Jump to content

Nowy Subaru Forester MY2019


Recommended Posts

3 godziny temu, rafforester napisał:

Chyba rzeczywiście Toyota chce zarznąć markę

Co ma Toyota do tego?

Godzinę temu, GREGG napisał:

Ruska wersja i tak ma dobrze bo silnik 2,5 a u nas będzie tylko słaba pseudo-hybryda...

U nas 2,5 i tak zarżnęłaby akcyza. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie rozumiem dlaczego przeciwstawia Pan pojęcia szybkości oraz bezpieczeństwa ... to tak jakby kobieta nie mogła być jednocześnie i mądra i piękna  !     Ponieważ ruch w miastach mamy

To był czasy......      

...i tyle w temacie    

Posted Images

45 minut temu, GREGG napisał:

 

OBK jakoś nie zarzyna... 

Sam jestem ciekaw jaki wpływ na cenę ma akcyza, jeśli te kilkanaście procent dodatkowej dopłaty jak nakazuje matematyka było by do Forestera 2.5 bez jakiegoś wsparcia ze strony importera to faktycznie nikt by się tą wersją nie zainteresował albo prawie nikt.

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, aflinta said:

 

U nas 2,5 i tak zarżnęłaby akcyza. 

 

Myślę, 2.5 wcale nie byłby droższy, bo w przypadku e-boxer cenę podwyższa napęd hybrydowy. 

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Topi napisał:

 

Myślę, 2.5 wcale nie byłby droższy, bo w przypadku e-boxer cenę podwyższa napęd hybrydowy. 

W sensie 2,5 byłby droższy od 2,0i nie tylko ze względu na pozycjonowanie producenta, ale ową akcyzę. Kto wie, może e-Boxer wyjdzie nawet minimalnie taniej niż 2,5 - Pertyn coś wspominał o 10% więcej niż za 2,0i - to mniej niż różnica na akcyzie. 

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, aflinta said:

W sensie 2,5 byłby droższy od 2,0i nie tylko ze względu na pozycjonowanie producenta, ale ową akcyzę. Kto wie, może e-Boxer wyjdzie nawet minimalnie taniej niż 2,5 - Pertyn coś wspominał o 10% więcej niż za 2,0i - to mniej niż różnica na akcyzie. 

 

Wiadomo, to jest takie gdybanie w tej chwili. Ale nie wiemy ile kosztowałby sam 2.0 bez hybrydy, myślę że byłby trochę droższy niż dotychczas. Swego czasu Forester XT kosztował bardzo podobnie co Outback 2.5i. Więc podejrzewam, że e-Boxer będzie również poruszał się w tych rejonach. 

Osobiście wolałbym nawet dopłacić te parę tysięcy więcej i mieć 2.5 niż ten e-Boxer. Pamiętajmy, że tak zestrojona akcyza to tylko w Polsce. A 2.5 nie będzie w ogóle w Europie, bo tam bardziej patrzą na CO2 i od tego ukształtowane podatki drogowe. I pomimo podobnych osiągów nawet spalania, e-Boxer dlatego że to hybryda jest traktowane ulgowo w stosunku do samego spalinowego silnika. Stąd pewnie decyzja o nie wprowadzeniu 2.5. Vivat ekologia! 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Topi napisał:

 

Wiadomo, to jest takie gdybanie w tej chwili. Ale nie wiemy ile kosztowałby sam 2.0 bez hybrydy, myślę że byłby trochę droższy niż dotychczas. Swego czasu Forester XT kosztował bardzo podobnie co Outback 2.5i. Więc podejrzewam, że e-Boxer będzie również poruszał się w tych rejonach. 

Osobiście wolałbym nawet dopłacić te parę tysięcy więcej i mieć 2.5 niż ten e-Boxer. Pamiętajmy, że tak zestrojona akcyza to tylko w Polsce. A 2.5 nie będzie w ogóle w Europie, bo tam bardziej patrzą na CO2 i od tego ukształtowane podatki drogowe. I pomimo podobnych osiągów nawet spalania, e-Boxer dlatego że to hybryda jest traktowane ulgowo w stosunku do samego spalinowego silnika. Stąd pewnie decyzja o nie wprowadzeniu 2.5. Vivat ekologia! 

OK, ale 2,5 będzie mniej ekonomiczny od e-boksera, a osiągi będą zbliżone.

