Skocz do zawartości

Dyrekcja

Dyrekcja SIP
  • Zawartość

    5042
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

O Dyrekcja

  • Tytuł
    Subaru Import Polska

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru ( wszystkie modele - taki zawód )

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.subaru.pl

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dyrekcja

    Subariada - wątek medialny

    To proste : 1. Proszę przeczytać wątek o Subariadach 2019 2. Sprawdzić, czy na te, na które rozpoczęły się już zapisy, są jeszcze wolne miejsca i się zapisać 3. Jeżeli na 2 odpowiedź negatywna, zobaczyć kiedy zapisy na następne i ...pilnować terminu Być może do zobaczenia na trasie
  2. Dyrekcja

    Outback vs. Forester (I/II) - składanie foteli do spania

    Po złożeniu oparcia tylnej kanapy w OBK jest płasko. W Foresterze mały uskok.
  3. Dyrekcja

    cham na drodze

    Zgadza się - palący się samochód to bezpośrednie źródło substancji toksycznych ( a tych w Krakowskim powietrzu i tak nie brakuje ). Policje informowaliśmy. Brak zainteresowania ( "próbowaliśmy się skontaktować z właścicielem, ale nie odbiera telefonu..." ). Pozdrowienia Dawno skoszona ( stare zdjęcie )
  4. Dyrekcja

    cham na drodze

    Z tym nie sposób się nie zgodzić. Niestety takie postępowanie nie jest zgodne z obowiązującym prawem. Ponadto główna droga ma dość duże natężenie ruchu, więc wypchnięcia auta na nią powodowałoby realne zagrożenie, a to byłoby sprzeczne z moimi zasadami postępowania. Pozdrowienia
  5. Dyrekcja

    cham na drodze

    Nie. Jedyne "bydło" to to, które samochód zostawiło. Ale się nie pasie ...
  6. Dyrekcja

    cham na drodze

    W zasadzie temat nie pasuje idealnie do wątku, ale chyba temu najbliższy. Nazwać się to powinno „cham obok drogi”. A konkretnie już ponad 2 miesiące temu ktoś podrzucił nam na działkę „ kukułcze jajo” w postaci starego Volkswagena Polo. Straży miejskiej to nie interesuje, bo działka prywatna. Policji nie interesuje, bo nie tamuje ruchu. Zapytanie o „ namiary” na właściciela rozpatrzone negatywnie, bo ochrona danych osobowych. Usunąć (teoretycznie) można, ale na własny koszt i sporządzając dokładną dokumentację fotograficzną i / lub filmową aby uniknąć ew. późniejszych roszczeń odszkodowawaczych co do stanu samochodu. No dobrze, usunąć ... ale dokąd ? Myślę, że trzeba będzie ( co jest w zasadzie idiotyczne ) wszcząć postępowanie sądowe o bezumowne korzystanie z naszej własności. A w dobie powszechnej motoryzacji wystarczyłaby lekka modyfikacja prawa ( w Niemczech Ordnungsamt ma takie uprawnienia - dla właścicieli ....... drogo )
  7. Dyrekcja

    XX Subariada - Islandia - 31.08-21.09

    Zapisy będą w tym wątku we wskazanej dacie. Ogłoszenie startu wykonuje @Jacek Wyrzykowski
  8. Dyrekcja

    Subariada wymagania/ograniczenia "techniczne"

    Naturalnie. Tegoroczną Subariadę do Albanii i Czarnogóry jechałem XV - koło w „ trumnie” na dachu. Pozdrowienia
  9. Dyrekcja

    V Subariada LIGHT - Gruzja - 5-16 sierpnia 2019

    Czy ktoś z "weteranów" Gruzji ponownie wybiera się w te rejony ( ja mam taki plan ) ?
  10. Dyrekcja

    Subariada - czy chcemy jeździć także na zachód ?

    Trochę było cicho w tym temacie więc pozwolę sobie na male podsumowanie. Po pierwsze chciałbym podziękować za wszystkie opinie oraz oddane głosy. Jako że "za" głosowało 19 osób, na "być może za" kolejnych 27 Quorum zostało osiągnięte ( jak wiadomo max 10 załóg ). Oznacza to, że w 2019 roku 1 Subariada West się odbędzie. Zasadniczo program zbliżony do 1 Subariady T/T, z niewielkimi modyfikacjami. Termin letni ( bo wiosna i tak przełęcze jeszcze zamknięte ). Dokładny termin oraz plan wyjazdu zostanie podany w grudniu br. ( wcześniej nie można, bo w przypadku tej Subariady konieczne jest unikanie konfliktu czasowego z RSMP ). Również w grudniu planowane są zapisy na Subariadę West. Pozdrowienia
  11. Dyrekcja

    Subariada wymagania/ograniczenia "techniczne"

