Jump to content

Dyrekcja

Dyrekcja SIP
  • Content Count

    5599
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    43

Dyrekcja last won the day on March 27

Dyrekcja had the most liked content!

Community Reputation

2207 Wspaniały

5 Followers

About Dyrekcja

  • Rank
    Subaru Import Polska

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru ( wszystkie modele - taki zawód )

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.subaru.pl

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dyrekcja

    E-Boxer

    Przyjrzałem się Trochę roboty jest - dziękuję za zwrócenie uwagi Pozdrowienia
  2. Z przyjemnością przyjmuję zaproszenie Do miłego zobaczenia !
  3. Dyrekcja

    E-Boxer

    Link wstawiałem na IOS, ale sprawdziłem też na Windows i działa . To jest link do wypowiedzi w wątku „sobota na Jurze” w dziale „nasze podróże”. Pozdrowienia
  4. Zdjęć sensownych aktualnie nie mam .. zrobię. Minimalne obcieranie może się zdarzyć przy pełnym skręcie. Właściwych opon szukałem dość długo. Wówczas BFG niestety nie oferował rozmiarów ( lub indeksów prędkości ) dla A/T odpowiednich do FXT. Dopiero od 2 lat Pirelli oferuje takie, o „piątkę” wyższe opony z prawdziwym bieżnikiem A/T. Ponieważ dobrze mi się sprawdziły w Maroku i Gruzji wziąłem też do E Boxera. Naruralnie to, że mamy umowę nie przeszkadza, ale istotnym czynnikiem był, jak wspomniałem rozmiar + bieżnik. Stabilność kierunku na błocie taka sobie ( to jednak nie M/T ), ale trakcja bardzo OK. Mają wprawdzie oznaczenie M+S, ale w zimie słabe. Natomiast jak do tej pory, pomimo dużej ilości kilometrów w terenie, bez żadnych problemów = doświadczenie praktyczne na duży + .
  5. Wersja zderzaka XT ( niestety ) nieco wystaje na dolnych rogach i „chętnie” tam zahacza przy skośnym podjeżdżaniu do wzniesienia. Osobiście bardzo lubię XT ( czego nigdy nie ukrywałem ). Ale w takich warunkach, w jakich jechaliśmy w sobotę ( koleiny, błoto ) E-boxer jest po prosu lepszy ( przyczyny opisałem wyżej ). Nawet najpiękniejsza płyta dla XT ( taka jak pokazana na zdjęciu „nówka nieśmigana” ) niewiele tu zmieni - problem wrażliwości „brzucha” XT to kwestia nabierania przez szczeliny chłodzące wszelkiego rodzaju błota czy piasku,, co prowadzi do likwidacji tegoż chłodzenia a może nawet doprowadzić do sytuacji, w której silnik „siądzie” na zebranym materiale. A wtedy istnieje niebezpieczeństwo urwania króćca chłodnicy oleju. Dlatego po każdej trudniejszej trasie XT muszę czyść te newralgiczne miejsca ( czysto mechanicznie mamy 656 zabezpieczony ten rejon, choć nieco inaczej niż płytą). Co do opon - tak, mają trochę wyższy profil 225/65R17). Podobnie zresztą jak i XT którym normalnie na wyprawy jeżdżę ( jeździłem ? ).
  6. Dyrekcja

