Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

@Snuff wyrazy wspolczucia. Mialem identyczna akcję - tzn w tył paro miesięcznego XV wjechało mi Subaru Leone :) całe szczęście z prędkości 10 km/h  i całe szczescie ubezpieczenie w pzu bezgotówkowo i bezprobleowo sie aso z ubezpieczycielem dogadało. Z tego co widzę do wymiany masz tylni zderzak, tylna belke, slizgi tylnego zderzaka, tylna klapę, tłumik. Na moje oko wycena będzie w granicach 15-17k pln ( u mnie za tłumik , zderzak, tylną belke , slizgi było poniżej 10k pln ) U ciebie dochodzi jeszcze klapa. 

najgorsze w tym wszystkim bedzie czas oczekiwania na czesci - ja czekalem ponad miesiąc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Karas napisał:

Zawsze możesz sprzedac XV'a i kupic dwuletniego XT'ka

 

Z używkami to już bywa różnie, a też nie wiadomo, jaka sytuacja będzie na rynku za 2-3 lata.

 

20 godzin temu, GREGG napisał:

XT poza jedynym plusem czyli zapasem mocy miał dla mnie kilka istotnych wad - np. brak Eyesight, stara platforma z gorszym prowadzeniem, multimedia i wyświetlacze już trochę leciwe itd.

 

Dokładnie taki tok myślenia przeprowadziliśmy - i taniej, i bardziej nowocześnie, i wielkość na razie wystarczająca, i mocy żonie wystarczy, ale...

 

20 godzin temu, GREGG napisał:

A ta moc w takim aucie czyli w suvie to potem się głównie przydaje w dyskusjach na forum niż w praktyce ;)

 

Mi jednak by się przydała;) Z dzisiejszym doświadczeniem z jazdy wolnossącym 2.0 i CVT wybrałbym jednak silnik :)

 

19 godzin temu, Snuff napisał:

sprawdziłem strefy zgniotu, właściwie to passerati sprawdziło

 

Nieciekawie :unsure: Ważne, że Wy cali i zdrowi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Skodziarz napisał:

 

Przejeżdżając przez miasto obwodnicą, bez zatrzymywania, ze stałą prędkością 50km/h? Wykonalne! :D

Jak najbardziej wykonalne - jadąc przez miasto, z prędkością 50-70km/h, moje spalanie wyniosło minimalnie 6,5. 

.... a wtedy kiedy nie trafiam w zielone i jestem spóźniony, to zbliżam się do 11 litrów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bmbm napisał:

Bardzo bym chciał ale jakoś niewykonalne w moim przypadku. 

90 % jadę obwodnicą średnio 120 km/h troszkę korków albo wcale i poniżej 8,5 nie da się. Jeszcze przed zmiana oleju ( albo dlatego ze było cieplej) schodziłem do 7.8 ale to max możliwości z zamulającą jazdą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Zyzol napisał:

Mi jednak by się przydała;) Z dzisiejszym doświadczeniem z jazdy wolnossącym 2.0 i CVT wybrałbym jednak silnik :)

 

Wiadomo moc warto mieć, mimo że ją ciężko wykorzystać ;) Ale z drugiej strony XV ma swoje istotne zalety... Ja się przedtem najeździłem mocnym autem i może dlatego już mi tak bardzo mocy nie było potrzeba a do tego ten zestaw wolnossący z CVT sprawuje się dużo lepiej niż można by się spodziewać patrząc tylko na suche dane techniczne... 

 

3 godziny temu, MaMis napisał:

albo dlatego ze było cieplej

 

Zima = spalanie od 0,5 do 1 litra więcej na setkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, MaMis napisał:

Z innej beczki. Jadąc dzisiaj autostrada zauważyłem ze przy prędkości ok 120 km/h obroty utrzymywane są na około 2.2-2.5 tys a skrzynia bardzo rzadko używa 7 „biegu” gdy przejdę w tyb manualny o ręcznie wbije 7 obrotybsoadaja poniżej 2 tys.

 

Zauważyłeś, że przy tej samej prędkości - załóżmy 120 km/h - jak załączysz tempomat, to masz 6 przełożenie a jak go wyłączysz, to 7? Mowa oczywiście o takich samych warunkach - płaskim terenie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ma znaczenia bo mowa o jeździe na płaskim odcinku bez konieczności przyspieszania. Jeżdżę na pośrednim ustawieniu temp.

Po krótkim teście przy 120 km/h stwierdzam ze jadąc „nogą” odrobine wcześniej skrzynia wbija 7 w porównaniu do tempomatu. Raczej nie ma pływy na spalanie. Zauważyłem również ze spalanie chwilowe jest bardzo podobne przy 120 gdy skrzynia pracuje na 6 czy 7. Obroty silnika różnią się nieznacznie. 

Edytowane przez MaMis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Zyzol napisał:

 

Z używkami to już bywa różnie, a też nie wiadomo, jaka sytuacja będzie na rynku za 2-3 lata.

 

 

Dokładnie taki tok myślenia przeprowadziliśmy - i taniej, i bardziej nowocześnie, i wielkość na razie wystarczająca, i mocy żonie wystarczy, ale...

