Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Snuff napisał:

hmm widzę, że ten rodzaj "grzyba" szybko się rozprzestrzenia i atakuje już nasze stacje multimedialne :biglol: bez maseczki na twarz nie wsiadaj do XV...

a tak na poważnie, ciekaw jestem co serwis z tym zrobi

A może w instrukcji jest opisany sposób resetuj  stacji (jakaś sekwencja przycisków lub przyciśnięcie jakiegoś przez określony czas). Prawdopodobnie reset poprzez odkrecenie klemy aku też by pomógł,  choć nie wiem, czy w Subaru wiąże się to z ryzykiem rozkodowania komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, FanSub napisał:

A może w instrukcji jest opisany sposób resetuj  stacji (jakaś sekwencja przycisków lub przyciśnięcie jakiegoś przez określony czas). Prawdopodobnie reset poprzez odkrecenie klemy aku też by pomógł,  choć nie wiem, czy w Subaru wiąże się to z ryzykiem rozkodowania komputera.

Jak pisałem kilka postów wyżej, wciśnięcie lewej gałki na ponad 10 sekund powoduje zimny restart stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, aflinta napisał:

Jak pisałem kilka postów wyżej, wciśnięcie lewej gałki na ponad 10 sekund powoduje zimny restart stacji.

 

Kurcze, u mnie ten sposób nie działa - choćbym nie wiem, ile trzymał, to on (ten Starlink, - ani ta Starlink ani to Starlink mi nie pasuje ;) ) się po prostu usypia :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na YT film  jak działa CVT w WRX, ale poza drobnymi niuansami jak możliwość przełączenia w tryb sport i zmianę charakterystyki, można to spokojnie odnieść do naszych pojazdów. Wydaje mi się, że gość wyjaśnia szerzej niż Pertyn co, jak, dlaczego i jak jeździć naszym automatem. Mimo, że jest to WRX to myślę, że nam też podpasuje bo obserwacje zachowania się auta pokrywają się.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 11/29/2018 at 12:15 PM, bmbm said:

Mi tego samego dnia, co odebrałem auto, ktoś przywalił w drzwi kierowcy na parkingu :) Życie, pierwsze "puknięcie" mam od razu za sobą i mam spokojną głowę totalnie :D

No to jesteś lepszy ode mnie. Samochód odebrałem (w czerwcu) w piątek. Syn w sobotę rano oparł się kierownicą roweru żeby zaglądnąć do środka. Poinstruowałem go może porysować samochód i dla przykładu pokazałem rysy na Toyocie i Renault i spytałem czy chce żeby Subaru też było porysowane. Potem podszedłem z nim do Subaru, żeby pokazać co robił i powiedzieć żeby tak nie robił.

Patrzę a tam rysa :). Dobrze że w poniedziałek nakłałem powłokę ceramiczna i rysy nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, newstanior napisał:

Panowie ktoś jeździ wersja 1.6???

Jakiś komentarz, uwagi...

 

W internecie czytałem że słabo...:)

 

Niestety wersji 2.0 już nie ma dostępnej i nie wiadomo kiedy będzie..

 

dzięki

Było tu już opisane kilka razy. Kwestia gdzie chcesz jeździć i w ile osób? Andrzej Koper wspominał, że 2.0 wrócą około połowy przyszłego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aflinta napisał:

Było tu już opisane kilka razy. Kwestia gdzie chcesz jeździć i w ile osób? Andrzej Koper wspominał, że 2.0 wrócą około połowy przyszłego roku. 

Dzwoniłem dzisiaj do Subaru nie mają wiedzy kiedy znowu pojawi się wersja 2.0.

Hybryda raczej nie w 2019...

 

Jazda głównie po mieście (żona do pracy), wyjazdy w góry, czasem autostrada

użytkowany raczej przez żonę, wyjazdy - 4 osoby, w tym 2 małych dzieci

Żona jezdzi obecnie honda jazz 3 1.2 :)))

 

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, newstanior napisał:

Dzwoniłem dzisiaj do Subaru nie mają wiedzy kiedy znowu pojawi się wersja 2.0.

