Skocz do zawartości

xemir

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    113
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O xemir

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..
  • Urodziny 6 Sierpień

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Levorg GTS-Sport MY 17
  • Zainteresowania
    Meteorologia, Astronomia, Książki, Muzyka, Rowery

Ostatnie wizyty

170 wyświetleń profilu
  1. xemir

    E-Boxer

    Ten to nie, do tego potrzebny Ci złoty łańcuch o wadze min, 1kg Jak nosisz cylinder i potrzebujesz wjechać w teren to raczej ten:
  2. Zastanawiałem się, jak wyłączyli z ES - podeszli do sprawy po "inżyniersku"
  3. xemir

    ile wam pali ?

    To jak Twoim zdaniem powinno się "prawidłowo" poruszać jeździdłem z takim wtryskiem ?
  4. xemir

    ile wam pali ?

    Wczorajsza trasa Wadowice -> Kraków, +17, 2+1 na pokładzie, klima ON (21), wiatr w plecy, płynna jazda z dopuszczalną prędkością (szybciej nie było sensu ze względu na ruch). Średnie spalania z kompa: 5.7l/100 km
  5. xemir

    Nowy Subaru Levorg MY2019

    Znalazłem w sieci jakiś test 2.0 GT-S, który miał kierownicę po lewej stronie - Okazało się, że to na Filipinach. Szybki search przez cennik: https://www.subaru.asia/ph/assets/buying/pricelist.pdf Cena za 2.0 GT-S C to na nasze 145368.28 Pln czyli całkiem całkiem . To co mnie najbardziej zaskoczyło to różnica w cenie między 1.6 a 2.0 - zaledwie 8 000 Pln. Gdyby faktycznie w PL GT-S z 2.0 byłby sprzedawany w takiej cenie, to IMHO 2.0 sprzedawałby się znacznie lepiej niż 1.6 - wielka szkoda, że 2.0 nie trafił EU (choć w NZ po nim jadą i piszą, że Skoda RS jednak dużo lepsza). Niestety, nie mają go dostępnego na Płw Arabskim, ale to w sumie nie dziwne, bo tam nie spotkałem kombi, tylko sedany. Gdyby kogoś to interesowało, to można tam dalej spokojnie kupić WRX STI 2019 [EDIT] Dopiero teraz zwróciłem uwagę, że coś jest nie tak w cenniku, bo zarówno 1.6 jak i 2.0 mają podaną taką samą moc. Na tej stronie https://www.carguide.ph/2018/09/subaru-philippines-to-debut-levorg-20.html piszą, że to jednak 2.0 z WRXa gets the same mill as the WRX and this means having 265 horsepower and 350 Nm of torque to play with
  6. xemir

    cham na drodze

    Jest to chyba oczywiste, że w kilkuminutowym filmie nie da się przedstawić wszystkich zaistniałych sytuacji, ale cel tych filmów (IMHO) zdaniem jest inny - zwrócenie uwagi i edukacja. Problem leży jednak gdzieś głębiej. Kiedyś się nad tym zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że przyczyną wielu problemów jest nasza (Polaków) natura. To ona powoduje, że w Polsce prawo jest zagmatwane i wciąż łatane. Jak już się tych łat nazbiera zbyt dużo, to na szybko uchwala się coś nowego, co potem okazuję się bublem i trzeba od nowa łatać - przykład pierwszy z brzegu , ostatnia ustawa o elektroujemności, wprowadzenie SCT na Kazimierzu, awantura podczas sesji rady i wprowadzenie absurdalnych zmian. Proszę tylko zerknąć na naszą wizytówkę: i porównać to z: AUT: DE: SUI: Nic nie jest robione w sposób przemyślany, przez co mamy później chaos. Budujemy bloki w miastach - hurra. Wydajemy pozwolenia jeden za drugim. Po chwili okazuje się, że nie ma jak dojechać do osiedla. Szybko budujmy drogę, od razu 4 pasy. Hurra, jest droga, ale ale, teraz nie ma szkół, szpitali, urzędów. Ludzie muszą wszędzie jeździć samochodami, to teraz mamy korki. Trzeba ludzi zmusić do rezygnacji z samochodów, wprowadźmy ograniczenia na tej 4-pasmowej drodze, zmniejszmy jej przepustowość, wprowadźmy strefy parkowania. Ludzie przesiadają się na rowery - ale nie ma ścieżek rowerowych, to trzeba je zbudować. Budujemy teraz wszędzie ścieżki. Ograniczmy wjazd do miast, ale ludzie nie mają gdzie parkować. Zbudujmy P+R, ale nie mają się jak dostać z tych P+R do centrum, to zbudujmy je prawie w centrum, itd. itp. Ostatnio oglądałem wiaty rowerowy na nowym Campusie UJ - nie ma dwóch identycznych!. Każda jest inna - a naliczyłem ich chyba z kilkanaście.
  7. xemir