    E-Boxer

    Nie. Hamowanie i przodem i tyłem ( przy czym większosć siły hamowania naturalnie przodem ). Z innej beczki - ponieważ w sobotę bylem na wyjeździe "uterenowionym" E-Boxerem ocena samochodu ( w porównaniu do XT ) dokonana w odpowiednim wątku :
  7. Cała przyjemność po mojej stronie Filmik bardzo zacny ! Co do Forestera E-Boxer. Istotnie sprawiał się bardzo dobrze. Dla mnie osobiście interesujące było sprawdzenie w rzeczywistych warunkach jego dzielności terenowej ( w warunkach niejako laboratoryjnych już takie doświadczenie miałem, ale życiowa weryfikacja to co innego ). Samochód został wyposażony w płytę pod silnik oraz opony A/T ( typ Pirelli, który już sprawdziłem na poprzednim Zlocie Plejad oraz w Maroku i Gruzji ). Ponieważ toczyły się już dyskusje na temat tego, czy ten model jest w terenie lepszy, czy też gorszy od XT pozwolą sobie podsumować zalety / wady w tym właśnie kontekście ( jak wiadomo z XT mam spore doświadczenie w najróżniejszych warunkach terenowych ) Otóż najpierw minusy ( wobec XT ): - gorsze przyspieszenie ( czasem przed stromym podjazdem jest mało miejsca na przyspieszenie samochodu niezbędne do jego pokonania - tu wyraźny plus dla XT ); - niższy moment obrotowy / niższa moc : przy długim, stromym podjeździe na trudnej nawierzchni generującej wysokie opory ( np. piach ) może zabraknąć mocy; Zalety wobec XT: - możliwość zainstalowania płyty : to ogromna korzyść, gdyż nawet głębokie koleiny można pokonywać bezstresowo, bez obawy o uszkodzenie "brzucha", który w XT jest szczególnie wrażliwy; - udoskonalony system X-Mode działa skuteczniej, niż w dotychczasowych wersjach; - radykalnie ułatwiona obsługa X-Mode zezwala na błyskawiczne zmiany trybu jazdy bez odrywania wzroku od drogi; - wyższy moment przy bardzo niskich prędkościach ułatwia pokonywanie przeszkód / lepiej niweluje brak reduktora; - zmienione mocowanie nadkoli przednich najwidoczniej bardziej skuteczne ( nie "wyrywa" przy szybkim przejechaniu przez głębszą wodę - sprawdziłem empirycznie ). Wnioski: jeżeli Subariada Bułgaria jednak dojdzie do skutku, to mając do wyboru znanego "weterana" XT 656XA oraz użytego w sobotę E-Boxera zdecydowanie pojadę tym ostatnim ( oprócz samych tematów terenowych jest po prostu wyraźnie wygodniejszy ).
  8. Ja praktycznie "od zawsze" wypuszczam antenę w górnej części klapy tylnej. Nie ma problemu ze szczelnością itp. Używana antena ( na stopie magnetycznej ) jest wygodna, choć czasem bywa problem z jej przewróceniem, gdy przejedzie się pod czymś niskim.
  9. Jeżeli sugestia odnośnie konkursu fotograficznego miałaby być przyjęta, to do oceny niezbędne byłoby ograniczenie się do gwiazdek oraz obiektów / miejsc z uprzednich zlotów. W innym przypadku byłby to konkurs rywalizujący z licznymi konkursami fotograficznymi o charakterze ogólnym, a na to szczerze powiedziawszy nie posiadamy wystarczających kompetencji. Ale wyobraźmy sobie, że jako prace konkursowe przedstawiane są zdjęcia „wtedy” ( nie musi to być własne zdjęcie - może być z dostępnych galerii ! ) i „ teraz”. Myślę, że w takim przypadku zainteresowanie p.t. Forumowiczów byłoby odpowiednio większe oglądaniem i ocenianiem nadesłanych prac ( tym razem bez aż tak ścisłego reżimu czasowego, jak na Złocie ).
  10. Bardzo mi przykro z powodu zaistniałej sytuacji ( właśnie przeczytałem temat ). Postaram się rozeznać sprawę i sprawdzić, czy i powinniśmy i czy możemy jakoś pomóc ją rozwiązać. Pozdrowienia
  11. Dystans fizyczny nie oznacza, że mamy być zdystansowani Jak ten cały problem się w zakończy ... będziemy nadrabiać
  12. Szanowi Państwo, w związku z aktualnymi problemami spowodowanymi rozprzestrzenianiem się Coronoavirusa postanowiłem o przejściowej zmianie naszego logotypu i przesłania firmy. Wiem, że przekraczam swoje formalne kompetencje, ale Państwa życie i zdrowie jest dla mnie bardziej istotne od formalnych ograniczeń. I tego właśnie zdrowia w pierwszym rzędzie Państwu życzę.
  13. E-call to system wprowadzony w całej Europie dla nowych homologacji. W przypadku wypadku, albo poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku następuję połączenie z centrum ratownictwa. Informacje ogólne np. tu :https://moto.pl/MotoPL/7,88389,23200673,samochod-zadzwoni-po-pomoc-czyli-jak-dziala-system-ecall-ktory.html W Foresterze jest naturalnie przycisk ( załączony plik ). Na ile skutecznie działa w Polsce e-call nie jestem w stanie ocenić. Natomiast w znacznej mierze jego funkcjonalność dubluje dotychczas stosowany system ISR ( tyle, że komunikacja w przypadku ISR jest bezpośrednio do specjalnego centrum będącego w stanie na podstawie przekazanych informacji dokładnie określić rodzaj / charakter wypadku ), choć w nieco skromniejszym zakresie. Co do specyfikacji Imprezy vs XV - sądzę, że chodzi o błąd ( aktualnie jest to sprawdzane ). Pozdrowienia
  14. Zgadza się. Tutaj niestety był problem z blokadą dyferencjału, a skok zawieszenia nie wystarczał. Blokada od 2 lat naprawiona A z drugiej strony wyglądało to tak :
  15. Bardzo smutna wiadomość ... Myślę, że wielu spośród nas będzie Oskara pamiętało.
×
×
  • Create New...