 

Bo tego pewnie nawet centrala jeszcze nie wie - trzeba przygotować auta pod badania emisji w standardzie WLTP i potem je przeprowadzić, co nawet dla dużych koncernów nie jest prostym zadaniem, jak pokazały ostatnie miesiące

 

Przejedź się sam 1,6 i będziesz wiedział, czy ci wystarczy do szczęścia, czy lepiej zaczekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, newstanior napisał:

Żona jezdzi obecnie honda jazz 3 1.2 :)

Zabierz żonę do salonu Subaru i niech odbędzie jazdę testowa tym 1.6 . Być może będzie dla niej wystarczające

 

ja mam porównanie subarowskie 2.0i  fb20 vs hondowskie 1,8i i 1.5i oba na vtec'u. Napisze krótko oba silniki hondy to kipiace mocą demony w porównaniu z FB 2.0i w XV I gen. ;)  Niestety masa Subaru 1,5 tony  i stały napęd robią swoje.

imo 114 koni + mikro moment obrotowy+ 1,5 tony wagi = auto do dostojnego przemieszczania się po miescie

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Karas napisał:

ja mam porównanie subarowskie 2.0i  fb20 vs hondowskie 1,8i i 1.5i oba na vtec'u. Napisze krótko oba silniki hondy to kipiace mocą demony w porównaniu z FB 2.0i w XV I gen. ;)  Niestety masa Subaru 1,5 tony  i stały napęd robią swoje.

imo 114 koni + mikro moment obrotowy+ 1,5 tony wagi = auto do dostojnego przemieszczania się po miescie 

 

ciekawe czy to samo będę mógł powiedzieć o jazzie po jeździe próbnej subaru :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Karas napisał:

Zabierz żonę do salonu Subaru i niech odbędzie jazdę testowa tym 1.6 . Być może będzie dla niej wystarczające

 

ja mam porównanie subarowskie 2.0i  fb20 vs hondowskie 1,8i i 1.5i oba na vtec'u. Napisze krótko oba silniki hondy to kipiace mocą demony w porównaniu z FB 2.0i w XV I gen. ;)  Niestety masa Subaru 1,5 tony  i stały napęd robią swoje.

imo 114 koni + mikro moment obrotowy+ 1,5 tony wagi = auto do dostojnego przemieszczania się po miescie

A czy ktoś z Was ma doświadczenia z jazdy z silnikiem FB 20, a le z napędem tylko na 1 oś (np. poprzednia Impreza w niektórych wersjach)? Gdyby do również znanych mi VTEC- ó w dodać stały napęd na 4 koła, to też lepiej by nie było. Na marginesie, to 1,8 VTEC, 140, a później 142 km wcale nie grzeszy aż tak wielką dynamiką w porównaniu do FB 20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, newstanior napisał:

 

to obowiązkowo ;) chciałem tylko podpytać kolegów którzy "śmigają" wersja 1.6

Przy normalnej jeździe po mieście za wyjątkiem czasem wyższych obrotów jakiejś przepaści do 2,0 nie ma, różnica jest widoczna w trasie przy komplecie pasażerów. Musicie się przejechać i sami stwierdzicie czy warto czy nie. Jakbym kupował jako drugie auto do domu to 1,6 bym wziął, jako jedyne*.... wziąłem 2,0.

 

*Mam jeszcze turbo więc moje oczekiwania mogą być inne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, newstanior napisał:

 chciałem tylko podpytać kolegów którzy "śmigają" wersja 1.6

 

Chyba jeszcze nikt się tutaj nie ujawnił jako posiadacz 1,6 - także poza testami nikt większego doświadczenia nie posiada

 

Może 1,6 do miasta wystarczy,  jak pisze @aflinta ale 2,0 zaskakująco ładnie się sprawuje w parze z CVT i jest to auto nie tylko na przepychanie się w korku, w trasie też dobrze daje sobie radę (przy okazji - jest to inny silnik niż w XV poprzedniej generacji). Różnica w cenie do 1,6 nie była wielka. Ja bym na twoim miejscu tego 1,6 potestował, możesz też kogoś z posiadaczy 2,0 poprosić o przejażdżkę i pewnie potem będziesz chciał poczekać na 2,0 w ofercie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, FanSub napisał:

Gdyby do również znanych mi VTEC- ó w dodać stały napęd na 4 koła, to też lepiej by nie było

dokładnie tak niestety żaden z tych motorów w Hondzie nie był oferowany z napędem awd .

