Jump to content

Dyrekcja

Dyrekcja SIP
  • Content Count

    5231
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About Dyrekcja

  • Rank
    Subaru Import Polska

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Subaru ( wszystkie modele - taki zawód )

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.subaru.pl

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dyskusyjna teza. Przypomnę tylko Citroen Ami, czy Ssangyong Rodius ( przed faceliftingiem )
  2. Trochę ciekawostek: - Apacze mają w tym roku do pokonania dwie ( ? ) próby oraz kilka zadań do rozwiązania. Próby w określonych ramach czasowych, zadania raczej dowolnie. - Na trasie Szosowej i Tur-Szos przewidziany jest zupełnie nowy rodzaj próby ( jeszcze takiej w historii Zlotu nie było ) - sam jestem ciekaw, jak sobie Państwo dacie rady - Na Tur-Ter mamy naprawdę bardzo ładne krajobrazowo odcinki - Na Ter i Tur Ter będzie relatywnie dużo jazdy drogami szutrowymi i innymi nieutwardzonymi. - Wzorem ubiegłego roku będzie spotkanie z p. Dworakiem. Tym razem także z kilkoma pytaniami / zadaniami dla publiczności. Jeżeli ktoś ma wątpliwości w zakresie przepisów ruchu drogowego, można sobie wcześniej przygotować pytania. Dokładny termin będzie jeszcze podany ( na pewno czwartek, godzina będzie jeszcze ustalona ) . Pozdrowienia
  3. W rajdach mogą startować wyłącznie osoby posiadające odpowiednie licencje ( za wyjątkiem amatorskich - tam wpisowe itd.). Wszyscy uczestnicy Zlotu ( Zlot nie jest rajdem !) są zaopatrzeni w identyfikatory - stąd odpowiedź na Pańskie pytanie jest niestety negatywna. Natomiast nawet nie posiadając samochodu Subaru można się zapisać jako Apacz. Pozdrowienia
  4. Aktualnie prowadzę rozmowy na temat terminów, cen, specyfikacji itd. Ze względu na znane ograniczenia ilościowe nie przewiduję wersji specjalnych „ na początek”. Więcej powinienem wiedzieć w drugiej połowie Maja.
  5. To jest właśnie to, co od lat już robimy Szkolenie w SJS jest aktualnie oferowane wszystkim nabywcom nowych Subaru w Polsce. Ponadto staramy się pewne rzeczy wyjaśniać - np. temat agresji na drodze jest opisany w akcji Siemanko. Wygląda na to, że popłynęło przednie lewe koło ( tył się nie wyłamuje ). W takim wypadku , zanim zareagują systemy przednie prawe, mając jeszcze przyczepność i przenosząc napęd destabilizuje samochód ( dlatego odpływa w lewo ). Czy później wcisnął hamulec, czy nie - nie wiem. Ale przy tej prędkości i destabilizacji samochodu niełatwo o ratunek ( bo brzeg jezdni + barierki blisko, a znosiło lewo ). W całości dość poglądowy filmik o aquaplaningu samochodu z napędem na przód, lub na wszystkie koła gdzie tył jest dołączany.
  6. Importerzy narzucają dealerom m.in. konieczność posiadania aut demo, niejednokrotnie także sposób prowadzenia jazdy próbnej. Mogą także wymagać posiadanie aut zastępczych ( serwis ). Natomiast udostępnienie samochodu na kilka dni oznacza w sensie fiskalnym pozyskanie przez klienta korzyści majątkowej podlegającej opodatkowaniu ( nie mój wymysł - takie przepisy, miałem już na ten temat przeprawę z fiskusem ). Innymi słowy - w razie kontroli użyczenie samochodu na kilka dni może zostać potraktowane jako obligacja podatkowa dla klienta, a dla dealera ( jeżeli stosuje pełny odpis VAT ) jako użytkowanie prywatne , co opisałem powyżej. Nie oceniam legalności działań innych dealerów, gdyż brak mi po temu informacji. Być może odpisują tylko połowę VAT, być może zakładają, że jakoś to będzie.
  7. Z pokorą poddam się karze. Proszę tylko o notatkę w Pytaniach do dyrekcji wyjaśniającą, iż z przyczyn obiektywnych od - do nie mogę udzielać odpowiedzi
