Jump to content

Kmltyr88

Nowy
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

About Kmltyr88

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Do tego 2,4 uturbione i jestem jutro w salonie. No chyba, że ponad 200tyś, to już raczej nie
  2. W takim razie w 2017 jest inaczej(pełen but). Może w między czasie jeszcze modyfikowali program. Tak jak pisałem w moim są wyraźnie zmiany biegów, choć oczywiście nie takie, jak w klasycznym automacie.
  3. A który rocznik? Pytam, bo ja mam po lifcie i u mnie jest inaczej.
  4. Skoro nowy Forester będzie miał e-boxer, to może być już inne oprogramowanie skrzyni, niż te do tej pory. Tego niestety nie wiem.
  5. Na załączonym filmie biegi zmienia automat, gdyby zmiany odbywały się łopatkami zamiast D był by wyswietlony aktualny bieg wirtualny. Według mnie nowe wersje CVT przy delikatnym operowaniu gazem "przełożeń" nie zmieniają , zaś przy mocniejszym, lub do końca, mamy wirtualne zmiany. Dzięki temu skrzynia jest mniej akustycznie irytująca. Proszę mnie poprawić jeśli zmyślam, ale dokładnie tak jest w moim XT my17. Ps: wyjątek stanowią pomiary przyspieszenia robione "z hamulca" co wymusza brak zmiany w. przełożeń, w celu poprawy wyniku.
  6. Dokładnie o tym samym pomyślałem. Chłopaki też nie jedno auto już objeździli w terenie i widać było, że im zależy, aby próba się udała. Z drugiej strony mnogość konfiguracji trybów jazdy skazała niektóre próby na niepowodzenie.
  7. Plusy i minusy nowego Forka w specyfikacji kanadyjskiej. Zwróćcie uwagę jak duża jest różnica przy użyciu x-mode w teście diagonalnym. W SJ takiej nie było.
  8. Zgadza się. A w terenie o taka sytuację bardzo łatwo. Co do filmu, to z mojch obserwacji wynika, że w takich warunkach najlepiej powyłączać wszystkie systemy, żeby nie wytracać momentu.
  9. Czekałem tylko, aż ktoś włoży kij w mrowisko. Faktycznie nawet w IV generacji, jak się ostro da w palnik, to x-mode się deaktywuje, mimo nie przekroczenia 40km/h.
  10. Test i porównanie nowego Forestera w terenie. Polecam zwłaszcza od 9:30. Ze względu na mnóstwo czynników zewnętrznych mających wpływ na wiarygodność testu, można potraktować jako ciekawostkę. Ale czy oby napewno
  11. Niby prawda, ale czy nie jest tak, że sprzęgło w cvt przenosi napęd bez przerwy, niesymetrycznie (zależnie od wielu czynników), gdzie komputer decyduje o stopniu zapięcia sprzęgła. Zwłoka w działaniu dotyczy również otwartego dyfra, bo przecież trzeba go jakoś zablokować, by skutecznie przenieść moment. Z doświadczenia muszę przyznać, że torsen rzeczywiście był bardziej przewidywalny.
  12. Subaru nawet w cvt uważa swój napęd za stały. I choć centralnego dyfra już nie ma, trzeba im oddać, że tylna oś zawsze w jakimś stopniu przenosi napęd. Czy to rozwiązanie jest lepsze od innych, to już zupełnie inna sprawa.
  13. Myślę, że mało która firma chwali się swoim AWD tak jak Subaru, stąd też wysokie oczekiwania kierowników tychże aut.
  14. Pozwolę sobie wrócić jeszcze do tematu ruszania przy skręconych kołach. Mam XT my17 i przy duzej mocy zjawisko tym bardziej występuje, nie mniej nauczyłem sobie z tym radzić. Są 3 możliwości, gdy planujemy manewr sprawnego włączenia się do ruchu: 1. Ruszać z włączonym x-mode (tył jest wówczas mocniej spięty, a powyżej 40km/h sam się wylaczy) 2.przytrzymać auto na hamulcu lewa noga i delikatnie dotknąć gazu (efekt jak wyżej) 3. Unikać ruszania z całkowitego zatrzymania (jak auto się toczy uslizg będzie mniejszy) Inna sprawa, że nawet jak o tym zapomnę to XT i tak sprawnie startuje.
  15. Dokładnie tak. Bo jak "wszyscy" będą mieli te 280KM to ja będę musiał mieć z 500, a tak na razie forek XT styknie. Za parę lat będą myślał co dalej, a żona jest zawsze zadowolona po fakcie zakupu.
×
×
  • Create New...