Jump to content

cuban

Nowy
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

17 Dobry

About cuban

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    wroc
  • Auto
    Forester 2.0bd

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jak robimy listę śpiewających elementów w SJ to ja walczę z tymi plastikami przy dolnych rogach przedniej szyby, zwłaszcza prawym. Są ta takie niby połączenia szyby, słupków A z nadkolami i water boxem. Lubią od powietrza opływającego samochód się rozdygotać. Może coś w tych okolicach?
  2. niestety, tanio nie było z ori.... zwłaszcza, że wystarcza tylko na 120kkm. Ale już miałem taki nerw po tych wszystkich poszukiwaniach ze płaciłem i cieszyłem się że działa.
  3. Wychądząc od innej strony zagadnienia, U mnie przy ok 120kkm trzeba było wymienic egr, szczegóły w wątku. Też check i kontrola trakcji się świeciły po czasie. EGR wymioeniony w ASO.
  4. Ciekawy temat, z dupy znaczy w ogóle, czy mają inne funkcje? wymiana przycisków na kierze to znaczy cała kiera, czy można same guziki? Mnie drażni niesamowicie to srebrne coś na ramionach bocznych, wchodzi mi w strefę gdzie trzymam rękę....i nie mogę się przez 6 lat przyzwyczaić...:)
  5. Problem z odkręceniem to się ma jak się posmaruje i się odkręci samo.... Edit: chyba ze źle zrozumiałem, nie mieli problemu z odkręcaniem przy wymianie czy podczas jazdy?
  6. Co do tych szpilek ze szkła, to chyba jest taka zasada w tego typu złączach, że kołnierz (piasta+tarcza+brud+rdza+felga) ma być sztywny a śruba wiotka, wtedy mamy najlepszą jakość złącza, tzn odporność złącza na siłę próbującą je rozerwać.... Wiec to połączenie prawdopodobnie będzie mocniejsze gdyby chcieć całe koło "urwać" od samochodu.... cena jest taka że łatwo je przeciągnąć.... Sam mam założone przez jednego magika 2 szpilki chyba z Kii... taki był dobry, że jak mu powiedziałem 100Nm to najpierw dokręcił pneumatem (ustawionym pewnie na turbo max...) a potem musiał lekko dydnam
  7. Jedna ciekawostka zza kulis automotive. Jakiś czas temu (2014-15) do Bardzo Poważnej Firmy (1 Tier ) firmy zgłosił się Bardzo Poważny Producent samochodów, z topu EU, z prośbą o zaprojektowanie dodatkowej funkcjonalności w zbiorniku paliwa: wykrywanie jego jakości na podstawie kilku cech/czynników. Po ludzku - chcieli czujnik jakości paliwa. Miało być to dedykowane do Diesli, chcieli na tej podstawie sterować mapami silnika tak, by nie reagować na wyniki, a przewidywać zachowanie się procesu spalania. Oczywiście na celu było obniżenie zużycia paliwa i produkcji substancji ubocznych pozo
  8. Subaru wysypuje te błędy przy każdej możliwej usterce.... U mnie np. czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia w turbo... Dokładam się do porady, serwis! Jak boli ząb to lepiej do dentysty a nie na forum medyczne:)
  9. Ciekawe, u mnie przy manualu średnia z 120kkm to 7,8 l/100km, mierząc z dystrybutora. Acz rozpiętość 5,4-> 10,2 pokazuje, że tak naprawdę kierowca a nie maszyna tu mają większy wpływ:). Przy trasie Wrocław - Kraków z komputera zwykle wychodzi 8,5-9,5 (140km/h). Jeżeli chodzi o porównanie dynamiki SBD a 2.0 NA z CVT, a takie porównanie robię często mimochodem, to jednak ten SBD lepiej jedzie. Nie chodzi nawet o wyniki bezwzględne, ale odczucia w kwestii reakcji na gaz, swego rodzaju żwawości, to Forek bez wiatraka przegrywa mocno.... Reasumując, XT objeżdżałem tylko
  10. Cześć, Na chwile obecną w tej sprawie wymieniony został EGR i przynajmniej po 1000km nie widać symptomów. Generalnie nie jest (była?) to sprawa przyjemna, bo czasem odcina moc przy wyprzedzaniu.....a to już groźna sprawa. Mam nadzieję ze temat nie wróci, wiec dla potomnych zostawiam ścieżkę 1. Sprawdzenie (wymiana) czujnika położenia wału - nie pomogło 2. Sprawdzenie - wymontowanie - czujnika ciśnienia w turbo - brak stwierdzonej awarii 3. Czyszczenie dolotu, kolektora itp - nie pomogło 3. Wymiana EGR - w trakcie testów, ale najlepsze póki co r
  11. Jeżeli chcesz wydać mniej niż 2k zł rocznie na naprawy (pytanie czy wliczasz w to eksploatacje typu zawieszenie...) to obawiam się, iż musisz spojrzeć w kierunku A) czegoś starszego, w typie Twojej Toyoty gdzie części już potaniały a i serwisować każdy się nauczył, B ) czegoś prostszego typu Kia ceed lub rio z silnikami MPI. Policz również sobie np koszty opon, które pewnie lada moment wymienisz, a nie kosztują 230zł/szt, oleju którego wchodzi chyba z 6L i innych. Niezależnie czy Skoda czy Subaru nowoczesne i w miarę nowe samochody kosztują. Zwłaszcza Diesle, choć patrząc ja
  12. Ciekawe, ciekawe. Rozumie z tego, że jedno pęknięcie jest na powierzchni płaskiej w jednym miejscu, a reszta zdjęć pokazuje już pęknięcia agonalne shortblocku? Teza, iż pęknięcie powstało w fabryce wydaje się ryzykowna. Równie dobrze mogło powstać podczas pracy silnika, a zwłaszcza cyklów temperaturowych. Niemniej jednak, przyjmując, że nie powstało w tym samym momencie co pod panewką, jest to jakiś tam problem, pytanie czy ten katastroficzny w skutkach.... Intryguje mnie jak to się zachowuje się pod obciążeniem. W sumie na karbie nie jeden się przejechał...
  13. Czy masz może zdjcie z dystansu? to są te elementy?
  14. Dzięki za szczegółowy opis, niedługo jadę na wymianę oleju to podrzuce temat. Co do plukanki, stosuje co 7500km magiczne płyny od Archoila. Zakładając , że są skuteczne, to raczej nie zabrudzenie w listwie CR. Objawy są dość wskazujące na układ paliwowy, ale równie dobrze może to być 100 różnych czujników, sterowników i czego tam jeszcze... Odezwę się w razie gdyby udało się coś ustalić, bo nie powiem, trochę irytujące.
  15. Uh, nie brzmi to dobrze, zwłaszcza 2 miesiące po zakończeniu przedłużonej gwarancji... Długo z takimi szarpaniami jeździsz?
×
×
  • Create New...