Link to post
Share on other sites
W dniu 26.03.2019 o 14:50, Michał W. napisał:

najlepiej moim zdaniem biały Forester SPORT

 

Do tego 2,4 uturbione  i jestem jutro w salonie. No chyba, że ponad 200tyś, to już raczej nie:D

Edited by Kmltyr88
Korekta
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kmltyr88 napisał:

Do tego 2,4 uturbione  i jestem jutro w salonie. No chyba, że ponad 200tyś, to już raczej nie:D

W Foresterze zapomnij, ale w USA jest Ascent, Legacy XT I być może będzie Outback XT. A w EU.... no mamy pecha.

Link to post
Share on other sites
W dniu 26.03.2019 o 17:50, aflinta napisał:

U nas 2,5 i tak zarżnęłaby akcyza. 

 

Jeszcze a propos tej akcyzy - w nowym Rav4 hybryda ma silnik 2,5 i jakoś im akcyza nie przeszkodziła sprzedawać go u nas :rolleyes:

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

OK, może producent potrafi tak to skalkulować, że bierze tę różnicę na klatę - w końcu to problem naszego małego rynku a nie całej EU. W końcu faktycznie OBK też ma u nas cenę w której ta akcyza gdzieś się rozmywa w porównaniu do innych krajów. Nie będzie akcyzy to Subaru po prostu więcej zarobi. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Przedpremierowy Forester Sport, trochę potłuczony ale da się naprawić ;)

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-nowy-model-wersja-sport-wszystkie-poduszki-cale-po-wszyst-oplatach-ID6BRCCJ.html?

gdyby nie kolor to bym pomyślał, że to testowy z tego filmu wyżej. :)

Edited by Michał W.
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Szału nie ma, katalogowe przyspieszenie nie poprawiło się względem wolnossącego Forestera SJ, bak jest mniejszy a za wersję z nowymi gadżetami trzeba zapłacić prawie 36 tyś. Euro.

Mimo to, podoba mi się. ;)

Link to post
Share on other sites

Wyglada fajne, ale brak osiągów :(

Kurczę Mazda jakoś daje radę z CX-5 z 2,5 beznzyna pomimo akcyzy z ceną w okolicy 170tysiecy. I sporo tego jeździ, chyba więcej niż Forkow.

Link to post
Share on other sites

Ostatnio widziałem nowego Forka na żywo i rewelacji nie ma zwłaszcza tył auta słaby. Teraz patrze na specyfikacje i też szału nie robi, a jeszcze mniejszy bak nie zachęca do dalekich podróży.

Link to post
Share on other sites

zobaczymy jak to pojedzie, nie ma co osądzać. Ceny takie jak się spodziewałem. Wersja Exclusive Navi bardzo fajnie wyposażona. Czekamy na dostawy!

Link to post
Share on other sites

Za ca 140 kzł wybrałbym podstawową wersję Toyoty Rav4 2.5 Hybrid Dynamic Force 222 KM hybryda e-CVT, AWD, a nie podstawową wersję Forestera z mocą systemową chyba ca 160 KM. Moc to moc ;) Ps. coś cisza z XV e... niestety.

Edited by TomekNN
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
36 minut temu, biedron napisał:

zobaczymy jak to pojedzie, nie ma co osądzać

Pojedzie do przodu, ewentualnie do tylu na miarę auta, które ma prawie 12 sek do setki

Link to post
Share on other sites

Jestem przekonany, że cała pula na 2019 rok sprzeda się bez problemów i w 2020 też pewnie będzie podobnie.

Sam bym kupił gdybym nie miał nowego auta pod domem. ;)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Te 12 sekund do setki faktycznie kiepsko wygląda w porównaniu do konkurencji ale można jeździć dynamicznie takim autem i ślamazarnie szybkim.

Ja jeżdżąc moim wolnossącym Foresterem nie mam żadnych kompleksów i często jadę przed "szybkimi". Czasem jest głośno ale i tak nie zamieniłbym się za żadną RAV4.

Link to post
Share on other sites

Cena topowej wersji Platinium skoczyła do 39.900 EUR. 

W MY18/19 było to 36.000 EUR. Czyli wzrost o prawie 11% w EUR.

Niemniej z oceną trzeba poczekać do jazd testowych bo być może wrażenia z jazdy będą większe niż te 11%  :) Ufam, że tak.

 

Co ciekawe obecna cena MY20 2.0i Platinum jest równa ostatniej cenie MY18 XT Sport

Czyli niedawno mieliśmy 241 koników a teraz w tej samej cenie 166 koników. Cena pojedynczego konika poszła mocno w górę :) 

 

Edited by Siemek
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...