1 godzinę temu, FanSub napisał:

Na marginesie, to 1,8 VTEC, 140, a później 142 km wcale nie grzeszy aż tak wielką dynamiką w porównaniu do FB 20.

 dynamikę w Hondzie czuć na plecach po wdepnięciu pedału gazu w podłogę, W fb20 jakoś mniej ;) 

Ale wracając do tematu imo lepiej w 1,5 tonowym aucie miec 150 koników niz 114 tzn przydają się  w szczególności poza miastem ;)  a i tak nie jest to jakieś wow bo imo optymalnym silnikiem w XV byłoby coś w okolicach 180 koni i 250 Nm ale jak się nie ma co się lubi to wiadomo .

 imo mam wrażenie że ciężki okres nastał dla Subaru w EU tzn nie mają za bardzo co sprzedawać.

Wycofano Forestera XT, STI, Levorga, Diesla, XV 2.0i...

 na placu boju został forek 2.0i , XV 1,6i oraz OBK 2,5i. - tylko 3 auta w ofercie i wszystkie  imo bez szału . Czy sprzedawcą uda się przekonac klientów że to wystarczy:rolleyes:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Karas napisał:

 

Wycofano Forestera XT, STI, Levorga, Diesla, XV 2.0i...

 na placu boju został forek 2.0i , XV 1,6i oraz OBK 2,5i. - tylko 3 auta w ofercie i wszystkie  imo bez szału . Czy sprzedawcą uda się przekonac klientów że to wystarczy:rolleyes:

No faktycznie słabo to wygląda :(

Oferta silnikowa plasuje markę istotnie jako rodzinne, bezpieczne auta do spokojnej jazdy. Rzecz w tym, że na dynamikę w OBK narzekała nawet moja Żona, a raczej w długie trasy nie jeździła. No cóż, repozycjonowanie brandu. W tych wozach trudno mówić o emocjach z jazdy. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Dyrekcja bedzie nas przekonywac (co czynila juz wieloktronie) ze jest super ,wychodza same nowe modele ktore sa dynamiczne i wogole super och ach....

Mam STI MY 16 i XT18 i gdybym mi ktores ukradli badz mialbym wypadek i musial je czyms zastapic to w Subaru nie ma czym zatem wizyta u konkurencji murowana....

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, GREGG napisał:

 

Chyba jeszcze nikt się tutaj nie ujawnił jako posiadacz 1,6 - także poza testami nikt większego doświadczenia nie posiada

 

Może 1,6 do miasta wystarczy,  jak pisze @aflinta ale 2,0 zaskakująco ładnie się sprawuje w parze z CVT i jest to auto nie tylko na przepychanie się w korku, w trasie też dobrze daje sobie radę (przy okazji - jest to inny silnik niż w XV poprzedniej generacji). Różnica w cenie do 1,6 nie była wielka. Ja bym na twoim miejscu tego 1,6 potestował, możesz też kogoś z posiadaczy 2,0 poprosić o przejażdżkę i pewnie potem będziesz chciał poczekać na 2,0 w ofercie ;)

Chyba dobry moment aby się ujawnić i podzielić się z wami moimi odczuciami co do XV 1,6. Autko odebrane początkiem października, użytkowane przez żonę czasami jak pozwoli też przeze mnie ;)(nacodziej śmigam Forkiem 2.5xt). Żona zachwycona (wcześniej Audi A3 130hp), jazda głównie do pracy, szkoly, zakupy. Na brak mocy nie narzeka, przy takim użytkowaniu spalanie w okolicy 8.5 l/ 100. Co do moich odczuć poprostu lubię to auto, wiadomo nie jest to auto wyścigowe lecz też nie jest tak źle jak niektórzy to opisują (w większości pewnie Ci co nigdy tym autem nie jeździli), nie zauważyłem abym był zawalidrogą ruszając na swiatlach, skrzynia CVT daje radę jak już się ją wyczuje i "nauczy". Na autostradzie nie ma problemu rozpędzić się do większych prędkości. Szczerze mówiąc to jeszcze nigdy nie było potrzeby aby wkręcić obroty powyżej 5 tyś, do normalnego przemieszczania jest to zakres 2-3 tyś. obr/min i autko żwawo przyśpiesza na równi z innymi, tak jak pisałem kwestia wyczucia CVT.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...