Jump to content

krist

Użytkownik
  • Content Count

    647
  • Joined

  • Last visited

About krist

  • Rank
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Przemyśl
  • Auto
    Subaru-less; AM DB9 i E30 318is

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. https://rallypl.com/video/video-test-alpine-a110-r-gt-francois-delecour-by-papajulien/?fbclid=IwAR1XY1Ad7PfiR9IZgo6pWBw70e_aIrAK7AJh9Q1_p-fshj0NOHsmeiIH7cQ podobno po ogłoszeniu tego projektu Porsche skasowało swój program caymana r gt
  2. krist

    Kubica w F1

    Rozmawiałem kiedyś w gronie kilku fanów F1 z przedstawicielem Haasa na Polskę, żeby namówili szefa na Kubicę, każdy by kupił po frezarce i jakoś się budżet zepnie Nie rozumiem Guenthera, uparty jest jak osioł, 4 rok się Grosjean z Magnusenem zderzają, Francuz kompletnie nie trzyma ciśnienia, szybki jest ale ciągle coś mu się przydarza, a on nic nie zmienia w składzie. Nie wiem na co on liczy, na cud chyba
  3. producent nie przewidział węższych
  4. podobna trasa, auto zapakowane pod sufit, zima, 5 osób, plus bagażnik dachowy duży, 1,8 tonowe kombi, automat 4x4 i opony 235. spalanie 5,8. aha 2 litrowy diesel
  5. poza tym asfalt, temperatura, wysokość nad poiomem morza. W teście carwow są 4 auta w tym samym miejscu.
  6. ten film dobrze oddaje dylemat auto sportowe vs auto na tor. Senna i 650s GT# kosztują tyle samo, oba są przeznaczone na tor, resztę opowie Chris. Tylko dodam ze ten sam dylemat można powtórzyć w każdym budżecie
  7. https://www.topgear.com/car-news/big-reads/toyota-supra-vs-bmw-m2-vs-alpine-a110-vs-porsche-cayman
  8. Wiem że to prawie całkiem OT w temacie forestera, ale złości mnie jak czytam że znowu UE to czy tamto Z aferą VW est tak że to USA chciało zablokować rynek przed niemieckimi dieslami w dobie kryzysu żeby chronić swój rynek przed lepszym, mniej energochłonnym produktem. VW próbował to obejść, na jakimś etapie popełnił jednak fatalny błąd i przedobrzył, oszukując oprogramowanie, żeby spełnić zawyżone normy USA. Został za to srogo ukarany w Stanach, i w niektórych krajach UE, można powiedzieć że ma za swoje. Ale teraz jak się to ma do rynku polskiego. Wg mnie VW ignoruje nas i podobne kraje ze względu na wielkość rynku nowych samochodów, i nasze wewnętrzne przepisy. Wielkość o kupujemy mało nowych aut, Polacy są biedniejsi niż Niemcy czy Francuzi, i nie kupują nowych VW, więc i oni nie będą się dla nas starać. Ta sama zasada co Subaru i rynek Europejski, jesteśmy mało znaczący więc po co dostosowywać dla nas swoją ofertę, prawda? A przepisy w Polsce w żaden sposób nie uzależniają podatków od emisji CO2, więc nie grożą nikomu z użytkowników kary czy dopłaty podatku z tytułu większej rzeczywistej emisji. Nawet straty wizerunkowe nie są takie żeby komuś cokolwiek ubyło na stracie wartości z tytułu utraty prestiżu marki. VW jest najpopularniejszą marką rejestrowaną w Polsce, Passat chyba na 2 miejscu wśród modeli, po Audi A4. Więc za co Kowalski który kupił "oszukanego" passata tak naprawdę miałby dostać odszkodowanie? Więc nie rozumiem co nam zawiniło UE w tym temacie, jak nasze PKB będzie podobne do starej Unii, i siła nabywcza podobna, to i podobnie będziemy przez koncerny typu VW traktowani, niezależnie kto tam akurat w Brukseli sie pasie za nasze podatki
  9. Jak mawiają w Indianie: I rest my case
