Skocz do zawartości

Dyrekcja

Dyrekcja SIP
  • Zawartość

    4908
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

O Dyrekcja

  • Tytuł
    Subaru Import Polska

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru ( wszystkie modele - taki zawód )

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.subaru.pl

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dyrekcja

    ZAPISY na III Subariada LIGHT Bułgaria 9 -16 czerwca 2018

    Sądząc po zdjęciach to z pogodą nie było tak bardzo źle
  2. Dyrekcja

    XVI Subariada Maroko - styczeń 2019

    Łopata do śniegu przy wyjeździe do Maroka Ale na serio, poza nazwą, może się przydać ( sam już się tam zakopywałem ). Naturalnie mapy off-line; inaczej będzie drogo ( rooming ). Np. maps.me - z doświadczenia funkcjonuje zupełnie dobrze i aplikacja bezpłatna. Pozdrowienia
  3. Dyrekcja

    SUBARU XV

    Poprawił ( przyczyny - X-mode, skrócone najkrótsze przełożenie )
  4. Dyrekcja

    Leasing, gdzie najlepiej?

    Ja też chętnie czytam science-fiction Z tym się nie zgodzę - wszyscy żyjemy w tym samym matrixie ... Prawda ekonomiczna jest prosta: Gdy państwo zwiększa wydatki podnosi także podatki. Mamy opłatę wodną, opłatę paliwową, "domiar" dla najbogatszych na niepełnosprawnych że wymienię tylko kilka ostatnich podwyżek (ostatnia dopiero w planach ). Nic więc dziwnego, że do samochodów też się wzięli ... takie czasy. Pozdrowienia
  5. Dyrekcja

    SUBARU XV

    Zły przykład. Lancery były ( są ) nieco szybsze od Imprez ( na prostej ). Przyczyna to mniejsza odległość od kolektora wydechowego do turbiny - dzięki temu szybsza reakcja turbiny = lepszy przebieg momentu obrotowego i nieco lepsze przyspieszanie. Imprezy są szybsze w zakrętach co kompensuje w/w przewagę Lancera. Nie tylko wyniki RSMP z lat ubiegłych, ale także opinie kierowców którzy naprawdę się na tym znają i mają doświadczenie z obydwoma samochodami ( Leszek, Kajetan ) nie pozostawiają tu cienia wątpliwości. Pozdrowienia
  6. Dyrekcja

    cham na drodze

    Wyliczenie jest relatywnie proste. Przyjmuje się, że w dobrych warunkach ( równa, sucha nawierzchnia ) opóźnienie przy pełnym hamowaniu jest na poziomie 10m/s2 140 km/godz = 38,9 m/s Zakładając równomierne opóźnienie oraz cytowaną jego wartość będziemy hamowali przez 3,89 s ze średnią prędkością 19,44 m/s. Czyli podczas hamowania pokonamy drogę 19,44 m * 3,89 s = 75,6m Do tego dochodzi czas reakcji ( tu przyjęty 1 s ), gdy jedziemy bez zwalniania, czyli pokonamy drogę 38,9m W sumie do zatrzymania pojazdu 114,5 m ( no chyba że mokro, albo nawierzchnia zanieczyszczona, nierówna czy też refleks nie ten lub po prostu kierowca nie jest w stanie przy prędkości 140 km/godz skutecznie hamować ...) Pozdrowienia
  7. Dyrekcja

