Jump to content

kruque

Użytkownik
  • Content Count

    229
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

70 Wspaniały

About kruque

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    festung breslau
  • Auto
    ex obk 2.5i BP9, forek 2.0i SJ5
  • Zainteresowania
    lubię szyszki

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. kruque

    E-Boxer

    Sprawdziłem sobie wracając z weekendu autostradą jak wygląda zachowanie CVT w wolnym ssaku (forek MY18). W trakcie jazdy na tempomacie (z grubsza po płaskim, bez większego wiatru) przełączałem na chwilę na M co pokazywało mi bieżący 'bieg'. Przy 140km/h (tempomat) miałem okolice 2500 obrotów i 6 pseudobieg (maksymalny w mojej skrzyni) bez żadnych strzałek z sugestiami. Tylko raz, na podjeździe przed mostem rędzińskim obroty ciut wzrosły a bieg spadł na 5tkę. Po pokonaniu podjazdu wróciło 2500 obr/6tka. IMHO ta CVT + 2.0NA zachowuje się rewelacyjnie w porównaniu z 4EAT + 2.5NA którym jeździłem poprzednio. Jeśli w każdym eboxerze jest jak piszesz, to raczej jest to choroba wieku dziecięcego softu, pewnie szybko to poprawią.
  2. oj tak. tam jest magiczny mikroklimat, zdarzało mi się biegówkować na wielkanoc. w tym samym czasie w szklarskiej padał deszcz, a w jakuszycach jak na filmiku poniżej. zresztą wystarczy przejechać na czeską stronę -- po drugiej stronie gór też panuje zima. QUIK_20200219_193755.mp4
  3. pozdrawiam lokalsów współcierpiących w popołudniowym korku jakuszyckim. gdyby nie wyjazd z parkingu na suwak przypadkiem jechałyby 3 subaryny pod rząd.
  4. kruque

    E-Boxer

    a nie porównujesz czasem temperatury oleju z temperaturą płynu chłodzącego? zazwyczaj w innych autach jest dostępny wskaźnik temperatury płynu, który faktycznie stoi w miejscu po rozgrzaniu silnika. co do cvt przy 140km/h to przy wolnym ssaku w forku SJ silnik kręci w okolicy 2500/min. przy jeździe w trybie S ciut więcej, AFAIR ~3000.
  5. stosowałem rozwiązanie #2, ale lampkę widać nadal z pozycji pasażera co może denerwować obecnie stosuję #1, salon firmowy we wrocku o dziwo znalazł odpowiednią funkcję i użył jej na moją prośbę przy okazji przeglądu -- polecam zapytać.
  6. kruque

    E-Boxer

    w starych modelach w czasie jazdy można włączać/wyłączać xmode. w eboxerze pewnie gorzej nie jest. jest pewna prędkość graniczna (AFAIR 40km/h) powyżej której xmode nie działa.
  7. kruque

    E-Boxer

    a propos -- fotka z małej upy sprzed tygodnia. pamiętam, że dwa lata temu pod tą samą chatą stał OBK III generacji na lokalnych blachach. wiem, że niezbyt na temat, ale na śnieg zawsze przyjemnie popatrzeć
  8. skoro wciśnięty na stałe przycisk daje pożądany efekt to i zwarcie styku na stałe powinno pomóc. ten model z elektrody daje pewnie efekt automatycznego naciśnięcia przycisku ale pozostawia guzik aktywnym (czyli zmienia tylko domyślne ustawienie start-stop na wyłączony). żeton można łatwo wyjąć więc start-stop pozostaje ciągle dostępny a zwartymi kabelkami ani modułem z elektrody nie da się odblokować koszyka w markecie. podobno w sklepiku niebawem będą dostępne dedykowane żetony subaru (w dziale akcesoria)
  9. a ja polecam szybki mod start-stop z żetonem do wózka zakupowego.
  10. hej, to chyba ten sam motor co w OBK zza wielkiej wody. pamiętam dyskusję o tym, że przewody mają inną długość i europejskie nie pasują: może spróbuj zahaczyć autora pytania, jakoś znalazł co trzeba.
  11. zdarza się przykładowy objazd (bez alternatywy) we wro, 6km od centrum:
  12. pozdrawiam kierownika gacka H6 spotkanego na A2, z którym udało się zamienić kilka słów w macdonaldzie.
  13. Nie wiem skąd pomysł takiego podziału -- żaden tempomat nie zastępuje kierowcy. Dopóki mamy kierownicę i działające pedały gazu/hamulca każdy tego typu mechanizm ma charakter wspomagający i nikogo nie zastępuje. To czy dane udogodnienie zwiększa czy zmniejsza bezpieczeństwo zależy w dużej mierze od kierownika. Jeden będzie pisał SMSy i oglądał krajobrazy ufając asystentowi pasa ruchu i awaryjnemu hamowaniu, inny tego nie zrobi. To samo dotyczy tempomatu. Ja nie czuję się zaszczuty przez tempomat aktywny. Zrobiłem na nim tysiące km w trasie bez stresu. Mniej się męczę za kółkiem przy długich przelotach, ACC pomaga mi się nie denerwować gdy sytuacja wyklucza wyprzedzanie przez dłuższy czas (co z pewnością zwiększa bezpieczeństwo innych użytkowników ruchu). Nie mam monopolu na prawdę, więc jeśli czujesz się niepewnie przy włączonym aktywnym tempomacie i mu nie ufasz z jakiegoś powodu, to nie ma powodu się męczyć. Masz możliwość włączenia klasycznego tempomatu albo w ogóle jazdy bez tego diabelstwa. Tak czy inaczej życzę zadowolenia z jazdy. Mam nadzieję, że w przyszłości uda Ci się kupić nowe auto bez tempomatu aktywnego. A może Skoda opracuje w pełni autonomiczny model, który Cię zadowoli
  14. patrz wątek powyżej. a, co do oleju w dyfrze to wymiana co 60kkm AFAIK -- jest w zakresie przeglądów (instrukcja).
  15. w 4EAT zmieliło jakieś łożysko, wcześniej symptomów nie było. UPG robione przy ~250kkm. niby nie wydmuchało, ale pociła się mocno, w MTS radzili nie czekać.
×
×
  • Create New...