Skocz do zawartości

kruque

Użytkownik
  • Zawartość

    178
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O kruque

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    festung breslau
  • Auto
    ex obk 2.5i BP9, forek 2.0i SJ5
  • Zainteresowania
    lubię szyszki

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. kruque

    Nowy XV II-generacji

    hej, co prawda nie XV tylko forkiem wolnossącym, ale byłem niedawno z żoną na tym szkoleniu SJS ES (w dolsku). prowadzący dba, aby duety zrobiły wszystkie ćwiczenia wystarczającą ilość razy. program szkolenia ES różnił się od szkolenia foresterów XT jeżdżących obok tylko jednym modułem -- zamiast terenowych ćwiczeń z xmode mieliśmy najazdy na dmuchaną ściankę. na wszystkich dyplomach jest zaświadczenie ukończenia SJS I stopnia, które uprawnia do zapisania się na II stopień. szkolenie rewelacja, żonie też się podobało -- na pewno zapiszę się na II stopień. dzięki zmianom miałem czas na cykanie fotek, wyglądało to mniej więcej tak: https://photos.app.goo.gl/uYfwu7LWhDnZn237A
  2. kruque

    Bułgaria

    w zeszłym roku jechałem w nocy przez węgry z międzylądowaniem w rumunii (hateg -- dwa noclegi tamże pozwoliły połazić po górkach i obejrzeć jakieś zamki). dzięki temu po drodze zahaczyliśmy za dnia transfogarską (w tygodniu była nawet przejezdna bez korków, w weekendy jest ponoć dużo gorzej). bazę wypadową w BG mieliśmy w niewielkiej miejscowości bjela, cudownie pustej w porównaniu z warną albo słonecznym brzegiem, noclegi klepaliśmy na booking.com. BTW niedaleko bjela znajduje się dzika hipisowska plaża z kamperowym miasteczkiem.
  3. 13 pin obsługuje dodatkowo światło cofania. 7 pin jest popularniejszy u nas, chociaż na wszystko są przejściówki. z gniazda 7 pin z przejściówką na 13 oczywiście światła cofania nie uruchomisz ale pozostałe będą działały. https://martec.pl/pl/blog/czym-sie-roznia-wiazki-do-hakow-7-i-13-biegunowe/
  4. montowałem dawno temu hak brinka w BP9 z 2005 i AFAIK obyło się bez modułu, poszła zwykła wiązka uniwersalna.
  5. kruque

    Wyposażenie dodatkowe od dealera

    należy dodać, że istnieją nieco inne, budżetowe wersje chlapaczy oraz nakładek na nadkola/błotniki, które również spełniają swoją rolę. dealer ma siedzibę w PRC ;P zamienniki pewnych fantów nie umywają się jednak do oryginałów -- dobrym przykładem jest listwa ochronna na tylny zderzak, podróby wyglądają słabo, no i nie mają prestiżowego napisu forester.
  6. kruque

    SUBARU XV

    miałem na myśli dojazd do świateł przy miejskich prędkościach i ogólnie poruszanie się w mieście. nawet jak jadę 50km/h i dojeżdzam do zatrzymanego dużo wcześniej pojazdu który nie ma szans ruszyć to raczej hamuję sam bo ACC i tak się wyłączy po całkowitym zatrzymaniu.
  7. kruque

    Czy to smutny koniec subaru w Polsce?

    kiedy gnije ci bawara motor ledwie dmucha w rurę stary civic, sayonara! znów wyprzedza cię pod górę zzuj adidos, precz dresiwo! w providencie klawa rata do salonu bież co żywo a japonki weź od brata znajdziesz bowiem samic parę (nie mówimy o zwierzakach) co polecą na subarę 1.6, makafaka!
  8. kruque

