Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Na załączonym filmie biegi zmienia automat, gdyby zmiany odbywały się łopatkami zamiast D był by wyswietlony aktualny bieg wirtualny.

Według mnie nowe wersje CVT przy delikatnym operowaniu gazem "przełożeń" nie zmieniają , zaś przy mocniejszym, lub do końca, mamy wirtualne zmiany. Dzięki temu skrzynia jest mniej akustycznie irytująca. Proszę mnie poprawić jeśli zmyślam, ale dokładnie tak jest w moim XT my17.

Ps: wyjątek stanowią pomiary przyspieszenia robione "z hamulca" co wymusza brak zmiany w. przełożeń, w celu poprawy wyniku.

Edytowane przez Kmltyr88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Drizzt napisał:

Właśnie chodzi mi o porównanie na czym polega różnica w symulacji biegów skoro:

 

Czyli tak samo jak w Foresterze SJ MY18 (pytanie jak jest w SK MY19, ale w sumie ciekawe czy SJ MY18 też tak ma), skoro:

 

Zgadzam się w 100%,  że CVT to specyficzny wynalazek i trzeba nauczyć się z nim funkcjonować i wciskanie gazu do dechy jest bez sensu.

Zastanawiam się po prostu o co chodzi z tym symulowaniem biegów? Być może nieprecyzyjnie wyraziłem się z wciskaniem gazu do dechy... Na załączonym filmiku biegi są symulowane chyba przez skrzynię skoro świeci się "D" 

 

Stąd pytanie czy MY19 ma tak samo (SJ i SK)

To trzeba zapytać kolegę @eddie_gt4, on jeździł Foresterem SK.

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Ale w wymienionych samochodach przy 100% wciśnięciu pedału gazu sterownik trzyma cały czas max obroty.

 

4 minuty temu, Kmltyr88 napisał:

delikatnym operowaniu gazem "przełożeń" nie zmieniają , zaś przy mocniejszym, lub do końca, mamy wirtualne zmiany.

 

Czy ktoś mógłby wyjaśnić pojawiające się rozbieżności :krecka_dostal:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Kmltyr88 napisał:

Proszę mnie poprawić jeśli zmyślam, ale dokładnie tak jest w moim XT my17.

 

W XT skrzynia jest inaczej oprogramowaną niż w NA.

20 minut temu, Drizzt napisał:

Czy ktoś mógłby wyjaśnić pojawiające się rozbieżności

 

Faktycznie, przy delikatnym operowaniu gazem - tak do 30% nawet w tych skrzyniach, które potrafią symulować zmianę biegów, przełożenia zmieniają się płynnie. Powyżej skrzynia symuluje. A jak jest 100% buta znowu nie symuluje.

2 godziny temu, Drizzt napisał:

Zastanawiam się po prostu o co chodzi z tym symulowaniem biegów? Być może nieprecyzyjnie wyraziłem się z wciskaniem gazu do dechy... Na załączonym filmiku biegi są symulowane chyba przez skrzynię skoro świeci się "D" 

 

Tak, obydwa przyspieszenia są w trybie całkowicie automatycznym. Pierwsze z pedałem w podłodze, drugie z pedałem wciśniętym mocno ale nie do końca.

Jeśli będziesz ruszał  z jeszcze mniej wciśniętym gazem i będziesz trzymał pedał w tej samej pozycji, np. mniej więcej w połowie, to wtedy symulacja biegów będzie miała miejsce przy niższych obrotach np. przy 4 a nie 6 tyś obr/min.

Jeśli natomiast będziesz ruszał delikatnie z gazem wciśniętym nie więcej niż około 30%, to wówczas biegi nie będą symulowane. Obroty dojdą do pewnej wartości - załóżmy, że do 2 tyś, prędkość samochodu będzie rosła a obroty nie będą się zwiększały. Czyli skrzynia będzie cały czas płynnie zmieniała przełożenia.

 

Tak to działa w nowym XV, Imprezie, tak działało też w OBK MY15. Natomiast skrzynia w Foresterze MY18 biegów nie symulowała. W Foresterze XT było to wszystko jeszcze trochę bardziej skomplikowane, bo miał trzy tryby pracy skrzyni / silnika (tzw.) SiDrive. W każdym trybie skrzynia pracowała inaczej. Jak dokładnie nie napiszę, bo jeździłem krótko i to było dawno.

 

Mam nadzieję, że teraz wszystko jest jasne.