 

 

Mi jednak by się przydała;) Z dzisiejszym doświadczeniem z jazdy wolnossącym 2.0 i CVT wybrałbym jednak silnik :)

 

 

Nieciekawie :unsure: Ważne, że Wy cali i zdrowi

 

Z calym szacunkiem jakie gorsze prowadzenie XT wzgledem XV?:) Jechalem nowa Impreza na SGP i szalu nie bylo.Gumowy uklad kierowniczy nie dajacy zupelnie poczucia co sie dzieje z kolami. XT18 (o STI nie wspomniajac) prowadzi sie o niebo pewniej i przewidywalniej.Brak ES czy wyswietlacze to rzecz wzgledna.Nie wplywaja u mnie na decyzje o zakupie auta.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lisek napisał:

Z calym szacunkiem jakie gorsze prowadzenie XT wzgledem XV?:) Jechalem nowa Impreza na SGP i szalu nie bylo.Gumowy uklad kierowniczy nie dajacy zupelnie poczucia co sie dzieje z kolami. XT18 (o STI nie wspomniajac) prowadzi sie o niebo pewniej i przewidywalniej.Brak ES czy wyswietlacze to rzecz wzgledna.Nie wplywaja u mnie na decyzje o zakupie auta.

Odczucia z jazdy wydają się być mocno indywidualne... Miałem okazję pojeździć wszystkimi wymienionymi autami po torze (fakt, warunki zimowe) i XT pod względem prowadzenia wypadł w moim odczuciu gorzej od SGP (Impreza/XV), a z kolei SGP było dosyć bliskie STI. Ale ja niedzielny kierowca jestem i być może nie wychwytuję rzeczy naprawdę istotnych. Niemniej wrażenia mam odmienne od Twoich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na 2.0 150KM i raczej nie duże auto, to XV słabo coś przyspiesza - ciut ponad 10sek, powinno być wysokie 8sek lub niskie 9sek, ale CVT widać zabija osiągi, wbrew temu co niektórzy piszą, że pozwala optymalniej wykorzystać moc :)

https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiary-przyspieszenia/subaru-xv-2-0i-150-km-at-przyspieszenie-0-100-km-h/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Korton napisał:

Jak na 2.0 150KM i raczej nie duże auto, to XV słabo coś przyspiesza - ciut ponad 10sek, powinno być wysokie 8sek lub niskie 9sek, ale CVT widać zabija osiągi, wbrew temu co niektórzy piszą, że pozwala optymalniej wykorzystać moc :)

https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiary-przyspieszenia/subaru-xv-2-0i-150-km-at-przyspieszenie-0-100-km-h/

może nie duże ale ciężkie około 1,5 tony, w dodatku napęd na obie osie robi swoje. Odkąd pojawiło się na rynku nigdy nie było to szybkie auto. Jedynie z diesla coś można było wykrzesać ale w nowym modelu nie ma tego motoru. To nie jest auto dla osób poszukujących szybkiego auta i tyle. Chcesz dynamiczne wozidło w podobnym segmencie to kupijesz cos z tsi lub t-gdi. 

Do XV powinni dołaczac kapelusz w zestawie hehe

:hi:

;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Karas napisał:

może nie duże ale ciężkie około 1,5 tony, w dodatku napęd na obie osie robi swoje. Odkąd pojawiło się na rynku nigdy nie było to szybkie auto. Jedynie z diesla coś można było wykrzesać ale w nowym modelu nie ma tego motoru. To nie jest auto dla osób poszukujących szybkiego auta i tyle. Chcesz dynamiczne wozidło w podobnym segmencie to kupijesz cos z tsi lub t-gdi. 

Do XV powinni dołaczac kapelusz w zestawie hehe

:hi:

;)

Ok, ale z manualną skrzynia biegów jestem pewien, że przy tej mocy niskie 9sek do 100km/h było by w zasięgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, MaMis napisał:

Jeśli wciśniesz buta w CVT nie masz strat które powstają w normalnej skrzyni przy zmianie biegów. Pomijając doznania dźwiękowe cvt powinna szybciej przyspieszać.

 

'Straty' to niezbyt dobre słowo. Akurat jeśli o straty chodzi, CVT jest gorsze nawet od hydraulicznego automata (żeby przesunąć łańcuch potrzeba jednak trochę siły). Natomiast oczywiście CVT skraca (lub raczej eliminuje) czas stracony na rozpinanie i spinanie napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Korton napisał:

Ok, ale z manualną skrzynia biegów jestem pewien, że przy tej mocy niskie 9sek do 100km/h było by w zasięgu

nie ma szans

poprzednik z manualem:

 

Panowie nie ma co gdybac. Subaru całkowicie odeszło od produkcji "szybkich" aut na rzecz aut bezpiecznych i dla każdego czy wam się to podoba czy nie. A że kiedyś zdobywało trofea w wrc...:rolleyes: To było dawno dawno temu. Teraz rzadzi :

bItktkpTURBXy9iYWUyOThiNDlmOWM4Y2Y0YzIzN2JhZTIzNzY1NTc0ZS5qcGeSlQMAVc0EAM0CQJMFzQMUzQG8.jpg

 

i kapelusz w zestawie pewnie dają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...