Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.12.2018 o 16:32, FanSub napisał:

Przepraszam,  ale nadal nie rozumiem - liczba 20 oznacza silnik 2,0

 

Silnik z rodziny / typu FB, pojemność istotnie 2l.

Edytowane przez Knurek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2018 o 11:30, Karas napisał:

a pamietajcie że ten 1,6 to ten sam co był w XV 1 gen na wtrysku wielopunktowym...

a podobno nowe fb20 pali mniej niz stare fb20...

Podobno tak, ale jak w 2019 dostanie filtr cząstek stałych GDF, to może być odwrotnie. Aż ciśnie się pytanie, czym skończy się to ciągłe zaostrzanie norm emisji spalin ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, FanSub napisał:

Aż ciśnie się pytanie, czym skończy się to ciągłe zaostrzanie norm emisji spalin ...

widze 2 opcje:

1) całkowite zniknięcie niszowych marek jak Subaru z europejskiego rynku. Sprzedaż poza EU mają tak dużą że wcale tej Europy nie potrzebują.

2) fuzje koncernów gigantów z tymi niszowymi i sprzedaż niegdyś niszowych aut pod swoją marką . Całkiem nie głupio brzmi:  jeżdzę Toyotą Forester ;)

 

innej opcji imo nie ma

 

chyba że się EU opamięta i przestanie zaostrzac normy bo i tak jest to bez sensu skoro nie obowiązują w tak olbrzymich krajach jak Chiny itp

co z tego że my będziemy jeździć autami na baterie skoro inni i tak będą smrodzić 2x więcej

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Karas napisał:

widze 2 opcje:

1) całkowite zniknięcie niszowych marek jak Subaru z europejskiego rynku. Sprzedaż poza EU mają tak dużą że wcale tej Europy nie potrzebują.

2) fuzje koncernów gigantów z tymi niszowymi i sprzedaż niegdyś niszowych aut pod swoją marką . Całkiem nie głupio brzmi:  jeżdzę Toyotą Forester ;)

 

innej opcji imo nie ma

 

chyba że się EU opamięta i przestanie zaostrzac normy bo i tak jest to bez sensu skoro nie obowiązują w tak olbrzymich krajach jak Chiny itp

co z tego że my będziemy jeździć autami na baterie skoro inni i tak będą smrodzić 2x więcej

A'propos smrodzenia przez innych wielka racja. Na marginesie, jest raport amerykańskich badaczy, że podobno jest już w przyrodzie deficyt CO2,  co grozi spadkiem produkcji tlenu przez świat roślin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FanSub napisał:

 ciśnie się pytanie, czym skończy się to ciągłe zaostrzanie norm emisji spalin ...

Trzeba robić „zapasy” i mieć nadzieję, że nie wprowadzą zakazu poruszania się tym, co nie jest elektryczne i autonomiczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Zyzol napisał:

Trzeba robić „zapasy” i mieć nadzieję, że nie wprowadzą zakazu poruszania się tym, co nie jest elektryczne i autonomiczne :)

Zakazu nie będzie, ale pewnie pojawiają się różne "motywacje" podatkowe by taki ruch ograniczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, aflinta said:

Co w tym dziwnego? W USA się nie sprzedawał wystarczająco dobrze (ledwie 5 %), w EU zabiła go ekologia i zapewne podatki na zachodzie.

 

Na dodatek w Europie zapewne nawet ten 2.5 silnik się nie pokaże tylko 2.0 no i "super" E-Boxer. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aflinta napisał:

w EU zabiła go ekologia

EU to nie żadna ekologia, tylko interes  - skutecznie walczą żeby sprzedać swoje kopcące diesle. 

Szkoda, bo Żona wczoraj prowadziła XV i mówiła, że chyba  mi go zabierze, a ja mogę sobie poszukać czegoś....  :blink:

 

... więc w Polsce takiego nie dostanę ? 

