Jump to content

TomekNN

Użytkownik
  • Content Count

    136
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

51 Dobry

About TomekNN

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Karpacz od 11 lat, wcześniej Szczecin.
  • Auto
    Miało być Subaru XV 2.0, ale nie było, to jest Jeep Compass 170KM 4WD ;)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. TomekNN

    Co zamiast XV???

    W tamtych latach, do 89 Niva to było coś, szpan nieprawdopodobny. Miałem możliwości i szczęście i bodaj w 92-93 sprawiłem sobie Terrano II, używane, ale najnowszy model. I właśnie tutaj znajduję przyczynę "wybuchu" popularności na SUV-y, kiedyś nazywało się takie samochody terenowe. Dla wielu był to synonim wolności, wszędzie wjadę, niezależności, no i niezaprzeczalny prestiż, każdy model był co najmniej 2X droższy od zwykłej limuzyny.
  2. TomekNN

    E-Boxer

    Aż na tyle się nie znam, ale większość producentów po prostu dołożyła GPF do istniejących modeli silników i dalej sprzedaje w EU, ot choćby Mitsubishi wolnossące 2.0, dalej to samo po wrześniu zeszłego roku.
  3. TomekNN

    E-Boxer

    Po przeczytaniu wpisów z ostatniego miesiąca, podjąłem dobrą decyzję nie czekając na XV e. Za drogi i przyspieszenia dalej nie ma. W Jeepie praktycznie niezależnie od prędkości 60- 140 klasyczny automat utrzymuje ok 2200-2400 obr. Chociaż spalanie mam gdzieś, jeśli nie jest to powyżej 20 l na 100 km, z jazdy podmiejskiej i miejskiej wychodzi 9 l. Demonem przyspieszenia nie jest, ale daje radę utrzymując obroty zaledwie 2500-3500. Do dzisiaj nie mogę zrozumieć czemu Subaru tak jak wszyscy producenci nie dołożyło do XV 2.0 GPF, dobrze niech będzie e-boxer, ale co stało na przeszkodzie zapro
  4. ...A po ile u was kartofle?
  5. W zimę, ale taką ze śniegiem trzeba każdego roku 'wjeździć' się, zarówno na nartach jaki i samochodem, przypomnieć sobie nawyki, zachowania, co trzeba zrobić w danej sytuacji. Tak ze cztery miesiące mam z zimą do czynienia.... - i dobrze zawsze mi o to w życiu chodziło, zima, śnieg, narty, tylko ta druga połowa jak prawie wszystkie kobitki wolała ciepło i palmy - i jak każdy, może raczej część miejscowych inaczej zachowuję się na drodze. Spadnie śnieg i ktoś z Polski samochodem z awd i wszelką możliwą elektroniką jedzie na płaskiej drodze z Jeleniej do Karpacza 30 km/h. A tutaj jakiś mie
  6. ...Że tak powiem w sprawie usypiania czujności... Wystarczy przed trasą, na trasie wcisnąć co jakiś czas na prostej w bezpiecznym miejscu mocniej pedał hamulca, jak ABS od razu "terkota" znaczy jest ślisko, może lód. Fakt, że taki nawyk sprawdzania stanu nawierzchni trzeba w sobie wyrobić, ale po kilkunastu próbach 'na ucho' wiadomo jaki jest stan jezdni
  7. Ostatnią bemkę sprzedałem.... chyba w 1998 r, potem MB i Volvo. Miała tylko ASC, a kontrola trakcji to było SF. Tył latał, ale 50 kg cementu włożone na zimę do bagażnika robiło swoje.... była zabawa...
  8. A to działo się na płaskiej trasie, czy z przewyższeniami, pod górę, z góry?
  9. Moja teoria jest taka, jak jest nie gołoledź, ale 'stary' przemarznięty śliski śnieg, to widać jakie ktoś ma umiejętności przede wszystkim w jeździe na nartach i oprócz tego..... samochodem
  10. Pół żartem, pół serio, a w warunkach zimowych ruszałeś pod górkę, w zimie przyspieszałeś pod górę, na śniegu wyprzedzałeś pod górę? Imho o to w takich samochodach chodzi, chociaż masz w pewnym sensie rację, bez dobrej, nowej opony to awd jest jak seks z wiadomo czym... na tym tam
  11. Ma być bez tych... R O T F L )))
  12. Lexsusa nie miałem, ale BMW i MB "ośka" w sumie sześć i owszem. Relaks powiadasz.... tak, jak spadnie śnieg, będzie gołoledź to XV 1.6 4x4 będzie Ci mrugać światłami czemu się tak wleczesz
  13. Chcąc pogodzić wodę z ogniem, najlepszym wyborem SUV-a będzie Hummer V8 6.0 w kolorze czarny mat z hakiem z tyłu. Ręczę, że będziecie jeździć wyłącznie lewym pasem, nikt nie podskoczy, wszyscy będą ustępować miejsca na drodze i uciekać na jego widok. Z wyposażenia dodatkowego warto dokupić stację benzynową
  14. ....I właśnie za takie dyskusje, takich ludzi lubię to forum. W tej wczorajszej wymianie poglądów, jak mawiał klasyk, "jestem za, a nawet przeciw". Co do XV 2.0, odbyłem dwie jazdy próbne i moje zdanie jest takie, kiedy sytuacja na drodze lub nasze samopoczucie wymaga dynamicznego przyspieszenia.... to przejść na manetki, od tego są. Zredukować 2-3 wirtualne biegi, wkręcić do 4000 obrotów i rura, jako że próbowałem to wiem, jest dość dobrze. A jak ktoś chce z CVT jakimś tam przyciskaniem 30%, 50% itp. pedału gazu wykrzesać z 2.0 dynamikę... to nie wykrzesze i koniec Druga spra
×
×
  • Create New...