 

Jak jest w MY19? Tylko jazda próbna albo @Dyrekcja może wyjaśnić.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Michał W. napisał:

mam nadzieje, że reszta właściwości nie ulegnie pogorszeniu względem poprzednika. 

Raczej nie powinno być zmiany bo:

W dniu 13.03.2019 o 11:55, Dyrekcja napisał:

Nie mogę ( jeszcze ) ocenić, jak nowy Forester będzie się spisywał w terenie. Sam system jest taki sam jak w aktualnej generacji, więc powinno być trakcyjnie to samo ( dodatkowa pozycja X-mode to to samo, co dotychczas X-mode + wyłącznie trakcji ). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Drizzt napisał:

Czy ktoś mógłby wyjaśnić pojawiające się rozbieżności

W naszym XT jest tak: po wciśnięciu gazu do "dechy" skrzynia "symuluje" zmiany przy mniejszych prędkościach, a przy wyższych (tak od jakichś 70) się uspokaja i obroty pozostają stałe.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, spawalniczy napisał:

Mam nadzieję, że teraz wszystko jest jasne.

Wielkie dzięki :bowdown:

 

4 godziny temu, spawalniczy napisał:

Tak to działa w nowym XV, Imprezie, tak działało też w OBK MY15. Natomiast skrzynia w Foresterze MY18 biegów nie symulowała.

To oczywiście pytane do Działu Technicznego, ale może ktoś się orientuje, czy jest opcja przeprogramowania skrzyni Forester MY18 na symulowanie biegów i czy jest to lepsze rozwiązanie, bo poza pozbyciem się nieprzyjemnych odgłosów (wycie) nie wpływa chyba na poprawę osiągów, a wg filmiku to nawet symulacja je pogarsza :blink:

 

17 minut temu, subarutux napisał:

W naszym XT jest tak: po wciśnięciu gazu do "dechy" skrzynia "symuluje" zmiany przy mniejszych prędkościach, a przy wyższych (tak od jakichś 70) się uspokaja i obroty pozostają stałe.

XT  jest poza konkursem :superhero:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Drizzt napisał:

czy jest opcja przeprogramowania skrzyni Forester MY18 na symulowanie biegów

 

Mnie sądzę, wszystkie programy i aktualizacje dostępne są na podstawie VINu. ASO podłącza komputer i widzi jakie wersje oprogramowania są dostępne dla konkretnego auta.

Ja np. w XV chyba jako na forum jedyny nie dostałem aktualizacji silnika i skrzyni naprawiającej problem z szarpaniem, mimo że inni koledzy posiadający XV z analogicznego lub nowszego okresu produkcji dostali. Po prostu dla mojego nr VIN aktualizacja nie jest dostępna.

Taka zmiana o jaką pytasz wymagała by pewnie głębszej ingerencji w sterowniki o ile w ogóle jest to możliwe z punktu widzenia mechaniki samej skrzyni. Nie wiemy, czy różnica w pracy wynika tylko z softu, czy także z budowy skrzyni.

 

 

11 godzin temu, Drizzt napisał:

i czy jest to lepsze rozwiązanie, bo poza pozbyciem się nieprzyjemnych odgłosów (wycie) nie wpływa chyba na poprawę osiągów

 

To już zależy, co kto lubi. Ja zdecydowanie w normalnej jeździe wolę symulację. Z mojego jednak doświadczenia z trzema modelami Subaru z CVT subiektywnie mogę powiedzieć że pod względem dopracowania, płynności i przyjemności z jazdy kolejność jest następująca:

 

1) Outback 2,5 MY15

2) Forester 2.0NA MY18

...

3) XV 2.0 MY18

 

Odstęp pomiędzy punktem 2 i 3 celowy. 

Nie wiem, czy sytuacja z XV wynika z niedoskonałości skrzyni, jej oprogramowania, czy też oprogramowania nowego silnika z wtryskiem bezpośrednim. W moim odczuciu z punktu widzenia kierowcy mamy krok wstecz. Gdybym nie miał poprzednich dwóch Subaru z CVT (łącznie przejechałem nimi ponad 100 000), to być może nie byłoby to dla mnie tak oczywiste i rzucające się w oczy.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2019 o 20:40, subarutux napisał:

W naszym XT jest tak: po wciśnięciu gazu do "dechy" skrzynia "symuluje" zmiany przy mniejszych prędkościach, a przy wyższych (tak od jakichś 70) się uspokaja i obroty pozostają stałe.