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Blixten napisał:

Wtgf ??? Forester XT wycofany z oferty ?? 

 

Chyba w jakiś zimowy sen zapadliście, to już z pół roku temu było wiadomo 

I tym razem nawet nie ma co zwalać na ekologię, skoro w USA go wycofali 

Oby pojawił się u nas nowy Forester w wersji 2,5 a że jest to wykonalne, pokazuje Mazda, zresztą Outback 2,5 też jest dostępny, więc jest jakaś nadzieja... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na 1 dzień przesiadłem się do Skody Rapid 1.0 tsi. Przy tej okazji miałem chwile na refleksje nad XV. Przejechane 11 kkm w ciągu 8,5 miesiąca. Co stwierdzam? Decydowanie na tak -napędy oraz rozłożenie masy w aucie. Wg mnie rozkład masy ma ogromne znaczenie przy prowadzeniu. Jestem bardzo zadowolony z tego jak prowadzi się na śniegu i śliskiej nawierzchni. Do tego precyzyjny układ kierowniczy. Zawias również bez uwag.

Skrzynia bez zarzutów za wyjątkiem znanego szarpania na niskich obrotach. 

Jestem średnio zadowolony z wygłuszenia auta bo za te pieniądze spodziewałbym sie i oczekuje więcej. Nie jest do przyjęcia fakt ze w Rapid jest ciszej. Po prostu tak nie może być.

Co na nie? Nie mogę pogodzić się z niedostatkiem mocy który trapi mnie od samego początku. Brakuje mi ok 20 km. Maksymalny moment jest dostępny tak wysoko ze rzadko zaglądam w te rejony. 

Z żalem stwierdzam ze przywołany 1.0 tsi z Rapids jest zwinniejszy :(

Jeśli max na które stać Subaru to 2.0 i 150 km w Forku to moje kolejne auto nie będzie ze stajni Subaru. Szkoda be ta konstrukcja układu napędowego jest świetna. Zostaje jeszcze quatro którego nie mialem okazji używać dłużej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, MaMis napisał:

Nie jest do przyjęcia fakt ze w Rapid jest ciszej. Po prostu tak nie może być.

Czemu? Auto niższe, bardziej opływowe, bez wielkich lusterek i relingów - powinno być cichsze nawet przy tak samo marnym wygłuszeniu fabrycznym.

 

20 minut temu, MaMis napisał:

Z żalem stwierdzam ze przywołany 1.0 tsi z Rapids jest zwinniejszy :(

Bo Rapid jest lżejszy o 300kg. Jak go wsadzisz do auta o masie 1,5t to już tak różowo nie będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, GREGG napisał:

 

SIP ma OBK w ofercie, Mazda też jakoś daje radę... więc coś tam da się pokombinować ;) No i cła na auta z Japonii zniknęły, a to było niemało bo 10% 

 

Problem w tym ze w przypadku Mazda czy tez innych bezposrednich importerow jest mniej podmiotow do podzialu zyskow po drodze niz w przypadku SIP PL-CH-DE itd itp. W zwiazku z tym latwiej im dostosowac cene do warunkow na rynku. Toyota wypuszczajac pierwszego Priusa wycenila go na 25000 USD podczas gdy koszt produkcji wynosil 40000 USD.Zrobiono to swiadomo inwestujac w popularyzacje modelu wiedzac ze w przyszlosci odrobi sie straty i zacznie zarabiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MaMis napisał:

Nie mogę pogodzić się z niedostatkiem mocy który trapi mnie od samego początku. Brakuje mi ok 20 km. Maksymalny moment jest dostępny tak wysoko ze rzadko zaglądam w te rejony. 

 

3 godziny temu, MaMis napisał:

Z żalem stwierdzam ze przywołany 1.0 tsi z Rapids jest zwinniejszy

 

3 godziny temu, MaMis napisał:

Jestem średnio zadowolony z wygłuszenia auta bo za te pieniądze spodziewałbym sie i oczekuje więcej. Nie jest do przyjęcia fakt ze w Rapid jest ciszej. Po prostu tak nie może być.

