Skocz do zawartości

Dyrekcja

Dyrekcja SIP
  • Zawartość

    5121
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

O Dyrekcja

  • Tytuł
    Subaru Import Polska

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru ( wszystkie modele - taki zawód )

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.subaru.pl

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dyrekcja

    Tutaj się witamy [dział dla nowych Forumowiczów]

    Witam na Forum ( także wszystkich innych nowicjuszy ) i życzę przyjemnego pobytu. Co do pytania - sugeruję odszukanie wątku o SVX
  2. Dyrekcja

    Subariada wymagania/ograniczenia "techniczne"

    Od połowy ubiegłego roku Pirrlli Scorpion ( nowy model ). Jak do tej pory bezawaryjnie. Sprawdzone na trasie Zlotu Plejad, Subariadzie w Albanii i Czarnogórze ( tu na XV) oraz ostatnio Subariada Maroko. Na kamieniach, piasku itp bez problemów. Na śniegu słabiej. Na błocie jeszcze nie mam z nimi dużego doświadczenia ( sądząc po bieżniku BF może mieć na błocie przewagę, ale to do sprawdzenia )
  3. Dyrekcja

    E-Boxer

    To się nie zgadza. Zależnie od warunków silnik spalinowy może też napędzać przednie koła bezpośrednio - nie służy więc „wyłącznie” do ładowania akumulatorów. Rozwiązanie, gdzie silnik spalinowy nie miał mechanicznego połączenia z układem napędowym było oferowane przez firmę Fisker ( Karma ). Ponadto jest używane w większości lokomotyw spalinowych Generalnie hybrydy mają przewagę w zmiennych warunkach jazdy. W warunkach mniej więcej stałych ( np. autostrada, droga wielopasmowe itp.) są napędzane silnikiem spalinowym, gdyż nie ma „okazji” do doładowania baterii ( ładowanie silnikiem spalinowym w tych warunkach jest bez sensu ekonomicznego, bo zmniejsza sprawność systemu ). Mają natomiast nieco gorsze warunki brzegowe poprzez trochę większą masę własną. Tak więc, generalizując i upraszczając - hybrydy palą mniej w mieście, tyle samo lub nieco więcej na trasie. Pozdrowienia
  4. Dyrekcja

    E-Boxer

    Ten silnik, z różnymi modyfikacjami, był istotnie długo w ofercie. Wprowadzony u nas w 2005 roku, ostatnie egzemplarze z tym silnikiem sprzedane w pierwszej połowie 2018 ( do końca sierpnia rejestracja ). Jak nie liczyć, do 15 lat trochę brakuje 2.0 występowało już tylko jako RHD. Ponadto większość państw w Europie preferowała większą pojemność silnika. Dziękuję za miłe życzenia. Ale na to nie ma szans. Ponadto nie oczekiwałbym aż tak wielkiego skoku sprzedaży. Orientacyjny szacunek to podaż jakieś 10 - 20% poniżej zapotrzebowania. Pozdrowienia
  5. Dyrekcja

    Lift Kit 12-48mm zwiekszenie przeswitu XV 2018/1019

    Mamy zamontowane w Foresterze od kilku lat. Maks to dwie podkładki ( 2,4cm ) aby geometria jeszcze była w ramach tolerancji. samochód nieco twardszy, nieco gorzej się prowadzi. Mechanicznie negatywnych efektów ubocznych nie stwierdziliśmy ( to ten Forester, którego używamy na Subariadach oraz do sprawdzania tras terenowych na kolejnych Zlotach ).
  6. Dyrekcja

    E-Boxer

    O jakim konkretnie silniku mówimy ? Generalnie - "koniec Subaru" jest nam wróżony mniej więcej ... od momentu założenia Forum Pewnie dlatego w ubiegłym roku osiaągnęliśmy drugi w historii wynik sprzedaży ( najwięcej było w 2008 roku - ale wtedy mieliśmy dość swobodną dostępność, weszły na rynek diesle, no i ceny na skutek bardzo mocne złotówki były wyjątkowo atrakcyjne; w sensie obrotów wartościowych 2018 był rokiem rekordowym ). Żeby nie było - sam żałuję, że FXT nie mamy już w ofercie. Gdy czytam o Legacy USA z silnikiem 2.4T, to też emocjonalnie chciałbym mieć w ofercie takie auta. Ale pamiętam też, że że oferowane swego czasu Legacy 2.5T było absolutnie niszowe a ilość kupowanych egzemplarzy była raczej symboliczna. Nawet STI z silnikiem 2.5T sprzedawał się w mniejszej ilości, niż np. w Czechach ( tak, tak - akcyza robi swoje ). Czasy są takie, że normy emisji spalin, nowe metody pomiaru tych że emisji ( WLTP & RDE ) oraz flotowa emisja CO2 sprawiają producentom poważne trudności ( wiem, nie wszędzie to jeszcze widać - zaczekajmy na 2020 ; wtedy pojawią się prawdziwe "schody "). E-boxer nie spowoduje rewolucji. Ale wszystko to co robią aktualne modele, robi po prostu trochę lepiej ( to z praktyki ). Na bardziej konkretne informacje trzeba jeszcze trochę zaczekać. Na doświadczenie tego rozwiązania jeszcze trochę dłużej, ale .. pracujemy nad tym. A tym czasem mój największy problem, to .. zdobycie wystarczającej ilości samochodów aby przynajmniej w przybliżeniu zaspokoić zapotrzebowanie rynku Pozdrowienia
  7. Dyrekcja

