Jump to content

Szmiglo

Użytkownik
  • Content Count

    216
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

68 Wspaniały

About Szmiglo

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    ŁÓDŹ
  • Auto
    Subaru Outback 2.5 CVT MY10

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. moje obserwacje są takie, że lepiej nacisnąć pedał z mocą słynnych 4/5 nacisku niż redukować. Efekt ten sam. CVT to idealna skrzynia do spokojnej jazdy. Nie wyobrażam sobie jej w dynamicznej, szaleńczej jeździe.
  2. innej skrzyni się w nowszych subaru nie uświadczy. Trzeba więc pokochać albo wybrać skodę Co do CVT. Moja jazda to tak 70% miasto, 30% trasy. CVT w tym wariancie sprawdza się bardzo dobrze. Spokój w korkach, gładkie ruszanie. Auto płynie. Na zwykłych drogach krajowych też. Dla mnie jedyny minus to przysłowiowe rozpędzanie się do prędkości autostradowej gdzie skrzynia ustawia obroty i ciągnie aż do momentu osiągnięcia zadanej prędkości. Wtedy jest przysłowiowe wycie. Chciałem też złożyć wniosek formalny o nie obrażanie Outbacka 09-14. Proszę nie robić z niego drugiej Tribeci
  3. należałoby zdjąć miskę i zobaczyć co znajduje sie na magnesie. Ewentualnie sprawdzic spuszczony olej. U mnie to co nazywamy "olejem" przy spuszczeniu po 180k było czarne jak smoła i nie miało już zapewne żadnych fabrycznych właściwości. Nie mówiąc o syfie jaki z tym leciał.
  4. Szmiglo

    Kubica w DTM

    ok. Gdzie to będzie można oglądać?
  5. 1) Skrzynia jest bezstopniowa. Na potrzeby łopatek emuluje biegi. Jest ich 5. Dla przykładu jedziesz sobie 100, redukujesz łopatką, zrzuca Ci na 4. Obroty wzrastają, wyprzedzasz. Jak będziesz jechał z tą wbitą "4" to po pewnym momencie przełączy się na drive. W nowszych generacjach ze względu na "wycie" wprowadzono emulację na stałe. Podczas jazdy ma się odczucie jakby auto zmieniało biegi. 2) Skrzynie są trwałe pod waunkiem, że jest w nich wymieniany olej. W mojej nie był i przy przebiegu 190k musiała mieć remont. Koszt całkowitego remontu skrzyni to 9k. Jeżeli więc szukasz takiej konfiguracji to fajnie by było żeby w historii był jakiś ślad wymian. 3) w tematach technicznych jestem laikiem. Na forum ogólnym jest wątek o SAWD i tam jest wrzucony świetny film opisujący jak działa każdy wariant napędu w Subaru. Jak się okazuje. konfiguracji i możliwości jest wiele. 4) Nie miałem nigdy problemów z takimi rzeczami. Też widziałem te filmy i pierwsze co zrobiłem jak zacząłem nim jezdzic to jak debil podjezdzalem pod krawężnik
  6. bez przesady z tą korelacją upg do przebiegu. A jak miał robioną tak jak mój przy 170? trzeba po prostu sprawdzić stan auta, znając jego bolączki i co najważniejsze to nie sugerować się przebiegiem.
  7. rozumiem jak ktoś natłukł autem setki tysięcy i musi zrobić silnik. Jednak jeżeli kupiłeś auto i po chwili masz taką awarię to pamiętaj, że sprzedający zapewne o tym wiedział. To daje Ci pewne możliwości. Sprawdzałeś go przed zakupem?
  8. Szmiglo

    CVT - awarie

    ta historia jest tak niesamowita, że nie mogę doczekać się jej finału
  9. serio nie widziałeś stanu tego wahacza z przodu? Na zawieszeniu się nie oszczędza. Piszesz, że korozja zjada elementy subaru. Z tego co kojarzę to wahacz to eksploatacyjny element zawieszenia, który ulega zużyciu. Czy nie jest tak, że to jednak Twoje niedopatrzenie i błąd, że poruszałeś się pojazdem, który miał zawieszenie w "takim" stanie?
  10. Dzięki za namiary na tym lampo.it jednak w większości są kwatery, a żona ma ciśnienie na hotel. Ile ja bym dał za spokojną agroturystykę gdzieś z dala od zgiełku
  11. poliftowe outbacki mają tą samą nawigację kenwooda. Wiem bo aktualizowałem ostatnio koledze z łodzi system w outbacku III. Może jednak coś jest poblokowane. U mnie tez to wygląda tak, że oddzielnie podłącza się telefon do gadania, a inaczej do muzyki. Działa to jednak jako całość i nie ma z tym problemów.
  12. ok, ale mimo takiego sparowania i tak działa w tym samym czasie jako telefon i jako media player. Tak mam w Outbacku MY10
  13. Planujemy z żoną wakacyjny wypad. Ja jestem za podróżą autem (jak zwykle ) u małżonki jednak wygrywa opcja samolotowa. W związku z tym chcę dla niej przygotować kontrpropozycję. Byliśmy autem już w Obzorze w Bułgarii. Rozbiliśmy sobie trasę na 3 dni. Miskolc - Węgry, potem Sigishoara - Rumunia i trzeciego dnia na spokojnie Bułgaria. Teraz jednak jest nowy nabytek, który w wakacje będzie miał 1,5 roku i sprawa się skomplikowała. Szukam czegoś między 12/16 godzin jazdy żeby to zrobić z jednym noclegiem. Na forum widziałem propozycje campingów z Caorle czy Gardy (Włochy). Ma ktoś może jakieś doświadczenia bardziej hotelowe? Nie musi być przy samym mieście. Ważne żeby były baseny, plaża, animacje dla dzieci no i w miarę ciekawa okolica żeby w drugiej części dnia się Outbackiem poszlajać. Myślałem też o Chorwacji, ale przerażają mnie te betonowe plaże. Byłem kilka razy i to nie dla mnie.
  14. Szmiglo

    CVT - awarie

    ok. Ale tutaj dyskusja idzie troszkę w inne tory. Była to pierwsza wymiana czy kolejna? przy jakim przebiegu? Zarzuty odnośnie dynamicznej są takie, że ma negatywny wpływ gdy stosujemy ją po raz pierwszy już przy wyeksploatowanej przebiegiem skrzyni.
×
×
  • Create New...