    SUBARU XV

    nawet bez ACC system powinien chronić przed najechaniem na przeszkodę o ile zdecydowanie dociskając nie przełamiesz decyzji ES gazem. awaryjne hamowanie rozpoczyna się dość późno, najpierw ostrzega sygnałem dźwiękowym. na szkoleniu SJS dołączanym do nowych samochodów z ES można sobie wypróbować jak to działa na piankowej ściance testowej. system PCB nie jest doskonały, na 21 prób które widziałem (7 aut po 3 podejścia) raz udało się go zrobić w balona, gdy pewien żartowniś ustawił się tuż przed ścianką i uciekł w ostatniej chwili. ES prawdopodobnie nie zdążył się dostroić do kolejnej przeszkody. póki co zrobiłem 10kkm często używając tempomatu i ani razu nie zgłupiał. inna rzecz, że przy dojeździe dużą prędkością do stojących samochodów raczej hamuję sam (i tak po całkowitym zatrzymaniu ACC się dezaktywuje po 2-3 sekundach -- przynajmniej w autach z klasycznym ręcznym).
  9. kruque

    Hak forester SJ

    wrzuciłem niedawno auto hak z dedykowaną do SJa wiązką/modułem erich jaeger. w sumie hak z wiązką kupiłem za ~750zł. zderzak jest podcięty, montowało ASO (gwarancja). po montażu warto odebrać belkę zderzaka, która wg instrukcji idzie 'w kubeł'. w razie czego będzie opcja demontażu i sprzedaży haka oraz wstawienia oryginalnej belki.
  10. kruque

    Osłony na błotniki - czy warto?

    ja to dokleiłem u siebie, uważam że spełnia funkcję ochronną (w obk III miałem takie dokładki klejone fabrycznie i rudej w/na nadkolach nie było, za to po nastu latach eksploatacji te plastiki były ciut porysowane od różnych przygód garażowo-parkingowych -- gdyby nie 'dokładki' ucierpiałaby pewnie lakierowana blacha). ten plastik zachodzi w głąb nadkola jakieś 1.5cm, więc rant również jest chroniony przed kamykami wyrzucanymi spod kół. zgadzam się jednak, że nalepianie tego na nadkola w kiepskim stanie to pudrowanie syfa i trudniej ocenić co dzieje się pod spodem. chińczyki robią te plastiki za mniej niż 1/3 ceny OEMów. nieco inaczej wyglądają ale pasują idealnie i spełniają swoją funkcję. alternatywą może być oklejenie brzegów nadkoli przezroczystą folią ochronną -- widziałem takie folie, które można rysować gwoździem bez psucia lakieru.
  11. kruque

    Pozdrawiamy sie :)

    tak jest, tor szkoleniowy - http://akademiakierowcy-odtj.pl/galerie/obiekt-szkoleniowy/ zgodnie z obietnicą fotki dla zainteresowanych uczestników kursu -- https://photos.app.goo.gl/uYfwu7LWhDnZn237A, pozdrawiam i do następnego razu
  12. kruque

    Pozdrawiamy sie :)

    faktycznie, jeszcze na starych blachach pozdrawiam przy okazji wszystkich kursantów dzisiejszego SJSa w dolsku oraz instruktorów. jak obrobię fotki to wrzucę linkę.
  13. kruque

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    założyłem letnie obuwie, zaczynam życie na krawędzi z geolandar g91f ;P
  14. kruque

    Za wysoki poziom oleju

    wysłałem niedawno żonę na wymianę oleju po ~5000km -- miała po drodze do wrocławskiego ASO. pojechała tam z 5l własnego eneosa, mimo to wcisnęli jej dodatkowe 0.5l oleju bo stwierdzili że 5l to za mało do FB20. ciut się zagotowałem ale nie miałem siły/nerwów jeździć na drugi koniec miasta -- odessałem w domu zestawem do kroplówki nabytym w aptece ponad 0.5l i dopiero wtedy uzyskałem poprawny stan w okolicy max. kontrola podstawą zaufania.
  15. kruque

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    listwa jest czarna w oryginale a klejona jak w standardzie -- taśmą dwustronną z piankowymi paskami. to używka, więc taśmę musiałem dokleić swoją. IHMO obowiązkowy dodatek, przed montażem znalazłem pierwsze ryski na lakierze rantu zderzaka a auto jest świeże.
×