Jump to content

TomekNN

Użytkownik
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

About TomekNN

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Karpacz od 11 lat, wcześniej Szczecin.
  • Auto
    Miało być Subaru XV 2.0, ale nie było, to jest Jeep Compass 170KM 4WD ;)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. TomekNN

    Nowy XV e-boxer 2019

    Dzisiaj zadzwonił uprzejmy pan z salonu Subaru, ponieważ są już ceny XV e-boxer. Mamy cztery wersje Trend, Exclusiv, E + i jeszcze jakaś. Cena najtańszego Trend 29 900 EUR, następny E 30 900 EUR, czyli tak jak przewidywałem, z lakierem najtaniej będzie 130 kzł ..... odbiór kwiecień. Ps. ..... tego, nie wiem czy mogę jeszcze tutaj pisać... nie ma takiego drugiego forum motoryzacyjnego, z takimi fajnymi ludźmi, Subaru to Subaru
  2. TomekNN

    Co zamiast XV???

    Eeeeee... 'Piętnaska' uuuu, jestem co prawda kawalerem z odzysku, ale uuuuu i u. Oj, oj... zaniemówiłem... Wymiana samochodu... całkowicie Ciebie rozumiem, z autopsji
  3. TomekNN

    Co zamiast XV???

    ...Na razie u mnie pozamiatane... znaczy jest Compass Limited 1.4 170 KM (na razie, "ale będę apelował...") 4WD, AT9. Może Subaru za cztery lata ??? Tak przy okazji, w marcu minęłyby DWA LATA jak upatrzyłem sobie XV. Niestety, albo 'stety' wzięło i nie wyszło nie z mojej winy. W pełnym skupieniu wyczekiwałem XV 2.0 niczym "przyczajony tygrys, ukryty smok" ... ale ile można
  4. TomekNN

    Co zamiast XV???

    Zdecydowanie tak. Bardzo fajne auta. ...Również się zgadzam, Jeepy i Subaru mają TO w sobie
  5. ...To pokonując np. Brenner ze 150 KM robi się +/- 130 KM, warto o tym wiedzieć
  6. Pewnie część z Was o tym wie, a część tak jak ja nie wiedziała. W pewnym sensie chodzi o moc, moment obr., a taką mają obecnie samochody z turbo... i to nawet te o małej pojemności. W górach na sporej wysokości samochody z silnikami wolnossącymi tracą moc ze względu na rozrzedzone powietrze, samochody z turbo nie mają takich problemów. Niektórzy opisywali pokonując Alpy jak to XV tracił moc na podjazdach, pewnie poza kompletem pasażerów i bagażem dochodziła też wysokość npm. Ciekawe przy jakiej wysokości npm. zaczyna być to zauważalne, przeszkadzające... już przy 1000 m, bo przy 2000 m npm. już na pewno, warto o tym wiedzieć
  7. TomekNN

    Co zamiast XV???

    Uzupełniając mój poprzedni wpis o pozycji za kierownicą, chcę samochód podwyższony, ale nie chcę dodatkowo siedzieć w fotelu kierowcy wysoko. Nie bardzo rozumiem czemu producenci, szczególnie japońscy i koreańscy nie dają jeszcze jednej regulacji fotela, tzw. kołyski, możliwości odchylania całego fotela kierowcy. Przecież to mechanika, ile to może kosztować, a odpada częsty problem samochodów z dalekiego wschodu, za krótkie siedziska. Odchylasz trochę fotel i już uda są podparte. No ale dobra, nie ma kołyski, ale w Vitarze, ASX 2020 i Konie obniżając fotel siedzisko idzie równo w dół i znowu, takie to trudne zrobić tak jak w XV, czy wymienionych Jeepach gdzie też nie ma kołyski. Obniżając cały fotel, siedzisko opada "ukośnie" co jest logiczne, tył idzie niżej niż przód, który w ten sposób podpiera uda. Powracając do ASX 2020, chodzi o to, że regulacja kierownicy to mniej więcej połowa długości jaką daje np. XV, fotel z siedziskiem obniża się równo, a jak oprze się łokcie na podłokietnikach to brakuje z 10 cm do kierownicy (może w ostatnie chwili dołożyli malutką kierownicę ???). W mojej ocenie wygodną pozycję zajmie osoba niska.... kobieta Ps. Jeepy i XV mają fotele kierowcy, Vitara i ASX 2020 mają krzesła kierowcy... i tyle
  8. TomekNN

    Co zamiast XV???

