Jump to content

McSudi

Użytkownik
  • Content Count

    109
  • Joined

  • Last visited

About McSudi

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 10/26/1985

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    OBK MY18 2.5 CVT

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Temat już był kilkukrotnie w różnych wątkach omawiany na forum i tyle ile użytkowników tyle opinii. Osobiście jako użytkownik OBK MY18 uważam, że jest to bardzo dobry wóz, przestronny, komfortowy, dobrze wyposażony i idealny kompromis dla kogoś kto nie chce auta typu SUV, a zwykle kombi to za mało. Co do kwestii silnika i jego mocy to jak już pisali koledzy wyżej, jest to do oceny indywidualnej i najlepiej udać się na dłuższą jazdę testową w różnych warunkach. Dla mnie do jazdy po mieście jakim jest Wrocław i okoliczne miejscowości na niedobór mocy jak i CVT narzekać nie mogę. Jej charakterystyka, płynność zmiany biegów, brak szarpnięć, zero wycia, same plusy mimo, że nigdy nie byłem fanem bezstopniowego automatu. A i spod świateł rzadko kiedy ktoś mnie „przeszkoczy”. W trasie czy na autostradzie też tragedii nie ma, aczkolwiek tu najbardziej odczuwalny jest niski moment obrotowy i brak tych 20-30 koni gdy chcemy coś bez wcześniejszego namysłu wyminąć lub „wcisnąć” się przed szybciej zbliżającą się za tobą Skodą .
  2. I co najistotniejsze czy w EU pojawi się wersja XT ? Czy @Dyrekcja może już coś wie na tym etapie ?
  3. Na stronie już się pojawiła specyfikacja i cennik MY20
  4. McSudi

    Co zamiast XV???

    A testował/oglądał ktoś może nowego Ssangyong Korando ? Z tego co czytałem jest do wyboru również silnik benzynowy 1.5T 163Km i opcjonalnie można dołożyć 4x4. Poza tym w najwyższej opcji ma wszystkie bajery, łącznie z wirtualnym kokpitem, prześwitu ~ 18cm i kufer ponad 550 litrów. Edit. Oglądać i testować raczej nie było możliwości, bo na salony wchodzi dopiero w połowie listopada, co mi jakoś umknęło Ale moim zdaniem zapowiada się całkiem nieźle : https://www.motofakty.pl/artykul/ssangyong-korando-2019-zmiany-wyposazenie-cena.html?9p_lhd3&zdjecie=3#galeria
  5. Dodam jeszcze tylko, że jestem użytkownikiem iOS’a czyli CP w tym przypadku.
  6. U mnie w OBK MY18 jest tak samo. Janosik na telefonie, podpięty kablem działa w tle i przy każdym komunikacie trzeba na nowo zmieniać źródło ręcznie, nie ważne czy radio czy tidal etc.
  7. I jeszcze jeden, świeżutki newsik : https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-toyota-i-subaru-zawarly-sojusz-kapitalowy,nId,3231937 " W ramach współpracy Toyota i Subaru wspólnie opracują także nowe modele 4x4 oraz następną generację Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Ponadto Subaru wprowadzi napęd Toyota Hybrid System do swoich kolejnych modeli, po adaptacji do SUV-a Crosstrek Hybrid, oferowanego na amerykańskim rynku. Jednocześnie obaj producenci rozwiną współpracę w dziedzinie łączności samochodów z internetem i autonomicznego prowadzenia. Toyota zwiększa swoje udziały w Subaru z 16,83% do 20%, zyskując 20-procentowe prawo głosu. Tym samym Subaru staje się spółką zależną Toyota Motor Corpotation. Jednocześnie Subaru przejmuje akcje Toyoty o takiej samej wartości (do 80 miliardów jenów)"
  8. https://asia.nikkei.com/Business/Business-deals/Toyota-grabs-pals-for-ride-to-connected-electric-future
  9. Dobrze widzę, że ta wersja nie posiada nagłośnienia Harman/Kardon ?
  10. McSudi

