Jump to content

Dyrekcja

Dyrekcja SIP
  • Content Count

    5517
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About Dyrekcja

  • Rank
    Subaru Import Polska

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru ( wszystkie modele - taki zawód )

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.subaru.pl

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Chciałbym odnieść się do meritum problemu. Oczywiście kierowca Subaru wyprzedzał istotnie ślamazarnie. Oczywiście albo był wyjątkowo słabym kierowcą, albo samochód miał jakiś problem techniczny, bo normalnie nie powinno dojść do wypadku. Ale obydwa te fakty mają moim zdaniem mniejsze znacznie niż to, że ktoś wjeżdża innemu kierowcy bezpośrednio przed maskę i zaczyna hamować. Żeby go "ukarać" za niewłaściwe jego zdaniem zachowanie na drodze. Takie działanie może doprowadzić ( i w tym przypadku doprowadziło ) do wypadku. W moim przekonaniu takie, w pełni świadome działanie dowodzi, że kierowca je podejmujący nie posiada psychicznych kwalifikacji do prowadzenia pojazdów. Czasem przytaczam przepisy, czy też sposób postępowanie w Niemczech. Otóż takie postępowanie skutkowałoby odebraniem prawa jazdy i skierowaniem na badania psychologiczne ( tam ładnie nazywane "idiotentest"). Ponieważ w sieci pojawia się sporo podobnych nagrań, a niestety więszkość komentarzy pod nimi jest w tonacji "dobrze mu tak" uważam, że jest to jak najbardziej temat tak do edukacji, jak i modyfikacji przepisów. Bo ruch będzie coraz bardziej intensywny i siłą rzeczy coraz więcej będzie sytuacji, w których ktoś uważa że ma prawo "ukarać" kogoś innego. A takie rozumienie to prosta droga do jeszcze większej ilości tragedii.
  2. Jak już w innym wątku napisałem - to nie jest prawdziwe odzwierciedlenie opublikowanego planu. W drugiej połowie lat trzydziestych mają być produkowane wyłącznie samochody "zelektryfikjowane", czyli EV i HEV. Te drugie to naturalnie hybrydy ( a więc z silnikami spalania wewnętrznego ). Pozdrowienia
  3. Dyrekcja

    E-Boxer

    A tak z czystej ciekawości - gdzie konkretnie ? O ile mnie pamięć nie myli, to niejako "od zawsze" mówiliśmy o bezpieczeństwie ( patrz SJS, akcja Siemanko, bezpieczny kierowca itd ), także w powiązaniu ze stałym napędem wszystkich kół, oraz o najogólniej pojętej przygodzie. Jedno z naszych pierwszych ogłoszeń miało tytuł "bezpieczna przygoda" - to bodajże w 2000 roku Nawet kierowcy rajdowi byli zobligowani do aktywnego uczestnictwa w promowaniu bezpieczeństwa, oraz udziale w Zlocie Plejad. Jedyne ogłoszenie, które bezpośrednio "promowało" dynamikę samochodu pochodzi sprzed wielu lat. Wówczas w ramach małego cyklu "Subaru ostrzega" mieliśmy ogłoszenie ( bazujące na faktycznych pomiarach dokonanych w teście ) reklamujące STI o treści : Subaru ostrzega ! Nowy STI przyspiesza w warunkach miejskich od zera do mandatu w 2,4s . Jako że wówczas ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym wynosiło 60km/godz, a w Warszawie 50 było jeszcze uzupełnienie : Uwaga - w mieście stołecznym można zdobyć mandat już po 1,9s. Sam nigdy nie ukrywałem, że - gdy jest to dozwolone i bezpieczne - lubię pojechać szybciej. Ale nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek sugerował ( czy na Forum, czy za pośrednictwem reklam) że "tak należy żyć". No ale cóż, pamięć jest zawodna - stąd liczę na Pańską pomoc Z góry dziękuję !
  4. Dyrekcja

    E-Boxer

    Tekst umieszczony w tym medium jest typowo polski. Czyli, nie wiem, to się wypowiem Wydaje się, że znajomość języków obcych jest na poziomie niektórych naszych polityków. W oryginale tekst ten brzmi : " By the first half of the 2030s: Apply electrification technologies*3 to all Subaru vehicles*4 sold worldwide " Gdzie *3 jest wyjaśnione : " *3. Powertrain technologies which increase the use of electric power (e.g. EVs, HEVs). " Innymi słowy w drugiej połowie lat 30-tych nie jest przewidywane stosowanie silników spalinowych bez wsparcia silnikami elektrycznymi. Gwiazdka *4 odnosi się do samochodów sprzedawanych przez Subaru na rynku japońskim, produkowanych de facto przez innych producentów (np. K-cars ). I jeszcze małe uzupełnienie dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej. Czyli link do oficjalnej informacji Subaru: https://www.media.subaru-global.com/en/news/2933 Pozdrowienia
  5. Nie rozróżnia się. Ponadto tam praktycznie każdy wypadek ( kolizja ) jest odnotowywany ( ubezpieczenie !). Nawet zahaczenie na parkingu. Stąd tak duża różnica w statystyce, nie z faktycznej ilości zdarzeń. Nie dotarłem do najnowszych statystyk, ale w 2017 roku było w Polsce ponad 1.100 kolizji dziennie, czyli ok 400.000 rocznie.
  6. Pod dłuższych pertraktacjach z moją lepszą połową mam przyjemność poprosić o dopisanie do listy ( 2 os ) Wprawdzie już w Bułgarii bywałem ( także na Subariadzie), ale takie wiosenne powtórzenie "na luzie" bardzo nam odpowiada. Pozdrowienia
  7. Sama akcja na filmiku nie jest może "gruba", ale zachowanie egzaminatora już na takie określenie zasługuje. Co ciekawe - w Niemczech za takie zachowanie mamy ściganie z urzędu ( podpada pod "ucieczkę z mijejsca wypadku" = sprawa karna ). Na marginesie - czyż na filmiku widzimy 300 ZX TT ? Ładny klasyk ( choć hamulce były raczej symboliczne ). Pozdrowienia
  8. Dyrekcja