    Obejrzałem ASX 2020... cóż w środku 'bida' straszna, lata 80-te. W jednym dniu zasiadłem też za kierownicą Kony, lepiej, ale faktycznie jest bardzo mała. Dalej były Renegade i Compass, wnętrza surowe, ale o kilka klas wyżej od ASX i na koniec XV... w nim to już Bizancjum, aż za dużo "chromu", fortepianowej czerni i różnych innych materiałów. Sprawdzałem pozycję za kierownicą, w ASX nie ma wygodnej pozycji, siedzisko dużo za krótkie i nie ma podparcia uda... chyba, że ustawimy fotel wysoko... jak w traktorze. Kierownica ma bardzo mały zakres regulacji, ot samochód dla niskich Japończyków. W Konie pozycja dużo lepsza, ale do super komfortowej w obu Jeepach daleko. I tutaj niespodzianka, w XV jest tak jak w Jeepach, mogę wybrać doskonałą pozycję za kierownicą. Reasumując, chyba nawet nie chce mi się przejechać ASX 2020, przypomniał mi się Nissan Terrano II, a liczyłem na troszeczkę klimatu Pajero.
  9. TomekNN

    Co zamiast XV???

    Eeee, brzydalem to jest dziecię z nieprawego łoża Wranglera... znaczy Renegade
  10. TomekNN

    Co zamiast XV???

    ASX pod względem ceny i... nie tylko jest bardzo mocnym konkurentem jedynego obecnie na rynku XV 1.6. W tej samej cenie wybrałbym ASX 2.0 awd, at, a nie XV 1.6 awd, at, 150 KM robi różnicę. XV e-boxer to przyszłość jak dla mnie dość odległa, ponieważ będzie dopiero po zimie, po sezonie, po nartach. Nie wiem czy doczekam , długość 20-30 cm w tą, czy tamtą ma takie sobie dla mnie znaczenie, desek nie będę woził. Obejrzę do bólu racjonalny wybór jakim jest nowy, poliftowy ASX, który prezentuje starą dobrą szkołę, ale 196 Nm od 4200 obr.. Ale u mnie ma konkurencję np. Jeep Renegade 180 KM awd, at - 270 Nm od 1750 obr i to w klasycznym automacie
  11. Hyundai wybrał dobrą drogę i ostro idzie, choćby z modelami N, za 20 lat albo i lepiej będzie już można porównać je do Bmw M
  12. ...Ale Genesis Hyundaia 20 lat później i to ta marka jest konkurentem Lexsusa
  13. Akurat dla mnie jednym z elementów składowych opisanego FUNU posiadania pojazdu jest też marka, tradycja.... i wiążące się tym moje dobre samopoczucie Zgadza się, ale to nie jest RTV, w przypadku motoryzacji potrzeba kilkudziesięciu lat na zbudowanie renomy firmy
  14. Nie mam Subaru, od prawie 30 lat miałem 3xBMW (w tym M3), 3xMercedes (w tym SL500) i 3xVolvo (w tym... same kombi), oprócz tego w latach 90-tych miałem Pajero i Terrano 2. ...Ponieważ myślę 4x4/awd to widzę historię motoryzacji, Subaru (Forester), widzę Mitsubishi (Pajero, Pinin), widzę Toyota (Landcruiser, Rav 4), nawet widzę Suzuki (Vitarka), a myślę Hyundai to widzę "hit" lat 90-tych Pony, a Kia to nic nie widzę... żadnej historii marki i to nie tylko 4x4. Oprócz w/w widzę Land Rover, Range Rover, Jeep i Mercedesa za sprawą modelu G... co zrobić tak już mam Ps. aaa jeszcze Nissan, tylko kiedyś strasznie się psuły
  15. Dużo osób w tym i ja wymienia Sportage 177 KM jako "budżetowy substytut z mocą" XV 2.0... Tylko jak przychodzi co do czego to jej nie kupi, bo to Kia... i koło się zamyka Ps. nawet Hyundaia ciężko mi zaakceptować
×
×
  • Create New...