Jump to content
Nowicjusz

Nowy Subaru Forester MY2019

Recommended Posts

5 minut temu, Zavi77 napisał:

Żonie się nie podobała. 

Trochę za szybka (ta 280KM) i jednak droższa

I wreszcie codziennie mijałbym ASO gdzie z obsługą wyniesioną z Polmozbytu mają w GoogleMaps opinię 2 gwiazdki z haczykiem i do serwisu dymalbym na drugi koniec miasta. Miałem tak kiedyś z Fordem, strasznie frustrujące. Człowiek codziennie lekko się irytuje. Do subaru mam dalej, mniej nerwów :)

Bardzo rozsądny zakup. Alfę kupuje się sercem. Dla mnie ten 2.5l jednak był za wolny, ale kto wie może kiedyś się to zmieni. Takie czasy, że Subaru to teraz marka dla rozsądnych ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie tłumaczenie, że 280 PS za szybkie. No chyba, że w Alfie operowanie gazem jest zero-jedynkowe. Zawsze jest lepiej więcej niż mniej. Nawet jak się jeździ po emerycku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, RoadRunner napisał:

Takie tłumaczenie, że 280 PS za szybkie. No chyba, że w Alfie operowanie gazem jest zero-jedynkowe. Zawsze jest lepiej więcej niż mniej. Nawet jak się jeździ po emerycku :)

zawsze mogłeś kupić 200 w awd. Podobno to ten sam silnik. Znajomy tuner twierdzi że wystarczy wgrać soft z wersji 280 i jest 280 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, RoadRunner napisał:

Takie tłumaczenie, że 280 PS za szybkie. No chyba, że w Alfie operowanie gazem jest zero-jedynkowe. Zawsze jest lepiej więcej niż mniej. Nawet jak się jeździ po emerycku :)

Znam osobę, która celowo kupuje nie za mocne auta, bo w innych po prostu przegina. Od tak, żeby nie korciło;)

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Zavi77 napisał:

Żonie się nie podobała. 

U mnie w domu to wystarczy żeby poszukać kompromisu w wyborze auta i mieć później spokój o który ciężko gdy żona uzna, że nie liczę się z jej zdaniem i jeszcze kosztuje to o 50 czy 70 tyś. więcej, które można przecież zainwestować w masę ciuchów z zalando, van grafa czy innej promody. ;)

Wiem bo sam to przerabiałem, też miałem Stelvio na oku i byłem gotów do pewnych wyrzeczeń finansowych związanych z zakupem auta z wyższej półki cenowej. Nie byłem za to gotów do ryzyka zakłócenia spokoju „domowego ogniska”, żadna ilość dodatkowych koni mechanicznych nie zrekompensowała by mi późniejszych, ewentualnych komplikacji. B)

 

 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, RoadRunner napisał:

Takie tłumaczenie, że 280 PS za szybkie.

Nie przesadzajcie z wciskaniem ludziom zbyt dużych mocy, jak nie potrzebują ;)

Ponieważ Alfa występuje w wersji słabszej, to zbyt duża moc chyba jednak nie była czynnikiem decydującymi wyborze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Zyzol napisał:

Nie przesadzajcie z wciskaniem ludziom zbyt dużych mocy, jak nie potrzebują ;)

lepiej mieć i nie potrzebować niż potrzebować a nie mieć

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adasko75 To to wiesz, ja to wiem. Nie zmienia to faktu, że zdecydowana większość nie potrzebuje 280 koni. Jeżeli ktoś świadomie to stwierdza, to nie widzę sensu przekonywania go, że jest inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Zyzol napisał:

Nie przesadzajcie z wciskaniem ludziom zbyt dużych mocy, jak nie potrzebują ;)

Dokładnie tak. Bo jak "wszyscy" będą mieli te 280KM to ja będę musiał mieć z 500:P, a tak na razie forek XT styknie. Za parę lat będą myślał co dalej, a żona jest zawsze zadowolona po fakcie zakupu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wieczorem albo jutro zdam relacje ;)

 

20190216_111238.jpg

20190216_105829.jpg

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, eddie_gt4 napisał:

zdam relacje

 

czekamy w napieciu

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.02.2019 o 12:49, OBK CVT napisał:

 

czekamy w napieciu

 

 

Po co ten sarkazm? :huh:

 

No coz, kilka zdan o nowym Forku z perspektywy posiadacza Forka SJ (pewnie niektore opisane rzeczy beda oczywiste dla posiadaczy nowego XV czy OBK po ostatnim FL)

 

mialem do czynienia z podstawowa wersja 2.0i (DI) na rynek RU - na wyposazeniu sa nawiewy z tylu, podswietlenie schowka, omywacz tylnej kamery (ale brak dostepu bezkluczykowego, regulacji kata oparc tylnej kanapy, nie ma el. klapy i systemu ES)

 