    Subariada wymagania/ograniczenia "techniczne"

    W tej generacj używam 225/65/17. Raz miałem 235/65/17, ale były trochę za duże. Dodatkowy problem to to, że zapas wchodził pod podłogę tylko ze spuszczonym powietrzem ( przy 225/65 wystarczy trochę podnieść płytę zakrywającą koło zapasowe). Do 2.0i można też używać kół 16” ( wtedy większy wybór opon np. 215/70/16 ). Ale wówczas potrzebne są dodatkowe felgi 16”. Pozdrowienia
  8. Dyrekcja

    E-Boxer

    Nie. Toyota ma system, w którym napęd tylnej osi jest realizowany tylko przez silnik elektryczny. Tutaj jest napęd mechaniczny ( ew. ze wspomaganiem elektrycznym dla wszystkich kół ). Nie - z "kabla" można ładować tylko plug-in hybrid. Wbrew pozorom przy niskich prędkościach, szczególnie stop-and-go może jechać czysto elektrycznie. Ale gdy chcemy jechać normalnie silnik spalinowy będzie działał W Europie sprzedano w ubiegłym roku trochę ponad 40.000 sztuk. W USA ponad 600.000. Dysproporcja jest ogromna. Ale "1%" Ogólnie. Naturalnie nie jest to "rakieta". Ale sugeruję, aby nie bazować tylko na tym co wyczytamy, lecz z finalną oceną wstrzymać się do faktycznego zapoznania się z samochodem Pozdrowienia
  9. Dyrekcja

    Udział w rynku

    W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 1990 nowych Subaru. W tej ilości było : - 877 Foresterów ( z tego 503 XT ) - 646 XV - 263 OBK - 76 Imprez - 74 Levorgi - 47 STI - 7 BRZ Należy dodać, że naszym głównym problemem było w ubiegłym roku pozyskiwanie samochodów, nie ich sprzedaż ( problem, z którym w tym roku też będziemy się borykać ). Pozdrowienia
  10. Dyrekcja

    OB MY 2020 - wersja EU

    Nie, jeszcze nie wiadomo. Wiadomo tylko, że będzie w Europie znacznie później, niż w USA ( samochody będą się też różniły - ten dla Ameryki Północnej jest produkowany w USA, ten dla Europy w Japonii ). Ze względu na obowiązujące w Unii normy emisji flotowej CO2 tej wersji ( niestety ) nie należy się spodziewać w Europie. Pozdrowienia
  11. Dyrekcja

    Dobór felg 17"

    Problemy miałem z możliwościami trakcyjnymi podczas Subariady na Kaukaz północny. Tam jednak nie jechałem ( jeszcze) na Pirelli. Na błocie z tymi oponami jeszcze nie mam specjalnego doświadczenia - Albania i Maroko były raczej suche ( tu też nie miąłem żadnych problemów ). Pozdrowienia
  12. Dyrekcja

    Uwaga, fotozagadka!!!

    Tak jak wspomniałem - tematem testów nie był sam samochód jako taki, lecz system HICAS. Podobnie miałem do testów na tych samych zasadach japońską wersję Bluebirda (U11) - tu nie chodziło ponownie o samochód, lecz o silnik CA18T, który później został wprowadzony w europejskiej wersji ( która to de facto była zeuropeizowaną odmianą japońskiego modelu Stanza - T12). Pozdrowienia Pozdrowienia
  13. Dyrekcja

    Uwaga, fotozagadka!!!

    I to jest prawidłowa odpowiedź - gratulacje Ten konkretny samochód mieliśmy w Niemczech do celów testowych w latach 1986/1987 ( stąd taka rejestracja ). Wyposażony w silnik RB20DET o mocy 210 KM ( 6 cylindrów, 2 litry, ceramiczna turbina ) był na owe czasy bardzo szybkim autem. Natomiast ciekawostkę, i przedmiotem testowania na niemieckich drogach był system aktywnego sterowania skrętem tylnych kół HICAS. Po testach i krytyce systemu oraz propozycjach zmian tudzież kolejnych testach w zmodyfikowanej formie jako Super HICAS został wprowadzony m.in. w 300ZX TT czy też sławetnym Skyline R32 GTR ( "ochrzczonym" na torach wyścigowych nickiem "Godzilla" - tu jednak z silnikiem RB26DETT). Inną ciekawostką jest to, że derywat tego silnika występował też w wersji wysokoprężnej. Jako RD 28 w Europie był używany w modelu Laurel (mało popularny ) a jako RD28T w Patrolach Y60 oraz Y61 ( oraz w hiszpańskiej wersji wcześniejszego modelu 160 tu pod nazwą 260 ). Pozdrowienia
  14. Dyrekcja

    Subaru Levorg

    Już nie całkiem - w KRK na Kazimierz mogą wjeżdżać już tylko EV ( wyjątek dla aut mieszkańców oraz taksówek )
  15. Dyrekcja

    Uwaga, fotozagadka!!!

    No.
×