Jump to content

xemir

Użytkownik
  • Content Count

    141
  • Joined

  • Last visited

About xemir

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday August 6

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Levorg GTS-Sport MY 17
  • Zainteresowania
    Meteorologia, Astronomia, Książki, Muzyka, Rowery

Recent Profile Visitors

193 profile views
  1. xemir

    Akumulator

    Już pisałem wcześniej, u miałem ten sam @Rafik83pl, padł mi któregoś dnia. ASO początkowo stwierdziło rozładowanie z mojej winy, ale później po konsultacji z centralą wymienili na swój koszt. Od tego czasu (czyli ok rok) problem się nie powtórzył.
  2. xemir

    Kubica w F1

    Wczoraj oglądaliśmy "rodzinnie" wyścig i połowa prawie zasnęła. Jak dla mnie, więcej emocji jest w potyczce szachowej.
  3. Tego się nie da opisać. Potraktował tego motocyklistę, gorzej niż zwierzę. Kiedyś w Krk z Żoną pomagałem człowiekowi potrąconemu na pasach. Nie mialo znaczenia, ze byl bezdomny i pijany. Od razu kila osob podbieglo do pomocy. Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka @turbo, nie potrzebnie sie denerwujesz. Nie przypuszczam, aby ktokolwiek próbował "zwalić" winę na motocyklistę. Chodzi o to, że oglądając taki film, włączają sie emocje, które przeslaniaja fakty. Nie wiemy dlaczego kierowca Skody uderzyl w tego motocyklistę. Widzimy tylko na filmie konsekwencje. Zaczynamy jednak komentować tak, jak gdyby wiadome bylo dokladnie co sie stalo. Kwestia orzeczenia winy w sadzie, choc czesto jest w przypadku poszkodowwnych drugorzędna, może czasem dodatkowo pogrążyć bliskich poszkodowanych. Niektorzy tutaj z Was pisza, że Policja za mało z tym (chamstwem) robi. Absolutnie sie z tym nie zgadzam. Policja robi dokladnie tyle ile może i chce. Pamiętajmy, ze Policjanci nie maja skutecznej metody walki z bandytyzmem i chamstwem drogowym - no bo coz znaczy nalozenie mandatu w wysokości kilkuset zlotych czy odebraniu Pj, skoro sąd może to zmienić, a sprawca moze jezdzic bez Pj. Pamiętajmy również, ze Policjanci są tez zwykłymi Polakami, z wszystkimi zaletami i wadami. I najważniejsza kwestia, Policji nie ma wszędzie (dzieki Bogu), nie chcielibyśmy żyć w państwie policyjnym. Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
  4. Ostatnio jeździłem na go-kartach i koledze zablokował się gaz w max położeniu - może jemu też się to przytrafiło.
  5. Masz rację, ale to nie jest rozsądne podejście. W innymi miejscu w Krakowie z rok temu stałem za gościem, z prawej droga z max 70km/h. Pojawia się zielone, gość nie jedzie, czekam 2 sekundy i już mam trąbić, gdy nagle przez skrzyżowanie przelatuje na czerwonym gość grubo ponad 70 km/h+ Gdyby pierwszy zrobił tak jak Ty, to niestety źle to by się skończyło. Nie wiem jak go zobaczył, bo tam jest znacznie utrudniona widoczność.
  6. O tym czy kierowca motocykla nie miał szans nic zrobić zdecyduje sąd w toku postępowania, tak samo jak sąd/ biegły ustali czy kierowca Skody przejechał na czerwonym i czy jechał za szybko. Pisze o tych przepisach, bo do niedawna byłem przekonany tak jak Ty- mam zielone światło = jadę. Niestety, wyroki sądu o których słyszałem, wraz z dogłębnym wyjaśnieniem czym jest zielone, spowodowały, że już tak nie robię. Przykład, który miałem kilka dni temu - Skrzyżowanie Kamieńskiego z Tischnera/PŚ (od strony Huty). Wjeżdżam na prawy pas, pusty, mam zielone, przyspieszam, na skrzyżowaniu mam już ok 40-50 km/h, widzę gościa jak zbliża się z prawej do skrzyżowania (czerwone + ziel strzałka) i ma zamiar wjechać bez zatrzymania. Robi jak podejrzewałem, wjeżdża - a ponieważ skręcił pełne 45% więc jego prędkość na początku jest niemal zerowa. Gdybym jechał zgodnie z założeniem zelone=jadę i nie obserwował bacznie otoczenia, oraz nie zdjął odpowiednio wcześnie nogi z gazu i nie zacz zaczął hamować, uderzyłbym w niego z prędkością ok. 20 km/h w tył. A tak wyhamowałem na 2-3 metry za nim, prawie do 0. Teoretycznie jest jego wina, nie zatrzymał się i wymusił na mnie pierwszeństwo, jednak gdyby doszło do kolizji, wcale nie jestem przekonany, że są orzekłby jego całkowitą winę.
  7. Może chciałeś napisać coś innego, bo nie zawsze możesz wjechać, gdy masz zielone: § 95. 2. Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:(...)2) ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim opuszczenie skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału zielonego. Ponadto jest jeszcze wiele innych przepisów, które można również pod to podciągnąć. Bardzo ciekawy jest Art. 3., w którym mowa jest o zaniechaniu, będącym również działaniem. Innymi słowy, masz zielone światło, ruszasz, mimo że widzisz pojazd, co do którego nie ma wątpliwości, że się zatrzyma , pomimo czerwonego światła. Jeśli teraz dojdzie do kolizjii, wypadku a w toku postępowania, zostanie udowodnione, że widziałeś pojazd, wiedziałeś że najprawdopodobniej zignoruje czerwone światło, wówczas zostaniesz uznany za współwinnego. Zresztą, była jakiś czas temu dyskutowana podobna kolizja, kierowca który wjechał na zielonym i został uderzony z boku przez inny pojazd, został uznany przez sąd za współwinnego.
  8. xemir