    E-Boxer

    Nie. Takie rzeczy bywały ( bywają ?) w centrach logistycznych. W porcie Rotterdam - nie. Dlatego m.in. mamy bezpośredni transport z Rotterdamu do naszych własnych magazynów ( Kraków, Rzgów ). O Japonii można w tym kontekście naturalnie zapomnieć...
  9. Dyrekcja

    E-Boxer

    Ostatnio przejechałem nowym Foresterem niecałe 3.000 km prawie wyłącznie po autostradach ( trochę tylko po mieście w Monachium i Düsseldorf, parę kilometrów w moje wiosce ). Proporcje ilościowe samochodów osobowych wyprzedzających do wyprzedzanych to ok 1:10. Moją "standardową" trasę ( 1140 km) przejechałem dokładnie w 8 godzin ( w tym 40 minut na obiad ). Pomimo sporej ilości klasycznych "niedzielnych kierowców" a także ( nielicznych ) "demonów prędkości" ( nie rozumiane negatywnie !) kompletnie bezstresowo. Wnioski: 1. Po autostradzie też jak najbardziej można podróżować sprawnie; 2. To nie maksymalna prędkość, z jaką chcemy podróżować, lecz warunki drogowe dyktują w przeważającym stopniu czas podróży 3. Jeżeli chcemy należeć do tych, którzy stale podróżują lewym pasem, to Forester e-boxer nie jest autem dla nas Pozdrowienia
  10. Dyrekcja

    E-Boxer

    Pozwolę sobie zauważyć, że moja odpowiedź dotyczyła konkretnego pytania zadanego przez konkretnego Forumowicza ( pytanie było cytowane). Pańskie sformułowanie "co komu..." jest nieracjonalne; wyrażając swoją opinię ( którą szanuję ) powinien Pan był zapytać "po co mi ..." Ponadto oszczędności w określonych warunkach ( które opisałem ) obiektywnie nie są iluzoryczne ( nawet jeżeli dla Pana takimi właśnie mogą być ...). Trochę jest mi przykro, że pamięta Pan moje sformułowanie z czasu, gdy jeszcze nie wykonany został test porównawczy faktycznego przyspieszenia, a o samym porównaniu Pan zapomniał. Nazywania faktów "bajeczkami" nie posiada moim zdaniem wartości merytorycznej. Rozumiem i akceptuję tak krytykę obiektywną, jak i tę odnoszącą się do własnych oczekiwań. Ale uogólnienia na zasadzie "mnie się nie podoba, więc jest to złe" nie wydają się celowe. Sądząc po aktualnie dostępnych informacjach nie spodziewam się, aby dotarł do Europy w tym roku. Aktualnie są jeszcze w Polsce 4 Forestery poprzedniej generacji, więc nie planujemy żadnych dodatkowych akcji dla tego modelu. Pozdrowienia
  11. Dyrekcja

    E-Boxer

    Nie. Na autostradzie zużycie paliwa jest na tym samym poziomie ( silnik nieco oszczędniejszy, ale auto większe), natomiast na normalnej drodze a tym bardziej w mieście nowy Forester pali mniej ( zależnie od trasy, ale także temperatury 1 do 2l / 100km mniej ). To oczywiście wyniki moich własnych obserwacji ( aktualnie jeżdżę taki m właśnie samochodem ).
  12. Jeżeli nie ma innych znaków zakazujących oraz nie jest to strefa zamieszkania ( oznakowana !) to można parkować także po drugiej stronie ulicy (chyba, że szerokość ulicy zbyt mała i utrudniało by to przejazd innych samochodów )
  13. Dzień dobry. Również wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Nawiążemy kontakt z SJS z prośbą o nieco bardziej elastyczne podejście do tematu szkoleń ( wcześniejsza informacja o terminach ). Aby ew. przedłużyć termin przysługującego Państwu terminu uprzejmie proszę o przesłanie na PW numer VIN Państwa samochodu. Pozdrowienia
×
×
  • Create New...