Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, _akir_ napisał:

Na żywo nie robi WOW
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Wg mnie biały Forek jest ładny. Nie tak ładny jak biały MY18/19 ale w białym nowy wizualnie do mnie przemawia. Na tle nowej RAV4 to jak piękna Japonka :)

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Forester ma przyspieszenie praktycznie tożsame z obecnym N/A. Możecie się ze mną zgodzić lub nie ale z założenia ten model nie jest przeznaczony do szaleństw i w obecnej generacji 150 koni wydaję się rozsądniejszym wyborem. Samochód ma tendencje do przechylania się w zakręcie, jest wysoki i nie nadaje się do super szybkiego pokonywania zakrętów. Ok na prostej fajnie jest mieć pod nogą ale z drugiej strony jak ktoś chce mocny samochód to po co SUV. Na prostej nie sztuka być szybkim a jak ktoś chce szaleć w zakręcie to nie kupuje SUV-a. Nowy Forester będzie bardziej zbity, usztywniony i lepiej zestrojony jeśli chodzi o rozkład mas. Mnie się bardzo dobrze jeździ N/A a miałem też okazje dużo jeździć XT. Ten samochód nie jest skonstruowany do 240 koni.

  • Haha 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, biedron napisał:

Ten samochód nie jest skonstruowany do 240 koni.

Zacytowalem powyzsze mojej Szanownej Malzonce. Jezdzi Foresterami od 11 lat. Miala 3cia generacje z benzyna 2.0 (150KM). Miala tez 2XTki z 4 generacji (drugim jezdzi do tej pory). Jej reakcji nie wypada mi przytaczac... :) 

Edytowane przez dpassent
  • Super! 1
  • Haha 6
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, biedron napisał:

Mnie się bardzo dobrze jeździ N/A a miałem też okazje dużo jeździć XT. Ten samochód nie jest skonstruowany do 240 koni.

Polecam pojeżdzić XT na torze Kielce w ramach SJS a okaże się szybko ze konstrukcja Forka XT jest co najmniej właściwa dla 241 KM.

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, biedron napisał:

Ok na prostej fajnie jest mieć pod nogą ale z drugiej strony jak ktoś chce mocny samochód to po co SUV.

Czy każdy kto chodzi na siłkę robi to po to aby lepiej prać po mordzie ? Czy może głównie po to aby lepiej się czuć, nie zasapać się w górach czy na rowerze ?

Edytowane przez RoadRunner
  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, biedron napisał:

Mnie się bardzo dobrze jeździ N/A a miałem też okazje dużo jeździć XT. Ten samochód nie jest skonstruowany do 240 koni.

Bzdura którą szybko można podważyć na SJS.

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2019 o 16:31, dpassent napisał:

Zacytowalem powyzsze mojej Szanownej Malzonce. Jezdzi Foresterami od 11 lat. Miala 3cia generacje z benzyna 2.0 (150KM). Miala tez 2XTki z 4 generacji (drugim jezdzi do tej pory). Jej reakcji nie wypada mi przytaczac... :) 

Moja żona ma to samo zdanie! 

 

W dniu 21.06.2019 o 13:40, biedron napisał:

Nowy Forester ma przyspieszenie praktycznie tożsame z obecnym N/A.

Ma przyspieszenie tożsame ze Scanią i to z naczepą. Patrol Y60 na kołach 35" to już dla niego znikajacy punkt. 

  • Haha 2
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jak po Plejadach? Sporo osób oglądało nowego i?

 

Nie ma się do czego doczepić czy jak? 

 

 

 

Mi się podobał bardzo, znowu postęp we wnętrzu a najbardziej zdziwiły mnie na plus drzwi. Tapicerka, obicie i ogólny wygląd wewnętrznej części drzwi. 

