Skocz do zawartości

matros1

Użytkownik
  • Postów

    2253
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    25

Ostatnia wygrana matros1 w dniu 1 Października 2023

Użytkownicy przyznają matros1 punkty reputacji!

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Zamość
  • Auto
    Megane 4 RS Trophy
    GR Yaris
    Tesla M3 RWD HL

Ostatnie wizyty

2385 wyświetleń profilu

Osiągnięcia matros1

..:: Forumus maximus ::..

..:: Forumus maximus ::.. (8/13)

2,2 tys.

Reputacja

  1. 110 V to nie problem. Większym będzie inny standard wtyczki. Tesla ma swój NACS a reszta używa CCS Type 1 (choć powoli wszyscy w US przechodzą na NACS) podczas kiedy my w Europie wszyscy używamy CCS Type 2 łącznie z Teslą (poza nielicznymi wyjątkami z CHAdeMO typu Nissan Leaf, ale ten standard w EU powoli umiera). Także bez przejściówki lub modyfikacji portu się nie obejdzie.
  2. Zgadzam się z "Łysym", powinien się przesiąść na konia. Ten się nigdy nie zapali a ryzyko na parkingu podziemnym tylko takie że się zesra. No i kowal nie musi mieć kursów SEP'owskich.
  3. Mi właśnie po domem stawiają kolejny publiczny słupek, który podobno zasilany jest "green energy". Na stronie ratusza Hagi znalazłem taką informację: To jest mowa tylko o publicznych słupkach AC stawianych przez samo miasto. Do tego dochodzą ładowarki stawiane prywatnie przez centra handlowe i nowe ładowarki DC. Przy tej ilości ładowarek posiadanie EV nie stanowi problemu.
  4. OZE to w przypadku DE: wiatr, solar, biomasa i hydro
  5. Z jednej strony chińskie firmy mają wsparcie swojego rządu (ale EU i US też wspiera swoje firmy motoryzacyjne) a z drugiej właśnie "efficient local supply chain" (z tym ciężko będzie firmom z US czy EU walczyć).
  6. Szczerze mówiąc nie liczę na szybki pokaz tego samochodu. Na roadstera czekamy już ładnych kilka lat. Cybertruck też miał spory poślizg. Wierzę że kiedyś ten samochód powstanie, ale nie wierzę w zapewnienia Elona że produkcja ruszy w 2025.
  7. Bateria Audi Q6 e-tron pokazuje, jak bardzo musimy gonić Chiny. A to jest nowy model Audi! https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/bateria-audi-q6-e-tron-pokazuje-jak-bardzo-musimy-gonic-chiny-a-to-jest-nowy-model-audi/
  8. Wszyscy (producenci i klienci) uczą się trochę tej “nowej” motoryzacji na nowo. Może tak jak się nauczyliśmy żyć z regularnymi wymianami olejów, filtrów, pasków rozrządu, DPF’ów itd. Tak będzie się trzeba nauczyć żyć z wymianą (czy przewijaniem) od czasu do czasu motoru elektrycznego czy innymi czynnościami serwisowymi o których istnieniu do tej pory nikt nie myślał. Póki te nowe czynności serwisowe będą w cenie takiej wymiany oleju czy paska rozrządu, to można będzie z tym żyć.
  9. Tak z czystej ciekawości to jaka jest cena takiego motoru? Ktoś się orientuje? Trzeba pamiętać że w tym wypadku “silnik” to nie jest blok z całym osprzętem a zwykły motor elektryczny prawdopodobnie z przekładnią (albo i nie). Sama czynność wymiany to pewnie od porannej kawy do fajrantu na obiad zajmuje. Jest to jednak nieco inna usterka i czynność serwisowa niż ukręcenie wału i wymiana SBD.
  10. Gdzieś wcześniej pisałem że mam mieszane uczucia co do tego. Niby fajnie a z drugiej strony to nie jest tak że to jest za darmo. Za hardware i za ten software zapłaciłeś przy kupnie samochodu. Tyle że miałeś ograniczoną funkcjonalność z takiego czy innego powodu. Teraz dopiero Ci tą funkcjonalność udostępnili. Taki komentarz z jednego z forum z którym się w sumie zgadzam: Samo doświetlanie, wycinanie itp działa bardzo dobrze - premium rozwiązanie to nie jest jak w Mercedesie czy VW (nie mówię, że VW to premium), ale jak na darmowy upgrade po roku użytkowania i to taki, na który nie liczyłem to… zaczynam rozumieć skąd się bierze “kościół Elona”: Wyprodukuj coś niedorobionego i sprzedaj nie mówiąc o niedoróbkach. Potem popraw niektóre niedoróbki, a z wdzięczności wybaczą ci pozostałe wraz z niespełnionymi obietnicami. Genialny marketing (wbrew pozorom) - tylko czekać jak ktoś go skopiuje w np. w polityce :-(.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...