Jump to content

Eryk

Użytkownik
  • Content Count

    742
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Eryk last won the day on October 17 2012

Eryk had the most liked content!

Community Reputation

328 Wspaniały

About Eryk

  • Rank
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    NJ
  • Auto
    2009 STI, 2015 OBK 3.6R ltd, 2017 OBK 3.6R ltd

Recent Profile Visitors

547 profile views
  1. Oregon, Washington, Utah, Colorado, Vermont, Massachussetts, i inne bardziej pagorkowate rejony sa faktycznie sdominowane przez Subaru, ale cala reszta nie... i dlatego Subaru nadal jest marka niszowa, BRZ jest autem dla fanow motoryzacji, z tym ze konkuruje z Mazda Miata... a gdyby BRZ mial turbo to by powalczyl z mocniejszymi autami, i bylby realistyczna alternatywa dla Caymana czy TT... Gdy na rynku US pojawil sie WRX, ktory dorownal osiagami owczesnemu S4 za znacznie mniejsze pieniadze - to wtedy nastapila rewolucja i wyscig zbrojen...
  2. Subaru jest bardzo niszowa marka w US... poprostu model BRZ jest troche taki nijaki, gdyby byl wyposarzony fabrycznie w turbo - mysle ze byloby troszke inaczej...
  3. Jakbys bral rocznik 2005 z USA to by nie mial zmiennych faz rozrzadu.
  4. Eryk

    cham na drodze

    Naukowo udowodnione - kierowcy BMW, Audi i Mercedesa najgorsi: https://www.cnn.com/2020/02/26/world/expensive-car-drivers-study-scli-scn-intl/index.html
  5. Majac doswiadczenie z 4eat z trybem manualnym i cvt z 6 symulowanymi biegami, napisze ze mimo ze powolna to 4eat byla lepsza przy zrzucaniu biegow od cvt, wystarczylo zredukowac o 1 bieg i hamowanie silnikiem bylo odczuwalne, w cvt trzeba redukowac o 2 pseudo biegi. Od znajomego mechanika wiem ze 4eat znacznie lepiej toleruje podnoszenie mocy. Manualne zmiany biegow w cvt, malo wplywaja na przyspieszenie, przynajmniej w polaczeniu z silnikiem 3.6, rzadko zmieniam biegi w trybie manualnym w cvt. Druga strona medalu jest taka ze 2.5i z 4eat palil wiecej od naszego 3.6 z cvt. Imo cvt bardziej pasuje do jednostki 6 cylindrowej do jazdy w trasie, niz do jakiegokolwiek silnika z turbo.
  6. Ciekawostka dla wlascicieli Subaru USDM... Ostatnio dostalem wezwanie od SOA na akcje serwisowa poduszek powietrznych w swoim 2009 STI oraz 2007 OBK 2.5i. CIekawe jest to ze obydwa auta byly juz wczesniej objete taka akcja, i poduszki byly wymienione, a teraz beda wymienione poduszki ktore SOA kazala zalozyc poprzednio... Problem jest opisany tak ze, elementy poduszki moga rdzewiec w wilgotnym klimacie, a nastepnie przy uruchomieniu poduszki moga eksplodowac (w sposob niezamierzony rozumiem).
  7. W normalnym czyli jakim? Bo wiesz, sporo jest marek ktore maja ustawiony tryb manualny tak jak Subaru.
  8. Jesli chodzi o komfort na trasie to Outback wiedzie prym - jest lepiej wyciszony, bardziej oplywowy, ma bardziej funkcjonalny bagaznik (dluzszy od forestera). Wiekszy rozstaw osi rowniez dodaje komfortu. Ciekawostka jest taka ze na przyklad Impreza z 2008 roku ma bardziej funkcjonalna kabine od OBK z 2007 roku - bo jest wiecej miejsca z przodu i z tylu, oraz szerzej otwieraja sie dzwi - bagaznik w imprezie jest natomiast za maly (przy malym dziecku z wozkiem). Podejrzewam ze Forek z 2009 rocznika ma bardziej funkcjonalna kabine od wyzej wspomnianego OBK, a przestrzen bagazowa jest porownywalna z OBK. Dla mnie Subaru jest genialna marka jako auto rodzinne, glownie ze wzgledow bezpieczenstwa.
  9. Ciekawy artykul z fajnymi zdjeciami - moze kogos zainspiruje: https://www.thedrive.com/news/28925/this-oregon-shop-builds-awesome-lifted-subarus-for-off-road-junkies
  10. Wprawdzie nie moge wypowiedziec sie na temat H6, ale dodam swoje 3gr... W 2007 OBK 2.5i USDM ktory bujal niemilosiernie od nowosci, staralem sie poprawic fabryke, najpierw stabami - Ralliteka na przod i tyl, co poprawilo wychylanie sie budy w zakretach, ale nie bujanie. Jazda poprawila sie (brak bujania) po zainstalowaniu zestawu amortyzatorow KYB Excel-G od OBK 2003/2004 USDM w polaczeniu ze sprezynami Ralliteka ktore tez podniosly bude o 1 cal. W ten sposob nasz 2007 OBK prowadzi sie bardziej sportowo niz nasze 2015 czy 2017. Grubsze staby zjadaly laczniki stabilizatorow w bardzo szybkim czasie, dopiero Laczniki Kartboy (z Legacy 2006) okazaly sie odporne na grubsze staby. Dodatkowo, tylnie mocowanie staba zostalo wzmocnione, bo inaczej fabryczne peklo by bardzo szybko. Jedyna rzecz ktorej mi brakowalo w tym aucie to silnik H6...
  11. Wyglada jak przerobka RX-8, znacznie ladniej wygladal by nastepca ostatniej RX-7, ktora byla chyba najladniejsza mazda w histori.
  12. Od jakiegos czasu ogladam nastepujacy kanal na Youtubie: https://www.youtube.com/results?search_query=bushcraftowy Zawartosc o tematyce bushcraftowej jest bardzo interesujaca, mozna wiele rzeczy podpatrzec, czegos nowego sie dowiedziec, a same filmiki sa bardzo fajnie zrobione, i sa prowadzaone w naprawde przyjemny sposob przez prezentera. Zdecydowanie tematyka inspirujaca do przebywania na lonie natury.
  13. Automat 4eat bez mozliwosci manualnego wybierania biegow strasznie zamula samochody... WRX z taka skrzynia nawet w U.S. byly na tyle powolne ze od 2008 do 2014 nie byly nawet dostepne z automatem, i dopiero w 2015 polaczono silnik 2.0 z CVT... Choc nie wiem jak sie te auta sprzedaja. Z tego co slyszalem 4eat znosza dobrze podnoszenie mocy w silnikach turbo, a CVT nie. Natomiast w slabszych silnikach NA, automat, w polaczeniu strat mocy przez naped, daje kiepska frajde jesli chodzi o odczucia sportowe.
  14. Eryk

    OBK 3.6 Filtr K&N

    Ha! Widzialem to wideo iles tam miesiecy temu, i uzbrojony w ta wiedze zdecydowalem na zainstalowanie K&N...
×
×
  • Create New...