 

Ogólnie z zewnątrz bardzo ładne auto. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chojny napisał:

(...) Ogólnie z zewnątrz bardzo ładne auto

 

Niby tak, ale imho ten Forek wyszedl im zbyt OBK'owaty - te zwisy przede wszystkim, no i brak tej zadziornosci co w obecnej generacji... 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zamiast FXT?

Szukamy dla żony jakiegoś substytutu Subaru. Kandydatów było kilku:

1) Infiniti QX30

Baardzo ładne w środku - w zasadzie najładniejsze ze wszystkich. Przy tym najmniejsze, ale akurat jako drugi samochód w domu to zaleta. Całkiem spory prześwit. Problemem jest zawias - zbyt twardy jak na tak wysoko zawieszony samochód. Niestety czuć, ze auto składane w UK (moje Q50 made in Japan bije to na głowę). Cena super - 150.000 za dobrze doposażone. Problem w tym ze dalej nie wiadomo co z Infiniti Polska. Spalanie uważam, ze wysokie - nie udało nam się zejść poniżej 9.5 przy nocnym bujaniu się poza Wrocławiem. To do mnie niesamowicie wkurzało to to, ze co chwile system rozpoznawani znaków krzyczał i przysłaniał mi elektroniczny wskaźnik prędkości - to naprawdę denerwuje, bo analogowy jest tak wyskalowany, ze ciężko stwierdzić ile się jedzie rzucając okiem.

 

2) Lexus NX300

obsluga w salonie to mistrzostwo świata - podobnie milem tylko w Infiniti i Toyocie, ale lexus to wszystko bije. Bardzo rozczarowało mnie wnętrze - spodziewałem się „S klasy” a tu klops. Niektóre elementy (np przyciski do otwierania szyb) żywcem wzięte z aurisa. To się nie godzi. Te multimedia jakieś takie... przestarzałe. Autko całkiem fajnie chodzi, ale wersja F również miał za twardy zawias. Ogromny bagaznik. Niestety to co chcieliśmy wywindowało cenę pod 300.000 :-O

ogromny plus za brak S&S

 

3) Alfa Romeo Stelvio 280

Naprawde nie mam pojęcia skąd Wasze zachwyty nad Stelvio. Mamma mia! Auto mi osobiście wewnątrz i z zewnątrz się podobało. Ciężko było stwierdzić działanie napędu, bo jazdę mieliśmy po 16 ( korki ). Jednak na ślimaku przy zjeździe z obwodnicy OK. Natomiast skrzynia i silnik to tragedia. 3x pytałem gościa czy na pewno jedziemy wersja 280 km. Do tego ten ZF ma tak wielkiego laga od dołu (nawet w mieście było to czuć, a wiec w normalnym użytkowaniu), ze odruchowo patrzyłem na wskaźniki czemu mi się włączył kontrola trakcji. Później jakoś to jedzie, ale po Waszym pianiu zachwytów spodziewałem się czegoś niesamowitego. A moim (i żony) zdaniem NX jeździ o zbiera się dużo lepiej. Kubły strasznie wąskie - nawet przy regulacji boczków ciężko na ślimaku trzymało mi się kierownice bo już łokciem zahaczyłem o boczek. Możesz wziąć inne fotele ale z manualna regulacja - ??? Przy czym i tak są twarde. Zawieszenie uważam zbyt twarde. 

 

4) Peugeot 3008 1.2 turbo

Wiecie ze tym nam się jeździło najlepiej? To auto nikogo nie oszukiwało i nikt niczego od niego nie oczekiwał a wypadło przy tym znakomicie. Poziom wykonczenia bije lexusa - no sorry. 

