Jump to content

Kytutr

Nowy
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

30 Dobry

About Kytutr

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Praha
  • Auto
    Subaru Outback H6 3.0
    Lexus GS 300h
  • Zainteresowania
    fotografia i pociągi

Contact Methods

  • Website URL
    https://flickr.com/photos/kytutr

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Słowacy zrobili bezpośrednie porównanie Mitsubishi ASX i Subaru XV, przy odrobinie wsłuchania się można zrozumieć ten język (znajomość czeskiego bardzo pomaga ): Na korzyść ASX zaliczono pojemność bagażnika i cenę.
  2. Dzięki za wszystkie wypowiedzi w temacie, zwłaszcza o Lexusie RX. Chyba jednak sobie daruję wielkiego SUVa ze skromnymi możliwościami terenowymi. Zacząłem jeszcze myśleć nad Volkswagenem Touaregiem pierwszej generacji, ale czy z Subaru można się godnie przesiąść z powrotem (bo miałem już kiedyś Octavię) do auta z grupy VAG?
  3. Możesz napisać coś więcej o wrażeniach z jazdy RXem? Szczególnie jak sobie razi napęd na wszystkie koła, w którym te tylne napędzane są silnikami elektrycznymi. Ja wczoraj miałem przygodę podczas podróży z Polski do Czech. Pokarało mnie za zrywanie czereśni z drzewa przy DK 46 przed Złotym Stokiem (nie pierwszy raz to robiłem, drzewo stoi w szczerym polu, tak na dziko). Skończyłem obżerać się czereśniami, odpaliłem OBK, włączyłem klimatyzację i w tym momencie pojawił się dym w kabinie - spalił się silnik od wentylacji. Droga do Pragi była dzięki temu urozmaicona - musiałem kombinować z uchylaniem okien i szyberdachu, żeby nie napadało za bardzo do środka, a jednocześnie żeby szyby nie zaparowywały. No ale do rzeczy. Dzisiaj podliczyłem w Excelu ile kosztowała mnie do tej pory prawie 3-letnia eksploatacja Outbacka 3.0 H6 z 2004 roku. Wszystkie przeprowadzone naprawy (głównie związane z zawieszeniem i hamulcami), wymiany olejów, przeglądy (na szczęście w CZ robi się je co 2 lata) oraz zmiany opon (plus kupno 2 kompletów) na tę chwilę stanowią już 110% ceny zakupu (na szczęście początkową cenę zbiłem o koszt "odszczurzania"). Jak doliczę do tego naprawę wentylacji to procenty urosną. W tej chwili zastanawiam się co dalej i mam 3 opcje: znaleźć zadbanego Outbacka 3.6 z roczników 2012-2015, spróbować znaleźć Outbacka 2015- 2.0D w takiej cenie, która zrekompensuje ewentualny remont silnika, albo bez problemu kupić zadbanego Lexusa RX 450h. Wszystkie opcje przedstawiają się podobnie cenowo. No i właśnie ten RX zabił mi ćwieka, bo Lexus ma u mnie zasłużony szacunek, ale Outback poradzi sobie lepiej poza asfaltem - moje wymagania w tym zakresie są takie, żeby auto przejechało przez podmokłą leśną drogę i miało do tego przyzwoity prześwit. Ktoś coś doradzi, albo jeszcze bardziej zamiesza mi w głowie?
  4. Kytutr

    ile wam pali ?

    Ja ostatnio jeździłem dużo moim OBK H6 2004 i w moim przypadku komputer nie tyle przekłamuje, co "spóźnia się" z akutalizacją spalania. W ubiegłym tygodniu udało mi się pobić rekord spalania na trasie Praga - Wrocław (przez Liberec, Zawidów, Zgorzelec) - przy baaaardzo spokojnej jeździe (bo padało, a na długim odcinku A4 i tak jedzie się 110) zszedłem do 8,4 l / 100 km. Wczoraj trasa Kraków - Praga: średnia 9,0. Też jazda była spokojna bo ruch niesamowicie gęsty, więc to było przy realnych 120 km/h na autostradzie.
  5. Na czeskim Youtube jest dwóch gości prowadzących kanał WeAreCarFans, którzy mają zajawkę na kupowanie różnych używanych aut i doprowdzania ich do stanu używalności. Jedną z ich ulubionych marek jest Subaru. Tym razem kupili Legacy trzeciej generacji za 20k "kaczek". Od razu zdradzę rąbka tajemnicy i powiem, że wtopili. No ale przynajmniej odkryli jakie patenty i druciarstwo można zrobić w układzie chłodzenia
  6. Jest taki serwis: https://www.mapotic.com/ ale jeszcze z niego nie korzystałem, w sensie dodawania tam czegokolwiek. Obczaję z czym to się i wrzucę do odpowiedniego wątku, albo stworzę nowy.
  7. W tym roku po raz pierwszy spróbowałem jak to jest na jeździć na "parapecie" (na wyjeździe integracyjnym, pod czujnym okiem szefa) - nie było źle, będę kontynuował. Na rowerze w Izerach jeszcze nie byłem, ale może w tym roku bym spróbował. Tyle dobrych namiarów, kiedy znajdę na to czas?
  8. A gdzie byłeś? Przebijam moją czeską zimą Wczoraj wróciłem z urlopu w czeskich Jizerach. Na nowych oponach Dębica Frigo HP2 to była po prostu poezja - nie wiem co mi się bardziej podobało: bieganie na nartach, czy jazda Subaru po zimowych drogach. A wszystkim miłośnikom zimy i jazdy po krętych górskich drogach polecam tamte okolice. Jakby co, to mogę podpowiedzieć co tam warto zobaczyć. @hemi112 wczoraj na koniec urlopu zrobiłem sobie przejażdżkę bocznymi drogami Leśna - Bolesławiec - Olszanica (a potem na A4). Piękne okolice macie, teraz będzie żal jeździć autostradą. Na pewno tam jeszcze wrócę. PS Audycja nie zawierała lokowania produktu
  9. Kytutr