  8. Jako nowy użytkownik Forum może Pan jeszcze nie wiedzieć, że twierdzenia oparte na „ bo gdzieś słyszałem”, jakże aktualnie popularne w internecie, podlegają tutaj rewizji opartej na faktach. Na obrazku mamy standardy emisji CO2 ( o tych mówimy ) dla USA. Generalnie dla najmniejszych aut wychodzi na 2020 ok. 105g/km ( po przeliczeniu z mil ), dla największych ok. 136 g. Średnia dla EU na 2020 to 95g.
  9. 16.2.Wszystkie protesty muszą być składane na piśmie w biurze rajdu wraz z kaucją w wysokości 100% kwoty wpłaconego wpisowego, która nie będzie zwrócona, jeżeli protest nie zostanie uznany Powyższe to cytat z regulaminu RSMP. Wystarczy zmienić "rajdu" na "Zlotu" . A następnie uzupełnić o punkt 16.3 : Protesty jako niezgodne z charakterem Zlotu będą z definicji odrzucane. Zebrane jako kaucje sumy zostaną przekazane na cele dobroczynne
  10. PRAWDZIWY facet zna tylko 2 kolory ( albo Zaje...sty, albo Ch... )
  11. Rozmiar jest od kilku lat stały i wynosi 38 cm ( poziom ) x 30 cm ( pion ). Pozdrowienia
  12. Sądzę, że nawet 1 - 2 dni mogą nie być wystarczające. Ale problem jest inny - dealerzy mają po 1 aucie demo na linie modelową. Jeżeli udostępnią samochód na 1 - 2 dni, to co z jazdami próbnymi z innymi zainteresowanymi ? Następny problem - ponieważ jazdy próbne muszą być przez pracownika z przyczyn fiskalnych w pełni udokumentowane (książka jazd ) , to żaden oddział naszego fiskusa takiej 2 - dniowej jazdy nie zaakceptuje ( efekt : kwalifikacja jako użytkowanie prywatne = połowa VAT-u do zwrotu + odpowiednia kara ). To co sugerujemy naszym partnerom ( ale nie możemy narzucać, bo wykracza poza unijne standardy producenta ) to wynajem na przyzwoitych warunkach ( ale nie takich, aby nagle być wyraźnie tańszym od firm wynajmujących ) + zaliczenie kosztów wynajmu jako rabat w przypadku zakupu samochodu ( bo wtedy realna jazda próbna i brak konfliktu z fiskusem ). No ale do tego potrzeba ... więcej samochodów ( a z tym mamy aktualnie pewien problem ) . Czysto informacyjnie - na podstawie oceny otrzymywanych ankiet ponad 95% nabywców Subaru w Polsce dokonuje jazd próbnych ( niektórzy nabywcy jazd wykonywać nie chcą , wyjątkowo rzadko zakreślana jest opcja "nie zaoferowano jazdy próbnej). Pozdrowienia
  13. Coś takiego pamiętam ( dość pobieżnie ). Ale o ile pamięć mnie nie myli, to samochód był kupiony wprawdzie na terenie ASO, ale od osoby prywatnej ? Pamiętajmy, że sprzedaż "komisowa" może wyglądać różnie : 1. Komis kupuje samochód i sprzedaje go dalej. Zaleta dla kupującego - normalna odpowiedzialność firmy wobec konsumenta. Wada - wyższa cena ( bo zaangażowany kapitał, bo cytowana odpowiedzialność, bo podatek VAT marża musi być naliczony ). 2. Komis udostępnia sprzedawcy swój teren i ew, obsługę potencjalnych nabywców za uzgodnioną ze sprzedawcą opłatą ( lub też bez niej - tak też bywa, szczególnie gdy sprzedawca jednocześnie nabywa nowe auto, a dealer nie chce przyjąć starego w rozliczeniu ). Nie odnoszę się do samego tematu winy / braku winy itd. , gdyż generalnie unikam wydawania "werdyktów" bez faktycznej znajomości faktów. Też jestem ciekaw, jaki będzie wyrok w tej sprawie.
  14. Aktualny stan zapisów : Szosowa - 29 Terenowa - 37 Tur-Szos - 90 Tur-Ter - 76 Apacze - 27 Czyli coś dla III tury raczej zostanie ( może też się okazać, że jednak ktoś się rozmyślił i nie dokonał wpłaty, co naturalnie skutkuje skreśleniem z listy ) Pozdrowienia
  15. Mam spec B A/T. Parkowany pod chmurką. Oszcędny w mieście nie jest, ale 17 to tylko przy ogromnych korkach. Normalnie 12-14. Na trasie zużycie paliwa podobne do 2.0. No chyba że będąc w Niemczech pojedziemy grubo ponad 200
×
×
  • Create New...