 

5) Chyba nie zostaje nic innego jak szukać używanego FXT :D 

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Natomiast skrzynia i silnik to tragedia. 3x pytałem gościa czy na pewno jedziemy wersja 280 km. Do tego ten ZF ma tak wielkiego laga od dołu (nawet w mieście było to czuć, a wiec w normalnym użytkowaniu), ze odruchowo patrzyłem na wskaźniki czemu mi się włączył kontrola trakcji

 

A w jakim trybie była skrzynia? Może wystarczyło przełączyć się na Dynamic, wiadomo, że te standardowe tryby to najbardziej nadają się do usypiania dzieci na tylnej kanapie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, subleo napisał:

 

A w jakim trybie była skrzynia? Może wystarczyło przełączyć się na Dynamic, wiadomo, że te standardowe tryby to najbardziej nadają się do usypiania dzieci na tylnej kanapie ;)

W standardowym - chodziło mi o przetestowanie normalnej eksploatacji. ja nawet nie miałem nawet gdzie poszaleć (Wrocław 16:30). 

Szczerze to nie wiem czy w FXT i Q50 zmieniłem tryb na sport więcej niż 10x

 

i jeszcze jedna uwaga do Stelvio :) łopatki są przepiękne i ogromne. Ale przez to mialem

trudnosc z włączeniem kierunków. Pewnie kwestia przyzwyczajenia. Ale te kierunki to pomyłka. Po co wymyślać koło na nowo? Kierunki nie przeskakują na nowe położenie tylko wracają na miejsce. Skutkuje to tym, ze

migaja gdy nie jest to potrzebne. Nawet pracownik salonu miał z nimi problem. Pstrykasz do góry (kierunek w prawo), zmieniłeś pas i jak to wyłączyć? W dół. A jakbyś włączył w lewo to tez wyłączasz w dół. Tak żeby było prosto :) oczywiście można delikatnie dotknąć, ale podczas każdy testowej miałem z tym duży problem.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Pstrykasz do góry (kierunek w prawo), zmieniłeś pas i jak to wyłączyć? W dół. A jakbyś włączył w lewo to tez wyłączasz w dół. Tak żeby było prosto :) oczywiście można delikatnie dotknąć, ale podczas każdy testowej miałem z tym duży problem.

 

 

czyli nie ma funkcji migania autostradowego (3 migniecia przy delikatnym nicisnieciu)? Z opisu przypomina mi MINI - tam tez drazek zawsze wraca natychmiast do tej samej pozycji. Ale nacisniecie go delikatnie daje trzy mrugniecia. Wylaczenie nastepuje poprzez ponowne nacisniecie w TYM SAMYM kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Than_Junior napisał:

 

 

czyli nie ma funkcji migania autostradowego (3 migniecia przy delikatnym nicisnieciu)? Z opisu przypomina mi MINI - tam tez drazek zawsze wraca natychmiast do tej samej pozycji. Ale nacisniecie go delikatnie daje trzy mrugniecia. Wylaczenie nastepuje poprzez ponowne nacisniecie w TYM SAMYM kierunku.

Jest autostradowy, ale musisz go musnąć. Przerosło mnie to. Wyłączenie w tym samym kierunki byłoby w miarę intuicyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem kilka testów Giulia 280 i tam też ze startu narzekali na laga skrzyni ZF i dopiero po chwili wystrzelał ze startu i już szedł ogniem.

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

W standardowym - chodziło mi o przetestowanie normalnej eksploatacji. ja nawet nie miałem nawet gdzie poszaleć (Wrocław 16:30). 

Szczerze to nie wiem czy w FXT i Q50 zmieniłem tryb na sport więcej niż 10x

 

i jeszcze jedna uwaga do Stelvio :) łopatki są przepiękne i ogromne. Ale przez to mialem

trudnosc z włączeniem kierunków. Pewnie kwestia przyzwyczajenia. Ale te kierunki to pomyłka. Po co wymyślać koło na nowo? Kierunki nie przeskakują na nowe położenie tylko wracają na miejsce. Skutkuje to tym, ze

migaja gdy nie jest to potrzebne. Nawet pracownik salonu miał z nimi problem. Pstrykasz do góry (kierunek w prawo), zmieniłeś pas i jak to wyłączyć? W dół. A jakbyś włączył w lewo to tez wyłączasz w dół. Tak żeby było prosto :) oczywiście można delikatnie dotknąć, ale podczas każdy testowej miałem z tym duży problem.