  10. Słaby, nie za słaby. To już każdy indywidualnie oceni, mam jednak wrażenie że wiele osób podzieli tą ocenę Napisałem "chyba większość" właśnie dla tego że niezbadane są oceny ludzkie. Można jednak założyć że większość ludzi kieruje się rozsądkiem i swoją oceną, i fakt że dla kogoś na 2 końcu świata , w innych realiach jakiś produkt wydaje się wystarczająco atrakcyjny , nie zmieni ich własnego oglądu rzeczywistości. Dla europejczyka mieszkającego w terenie górzystym, lub korzystającego z dróg krajowych, fakt że John Doe na highwayu nie potrzebuje przyśpieszenia nie będzie miał takiego znaczenia jak konieczność planowania wyprzedzenia tira z rozbiegu No tak, a dla mieszkańca południowych Chin być może ten pojazd jest zbyt narowisty, tylko jakie to ma znaczenie w Polsce? Kto tu szlocha i płacze? Ja stwierdzam fakt, że subaru całkowicie odpuściło temat dynamiki silników, ich kolejne auta są pod tym względem coraz gorsze, nawet w porównaniu do niezbyt dynamicznie nastawionych marek sąsiadów. A szkoda bo to kiedyś całkiem fajne auta były No i super, zapewne wielu takich klientów subaru zdobędzie Tylko po co dorabiać do tego teorie że dynamika nie ma znaczenia, przyspieszenia nie są potrzebne, a moc to w ogóle przeszkadza ( był taki temat jakiś czas temu) Ja bym chciał żeby był wybór, żeby były na przykład 2 wersje silnikowe forka, jedna dla tych dla których 12 sek do setki jest cacy, i dla tych którzy by woleli mieć około 8 Ale przyjmuje że to się nie mieści w modelu biznesowym subaru, ich strata i w pewnym sensie moja też
  11. Postaram się to wytłumaczyć łopatologicznie, bo widzę że masz poważne problemy z rozumieniem tekstu. Nie piszę nic o moich potrzebach, tylko o tym że w przeciwieństwie do tych eco friendly bezpiecznych suvów od mazdy, toyoty czy nissana, ten od subaru ma znacząco gorsze przyśpieszenie (bo ten parametr najłatwiej porównać) i jest po prostu słaby. Rynek USA i mnie i chyba większość użytkowników w Polsce nie obchodzi kompletnie, podobnie jak chiński czy rosyjski. Jesteśmy w Polsce, i 3 sekundy wolniej od mazdy cx-5 sprzedawanej w Polsce to jest naprawdę dużo. Wiem ze obecnie subaru pozycjonuje się pod kapeluszników i mamy odwożące bombelki do przedszkola, ale miło by było gdyby oprócz wersji wolnej zaproponowali wersję umiarkowanie szybką, taka powiedzmy właśnie o osiągach hybrydowej rav4. Mam nadzieję że tym razem było bardziej zrozumiałe.
  12. Piszesz coś czego nie powiedziałem, a potem temu zaprzeczasz. Nie twierdze że oferta jakiegoś producenta, choćby toyoty jest szersza w EU niż w USA, bo nie jest. Twierdzę że na rynku EU jest w tej chwili wyjątkowo duża oferta aut które mają dobre lub bardzo dobre osiągi. Zdecydowana większość modeli ma wersje mocniejsze i bardzo mocne. dowolnego producenta. Ale zostawmy to, temat jest o foresterze, więc trzymajmy się tylko podobnych aut. Nie będę już pastwił się i podawał że seat ma suva który ma 5,4 do 100, a alfa 5,7. Zobaczmy producentów japońskich, skupiających się na innych rynkach niż EU. Toyota rav4, nowy model, 8,1 do 100, honda crv, (a to nigdy nie był szybki samochód) 8,8 do 100, mazda cx-5 8,9 sekundy do 100, nissan xtrail (który też był zawsze mało nastawiony na osiągi) 9,4s, nawet okropne i z cvt mitsubishi eclipse cross - 9,5 sek. to jest prawie 2,5 sekundy szybciej niż forester. Różnica jest jak między williamsem i resztą stawki f1