    osłona pod silnik

    Odgrzeje kotleta... Zastanawiam się nad założeniem osłon pod silnik i dyfer do mojego OBK18 i widzę, że są dostępne stalowe jak i aluminiowe. Czy ktoś z użytkowników ma może takowe założone ?
  11. Gdzieś ktoś już o tym pisał, że w USA skrzynia biegów jest bardziej nastawiona na komfort niż na dynamikę i różni się charakterystyką pracy od tych przeznaczonych na rynek Europejski. Jeżeli obecna wersja OBK wg niektórych testów robi poniżej 10sek do 100 to nie wydaje mi się, aby zmodyfikowany 2.5 o nieco wyższej mocy robił tyle samo albo i więcej.
  12. Nie wiem czy odpowiedni dział, ale natrafiłem na ciekawy artykuł odnośnie prac sejmowych nad zmniejszeniem akcyzy na pojazdy hybrydowe. Wg zawartych informacji ustawa trafiła już do sejmu: „Akcyza na samochody hybrydowe zostanie zmniejszona. Postulaty branży motoryzacyjnej zostały wysłuchane, a w teorii ma to zwiększyć sprzedaż przyjaznych środowisku i oszczędnych pojazdów. Szybka analiza wskazuje jednak, że korzyści będą minimalne. Wprowadzone dwa lata temu przepisy pozwalające rozwijać elektromobilność nie były idealne. Faworyzowały one drogie pojazdy elektryczne i hybrydy plug-in, czyli pozwalające na ładowanie przy wykorzystaniu najprostszego gniazdka. Klasyczne hybrydy, czyli odzyskujące energię podczas hamowania i wspomagające silnik spalinowy, zostały wykluczone. To oburzyło wiele osób związanych z transportem – w końcu to przecież klasyczne hybrydy są najbardziej przystępne dla przysłowiowego Kowalskiego. Tłumaczono wówczas, że Polacy powinni wyrobić w sobie nawyk ładowania auta, by później gładko przejść do pojazdów wyłącznie elektrycznych. W przypadku zwykłych hybryd o takiej edukacji nie może być mowy, ponieważ auta nie da się doładować z gniazdka. Teraz przepisy mają się to zmienić. Do Sejmu trafił projekt ustawy, który zmniejszy akcyzę na klasyczne hybrydy o połowę. Obecnie stawki są takie same jak w przypadku tradycyjnych aut spalinowych– 3,1 proc. jeśli silnik ma mniej niż 2 litry pojemności, 18,6 proc. gdy jest większy. Obniżeniem akcyzy nie zostaną objęte auta z jednostkami większymi niż 3,5 litra. Obecnie w Polsce – według zapisów w uzasadnieniu ustawy – zarejestrowanych jest 90 tys. tego typu pojazdów, z czego największą popularnością cieszą się Toyoty. Japończycy od lat inwestowali w ten napęd i chyba najbardziej dotknięci byli zapisami w ustawie o elektromobilności. Trudno jednak oszacować nadchodzące korzyści. — Nie potrafimy jeszcze ocenić wpływu zmian stawek na ceny naszych aut. Proponowane zmiany szczególnie dotykają hybryd z pojemnościami silników benzynowych powyżej 2 litrów – u nas dotyczy to modeli Camry oraz RAV4 – tłumaczy Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland. W przypadku hybrydowej Toyoty Corolli, która kosztuje w salonie 89 900 zł, po odliczeniu akcyzy cena auta to ok. 87 200 zł. To 2700 zł podatku. Jeśli w myśl proponowanych przepisów zostałby on zmniejszony o połowę, nabywca zaoszczędzi 1350 zł. W kontekście ceny całego auta nie jest to bardzo znacząca kwota. W przypadku większych SUV-ów pokroju modelu RAV4 (ma silnik 2,5 litra, a więc i akcyzę 18,6 proc.) przy zakupie płacimy ok. 21 tys. zł podatku. Po wejściu w życie przepisów ta kwota również spadnie o połowę. Możliwość zaoszczędzenia 10,5 tys. zł potrafi już przemówić do wyobraźni. Na razie projekt ustawy przeszedł przez pierwsze czytanie na posiedzeniu sejmu i został skierowany do Komisji Finansów Publicznych. Biorąc pod uwagę ścieżkę legislacyjną, przepisy mają szansę wejść w życie najprawdopodobniej na początku 2020 roku. https://autokult.pl/34881,mniejsza-akcyza-na-samochody-hybrydowe-stawki-o-50-proc-niższe Jeśli taka ustawa po przegłosowaniu trafiła by na biurko prezydenta to może i by była to jakaś szansa dla nie dostępnego u nas E-Forestera 2.5 ?
  13. Krótkie porównanie Outback MY18 z MY20
  14. Mogę się tylko pod tym podpisać. Dość często pokonuję tę samą trasę, ok. 120km drogą lokalną. Jadąc 90-120km/h wynik z komputera oscyluje między 7,5-8l. Natomiast na autostradzie pokonując podobny odcinek z prędkością nieprzekraczającą 140km/h nigdy nie osiągnąłem wyniku większego niż 9-9,5litrów.....W sumie jak się tak nad tym teraz zastanawiam to nigdy nie przekroczyłem tym autem (wg wskazań komputera) 11,5L/100km
×
×
  • Create New...