A który rocznik? Pytam, bo ja mam po lifcie i u mnie jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musiałaby drgać podłoga.
 
Inna sprawa, że będę prosił o sprawdzenie skrzyni w ASO (impotencja na wstecznym). Może coś jest z nią nie tak, bo wyniki ankiety sugerowałyby, że to nie jest powszechne.
W XT model 17/18 jest faktycznie mini symulacja we wcześniejszym tego nie było ale gaz do dechy
Przy jeździe spokojnej tego nie ma
Z tym że to jest taka mini mini symulacja
Prawdziwa pełna symulacja przy zmianie łopatkami


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, subarutux napisał:

2018. Ale ta symulacja jest dość delikatna (Żona wcale nie zauważa), tryb I-merycki.

W takim razie w 2017 jest inaczej(pełen but). Może w między czasie jeszcze modyfikowali program. Tak jak pisałem w moim są wyraźnie zmiany biegów, choć oczywiście nie takie, jak w klasycznym automacie.

Edytowane przez Kmltyr88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Michał W. napisał:

Crash Test Forestera SK - via ANCAP z 26 lutego 2019r.

 

 

Zastanawiałem się, jak wyłączyli z ES - podeszli do sprawy po "inżyniersku"

 

image.thumb.png.a94227458cb6fd9ef1336c6a2fca5c9b.png

Edytowane przez xemir
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xemir napisał:

 

Zastanawiałem się, jak wyłączyli z ES - podeszli do sprawy po "inżyniersku"

 

image.thumb.png.a94227458cb6fd9ef1336c6a2fca5c9b.png

Dobre, widać że znają się na rzeczy :)

 

 

Krótkie porównanie nowego Forestera z Mazdą CX-5 i Hondą CRV

 

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakrycznie to auto wygląda, tylne lampy ohyda, całość przekombinowana, za dużo chromu, plastiku, railingi czarne, chrom w okół szyb, wszystkiego pomieszane, koła jak z jakiegoś kompakta 1.6. Nie mówię już o silniku, bo tu nie ma co bronić. Żałuję tylko handlowców co to będą musieli wciskać Januszom z grubszym portfelem, że niby auto oszczędne będzie a i tak spali ze 12l. Trzeba będzie zostać przy obecnym FXT na dłużej. Chyba rzeczywiście Toyota chce zarznąć markę bo celowości Subaru w tym nie widzę, patrząc jak np wygląda nowa Rav4.  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się podoba ale w innej wersji, moim zdaniem RAV4 się chowa przy Foresterze ale chętnie zobaczę je razem obok siebie na żywo to łatwiej wtedy o ocenę. Subaru jak zawsze ma stylistykę nie trafiającą do każdego ale jakoś się broni i zawsze znajdą się chętni na takie autko.

 

 

 

zielony też fajnie wygląda a najlepiej moim zdaniem biały Forester SPORT

 

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Michał W. napisał:

moim zdaniem RAV4 się chowa przy Foresterze

nie tyle się chowa ( bo imo jest dużo ładniejszym autem - ale wiadomo każdy ma swój gust ) co jest bardzo mała w środku. Mniejsza niż XV z 2014 roku oprócz bagażnika oczywiście. Aż nie mogłem w to uwierzyć jak w niej siedziałem. Nie wiem jak z tak dużego auta na zewnątrz mogli zrobić tak małe auto w środku. A nowy forek jest wierszy od sj'ta więc zapewne będzie gigantyczny w środku jak nowa crv'ka . Obecnie czy to rav4 czy forek czy crv to typowo rodzinne auta które imo zastąpiły auta w nadwoziu kombi.

 

31 minut temu, rafforester napisał:

Masakrycznie to auto wygląda, tylne lampy ohyda, całość przekombinowana, za dużo chromu, plastiku, railingi czarne, chrom w okół szyb, wszystkiego pomieszane, koła jak z jakiegoś kompakta

jak wyżej każdy ma swój gust. Tobie się nie podoba a dla innego będzie piękny. I bardzo dobrze bo gdybyśmy wszyscy mieli taki sam gust to byłoby zwyczajnie nudno. 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Topi napisał:

Wygląd można jeszcze jakoś przełknąć, ale ofertę silników już gorzej. W zasadzie jest tylko jedna wersja. Szkoda (a może Škoda?) :P

 

Ruska wersja i tak ma dobrze bo silnik 2,5 a u nas będzie tylko słaba pseudo-hybryda...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...