąłem wyniku większego niż 9-9,5litrów.....W sumie jak się tak nad tym teraz zastanawiam to nigdy nie przekroczyłem tym autem (wg wskazań komputera) 11,5L/100km
  5. Mam taką nadzieję, że najpóźniej będzie to 2020 aczkolwiek obawiam się, że specjalnie na „nasz” rynek z powodów wszystkim znanym wrzucą silnik coś na wzór nowego Forka...a to byłby dramat.
  6. Może zsumował z mocą wyciągarki
  7. No nie ma co gadać, bardzo do mnie przemawia nowy model...tylko jak tu doczekać do Europejskiej premiery
  8. Ja we Wrocławiu przy wymianie samego oleju i filtru po ok. 4Kkm już ze zniżką klubową zapłaciłem niecałe 550 zł. Przegląd właściwy na 15K robiłem z początkiem sierpnia już w ASO w Jeleniej Górze, bo akurat byłem w okolicy. Koszt - 1100 zł.
  9. McSudi

    E-Boxer

    Ale to musi być szatan
  10. Ja również taką opcją jak 2,5 z hybrydą bym nie pogardził pod warunkiem, że poprzez zwiększenie jego masy (dodatkowe akumulatory) parametry nie będą gorsze od obecnej wersji.
  11. Ciekawi mnie jaka jest różnica w emisji spalin pomiędzy 2.5 N/A, a 2.4 XT zakładając unijne normy. Posiada może ktoś takie info ?
  12. Świeżutki test nowego Outbacka Turbo
  13. McSudi

    E-Boxer

    Bagażnik może i mniejszy, raptem o 80 litórw, ale w kabinie za to więcej miejsca jeśli ufać testom.
  14. McSudi

    E-Boxer

    A, któryś z kolegów testował może nową Hondę CR-V Hybryd ? Oglądałem kilka testów i całkiem nieźle to wygląda mimo, że spora masa auta, silnik 2.0 i 184KM, a do setki ok 9sek.
  15. Oglądając te wszystkie pojawiające się filmiki też zaczynam po mału mieć takie Must Have, którego już dawno nie miałem. Aczkolwiek jako posiadacz obecnej wersji, która wbrew panującej na forum opinii jest dla mnie wystarczająca, przekonywać się do nowej wersji raczej nie będę musiał
×
×
  • Create New...