Jump to content

xemir

Użytkownik
  • Content Count

    183
  • Joined

  • Last visited

About xemir

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday August 6

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Levorg GTS-Sport MY 17
  • Zainteresowania
    Meteorologia, Astronomia, Książki, Muzyka, Rowery

Recent Profile Visitors

285 profile views
  1. Ja mam dwa zestawy kół i mam dwa komplety czujników (org.) i nie jeżdżę do ASO. Każda zmiana kół z wyważeniem kosztuje mnie ok 1h czasu + ~120 Pln (z wyważaniem i programowaniem).
  2. Zmiana przyzwyczajeń (natury) przez wyższe kary, które na dodatek i tak większości (ile poważnych wykroczeń jest karanych? pewnie nawet nie promil) nie będą egzekwowane, na masz szans na przyniesienie efektów w Polsce. To jest problem leżący właśnie w przyzwyczajeniach i mentalności. Żeby zobrazować co mam na myśli podam 2 przykłady: a) Ruczaj, Kraków (o tutaj: https://tinyurl.com/tznclfw) - pani parkuje na chodniku o szerokości max 1m, zastawiając całą szerokość + kawałek jezdni (samochody w tym miejscu parkują bardzo często), zwracam jej uwagę, że piesi muszą omijać jej samochód co po zmroku, w tym miejscu stwarza dla nich zagrożenie - jest wąsko i kierowcy często w tym miejscu jeżdżąc zbyt szybko, muszą nagle hamować. Pani odpowiada, że nie ma gdzie zaparkować. Mówię, że skoro nie ma gdzie parkować, to może przyjechać komunikacją miejską albo TAXI. Twierdzi, że to niemożliwe. Informuję ją, że w takim razie będę zmuszony wezwać SM. Oni mówi OK i sobie poszła. b) Inne miejsce w Krakowie- samochody nie mają gdzie parkować, więc parkują na trawniku. Rezultat trawnika już dawno nie ma (na odcinku ok. 100 metrów), jest za to wielkie bagno, które zostało rozniesione na chodnik, ścieżkę rowerową i jezdnię. Na ścieżce ostry łuk, więc przejazd po asfalcie pełnym błota staje się niebezpieczne. SM czasem przyjeżdża i daje mandaty ale i tak, codziennie stoi na trawniku ok 50 samochodów. I teraz meritum: Gdy pytam rowerzystów, dlaczego nie przejmują się przepisami to odpowiadają, że przecież nikomu nic nie zrobią, bo przecież rowerem nie można nic nikomu zrobić (najwyżej sobie zaszkodzą), często też tłumaczą się brakiem ścieżek, lub też tym, że przepisy są bez sensu i się nie aplikują do rowerów. Piesi najczęściej usprawiedliwiają swoje zachowanie brakiem chodników, długim oczekiwaniem na zielone światło, kierowcami, którzy nie chcą ich przepuścić. Kierowcy zaś najczęściej usprawiedliwiają się brakiem autostrad, miejsc do parkowania, dobrych dróg, oraz bezsensownymi znakami (które można często ignorować).
  3. Z tego co się orientuję i po moich rozmowach z ludźmi z ASO (przykładaliśmy nawet szablon), montowanie jest jak najbardziej możliwe, poza konkretnym obszarem szyby. Jeśli ktoś tego nie zrobi wcześniej , to wrzucę zdjęcie miejsca gdzie można montować.
  4. Miałem nadzieję, że nie będę jej musiał montować nawet w celu obrony. Niestety to już n-ta sytuacja w przeciągu niecałych 3 lat od kiedy kupiłem samochód, a limit "szczęścia" najwyraźniej już wyczerpałem. Hak, często zgadzam się z tym co piszesz, ale teraz napisałeś truizm, który niczego nie zmienia. Po pierwsze, ludzie pod wpływem emocji często postępują irracjonalnie (o czym sam zapewne doskonale wiesz). Po drugie (i chyba nawet ważniejsze), jeśli ktoś kupuje kamerkę już z zamiarem uwiecznienia i publikowania takich sytuacji, to takie komentarze i uwagi innych osób, nie zrobią na nim żadnego wrażenia.