Z fajnych rzeczy: dobre wyciszenie silnika, CVT dziala bardzo plynnie, zawieszenie jest bardzo zwarte i jedrne, bardzo fajnie wybiera nierownosci zarowno na kiepskim asfalcie jak i na drodze gruntowej (i robi to bardzo cichutko), brak jakiegokolwiek podskakiwania tylnej osi, auto bardzo fajnie reaguje na ruchy kierownica - czyli wszystko w najlepszej subarowej tradycji B) pokrywa od wlewu paliwa juz nie jest otwierana od wewn., wycieraczki maja nowe mocowania, tak samo jak kilimek kierowcy, tylbe drzwi otwieraja sie bardzo szeroko - pod katem prawie 90 stopni

 

Z mniej fajnych rzeczy: potezne zwisy nadwozia, szczegolnie z przodu, udawane przeszycia na desce, nadal niczym nie przykryte mocowania przednich foteli

 

Najpowazniejsza zanotowana wada - dosc wyczuwalne opoznienie (2-3 sekundy) w dzialaniu X-mode przy zjazdach w dol - auto przyspiesza i wtedy mocno ingeruja hamulce... mam odczucie, ze w SJ dziala to szybciej i plynniej (moj znajomy z kaliningradzkiego ASO powiedzial, juz przekazali producentowi swoje uwagi co do dzialania X-mode i ponoc soft wkrotce ms byc poprawiony)

 

Wizualnie auto sporo uroslo w rozmiarach, szczegolnie na szerokosc, co bardzo czuc wewnatrz auta i w bagazniku... tylna klapa unosi sie wyzej niz w SJ, ja ze swoimi 186 cm juz nie wale w nia glowa :)

 

Nowy Forek to fajna ewolucja obecnej generacji, choc rozmiarowo coraz bardziej zbliza sie do obecnego OBK (co by wskazywalo na to, ze kolejny OBK bedzie jeszcze wiekszy)

 

A teraz troche fotek (przepraszam za brudne auto, ale pogoda nie sprzyjala)

 

20190217_101044.jpg

20190217_102822.jpg

20190217_101921.jpg

20190217_101125.jpg

20190217_100027.jpg

20190217_101508.jpg

20190217_101525.jpg

20190217_101541.jpg

20190217_101202.jpg

20190217_101822.jpg

20190217_101633.jpg

20190216_131828.jpg

20190217_210928.jpg

20190216_132242.jpg

Edited by eddie_gt4
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta jedna rura to zbrodnia :v

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Infra napisał:

Ta jedna rura to zbrodnia :v

 

Byc moze faktycznie lepiej byloby, gdyby byla schowana pod zderzakiem i nie byloby jej zupelnie widac (jak w obecnym OBK czy w nowym XV)

20190217_102943.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Infra napisał:

Ta jedna rura to zbrodnia :v

Już IV generacja nas do tego przyzwyczajała.  Dwa wydechu były (jak zresztą na zdjeciu) tylko w wersji XT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.02.2019 o 13:16, eddie_gt4 napisał:

pokrywa od wlewu paliwa juz nie jest otwierana od wewn

A jak teraz się ją otwiera?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Kambol napisał:

A jak teraz się ją otwiera?

Pewnie się naciska od zewnątrz, jak w Skodzie :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, msi napisał:

Pewnie się naciska od zewnątrz, jak w Skodzie :p

 

Dokladnie tak jest 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

Dokladnie tak jest 

To już tak na stałe, czy bogatsze wersje mają otwieranie od środka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, aflinta napisał:

To już tak na stałe, czy bogatsze wersje mają otwieranie od środka?

 

zrozumialem, ze teraz tak bedzie we wszystkich wersjach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, aflinta napisał:

To już tak na stałe, czy bogatsze wersje mają otwieranie od środka?

 

Dlaczego bogatsze miałyby dostać starsze, bardziej upierdliwe rozwiązanie?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ta jedna rura to zbrodnia :v
Zbrodnia to te tylne lampy. Widziałem na żywo na autostradzie i gdybym nie jechał naczto to musiałbym prać tapicerkę. Reszta wygląda jak dla mnie super.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziex za relacje (sarkazm mode off)

holenderski dealer twierdzi, ze wszystkie wersje beda mialy es

btw nowy wyglada na nizszy :huh:

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, spawalniczy napisał:

Dlaczego bogatsze miałyby dostać starsze, bardziej upierdliwe rozwiązanie?

Powiem inaczej, nowy ma rozwiązanie tańsze :) Czyli znowu będzie można znowu komuś „osłodzić” jazdę bez większego wysiłku :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, OBK CVT napisał:

dziex za relacje (sarkazm mode off)

holenderski dealer twierdzi, ze wszystkie wersje beda mialy es

btw nowy wyglada na nizszy :huh:

 

tapatalked

 

trzeba pamietac, ze tamten Forek to byla wersja na rynek Rosji, wiec z pewnoscia w przypadku wersji na UE beda jakies roznice w wyposazeniu

 

wg. slow znajomego, nowy Forek 2.5i jezdzi bardzo fajnie, a system audio Harman Kardon gra wysmienicie

 

 

17 minut temu, aflinta napisał:

Powiem inaczej, nowy ma rozwiązanie tańsze :) Czyli znowu będzie można znowu komuś „osłodzić” jazdę bez większego wysiłku :D

 

o ile wiem, klapka od wlewu jest zamykana poprzez centralny zamek

Edited by eddie_gt4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...