    Czyś innym jest Subariada Light, lub Subariada Zachód ( praktycznie konwencja light), czym innym Subariada klasyczna. Byłem na 10 Subariadach, więc trochę doświadczenia udało się zebrać. I tak : 1. CB - konieczne na wszystkich. Nie musi być montowane na stałe, wystarczy włożyć do auta ( np. wcisnąć między fotel pasażera a konsolę środkową, lub włożyć przed lewarkiem biegów ( tu dobrze na dwustronnej taśmie klejącej - inaczej przy ostrym przyspieszaniu może "wyjechać"), podłączyć do zapalniczki i wyprowadzić przewód antenowy ( ja wyprowadzam przez tylną klapę ) do anteny magnetycznej ( czasem strąci ja jakaś gałąź, ale to mały problem ). Do Subariad Light & West jest to wystarczające - nic więcej nie trzeba z autem robić. Do klasycznych Subariad : 2. Płyta pod silnik. Zazwyczaj jeżdżę FXT. Do tego modelu nie można montować płyt ( chłodzenie ). Stąd stosuje nieco inne rozwiązanie (wzmocnienie szyn prowadzących nad fabryczną osłona aluminiową ) + lekki lift oraz ( od niedawna, bo dopiero teraz dostępne) o numer wyższe opony ( 225/65/17 ). Bez płyty się da, ale jest miejscami na trasie pewne ryzyko uszkodzenia osłon plastikowych, a przy dużym pechu miski. Do cytowanego F NA sugeruję założenie płyty. Nie kosztuje tak wiele, w codziennym użytkowaniu nie przeszkadza ( tylko raz na jakiś czas trzeba wyczyścić z ew. syfu który mógł się na niej nagromadzić - bez tego niebezpieczeństwo korozji ). Natomiast komfort psychiczny zdecydowanie większy ( a przy wyjazdach nie chodzi przecież o to, aby się narażać na stress ) 3. Opony A/T. Są bardziej odporne na ew. uszkodzenia oraz oferują w terenie lepszą trakcją. Zależnie do bieżnika mogą być też używane zamiast letnich ( trochę głośniej, trochę gorsza przyczepność na nawierzchni twardej, szczególnie mokrej ). Ale na prawdziwe błoto i tak pomogą tylko bardzo agresywne A/T, albo wręcz M/T ( te dostępne tylko na felgi 16"). Moja sugestia - na pierwszy wyjazd na standardowych oponach; dopiero jeżeli się spodoba i będzie chęć uczestniczenia w kolejnych rozważyć zakup A/T ( lub wręcz felg i opon M/T). A co do trakcji - tak, są nieco gorsze. Ale w końcu to jest Subariada - jeżeli uczestnicy nie dadzą rady wypchnąć, @Miłosz Rzeźnik wyciągnie Pozostaje jeszcze jeden faktor - przy standardowych Subariadach ( prawie ) zawsze występuje ryzyko uszkodzeń lakieru ...( gałęzie , krzaki itp). Mam nadzieję, że ta garść informacji będzie choć trochę pomocna. Pozdrowienia 225/60/17 "na wcisk" wchodzi ( oczywiście plastik out ). 225/65/17 wymaga podkładek pod środkową płytę bagażnika ( ok 1 cm wyżej ). Pozdrowienia
  12. Dyrekcja

    cham na drodze

    Sugeruję aby zwrócić uwagę na kontekst. Moja wypowiedź stanowiła - upraszczając - ripostę na postawioną tezę ( też uproszczona ) : "nie mamy co patrzeć na kulturę jazdy na zachodzie, bo tamte państwa historycznie mają mnóstwo przewin". Oczywiście z tak sformułowaną ripostą też można się nie zgadzać, lecz treść Pańskiej wypowiedzi sugeruje, że cytowany kontekst nie został zauważony. Co do tego, że historia, warunki społeczne itp. itp. mają wpływ na zachowania na drogach nie ma wątpliwości. Ale z tym, że nie powinniśmy brać przykładu z państw zachodnich bo one są "be" nie mogę się zgodzić. Pozdrowienia
  13. Dyrekcja

    V Subariada LIGHT - Gruzja - 5-16 sierpnia 2019

    Ciągle nie tracę nadziei, że może jednak będzie się dało dogadać z firmą promową Zamiast 3 dni jazdy dzień jazdy + dwa dni na promie ( + 1 dzień na leczenia kaca ) jakoś bardziej do mnie przemawia . Pozdrowienia
  14. Dyrekcja

    XX Subariada - Islandia - 31.08-21.09

    Skąd taka cena ? W/g porównywarki wychodzi inaczej : https://de.globalpetrolprices.com/Iceland/gasoline_prices/ Pozdrowienia
  15. Dyrekcja

    cham na drodze

    W kontekście chamstwa w ruchu drogowym historia nie ma nic do rzeczy. Liczy się to, z czym dziś się spotykamy. O ile ogólnie poprawa ( moim zdaniem ) występuje, o tyle od klasycznego "zachodu" możemy się jeszcze wiele nauczyć ( nawet jeżeli po zjednoczeniu Niemiec u naszych sąsiadów trochę się pogorszyło, czy też trudno jest za pozytywny wzorzec traktować południe Włoch ). Co do doświadczenia osobistego - regularnie w Niemczech i paru innych krajach, poza Islandią, Białorusią i Portugalią jeździłem samochodem we wszystkich pozostałych krajach Europy oraz kilku na innych kontynentach. Pozdrowienia
×