  5. Błędne założenia - jestem przeciwny wprowadzeniu tego przepisu. Staram się jedynie obnażać próby zwalania winy na innych przez częste stosowanie uogólniania. Tak zmieniając jednak wątek (nie odbiegając jednak od tematu) - dziś rano znalazłem niemiłą niespodziankę: Robiłem wszystko, żeby nie musieć kupować kamerek. Niestety ostatnie wydarzenia (zdjęcie powyżej, oraz Pani, która omal mnie nie stuknęła, gdy czekając na skrzyżowania zaczęła się staczać w moim kierunku), zmuszając mnie do "okamerkowania" samochodu...ech....
  6. A ja spotkałem się wielokrotnie z ignorowaniem: czerwonego światła, ograniczeń prędkości, zakazu parkowania, znaków stop/ustąp pierwszeństwa/zakaz wyprzedzenia, wyprzedzenia na przejściach dla pieszych/wiaduktach/zakrętach/wzniesieniach, itd. itp... (mogę wymienić wszystkie możliwe przepisy Kodeksu Drogowego). Dlatego w pełni zgadzam się z przedmówcami. Dodam tylko, że jedynym sposobem na rozwiązanie tych wszystkich problemów, będzie wprowadzenie całkowitego zakazu opuszczania miejsca przebywania (bezdomni muszą pozostać w miejscu, w którym będą się znajdować w momencie wprowadzenie ustawy). Autonomiczne roboty, będą karać wszystkich nieposłusznych, a kara zawsze będzie taka sama.
  7. To jest jasne, chodzi głównie o to, że silnik 1.6T może sugerować "rozsądne" spalanie, tymczasem spalanie jest zaskakująco wysokie uwzględniając nawet napęd 4x4 oraz sporą masę pojazdu. Mój poprzedni samochód ważył podobnie, miał gorszy cx, napęd na tył, miał za to silnik 2,2CDI o mocy 122 KM i przy bardziej dynamiczniej jeździe spalał o ok. 30-50% mniej paliwa. Z tym że Levorg jest ładny to się akurat zgodzę i nie jest to moja opinia, ale opinia wszystkich osób, które go widziały (często były to osoby całkowicie przygodne). Na temat tego napędu to jest tu dużo dyskusji. Myślę, że w 99% przypadków nie zauważyłbyś różnicy między Haldexem a S-AWD. Ja miałem okazję przejechać się Passatem Alltrackiem i nie przypadł mi do gustu.
  8. I to jest dramat dwóch stron. Często się o tym zapomina, że sprawca (oraz jego rodzina) również na tym cierpią - pójdzie do więzienia, albo straci pracę, to rodzina traci żywiciela. Wpadają w długi, żeby je potem spłacić, zaczyna się praca na "lewo" albo inne drobne przestępstwa. Jak przyjdzie recydywa, to potem już jest równia pochyła.
  9. To miałem na myśl + koszt paliwa. Jeśli miałbyś go użytkować do codziennego "odstawania w korkach" albo "szybkiej i bezpiecznej" jazdy po A/S to lepiej kupić coś innego. Dodam od siebie, że nowa szyba czołowa z wymianą to koszt ~5k Pln, ale już części blacharskie nie są tak drogie. Przez 2.5 roku padł mi tylko akku - w sumie to nowe auto i nie mam jeszcze 30 tyś, więc co by się miało zepsuć. Co do rdzy, to zbyt młode auto - nie słyszałem o żadnych większych problemach. Ja nie zabezpieczałem podwozia, sprawdzę jego stan za jakiś czas i podejmę decyzję. Bardziej kusi mnie wygłuszenie i poprawa audio, ale szkoda mi na to wydawać 5-10k Pln. W pierwszej kolejności zainwestowałbym w hak i platformę na rowery. "Tańszą" alternatywą były (są?) Skoda Octavia Kombi/Scout 4x4 oraz Seat Leon/X-perience 4x4. Problem ze Skodą/Seatem był (jest?) taki, że bardzo trudno znaleźć taką nową do jazdy testowej. Innych nowych kombi 4x4 w tej cenie nie ma.
  10. Ja dodałbym kilka drobnych wad: - tylne dampery są zbyt twarde i zbyt szybko odbijają - podobno są dobrane pod ten samochód (sztywne zawieszenie). Efekt jest jednak taki, że przejazd przez poprzeczne nierówności (szczególnie progi zwalniające) jest ... hmmm delikatnie rzecz ujmując niezbyt komfortowy. Ja z tyłu wiozę "delikatny ładunek" to muszę takie nierówności pokonywać z max prędkością 5 km/h. Czytałem na forum NZ, że próbowali z tym walczyć zgłaszając to do producenta, ale dostali odp, że tak ma być. - niskie zawieszenie (130 mm na 17 i 135 mm na 18), więc raczej nie należy szarżować - wysokie spalanie - da się zejść poniżej 6l/100km, ale trzeba się starać. Jazda w korkach albo 140 km/h na A i pali min 10l/100 km. - dość wysokie koszty utrzymania - audio gra tragicznie (pewnie to kwestia wygłuszenia) - słabo wygłuszony (Christoph o tym napisał) - brak pamięci fotela (ja wymieniam się z Żoną i jest to upierdliwe) Ogólnie to jednak bardzo dobry samochód klasy średniej (nie jest to żaden premium) i ES się bardzo przydaje.