    cham na drodze

    Pisząc, że nie jest "żadnym autorytetem" mam na myśli to, że nie ważne co powie - prawie nigdy nie ma racji (chyba że, jego racja == ich racja). Każdy jest nieomylny i on również może się mylić, ale jak każdy specjalista, trudno mu się do tego wprost przyznać, bo wówczas spadnie jego autorytet (skoro w tej sprawie się mylił, to może w innych też nie ma racji). Co do wyroków sądu, to tu również posłużę się przykładem zdarzenia Infinity z Vw, w którym sąd dwukrotnie wydaje rażąco niesprawiedliwy "wyrok". Sam sobie odpowiedziałeś - dla tychże wielu kierowców nie ma autorytetu (ukryłem tę tezę w swoim poprzednim poście). Taki mi się cytat nasuwa z Sienkiewicza: "Każdy sobie pan w naszej Rzeczypospolitej, kto jeno ma szablę w garści i lada jaką partię zebrać potrafi"
  8. xemir

    cham na drodze

    Dla wielu kierowców szanowny p.Dworak nie jest żadnym autorytetem - oczywiście, do tej pory nikt mu tego wprost (w twarz) nie śmiał powiedzieć. Druga rzecz, tu nie chodzi o bycie "cieniasem" tylko zdrowy rozsądek. Masz wybór - ustąpić mu miejsca, tak żeby go nie irytować, czy go jednak rozsierdzić (co się może skończyć jak w przypadku tego zdarzenia we Wrocławiu z kierowcą Infinity oraz VW). Pamiętam jak jeździłem jeszcze z Bydgoszczy do KRK (nie było wówczas A1) w nocy, to kierowcy TIRów najeżdżaniem mi na zderzak, trąbieniem, świeceniem długimi oraz wyprzedzaniem i spychaniem z drogi nauczyli mnie nowym przepisów, min. tego, że w terenie zabudowanym minimalna prędkość poruszania się, jest równa prędkości ustawionej na tempomacie TIRa. Jadąc niedawno do Nałęczowa, nauczyłem się nowych zasad ruchu drogowego - szerokie pobocze jest przeznaczone dla pojazdów poruszających się poniżej 100 km/h oraz służy do ustępowania miejsca pojazdom "szybszym" bądź nadjeżdżającym z przeciwka. Dzięki tym wszystkim lekcjom, które codziennie każdy kierowca mi udziela - bez względu czy poruszam się na piechotę, rowerem, czy samochodem, pozbyłem się stresu wynikającego z poruszaniem z drogami w PL.
  9. xemir

    E-Boxer

    Nie wiem jak się to będzie sprawdzać w praktyce, ale trochę nie przekonuje mnie to rozwiązanie. Brud przywiera dość mocno (zwłaszcza zaschnięty) i często pozostaje jedynie usunąć go mechanicznie. Na ich miejscu albo rozwiązałbym to jak inni producenci - ukryta kamera, wysuwająca się jedynie "na żądanie", ew. może rozwiązanie z kamer w samochodach rajdowych - obrotowa osłona, która przechodzi przez np. gąbkę + zwilżanie.
  10. xemir

