Jump to content

xemir

Użytkownik
  • Content Count

    160
  • Joined

  • Last visited

About xemir

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday August 6

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Levorg GTS-Sport MY 17
  • Zainteresowania
    Meteorologia, Astronomia, Książki, Muzyka, Rowery

Recent Profile Visitors

215 profile views
  1. To właśnie miałem na myśli pisząc, że się nie da używać tempomatu. Po prostu, trzeba co pewien czas coś z nim robić, a przyznam, że po 2 latach, nie opanowałem jeszcze w 100% z bezwzrokowego korzystania z tempomatu. Najprzyjemniej korzysta mi się z tempomatu na drogach klasy S jedno-jezdniowych, oraz na A1 między Czechami a węzłem Sośnica. Co do jazdy ponad 140 - już dawno doszedłem do tego, że fizyka jest nieubłagana i zysk czasowy nie rekompensuje mi ogromnego wzrostu paliwa (nie wspominając o zmęczeniu spowodowanym koniecznością znacznego zwiększenia koncentracji) Nie chodzi nawet o sam Cx i jego wpływ na spalanie, ale zwiększenie konieczności zwalniania/przyspieszania. 20+ razy do roku pokonujemy trasę A4 Rze-KRK i właśnie jadąc max 110 km/h mam największy komfort podróży. Moja Żona woli jeździć 140-150+ i często kończy za TIR-em (po tym, gdy nie wytrzyma poganiacza, siedzącego 2-3 metry za zderzakiem i mrugającego światłami) nie wspominając o ciągłym spięciu, stresie i niezliczonej ilości manewrów zmiany pasa/przyspieszania/hamowania. Nasze czasy są porównywalne (Żona jest w stanie na tej trasie zaoszczędzić taką jazdą max 10 minut) a jest średnie spalanie jest ok 50% wyższe niż moje.
  2. W temacie "jazdy na zderzaku" i wcinania się - z tego powodu nie jestem w stanie używać aktywnego tempomatu. Scenariusze są 3: 1. Jazda lewym pasem - albo za chwilę ktoś mi siada na tyłku, bo jadę "za wolno " (nie ma znaczenia, czy jadę, 120, 150 czy więcej) albo wcina się w "wieeelką" lukę (nawet jak mam ustawioną minimalną odległość). 2. Jazda prawym pasem - jadę sobie spokojnie 120, trafiam na takiego co jedzie między 100-110, więc tempomat zwalnia do jego prędkośc (minus jakiś margines). Za chwilę jednak podjeżdża ktoś jadący 110, wyprzedza mnie 0.5 km, po czym zwalnia do 100 - jadę już poniżej 100. Potem kolejny wyprzedza mnie jadący 105, zwalnia do 95 - ja już jadę koło 90. Itd. itp - jak już jadę 80, to w końcu wyprzedzam "pociąg" i za kilka km wszystko wraca do normy, znów jadę 80. 3. Jadę prawym 120 - po pewnym czasie trafiam na kogoś jadącego 80-90. Najbardziej optymalna prędkość jaką udało mi się ustawić na tempomacie to ok 110km/h - na A4 (Rz - Krk) musiałem wyprzedzać tylko kilka razy. Zero stresu, tylko cierpliwość musiałem ćwiczyć. Inne trasy (A4 KrK-Wro, A1 Amber, A2) rządzą się innymi prawami. Albo jedziesz tyle ile TIRy, albo skaczesz między nimi (ale musisz depnąć ponad 150 i uważać na tych co grzeją ponad 200), albo jedziesz lewym min 160-180, co chwilę patrzysz w tył na tych jadących ponad 200 i stajesz się poganiaczem siedzącym na zderzaku innych (ja tak nie potrafię, więc skaczę w lukach).
  3. Ja tylko widziałem, że Ci goście coś robią w tym zakresie. Wiem, że to po drugiej stronie globu, ale możesz się z nimi skontaktować. https://www.youtube.com/channel/UCfZt9_HTVY7vTAzazj3LHCw
  4. Ciekawa historia z tym Mini, na stronie UK pokazują dla niego dane 56-55g/100km, w PL oficjalnie też, choć google kieruje do "starego" modelu, który ma jeszcze powyżej 50g/km, podczas gdy w DE, ma poniżej 50g/100km Cena po doposażeniu do poziomu Forka prawie ~170k Pln (na mobile.de faktycznie są w granicach 43kE). Więcej szczegółów technicznych znalazłem tutaj: https://ev-database.nl/auto/1110/Mini-Countryman-Cooper-S-E-ALL4 - ciekawa strona do porównań - konkurencja dla tego Mini to BMW 225xe iPerformance Na papierze wygląda ok, środek to nie moja bajka. Cena kompletnie zabija sens posiadania takiej hybrydy (przynajmniej u nas w PL).
  5. No właśnie napisałem jak można to zrobić, aby pojazdu nie uszkodzić. Zresztą, kiedyś czytałem, że ktoś właśnie w ten sposób rozwiązał problem kierowcy, który nielegalnie postawił samochód na jego miejscu. Pożyczył z warsztatu podnośnik oraz rolki i przesunął pojazd poza jego miejsce. Jeśli chodzi o ustalenie właściciela - w opisywanym wyżej wypadku było to firma, z którą nie było kontaktu.
  6. A nie byłoby możliwe "przesunięcie" takiego pojazdu poza bramę/teren na drogę w taki sposób, aby jego odholowanie stało się już możliwe ? "przesunięcie" 1. hydrauliczny lewarek + 4 rolki + 2 osoby 2. Podnieść, podłożyć rolki 3. przesunąć, 4. podnieść, wyciągnąć rolki
  7. Wystarczy pojechać do centrum jakiegoś dużego miasta w PL. W centrum KRK, przepisy drogowe wśród rowerzystów się "nie przyjęły".
  8. xemir

