Skocz do zawartości

lazy_moose

Użytkownik
  • Postów

    165
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wiocha pod Wrocławiem
  • Auto
    Forester SK e-boxer, MY20

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia lazy_moose

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

38

Reputacja

  1. Ja kupiłem 5 identyczną felgę z tą samą oponą + pokrowiec i w dalsze wypady targam w bagażniku a box na dachu - zatem u mnie pełna opcja "paranoik"
  2. Generalizujesz i nadinterpretujesz. To jest forum Subaru, aktualni posiadacze Forestera e-boxer siłą rzeczy bedą pisać raczej opinie pochlebne - co chyba jest lekko naturalne, dowodzi ewentualnej słuszności zakupu. Ja jednak powiem więcej, uważam że się mylisz - właśnei na tym forum, właśnie w tym topicu (e-boxer) znajdziesz wręcz kompendium wad i zalet Forestera e-boxer z elementami krytyki, których autorami są posiadacze Forestera e-boxer. Uważam również, że "przesiadka z subaru na inna markę" daje Ci prawo do opini na innych forach (najlepiej związanych z tą nowa marką) i ew przekazania opinii w "oparciu o fakty, liczby i doświadczenie" i zakładam, że tam znajdziesz lepsze zrozumienie i nie będa Tobie opadać ręce
  3. Nie popadajmy w skrajności. Ja też kupiłem SK głównie dla napędu i ze świadomością jak to jeździ. Niemniej jestem przekonany, że mając do wyboru wersję z silnikiem 2.5 - zapewne bym ją wybrał. A to wciąż jest dalekie od "palenia gum" - patrz OBK.
  4. To tak celem rozwięniecia tematu. https://issuu.com/wydawnictwo_pp/docs/umph Bardzo ciekawe porównanie technologi/rozwiązań układów hybrydowych. Wystarczy spojrzeć na parametry układów napędowych konkurencji (Rav4) 2.0, CVT, AWD --> 0-100km/h ~ 11s jak to mówią z g...a bata nie ukręcisz :)
  5. Generalizujesz. Ludzie kombinują z e-boxerem, a właściwie z jego trybem pracy. Jednym się podoba system start/stop i niewielkie (mizerne) oszczędności na paliwie, inni wolą zredukować ten zestaw do sprowadzenia tego układu do sytuacji, kiedy uzyskujesz max z jednostki napędowej - silnik elektro dokłada 66NM. Jak jest gdzie indziej, zdaje się podobnie (co do zasady), cytuję: W układzie mild-hybrid sam silnik elektryczny (generator) nie jest w stanie samodzielnie napędzać samochodu. Zamiast tego 48-woltowy system i generator działają jako wspomaganie silnika spalinowego przy niskich prędkościach – przy przyspieszaniu i uruchamianiu. W pojazdach takich jak Mercedes-Benz Klasy C silnik elektryczny jest umieszczony pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów i zapewnia dodatkowe 20 koni mechanicznych. W miękkiej hybrydzie nie ilość koni mechanicznych jest najważniejsza, a moment obrotowy. W przypadku miękkiej hybrydy Mercedesa ISG dostarcza 180 Nm. ... Korzyści z jazdy samochodem będącym „łagodną hybrydą” ograniczają się w zasadzie to przyjemniejszego oddawania mocy przez układ napędowy i mniejszego (choć nieznacznie, bo ok. pół litra na 100 km) zużycia paliwa. Dla wielu producentów jest to jednak główna droga do „zmieszczenia się” w zadanych normach emisji spalin W Forku problem jest poprostu ten silnik 2.0 - byłby 2.5 i na obecne standardy europejskie (zapomnijmy już o turbo) byłoby to autko prawie idealne.
  6. lazy_moose

    E-Boxer

    Reasumując, ja wciąż używam tego fabrycznego aku i zero problemów. Z tego co wiem @Czarne_Koronkowe też pisał, że ma fabryczne i działa. Kolega @radiolog pisał, że dba (okresowo ładując) i też nie ma problemu. Czy we wszystkich przypadkach problemów z aku koledzy też mieli alarmy? No musi być tam jakiś pasożytniczy pobór.
  7. lazy_moose

