Jump to content

Dyrekcja

Dyrekcja SIP
  • Content Count

    5493
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About Dyrekcja

  • Rank
    Subaru Import Polska

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru ( wszystkie modele - taki zawód )

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.subaru.pl

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Aktualnie jest dostępna w EU tylko z silnikiem 1.6. Wobec małego zainteresowania i ograniczonych dostaw zdecydowaliśmy się na koncentrację na bardziej poszukiwanych modelach. W przyszłym roku będzie też dostępna z jednostką napędową z XV ( czy Forestera ). Jeżeli będzie zainteresowanie - przywrócimy
  2. Błąd : https://theicct.org/sites/default/files/NEDC_CO2_car_Jun2019.pdf Faktycznie są praktycznie wszędzie. Tyle, że redukcja emisji CO2 odbywa się z różna prędkością ...
  3. Tutaj link : https://www.spaccer.com/de_DE/marken-und-modelle/subaru/outback/ Pozdrowienia
  4. Jednoznaczne skojarzenie Subaru to stały napęd wszystkich kół. To pozostaje bez zmian. Ponadto silnik bokser. O ile w samochodach z napędem hybrydowym, czy też klasycznych też bez zmian, o tyle w ( planowanym ) "elektryku" już nie ( nie ma jak ). Oraz bezpieczeństwo aktywne - to pozostaje, ale uzupełnione o silniejsze podkreślanie pasywnego oraz prewencyjnego. Ponadto oczywiście sport ( ale uwaga - zaangażowanie w sporcie miało na celu podkreślenie zalet stosowanego napędu !). Tutaj Subaru musiało zrezygnować z WRC gdy zmieniły się przepisy ( bo samochody WRC Subaru to były przerobione auta seryjne; później weszły silniki 1.6 więc aktualnie nie ma szans ). Czy Subaru wróci do WRC - nie wiem. Natomiast jest zaangażowane w wyścigach w Japonii, 24h Nürburgring, czy też w rajdach w USA. Brak bardzo mocnych silników w aktualnej ofercie w Europie jest wynikiem tematyki kar za emisję CO2. Natomiast w innych regionach są oferowane mocniejsze wersje. Z powyższego wynika, że Subaru nie zrezygnowało z takich właśnie samochodów. Natomiast w Europie koszty kar za emisję były by zbyt wysokie ( bo to rzutuje na całą paletę modeli ). Co ciekawe - w większości państw Unii bardzo mocne samochody wcale nie są tak popularne ( nie bez kozery to właśnie w Polsce sprzedawało się najwięcej FXT ). Nie da się "na teraz" wprowadzić rozwiązań technicznych spełniających - to wymaga czasu ( wystarczy powiedzieć, że większość producentów europejskich też ma z tym problem - Mercedes, Audi czy BMW już zaanonsowały ograniczanie zatrudnienia ...). Tym bardziej dla relatywnie niewielkiej firmy jaką jest Subaru. Tak więc nie dziś i nie jutro. Ale na horyzoncie ... kto wie Pozdrowienia
  5. Zdaję sobie z tego sprawę. Są naturalnie właściciele Subaru Forestera XT, czy też niegdysiejszych OBK H6, dla których dynamika aktualnie oferowanych modeli nie jest wystarczająca. Są też tacy, którzy uwzględniając aktualne ( czy też oczekiwane ) warunki drogowe, lub też po jeździe próbnej stwierdzają, że aktualna oferta jest OK. Nie oceniam oczekiwań, gdyż, podobnie jak z oceną piękna, każdy ma swoje. Rozumiem zarówno tych, dla których > 200 KM to minimum, jak i tych, dla których nie jest to najistotniejszym kryterium. Oczywiście żałuję, że aktualnie nie możemy oferować czegoś, co te wyższe oczekiwania odnośnie dynamiki by zaspokajało. Nie znając przyszłości mogę tylko zapewnić, że w swych dyskusjach z producentem o nich nie zapominam. A jakie będą skutki tych moich nacisków - czas pokaże . Pozdrowienia
  6. Co ciekawe XV 1.6 dobrze się sprzedaje ... Ale wkrótce dołączy 2.0 ( też wspomagany elektrycznie ).
  7. Jakieś konkrety, źródła ? Wiele lat temu, gdy GM przejął część akcji FHI podawano jako pewnik, że import Subaru będzie przejęty przez Opla a sieć dealerska zniknie ( sprzedaż będzie prowadziła sieć tego właśnie Opla ). Jak się potoczyły losy wiemy. Kilka dni temu pojawiła się plotka, że Subaru zniknie z Polski. Jest na tyle powszechna, że nawet otrzymałem kilka zapytań od dziennikarzy. Niezależnie od przyczyn rozsiewania takich plotek faktem jest, że podobnie jak niegdysiejsza „akcja“ z Oplem tak i ta aktualna pozbawiona jest jakichkolwiek podstaw.