  13. Jeździłem takim przez weekend. Miasto spalanie 2/100 jest osiągalne, przy mojej "normalnej" jeździe 5-6 co i tak uważam za bardzo mało, na trasie pozamiejskiej 6,5 ale to po górkach dynamicznie, jadąc delikatnie co najmniej litr zbijesz, autostrada niestety standard dla benzynowego suva, dużo, a ile zależy od prędkości sprawdziłem tą ofertę, -20% przy ich finansowaniu Właśnie się dziwię. Bo mimo tego że jak tu niektórzy twierdzą w EU jest ekoterror i nic się nie da, to obecna oferta samochodów szybkich i bardzo szybkich jest bogata jak nigdy. Nigdy nie było takiego wysypu aut od miejskich maluchów, przez warm, hot i uber hatche, przez suvy, limuzyny i co tam tylko jeszcze. Więc się dziwię i narzekam, bo wszyscy mogą (albo prawie wszyscy) a Subaru odpuściło temat. I już nie mówie że musi być sti, ale choćby odpowiednik imprezy gt i forestera turbo sprzed kilku lat, coś co ma umiarkowanie dobre osiągi. Konkurencja pokazuje że można to zrobić i te auta jakoś im się mieszczą w normach A ograniczanie zużycia średniego aut to nie jest moda, tylko konieczność, i to że w USA akurat mają rozluźnienie bo prezydenta mają takiego jak mają, to nie zmienia sytuacji klimatycznej.
  14. na dzień dobry proponowali mi 10% rabatu, na auto do zamówienia. jak bierzesz ich leasing to coś więcej jest upustu. nie pamiętam czy 5 czy drugie 10%. Auto jest w stanie spalić 2/100, oczywiście musi być regularnie doładowywane, jeździć po mieście z miejskimi prędkościami, ale nie o to chodzi. Właśnie dzięki takim autom koncern może sobie pozwolić na produkowanie countrymana JCW, czy newet M2. Już zbierają zamówienia na mini elektryczne, 184 konie, i też coś koło 8 do setki. I jak ktoś wspomniał te auta licza się podwójnie. Oczywiście to nie jest auto uniwersalne, z rodziną do Chorwacji nie uzyskasz spalania, a tylko wieziesz akumulatory na wycieczkę, ale to jest dopiero początek dla większości firm Czytałam ten raport, jakiś czas temu. Tylko że tam też jest sporo przypuszczeń, co będzie jeśli... Ale zostawmy to: kogo oprócz importerów i dealerów samochodów (i może posiadaczy znacznych pakietów akcji koncernów motoryzacyjnych) interesuje czy oni będą mieli kłopoty czy nie, czy wszyscy czy tylko niektórzy? Mnie jako konsument interesuje kto co ma do zaproponowania tu i teraz. I subaru do którego mam nadal spory sentyment po prostu daje ciała na całej linii. Kolejne modela mają coraz bardziej żenująca osiągi, są duże ciężkie i ogólnie przeciętne. Kiedyś hasło skoda lepsza od subaru było oczywistą prowokacją i żartem, teraz to już stwierdzenie faktu. Oczywiście to święte prawo subaru robić co im pasuje, słyszę że amerykanie są zachwyceni, no i super, mnie trochę szkoda że przy okazji nie zachowali sportowego ducha marki, że pozbyli się najpierw szyb bez ramek, bulgotu, a teraz silników. Jak dla mnie nowy forester mógłby być elektrykiem, hybrydą, czymkolwiek, ale powinien mieć chociaż trochę ikry pod maską, chociaż te nędzne 220 koni, żeby te 8 sekund do setki złapał. Mógłby być nawet diesel, byle jechał
  15. MINI Cooper S E Countryman ALL4 Offizieller Kraftstoffverbrauch kombiniert: 2,1 - 1,9 l/100 km Offizielle CO2-Emissionen kombiniert: 47 - 43 g/km no ale na pewno producent splajtuje, kary go wykończą, a 6,7 do setki to wieczność. cena akcji już leci?
×
×
  • Create New...