    Kubica w F1

    Taka ciekawostka po GP Kanady, fastest lap: 17 63 George Russell WILLIAMS MERCEDES 58 15:30:00 1:17.241 203.254 18 88 Robert Kubica WILLIAMS MERCEDES 64 15:38:47 1:17.285 203.139
  9. xemir

    E-Boxer

    To samo - ile razy z nich skorzystasz ?
  10. Osobiście uważam, że każdy kierowca (włączając motocyklistów) powinien przechodzić coroczne szczegółowe badania psychiatryczne.
  11. Potwierdzam - otwierałem szybę bez problemu. Twierdzą, że da się nawet z tym jechać, ale szczerze to nie widzę scenariusza. No właśnie, ma to chyba więcej zalet, bo możesz otworzyć szybę, a jednocześnie mieć lekki przewiew - choć przyznam szczerze, częściej otwieramy drzwi. Samo przyciemnienie jest na tyle duże, że całkiem nieźle odcina ostre Słońce.
  12. o , to poważna wada drzwi z szybą bez ramek
  13. Ja miałem fabrycznie przyciemnione szyby, ale mimo to dla dziecka rocznego było to za mało - kupiłem więc to: https://allegro.pl/oferta/zaslonki-subaru-levorg-2016-8141674810 Wygląda tak: Jestem zadowolony
  14. Dzięki, bardzo cenne rady. Brałem pod uwagę zezłomowanie, ale obawiam się, że w takim stanie może nie dojechać na szrot, a na lawetę mnie nie stać. Poczekam więc spokojnie na odpowiedź dyrekcji. Mnie intryguje rdza na elemencie na drugim zdjęciu - praktycznie wszystkie pozostałem elementy wyglądają dobrze. Ten element wygląda tak, jakby wciąż był poddawany czynnikom powodującym powstanie rdzy. Tak na marginesie - w moim poprzednim 20-letniej E-klasnie, która słynęła z rdzy (o czy m sam się przekonałem), nie spotkałem w taki sposób skorodowanego elementu.
  15. Czy ktoś sprawdza cyklicznie u siebie stan płynu chłodniczego? Miałem przegląd w marcu, 1.5 miesiąca później sprawdziłem stan płynu i był na min - z tego co pamiętam na fakturze miałem uzupełnienie. Dolałem i ostatnio sprawdziłem na zimnym - było ok. 80%. Trochę mnie niepokoi ta zmiana.
×
×
  • Create New...