  8. Obawiam się, że jest Pan w błędzie. Otóż, cytując ( słusznie przypomniany, choć w niewłaściwym kontekście ) schemat 2 sekund. Całkowity czas reakcji ( kierowca, system hamulcowy ) jest przyjmowany na poziomie 1 sekundy ( gdy jest skoncentrowany !). Przyjmując prędkość samochodu jako 50 km/godz , czyli ok. 14m/s oraz możliwe opóźnienie ( w optymalnych warunkach, na suchej nawierzchni ok 10m/s2; tu przyjmijmy dobre 8m/s2 ) czas zatrzymania samochodu wyniesie 1,75 s . O 0,75s za mało ... Czyli wjeżdżając na pasy miał by jeszcze prędkość 6 m/s czyli ok 22 km/godz. Odstęp 2 s jest traktowany jako minimalny, aby zdążyć zareagować, gdy samochód przed nami zacznie gwałtownie hamować. Ale on nie zatrzyma się w miejscu - w omawianym przypadku ta zasada nie ma zastosowania. Nie chodzi o generalizowanie. Mnóstwo kierowców ( większość ?) kompletnie ignoruje zachowanie szczególnej ostrożności na przejściach dla pieszych. Wyprzedzają, jeżdżą z nadmierną prędkością, nie obserwują otoczenia, parkują bezpośrednio przed przejściem. Nie sądzę, aby ktokolwiek chciał ich rozgrzeszać. Ale w tym konkretnym przypadku ( moim zdaniem !) wina leży po stronie pieszej ... EDIT : jeżeli jest ograniczenie do 40 km godz ( dopiero teraz doczytałem ) to miał szansę się zatrzymać ( co nie umniejsza winy pieszej, ale być może kierowca istotnie jest współwinny )
  9. Raczej nie. Przepisy mówią, że najpierw włączają się przednie przeciwmgielne, dalej dopiero tylne. Ponadto przy wyłączeniu świateł lub stacyjki automatycznie wyłącza się tylne przeciwmgielne ( w tym sensie, że przy ponownym włączeniu silnika będzie wyłączone - trzeba je dopiero świadomie włączyć ). Te regulacje homologacyjne zostały wprowadzone właśnie w tym celu, aby tylne p.mgielne nie pozostawało włączone przez zapomnienie kierowcy. Naturalnie ma ono też dodatkową kontrolkę. Formalnie wolno je włączyć przy widoczności poniżej 50m.
  10. Kamery mieli, ale akurat nie było kierownika stacji mającego dostęp do nagrań ( RODO !). Ponadto, oglądając w internecie różne nagrania z kamer odnoszę wrażenie, że "moja" nagrywa z lepszą jakością. No i to, że mój samochód znajdował się bezpośrednio za samochodem złodzieja także jego twarz byłaby dobrze rozpoznawalna ( często przecież tankują na kradzione tablice ).
  11. Nie tylko wtedy. Tankowałem wczoraj wczesnym popołudniem koło Warszawy. Przy innym dystrybutorze tankował człowiek białe Audi A6. Po czym odjechał. Zakończyłem tankowanie i poszedłem płacić, gdy kasjerka zapytała mnie, zapamiętałem numer rejestracyjny tego Audi. Naturalnie nie. Cóż, gdybym miał kamerkę byłby numer samochodu i wizerunek tego złodzieja ...
  12. Dzień dobry. Finalnie "spacery" ( takie, jak zamontowane w naszym Foresterze ) są też dostępne do XV. Produkowane w Niemczech mają atest TÜV. Wersji zamontowanej w jednym z naszych XV dalej nie procedowaliśmy, gdyż "zysk" w porównaniu do cytowanych wyżej spacerów nie był mierzalny ( natomiast koszt zdecydowanie wyższy + konieczność dokonania homologacji części ). Pozdrowienia
  13. Symboliczna wartość ma sama korekta akcyzy dla samochodów o pojemności silnika poniżej 2.0. Podwyżka ceny wynikająca z opłaty za emisję CO2 to zupełnie inny temat ( w/g różnych źródeł może dochodzić nawet do 20% ceny ). Tak czy inaczej - pomimo mojej "Nissanowskiej" przeszłości ( daaawno temu !) nie mam na podwyżki cen w Nissanie żadnego wpływu
  14. Nie mamy takich planów. Ale nie mamy także planu podwyższania ceny po nowym roku (sygnalizowane przez wielu producentów ) jako wyniku opłat z tytułu emisji CO2. Pozdrowienia
  15. Taka składanka z poprzedniej Subariady w Maroku się przypomniała ( warto było pojechać !)
×
×
  • Create New...