Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, rafforester napisał:

Chyba rzeczywiście Toyota chce zarznąć markę

Co ma Toyota do tego?

Godzinę temu, GREGG napisał:

Ruska wersja i tak ma dobrze bo silnik 2,5 a u nas będzie tylko słaba pseudo-hybryda...

U nas 2,5 i tak zarżnęłaby akcyza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, GREGG napisał:

 

OBK jakoś nie zarzyna... 

Sam jestem ciekaw jaki wpływ na cenę ma akcyza, jeśli te kilkanaście procent dodatkowej dopłaty jak nakazuje matematyka było by do Forestera 2.5 bez jakiegoś wsparcia ze strony importera to faktycznie nikt by się tą wersją nie zainteresował albo prawie nikt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Topi napisał:

 

Myślę, 2.5 wcale nie byłby droższy, bo w przypadku e-boxer cenę podwyższa napęd hybrydowy. 

W sensie 2,5 byłby droższy od 2,0i nie tylko ze względu na pozycjonowanie producenta, ale ową akcyzę. Kto wie, może e-Boxer wyjdzie nawet minimalnie taniej niż 2,5 - Pertyn coś wspominał o 10% więcej niż za 2,0i - to mniej niż różnica na akcyzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, aflinta said:

W sensie 2,5 byłby droższy od 2,0i nie tylko ze względu na pozycjonowanie producenta, ale ową akcyzę. Kto wie, może e-Boxer wyjdzie nawet minimalnie taniej niż 2,5 - Pertyn coś wspominał o 10% więcej niż za 2,0i - to mniej niż różnica na akcyzie. 

 

Wiadomo, to jest takie gdybanie w tej chwili. Ale nie wiemy ile kosztowałby sam 2.0 bez hybrydy, myślę że byłby trochę droższy niż dotychczas. Swego czasu Forester XT kosztował bardzo podobnie co Outback 2.5i. Więc podejrzewam, że e-Boxer będzie również poruszał się w tych rejonach. 

Osobiście wolałbym nawet dopłacić te parę tysięcy więcej i mieć 2.5 niż ten e-Boxer. Pamiętajmy, że tak zestrojona akcyza to tylko w Polsce. A 2.5 nie będzie w ogóle w Europie, bo tam bardziej patrzą na CO2 i od tego ukształtowane podatki drogowe. I pomimo podobnych osiągów nawet spalania, e-Boxer dlatego że to hybryda jest traktowane ulgowo w stosunku do samego spalinowego silnika. Stąd pewnie decyzja o nie wprowadzeniu 2.5. Vivat ekologia! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Topi napisał:

 

Wiadomo, to jest takie gdybanie w tej chwili. Ale nie wiemy ile kosztowałby sam 2.0 bez hybrydy, myślę że byłby trochę droższy niż dotychczas. Swego czasu Forester XT kosztował bardzo podobnie co Outback 2.5i. Więc podejrzewam, że e-Boxer będzie również poruszał się w tych rejonach. 

Osobiście wolałbym nawet dopłacić te parę tysięcy więcej i mieć 2.5 niż ten e-Boxer. Pamiętajmy, że tak zestrojona akcyza to tylko w Polsce. A 2.5 nie będzie w ogóle w Europie, bo tam bardziej patrzą na CO2 i od tego ukształtowane podatki drogowe. I pomimo podobnych osiągów nawet spalania, e-Boxer dlatego że to hybryda jest traktowane ulgowo w stosunku do samego spalinowego silnika. Stąd pewnie decyzja o nie wprowadzeniu 2.5. Vivat ekologia! 

OK, ale 2,5 będzie mniej ekonomiczny od e-boksera, a osiągi będą zbliżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kmltyr88 napisał:

Do tego 2,4 uturbione  i jestem jutro w salonie. No chyba, że ponad 200tyś, to już raczej nie:D

W Foresterze zapomnij, ale w USA jest Ascent, Legacy XT I być może będzie Outback XT. A w EU.... no mamy pecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, może producent potrafi tak to skalkulować, że bierze tę różnicę na klatę - w końcu to problem naszego małego rynku a nie całej EU. W końcu faktycznie OBK też ma u nas cenę w której ta akcyza gdzieś się rozmywa w porównaniu do innych krajów. Nie będzie akcyzy to Subaru po prostu więcej zarobi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przedpremierowy Forester Sport, trochę potłuczony ale da się naprawić ;)

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-nowy-model-wersja-sport-wszystkie-poduszki-cale-po-wszyst-oplatach-ID6BRCCJ.html?

gdyby nie kolor to bym pomyślał, że to testowy z tego filmu wyżej. :)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wyglada fajne, ale brak osiągów :(

Kurczę Mazda jakoś daje radę z CX-5 z 2,5 beznzyna pomimo akcyzy z ceną w okolicy 170tysiecy. I sporo tego jeździ, chyba więcej niż Forkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ca 140 kzł wybrałbym podstawową wersję Toyoty Rav4 2.5 Hybrid Dynamic Force 222 KM hybryda e-CVT, AWD, a nie podstawową wersję Forestera z mocą systemową chyba ca 160 KM. Moc to moc ;) Ps. coś cisza z XV e... niestety.

Edytowane przez TomekNN
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 12 sekund do setki faktycznie kiepsko wygląda w porównaniu do konkurencji ale można jeździć dynamicznie takim autem i ślamazarnie szybkim.

Ja jeżdżąc moim wolnossącym Foresterem nie mam żadnych kompleksów i często jadę przed "szybkimi". Czasem jest głośno ale i tak nie zamieniłbym się za żadną RAV4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena topowej wersji Platinium skoczyła do 39.900 EUR. 

W MY18/19 było to 36.000 EUR. Czyli wzrost o prawie 11% w EUR.

Niemniej z oceną trzeba poczekać do jazd testowych bo być może wrażenia z jazdy będą większe niż te 11%  :) Ufam, że tak.

 

Co ciekawe obecna cena MY20 2.0i Platinum jest równa ostatniej cenie MY18 XT Sport

Czyli niedawno mieliśmy 241 koników a teraz w tej samej cenie 166 koników. Cena pojedynczego konika poszła mocno w górę :) 

 

Edytowane przez Siemek
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...