    Kubica w F1

    Ja nie rozumiem jak to jest, że ludzie za ekranem monitora, mają problem ze zrozumieniem JEDNEGO zdania. Podałem jako CIEKAWOSTKĘ zestawienie czasów z testów 2018 z czasami z GP(Q3) 2018. Jak widać w zestawieniu, tylko dwóm zespołom nie udało się podczas (Q)GP poprawić czasów z testów i właśnie te dwa zespoły zajęły dwa ostatnie miejsca w końcowej klasyfikacji. Pozostałą część wypowiedzi z czystej ludzkiej życzliwości przemilczę. Rezultaty które obecnie uzyskują na różnych mieszankach potwierdzają ich pozycję w stawce - niestety.
  11. xemir

    Kubica w F1

    Będzie inny, ale IMHO warto porównać. Poniżej zestawienie z 2018 najlepszych czasów z testów z czasami z Q1-Q2-Q3 Tests Q3 Ferrari 1:17.182 1:16.305 McLaren 1:17.784 1:17.721 Red Bull 1:18.047 1:16.816 Renault 1:18.092 1:17.790 Haas 1:18.360 1:17.835 Toro Rosso 1:18.363 1:18.463 Mercedes 1:18.400 1:16.173 Force India 1:18.967 1:18.696 Sauber 1:19.118 1:18.910 Williams 1:19.189 1:19.695
  12. xemir

    Kubica w F1

    Porównałem czasy z zeszłego roku z testów i GP - najlepszy czas Williamsa z testów w 2018 to 1:19,189 (Kubica miał 1:19,629), najlepszy czas Vettela to 1:17,182 , podczas gdy w GP 2018 najlepszy czas w Q3 uzyskał Hamilton 1:16.173 vs Williams 1:19.695. Obecny czas dałby im wówczas co najwyżej Q2.
  13. xemir

    Subaru Levorg

    Tesla ?
  14. xemir

    E-Boxer

    Może w DE wypożyczalnie działają inaczej niż w PL. Ja spróbowałem tego modelu w KRK (zanim kupiłem Subaru) i poległem, - Astra benzyna AT na 3 dni, kosztowała mnie prawie 1k Pln (z tego 50% to dodatkowy koszt ubezpieczenia - całkowite zniesienie udziału, bo cyt. "premium") + kaucja 1.5k Pln + konieczność oddania/pożyczenia na lotnisku (3h wyjęte z życia, bo chciałem przyoszczędzić i pożyczyć/oddać w firmie) + tydzień szukania informacji o wypożyczalni, która mi nie podłoży miny + czas na papirologię przy pożyczaniu/oddawaniu. Dodam, że nie była to "sieciówka", w której koszty byłby wyższy o ok. 30%. Korzystanie z Traficara było fajne, do czasu aż pojawiło się dziecko i miałem do wyboru: drałować z żoną, dzieciakiem w foteliku i torbą 500-800 metrów do najbliższego samochodu (jeśli był tak blisko, czasem najbliższy był ponad 1km), albo biec do samochodu samemu, podjechać pod dom a potem ładować wszystkich. KM w takiej konfiguracji to przy wyjeździe do Zabierzowa czy Skawiny stanowiło już wyprawę niemal "całodzienną", a uroki podróżowania z niemowlakiem w KM pominę.
  15. xemir

    E-Boxer

    Raczej połowę z tego. Kia Optima Kombi GT z 1.6T (180 KM) cennikowo kosztuje 140k Pln, Phev XL + komfort (208KM) kosztuje 180k/Pln - czyli 40 tyś różnicy. Między GT-line z 2.0T a Phev jest jeszcze mniejsza różnica - 155k Pln vs 180k Pln, ale ta 2.0T to już 240KM i nieco inny poziom "emocji" 1.6T 0-100: 8.9, 60-120: 4.4 2.0T 0-100: 7.6, 60-120: 3.8 2.0 PHEV 0-100: 9.7, 60-120: 7.0 1.6T raczej nie będzie palił 12 (może bliżej 10), więc pewnie będzie to ~4500 Pln 2.0 PHEV producent podaje, że potrzeba ~10kWh do pełnego naładowania (załóżmy 9kWh, bo raczej baterie nie będą całkowicie rozładowane) x250 x0.55 = ~1500 Pln Przy obecnej różnicy daje nam zwrot (przy tym optymistycznym dla PHEV scenariuszu) po ~12 latach
×
×
  • Dodaj nową pozycję...