  11. Zgadzam się z tym co napisałeś. Dodam też, że często opony i technika ma również bardzo duże znaczenie podczas pokonywania przeszkód na ośnieżonych, czy śliskich drogach. Problem tego typu filmów jest taki, że często ich autorzy nie mogą nagrać ich w, jak to określiłeś, trudnych warunkach. Najciekawsze pod tym względem wydają mi się testy Rosjan (były jakiś czas temu linki do filmów, gdzie bawili się niemal wszystkimi samochodami z 4x4)
  12. @rombu Michał ma rację - praktycznie nikt tu nie pisze, że kierowca nagrywający był "idiotą", czy też zachował się idiotycznie (nie powinno się oceniać człowieka, tylko jego zachowanie), tylko zastanawiamy się, dlaczego nie podjął praktycznie żadnej reakcji niemalże do samego końca. Zadam przewrotne pytanie, gdyby zamiast wyprzedzającego samochodu ciężarowego, w tamtym miejscu znajdowałby się na jego pasie zepsuty samochód ciężarowy, to czy wówczas film ten zyskałby podobny rozgłos? Myślę, że każdy z nas, niemal codziennie spotyka się z niebezpiecznymi, często głupimi zachowaniami innych kierowców. Czasem sami je prowokujemy u innych, czasem sami jesteśmy (świadomie bądź nie) ich autorami. Piętnowanie oraz karanie głupich i świadomie podejmowanych niebezpiecznych zachowań u innych uczestników ruchu (nie tylko kierowców), jest słuszne. Trzeba jednak uważać, aby nie stało się to naszym głównym celem.
  13. To ja się też podzielę swoimi w oparciu o porównanie między samochodem z tylnym napędem (miałem ok 10 lat) i Subaru w duuużo łatwiejszych warunkach niż na filmie, do którego się odniosłeś. Samochód z tylnym napędem miał ZAWSZE problemy na lekko pokrytej śniegiem drodze - bez znaczenia czy przeszkoda była horyzontalna (zakręt) czy wertykalna (podjazd). Miałem również przypadki, gdy nie byłem w stanie NAWET ruszyć na kilku cm ubitego śniegu na płaskim terenie (parking). Początkowo sądziłem, że winę za to ponoszą kilku letnie opony zimowe, ale ich wymiana na dobre nowe zimowe opony Pirelli pomogła niewiele. Operowanie gazem, sprzęgłem, czy nawet "dociążanie" tyłu na niewiele się zdalo. Trzeba było kopać, albo posiłkować się matami, lub po prostu pchać. Teraz Subaru - jedynie zjazd po zaśnieżonej drodze jest porównywalny do poprzednich samochodów (ale to nie jest dziwne). We wszystkich pozostałych sytuacjach, gdy na drodze występuje śnieg/błoto pośniegowe czuję pełną kontrolę i niemalże kompletnie bezproblemowe pokonywanie wszelkich przeszkód. I jeszcze jedno - doskonale zdaję sobie sprawę, że prześwit ma kluczowe znaczenie - ale tylko, jeśli rozważymy w kontekście wykorzystania samochodu w trudnych warunkach (tzw. bezdroża). W tej chwili, żaden model Subaru się na bezdroża nie nadaje.
  14. Widzę tylko takie wyjaśnienia dlaczego kierowca nie podejmuje przez dobrych kilka sekund żadnej akcji, widząc z bardzo daleka pojazd na swoim pasie na prostej drodze, przy dobrej widoczności, : - nie patrzył w tym czasie na drogę, - problemy ze wzrokiem (krótkowzroczność), - skrajna głupota (jak wyżej, mam kamerkę to nagram i się pochwalę).
  15. A co z pamięcią fotela kierowcy i regulacją wysokości fotela pasażera ?>
×
×
  • Create New...