    Kubica w F1

    A w ogóle to po co on wjeżdżał w tą studzienkę ? Gdzie on patrzył, że jej nie zauważył. Tak mi się kojarzyło z tekstem Policji, po tym jak znajomy wjechał w dziurę na drodze, tak że urwał koło: "Po co Pan wjeżdżał w tę dziurę?"
  9. xemir

    Subaru Levorg

    Pisałem o tym wcześniej - na Filipinach znalazłem w ofercie 2.0, który był droższy od 1.6 zaledwie o 8k Pln https://www.subaru.asia/ph/assets/buying/pricelist.pdf Cena za 2.0 GT-S C to na nasze 145368.28 Pln czyli całkiem całkiem . To co mnie najbardziej zaskoczyło to różnica w cenie między 1.6 a 2.0 - zaledwie 8 000 Pln. Coś jest nie tak w cenniku, bo zarówno 1.6 jak i 2.0 mają podaną taką samą moc. Na tej stronie https://www.carguide.ph/2018/09/subaru-philippines-to-debut-levorg-20.html piszą, że to jednak 2.0 z WRXa gets the same mill as the WRX and this means having 265 horsepower and 350 Nm of torque to play with
  10. Wskazuje winnych: - nagrywający (nie zwolnił oraz nie ustąpił szybszemu kierowcy) - kierowca nadjeżdżający z przeciwka (jak wyżej) - rowerzysta (z tyłu miał nieprzepisowe 2 koła, ponadto jechał droga a nie ścieżką) Wszystkim powinno się dożywotnio odebrać prawa jazdy (jeśli w ogóle mają) i odesłać na leczenie psychiatryczne.
  11. https://focus2move.com/world-best-selling-suv/ (2018)28 (2017)30 Forester (2018)42 (2017)40 Outback (2018)60 (2017)77 XV/Crosstrek Najlepsza Skoda (Kodiaq) byla 71
  12. Może zamontuj jakąś tabliczkę z tekstem ( przynajmniej w dwóch językach) typu - "Śmieci możesz wyrzucić na dwa sposoby: a) do rowu; b) do kosza. Monitoring obejmuje tylko rów i jego okolice."
  13. Normalnie tak robię, nauczony doświadczeniem - niestety wczoraj na rozbiegowym było na raz przynajmniej 5 samochodów, ten przede mną zaczął najpierw przyspieszać, po czym hamować, gdyż ten pierwszy właśnie spanikował i zaczął zwalniać. Ja jako trzeci, miałem jeszcze większe opóźnienie w reakcji na poprzedzający, bo skupiłem się na prawym pasie autostrady. Bottom line - chyba muszę jednak te kamery z przodu i tyłu zamontować.
  14. Powroty poświąteczne jak zawsze potrafią podnieść adrenalinę. Dwie sytuacje z wczoraj, gość cysterną siedział mi na zderzaku przez dobre 5-6km. Momentami jechał max 1-2m. Ruch duży, droga kręta, wszędzie ciągła i obszar zabudowany. Przecież nikogo nie wyprzedzi, a ja szybciej nie pojadę, bo z przodu sznur samochodów. Zresztą, nawet gdyby go nie było, to i tak dlaczego niby mam jechać 80-90 w terenie zabudowanym? Z tyłu Żona i roczne dziecko, jak sie zagapi to mi ich pozabija, albo zrobi kalekami. W pewnym momencie byłem już tak zdesperowany, że mialem się zatrzymać, wyjść i powiedzieć, że go dalej nie puszczę i wzywam Policję. Całe szczęście pojechał inną drogą, ale współczuję innym kierowcom, bo widziałem że tak już jechał dobre 20 km. Druga sytuacja na autostradzie, dwa samochody przede mną. Włączamy się na węźle. Pierwszy kierowca z grupy samochodów, które wjeżdżają na autostradę o mały włos nie doprowadza do karambolu, bo nie potrafi się włączyć i zamiast przyspieszyć, zwalnia do 20 km/h. Nie doszlo do tragedii, tylko dzięki temu, że kierowcy jadący prawym pasem na autostradzie, zwolnili niemal do 0 i wpuścili nas wszystkich. Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
  15. xemir

    Subaru Levorg

    Jest juz jeden 2.0 w mobile.de z kiera po prawej, napisali ze mowia po Polsku. Moze sie klient na przekladke znalazl.
×
×
  • Create New...