Tak, potwierdzam te kierunkowskazy. Jeździłem 280km Stelvio i ten niby drobiazg był wielce irytujący. A przecież kierunkowskazy używa się nader często. Czy kwestia przyzwyczajenia, nie wiem, obawiam się że nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kukson napisał:

Oglądałem kilka testów Giulia 280 i tam też ze startu narzekali na laga skrzyni ZF i dopiero po chwili wystrzelał ze startu i już szedł ogniem.

Potwierdzam to. Jak na jakimś portalu moto dałem komentarz, że w Forku XT mi sie lepiej jechało niż w Stelvio 280KM to mnie zakrzyczeli :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Siemek napisał:

Tak, potwierdzam te kierunkowskazy. Jeździłem 280km Stelvio i ten niby drobiazg był wielce irytujący.

Mam tak w IS i nie widzę problemu. Do zmiany pasa wystarczy lekko trącić, mignie kilka razy i gaśnie, a jak włączam na stałe to gaśnie po odkręceniu kierownicy. Rożnica bardzo dobrze wyczuwalna jest wyraźny opór który trzeba pokonać by migały na stałe. Może raz musiałem gasić ręcznie, z tego co pamiętam to trzeba pacnąć w przeciwnym kierunku niż się włączyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem dziś nowego forestera. Dogoniłem go na autostradzie. Szczerze mówiąc w pierwszej chwili nie zorientowałem się, co to za auto. Tył to najbardziej różniąca się część nadwozia w porównaniu do poprzednika głównie za sprawą czarnej błyszczącej blendy wcinającej się pomiędzy tylne lampy., Blenda zlewa się z przyciemnioną tylną szybą. Forek był biały, więc te elementy tworzyły  kontrast z lakierem.

Jadąc za forkiem miałem wrażenie, że nadwozie „napęczniało” zwłaszcza na wysokości dolnej krawędzi szyb. Samochód wydaje się szerszy i większy - bardziej zaokrąglony w przekroju poprzecznym. Z większą szerokością nie koresponduje optycznie mały rozstaw kół. Są one głęboko schowane w nadwoziu - efekt jest taki, jak w poprzedniej generacji OBK.

Tak czy inaczej moim zdaniem tył wygląda na żywo lepiej niż na zdjęciach. Z przodu auto stosunkowo niewiele się zmieniło.

Edytowane przez spawalniczy
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

To do mnie niesamowicie wkurzało to to, ze co chwile system rozpoznawani znaków krzyczał i przysłaniał mi elektroniczny wskaźnik prędkości - to naprawdę denerwuje, bo analogowy jest tak wyskalowany, ze ciężko stwierdzić ile się jedzie rzucając okiem.

W QX30 rozpoznawanie  znaków można bez problemu na stałe wyłączyć. Co do spalania to fakt. Twardszy zawias akurat mi odpowiada. Przy szybkiej jeździe po krętej drodze nie sprawia kłopotów. Generalnie jestem zadowolony. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Hmm handlowiec mi powiedział, ze się nie da. Jak to zrobiłeś?

Z instrukcji obsługi (handlowcy nie czytają) ;)

System rozpoznawania znaków drogowych (TSR):
Włączanie/wyłączanie funkcji komunikatów systemu TSR
1. Naciśnij przycisk <lewa strzałka> lub <prawa strzałka> na kierownicy, aby wybrać menu [Assist.].
2. Naciśnij przycisk <górna strzałka> lub <dolna strzałka>, aby wybrać [Traffic Sign Recognition].
3. Naciśnij przycisk <OK>. Wyświetlana jest aktualnie wybrana opcja.
4. Włączanie lub wyłączanie: naciśnij <OK>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...