    E-Boxer

    A jak ktoś dopiero zaczyna ze snowboardem, a szybkim (w miarę) Subaru lubi się po prostu zakopać w środku lasu, to pod jaką kategorię podpada? Lexusa to mi proszę uszanować Przyciemnane lusterko jest genialne i nie dam na nie złego słowa powiedzieć.
  10. Kytutr

    AWD w praktyce

    Ja mam nadzieję w ten czwartek i piątek porównać zachowanie samochodu z nowymi oponami, będzie to "pojedynek" kilkuletnie gumy Nokian WR A3 kontra nowe Dębica Frigo HP2. Mam nadzieję, że warunki w czeskich Górach Orlikich pozwolą na takie porównanie. W roku 2019 jeździłem sporo po czeskich Jizerach właśnie na tych Nokianach i prawdziwie zimowych warunkach (lód na drodze posypany żwirkiem, oraz dużo świeżego śniegu na autostradzie) było wręcz tragicznie, żeby auto się nie ślizgało musiałem jechać z prędkościami, którymi wcześniej poruszałem się w Octavii 2 W tym roku mam wymieniony olej w dyferencjałach (w skrzyni AT też), nowe opony będą na aucie już dzisiaj, więc przekonam się na ile zmieni to prowadzenie auta w trudnych warunkach. Z roku 2019 nawet mam nagranie video:
  11. Na pewno zajechałbym dalej, ale w którymś momencie druga koleżanka, która w ogóle nie miała uprawnień do nawigowania, powiedziała "nie przejedziesz". Gdyby siedziała cicho, to byśmy się nie zatrzymali Zabawa była przednia: ludziom i autu się nic nie stało, a przy okazji jeszcze nazbierałem grzybów.
  12. 1,5 kilometra i dzień czekania aż przestanie padać. Przywołany zaraz na pomoc kolega w Geländewagenie niestety musiał się wycofać, bo zaczęło padać i ślizgał się na szosowych oponach. Na drugi dzień zorganizowaliśmy traktor z napędem 4x4 oraz grupę szyderców, która miała się śmiać z całej sytuacji i ze mnie (na co bardzo liczyłem). Jak dotarli na miejsce, to nikomu nie chciało się śmiać :-) Po takie atrakcje zapraszam na wyjazdy forum fotograficzne Pentax@PL (www.pentax.org.pl) - kolega @aflinta oraz @Inżynier już tam są.
  13. Nie ma to, jak zabrać Subaru do lasu. Gorąco polecam okolice Bytowa. Dużo grzybów i jest gdzie pojeździć. Nie zapomnijcie o pilocie, który z prawego fotela będzie mówił "przejedziesz, dasz radę"
  14. Wczoraj przy okazji wizyty w jednym z praskich serwisów Subaru (ASO, ale bez salonu) przytuliłem czeski magazyn "Jsem Subarista!", wydanie wiosna-lato 2019. Najwięcej miejsca poświęcone jest (jak widać zresztą na okładce) Levorgowi z silnikiem 2.0 (żegnaj uturbione 1.6). Autor stara się bronić tej zmiany, a konkluzja jest taka, że silnik 2.0 jest lżejszy i mniej pali. Jak znajdę jeszcze jakieś czeskie ciekawostki, to o nich napiszę w tym wątku. Mějte se hezky, Polští Subaristi
  15. Kytutr

    E-Boxer

    Kwestia zasięgu na jednym baku to także kwestia oszczędności na paliwie. Przy krótkich wypadach za granicę (na przykład z Krakowa na Słowację/Węgry lub na Morawy w Czechach) można czasem w ogóle nie tankować za granicą i zaoszczędzić, jeśli paliwo kosztuje tam drożej. Przy paru wyjazdach rocznie starczy na lody dla dzieci Z Outbackiem H6 niestety tak się nie da, za to z hybrydowym Lexusem już tak.
×
×
  • Create New...