Już od 2013 r  tzn I gena wałkujemy dokładnie ten sam temat ;) 

W II gen mieli to zmienić . 

3 godziny temu, MaMis napisał:

Jeśli max na które stać Subaru to 2.0 i 150 km w Forku to moje kolejne auto nie będzie ze stajni Subaru. Szkoda be ta konstrukcja układu napędowego jest świetna. Zostaje jeszcze quatro którego nie mialem okazji używać dłużej.

Podobno z Subaru jak z Alfą tzn warto spróbować B) Życie jest za krótkie żeby śmigać autami z tej samej marki. Quatro , haldexy by vag w połączeniu z tsi to na prawdę zacna konfiguracja . Jeżeli chcesz aby twoje następne auto miało dobry napęd + porządne osiągi + dobre wyciszenie + nie kosztowało fortuny to chyba na chwile obecną nie ma innej opcji. Pisze na chwile obecną bo niedługo że KIA/Hundai mają wypuscic na rynek  suvy   crossovery w wersji N  ( tucson, kona ) . Także będzie w czym wybierać . 

A Subaru zawsze możesz dać żonie /córce/ teściowej/dzieciakowi na pierwszy samochód żeby się nauczył ;)

albo sprzedać miłośnikowi marki - nie powinno być z tym kłopotu

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, MaMis napisał:

Mam nadzieje ze w ciągu najbliższych 2 lat Subaru pokaże w ofercie coś mocniejszego. 2.0 turbo wystarczy

na pewno nie w EU. Zawsze możesz sobie ściągnąc Subaru z USA- ale imo kompletnie bez sensu bo na naszym rynku jest dużo równie dobrych aut jak nie lepszych w tych samych $$

25 minut temu, MaMis napisał:

Szkoda będzie rezygnować z napędu Subaru

napęd to nie wszystko B) bo co z tego że masz hiper napęd skoro wsiadasz do

 

15 godzin temu, MaMis napisał:

Z żalem stwierdzam ze przywołany 1.0 tsi z Rapids jest zwinniejszy

i masz większy fun z jazdy...

Nie mniej jednak XV to imo kawał całkiem niezłego auta - przede wszystkim bezawaryjnego i dla zupełnie innego klienta niż przytoczony to RapidB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne jaką bryłę ma XV i o ile lżejszy jest Rapid. Dla mnie to wstyd i rzecz niedopuszlalna aby auto za 60 kpln było cichsze i zwinniejszy od naszych VX które często kosztują 2x tyle. No i ta niekończąca się nuda w design VW i Skody!!! 

Jak tu żyć? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, MaMis napisał:

Nie ważne jaką bryłę ma XV i o ile lżejszy jest Rapid. Dla mnie to wstyd i rzecz niedopuszlalna aby auto za 60 kpln było cichsze i zwinniejszy od naszych VX które często kosztują 2x tyle. No i ta niekończąca się nuda w design VW i Skody!!! 

Jak tu żyć? :)

 

Też jestem za tym by XV kosztował 60k PLN, Forester MY19 XT robiony specjalnie dla nas 70kpln a OBK 2,4DIT 80kpln. I jeszcze niech wejdzie do sprzedaży Ascent za 90kpln - i skoda będzie mogła się schować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał:

Też jestem za tym by XV kosztował 60k PLN, Forester MY19 XT robiony specjalnie dla nas 70kpln a OBK 2,4DIT 80kpln. I jeszcze niech wejdzie do sprzedaży Ascent za 90kpln - i skoda będzie mogła się schować :D

Co tam 60k, niech będzie za free, z darmowym serwisem a po roku zamiana na nowszy model ;) również w gratisie ;) 

A poważnie widzieliście cennik nowej Mazdy 3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...