    Subaru Outback MY15

    Moment obrotowy ( po uwzględnieniu całkowitego przełożenia, czyli z uwzględnieniem wielkości koła) definiuje siłę, jaką koło przenosi na nawierzchnię. Stosuje się tu więc zasady fizyki klasycznej. Wobec tego : byłoby zaprzeczeniem 3-ciej zasadzie dynamiki Newtona ( akcja + reakcja ). Przejdźmy jednak dalej : W powyższych cytatach ... jest pewna sprzeczność, nieprawdaż ? Zakładam, że drugi cytat oznacza pewną refleksję z Pańskiej strony i o możliwości przekazania całości momentu na tylną oś ( pomijając straty) nie potrzebujemy już dyskutować. Kolejny temat: przy jeździe po prostej kola przednie i tylne obracają się dokładnie z tą samą prędkością, a więc poślizgu sprzęgła brak. Na temat wiary dyskutować trudno, gdyż opiera się na dogmatach. Natomiast minimalny łuk autostrady ( bez pochylenia nawierzchni ) to 4000 m. Różnica drogi pokonywanej przez koła prawe i lewe na takim łuku ( 180 stopni) to ok 5 m, czyli ok. 0,04%. Różnica drogi osi przedniej i tylnej będzie jeszcze mniejsza. De facto jest to więc kompletnie pomijalne, gdyż i tak same opony mają pewien uślizg. Tak więc nie jest to ani niebezpieczne ani wymaga "mocnego spięcia" sprzęgła. Tak czysto informacyjnie pozwolę sobie zauważyć, że samochody WRC czy też R5 mają osie spięte na stałe ( rozłącznie następuje tylko przy pociągnięciu hamulca ręcznego ) i jakoś dają radę funkcjonować także na trasach asfaltowych ... Naturalnie układ z dyferencjałem centralnym ( szczególnie z asymetrycznym rozdziałem momentu obrotowego, jak np. w STI) ma pewną przewagę przy sportowym pokonywaniu zakrętów ( szczególnie ciasnych na przyczepnej nawierzchni ). Natomiast ze względu na stałą pracę dyferencjału, uwzględniając fakt, iż większość kilometrów pokonujemy jadąc na wprost powoduje większe straty wynikające z tarcia. Ponadto sam w sobie nie jest w stanie się zablokować ( nawet Torsen ma tylko ograniczone możliwości blokowania ) wiec i tak wymaga dodatkowego sprzęgła ( w starszych modelach mniej skuteczna wiskoza, w nowszych elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytowe mokre ). Pozdrowienia
  8. Dyrekcja

    Zlot Plejad i wyniki - wzorzec punktacji

    Mówiłem o BRAKU taryfy. W takim przypadku jeden bardzo wolny uczestnik mógłby doprowadzić do sytuacji, w której różnica 0,1 s nie będzie odzwierciedlona w wyniku. Ponadto dwie próby o tej samej de facto czasówce i tej samej różnicy pomiędzy pierwszymi dadzą zupełnie inny efekt, jeżeli "ostatni" osiągnie na drugiej z nich zdecydowanie lepszy czas, niż na pierwszej. Już przy proponowanym współczynniku 10 pomiędzy czasem próby 10 a 10,1 s brak jest różnicy w wyniku ( stąd uznając, że aktualny 1,5 jest zbyt mały skłaniam się raczej ku współczynnikowi taryfy 5 ) Obawiam się, że nie zrozumiał Pan problemu. Nie chodzi o to, czy ktoś na trasie dojazdowej pojedzie trochę szybciej lub wolniej. Jeżeli próba jest określona na więcej niż 2 minuty ( Szosowa / Terenowa ) lub 1 min ( dla Turystycznych ) to z definicji musi powstać korek bo - poza nielicznymi wyjątkami - na trasie próby może być tylko jeden samochód. Uczestnicy przy takim ustawieniu prób sami nie mogą niczego "ogarnąć" - to już my musimy rozwiązać organizacyjnie. Pozdrowienia
  9. Dyrekcja

