Jump to content

kruque

Użytkownik
  • Content Count

    222
  • Joined

  • Last visited

About kruque

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    festung breslau
  • Auto
    ex obk 2.5i BP9, forek 2.0i SJ5
  • Zainteresowania
    lubię szyszki

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. kruque

    E-Boxer

    a propos -- fotka z małej upy sprzed tygodnia. pamiętam, że dwa lata temu pod tą samą chatą stał OBK III generacji na lokalnych blachach. wiem, że niezbyt na temat, ale na śnieg zawsze przyjemnie popatrzeć
  2. skoro wciśnięty na stałe przycisk daje pożądany efekt to i zwarcie styku na stałe powinno pomóc. ten model z elektrody daje pewnie efekt automatycznego naciśnięcia przycisku ale pozostawia guzik aktywnym (czyli zmienia tylko domyślne ustawienie start-stop na wyłączony). żeton można łatwo wyjąć więc start-stop pozostaje ciągle dostępny a zwartymi kabelkami ani modułem z elektrody nie da się odblokować koszyka w markecie. podobno w sklepiku niebawem będą dostępne dedykowane żetony subaru (w dziale akcesoria)
  3. a ja polecam szybki mod start-stop z żetonem do wózka zakupowego.
  4. hej, to chyba ten sam motor co w OBK zza wielkiej wody. pamiętam dyskusję o tym, że przewody mają inną długość i europejskie nie pasują: może spróbuj zahaczyć autora pytania, jakoś znalazł co trzeba.
  5. zdarza się przykładowy objazd (bez alternatywy) we wro, 6km od centrum:
  6. pozdrawiam kierownika gacka H6 spotkanego na A2, z którym udało się zamienić kilka słów w macdonaldzie.
  7. Nie wiem skąd pomysł takiego podziału -- żaden tempomat nie zastępuje kierowcy. Dopóki mamy kierownicę i działające pedały gazu/hamulca każdy tego typu mechanizm ma charakter wspomagający i nikogo nie zastępuje. To czy dane udogodnienie zwiększa czy zmniejsza bezpieczeństwo zależy w dużej mierze od kierownika. Jeden będzie pisał SMSy i oglądał krajobrazy ufając asystentowi pasa ruchu i awaryjnemu hamowaniu, inny tego nie zrobi. To samo dotyczy tempomatu. Ja nie czuję się zaszczuty przez tempomat aktywny. Zrobiłem na nim tysiące km w trasie bez stresu. Mniej się męczę za kółkiem przy długich przelotach, ACC pomaga mi się nie denerwować gdy sytuacja wyklucza wyprzedzanie przez dłuższy czas (co z pewnością zwiększa bezpieczeństwo innych użytkowników ruchu). Nie mam monopolu na prawdę, więc jeśli czujesz się niepewnie przy włączonym aktywnym tempomacie i mu nie ufasz z jakiegoś powodu, to nie ma powodu się męczyć. Masz możliwość włączenia klasycznego tempomatu albo w ogóle jazdy bez tego diabelstwa. Tak czy inaczej życzę zadowolenia z jazdy. Mam nadzieję, że w przyszłości uda Ci się kupić nowe auto bez tempomatu aktywnego. A może Skoda opracuje w pełni autonomiczny model, który Cię zadowoli
  8. patrz wątek powyżej. a, co do oleju w dyfrze to wymiana co 60kkm AFAIK -- jest w zakresie przeglądów (instrukcja).
  9. w 4EAT zmieliło jakieś łożysko, wcześniej symptomów nie było. UPG robione przy ~250kkm. niby nie wydmuchało, ale pociła się mocno, w MTS radzili nie czekać.
  10. jeździłem obk III przez prawie 8 lat prowadząc statystyki spalania -- https://www.motostat.pl/vehicle-stats/25561 auto na pewno jest większe i cichsze zwłaszcza w trasie (mam porównanie z forkiem sg przedliftem). nigdy też nie cierpiałem z powodu 4EAT -- zwłaszcza, że w OBK III ma tryb ręcznej zmiany biegów.
  11. w żadnym z tych przypadków pojazd po wyprzedzeniu nagrywającego nie zwolnił. ES w takiej sytuacji pika (to chyba zależy od ustawień w opcjach) wyłapując pojazd przed ale nie zmienia prędkości póki dystans nie maleje. nawet jak nagle wskoczysz w lukę na lewym za kimś wyprzedzającym i znajdziesz się blisko niego ES nie robi nic głupiego -- od razu orientuje się, że pojazd przed tobą się oddala.
  12. przeczytaj może ten wątek od początku znajdziesz odpowiedzi -- jest tu sporo rozważań o spaniu na dachu.
  13. olaboga, szacunek za determinację. spróbuję dzisiaj shakować system wg powyższych instrukcji. mam inny telefon ale bez magii i czarów nie działa z mirrorlinkiem.
  14. olej kupuję sam, za pierwszym razem (15kkm) żonę zrobili identycznie -- wlali całe dostarczone 5l i dolali 0.5l swojego oleju. po obejrzeniu faktury sprawdziłem stan oleju i dopiero po odessaniu strzykawką ponad 0.5l uzyskałem właściwego maxa. następnym razem wyraźnie prosiłem o wlanie oleju dokładnie wg instrukcji. udało się -- na bagnecie było ok a w butelce zostało tyle co trzeba. acha, również wrocław -- ostatni przegląd olejowy robiłem w lipcu. widocznie do września zdążyli zapomnieć co stoi w instrukcji
  15. ceny w tej tabeli są mocno orientacyjne, a raczej dezorientacyjne z ciekawości sprawdziłem w fakturach (forek SJ wolny ssak): 1) wymiana oleju przy 4000km (olej mój, reszta ASO) - 160zł brutto 2) przegląd 15kkm (olej mój) - 900zł brutto 3) przegląd 30kkm (olej mój) - 1070zł brutto wszystko bez karty klubowej -- jakoś przegapiłem temat i dopiero teraz wyrobiłem. warto porównać ceny w ASO -- wycena przeglądu 30kkm w innym ASO opiewała na 1700zł brutto (również z moim olejem). być może to drugie ASO wolniej (dokładniej?) robi i roboczogodzin więcej wychodzi..
×
×
  • Create New...