    E-Boxer

    A dlaczego nie mieli wsadzić ? Ten aku to "12v auxilliary battery " ( zasilające komputer, urządzenia bezpieczeństwa, klimę, rozrusznik). Do start/stop jest ten drugi 12v engine restart batttery N-55R (12V-41AH).
  8. No właśnie zabawna jest ta korelacja, zgłoś to może do Subaru, być może jest szansa włączenia takiego trybu z poziomu komputera pokładowego. Reasumując, włączanie nawiewu na szybę by wydajniej działał układ napędowy to dla mnie jednak pewien folklor
  9. "Turbo" w Forku e-boxer w postaci nawiewu na szybe ... to już nawet mnie (posiadacza SK) zaczyna śmieszyć
  10. Sprawa jest prosta, zleć usługę czasowej deaktywacji alarmu = odłączenia od zasilania. Poobserwujesz i będziesz miał wnioski.
  11. W Forku e-boxer są 2 aku oryginalnie: 12v auxilliary battery 55D23L (12V-48AH) - wspomagający (komputer, urządzenia bezpieczeństwa, klimę, rozrusznik) 12v engine restart batttery N-55R (12V-41AH) - rozruchowy(start,stop) W więkoszości wypadków problem dotyczy aku pomocniczego (auxilliary battery). Ja swego czasu analizowałem dokumentację do XV i logiki działania układu akumulatorów + baterii trakcyjnej. Wyglądało to tak: Integrated Starter Generator (ISG) - rozrusznik i alternator w jednym. ISG głównie ładuje aku "rozruchowy" z wyjątkiem kiedy naładowanie baterii wysokiego napięcia (trakcyjnej) spada poniżej 38%.Gdy stan naładowania bateri trakcyjnej spada poniżej 38% załącza się przekaźnik, ktory powoduje że ISG zaczyna ładować aku wspomagające.A zatem:- kiedy kierowca włącza silnik, bateria trakcyjna(hybryda) ładuje aku pomocnicze - załącza się przetwornik DC/DC i z 100V (bateria trakcyjna) robi 13.8V i ładuje - kiedy pojazd pozostaje nieruchomy, bateria hybrydowa zacznie się rozładowywać, jak spadnie poniżej 38% - przetwronik DC/DC się wyłącza, załączy się przekaźnik i ISG zacznie ładować aku pomocniczeA zatem:- aku pomocnicze: -- jest domyślnie ładowane z baterii trakcyjnej przez przetwornik DC/DC 100v -> 13.8V -- nie jest ładowane domyślnie przez ISG (alternator) - dopiero jedynie jak bateria trakcyjna spadnie poniżej 38%- aku rozruchowy jest ładowany domyślnie przez ISG do momentu spadku baterii trakcyjnej poniżej 38%, wówczas ISG ładuje aku pomocnicze Czy tak jest w Forku - zakładam, że podobnie. Swoją drogą od roku używam Forka e-boxera (kupiony nówka sztuka) na właśnie tym owianym złą sławą aku 55D23L (12V-48AH) i zero problemów jak dotąd @dawidz - u Ciebie ja obstawiam alarm Zresztą takie wnioski ludzie mieli na UK forach też.
  12. lazy_moose

    E-Boxer

    No to bateria na dachu przy tych parametrach. Pozwól mi nieco zmodyfikować parametry zamówienia: - zbiornik 55l - prześwit 19cm kosztem baterii - moc napędu -- silnik spalinowy 176KM/221Nm -- silnik elekr(1) 120KM/202Nm -- silnik elektr(2) tylnia oś 54KM/121Nm Łączna moc układu = 222KM (jak oni to liczą) - masa włana ~1700kg - szemrany AWD-i - szemrana e-CVT - trochę dupskiem zamiat na testach łosia no i mi wyszło RAV4, exclusive ~ 180kpln. 20k dla mnie za doradztwo
  13. A co Ciebie utwierdziło w przekonaniu, większę wnętrze outbacka?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...