    Zlot Plejad i wyniki - wzorzec punktacji

    To nie tak działa. O ile z tematem wyników ( poza dyskutowanym tu drobiazgami ) udało się systemowo uporać ( mam tu na myśli czas obliczania, generalne zrozumienie zasady funkcjonowania oraz jako rezultat ilość protestów ), o tyle pojawia się problem oczekiwania na próby. To jest konsekwencja pewnych błędów z naszej strony, pogody, ale także ilości uczestników. Przyjmijmy następujący przykład : - na trasie tur-szos uczestnicy startują co minutę - jako próbę mają bieg na 100m - jest tylko jedna bieżnia ( = startują pojedynczo ) - najszybszy uczestnik przebiega w 12 sekund - wobec braku taryfy inny uczestnik deleguje do tej konkurencji 2 letnie dziecko; to zajmuje bieżnię na 5 minut - spóźnienie dla wszystkich następnych to już 4 minuty ... - przy aktualnie proponowanej taryfie ( 12 s x 10 = 120 s , czyli 2 min ) spóźnienie wynosi minutę. Ponadto brak taryfy rozbija system liczenia minimalizując różnice pomiędzy tymi najlepszymi na danej próbie. Myśląc o zmianach musimy też brać pod uwagę konsekwencje takich zmian... Wg. przedstawionego powyżej systemu : najszybszy uczestnik 200 s taryfa 300 s różnica 100 s różnica 10 s = 10% Im więcej prób, tym większa szansa na wygenerowanie większej przewagi. Ponadto : - nie będzie innego systemu liczenia dla trasy szosowej ( bo komplikacja systemu, konieczność wyjaśniania „nowym” dlaczego akurat tu obowiązuje inny system, w konsekwencji większa ilość protestów / wyjaśnień a w efekcie opóźnienie wyników ) - dla zachowania właściwych relacji pomiędzy dwoma członami ( próby samochodem / inne ) niezbędne jest zachowanie całościowo 100% ( możemy dyskutować o modyfikacjach, ale nie o zmianie czegoś, co w końcu funkcjonuje ).
  10. Dyrekcja

    Zlot Plejad i wyniki - wzorzec punktacji

    Tzn swego rodzaju taryfa pozostaje - to 10x najlepszy wynik. Ale idea może być interesująca ( zupełnie niezależna od tematu poruszonego w moim poście ). Albo rozważę, albo podamy pod głosowanie na Forum Dziękuję i pozdrawiam
  11. Dyrekcja

    Zlot Plejad i wyniki - wzorzec punktacji

    Niestety nie jestem w stanie otworzyć pliku ( to jest screen-shot ?). Natomiast istotnie jest pole do korekty - konkretnie chodzi o to, że w przypadku zaliczania samych "taryf" w wyniku i tak wychodziło 50% . Po zmianie pliku wyjdzie dla takiego "delikwenta" 0%. Przykład poniżej : Wzorzec punktacji 2019.xlsx
  12. Dyrekcja

    Subaru Outback MY15

    Zgadza się. Dopiero gdy stwierdzi różnicę obrotów sprzęgnie mocniej. Nie zgadza się. O ile w ostrym zakręcie ( jak w przykładzie wyżej ) różnica drogi pokonywanej przez przednie i tylne kola jest znaczna, o tyle przy łuku autostrady jest wręcz pomijalna. Stąd m.in. w układach ze spinanymi na stale osiami ( np. klasyczne samochody terenowe ) jak najbardziej możliwa jest jazda na trasie z dołączonym napędem; unikać trzeba tylko manewrów wymagających ostrych skrętów ( omawiając takie tematy często zapominamy, że same opony mają pewien uślizg ...) W takich warunkach może i spina - j.w. Nie zgadza się j.w. Także przy 230 km/godz w FXT napędzane są obydwie osie Nie zgadza się. Przy normalnej jeździe mamy podział momentu pomiędzy osiami 60:40 Sorry - fizyczny nonsens. Aby przekazać moment, musi mieć na co przekazać. Czyli jeżeli będziemy mieli rolki ( lód, etc ) po przednimi kołami, a przyczepność pod tylnymi, to przy całkowitym spięciu sprzęgła 100% ( prawie, bo rolki też jakiś minimalny opór generują ) będzie przekazany na tył. Niezależnie od teorii na codzień używam wszystkich 3 rozwiązań ( Legacy Spec B A/T, Forester XT, Nissan Patrol ) Pozdrowienia
  13. Dyrekcja

    XV Plejady 2018 - wątek medialny

    Jeden zakręt był przeznaczony do cofania, więc wszystko OK. Później jednak ktoś na tyle agresywnie przejechał po roślinności, że dało się bez strat na jeden raz
  14. Dyrekcja

    XV Plejady 2018 - wątek medialny

  15. Dyrekcja

    XV Plejady 2018 - wątek medialny

    To jest z windowsowskiego movie maker. ( poniżej, bo miałem kłopot ze wstawieniem )
×