Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, GREGG napisał:

 

@aflinta Ja bym na twoim miejscu tego 1,6 potestował, możesz też kogoś z posiadaczy 2,0 poprosić o przejażdżkę i pewnie potem będziesz chciał poczekać na 2,0 w ofercie ;)

 

na pewno po teście 1.6 będę chciał poprosić kogoś z szanownych forumowiczów (z Krakowa) o możliwość przetestowania 2.0 ;-))

9 godzin temu, qba999 napisał:

Chyba dobry moment aby się ujawnić i podzielić się z wami moimi odczuciami co do XV 1,6. Autko odebrane początkiem października, użytkowane przez żonę czasami jak pozwoli też przeze mnie ;)(nacodziej śmigam Forkiem 2.5xt). Żona zachwycona (wcześniej Audi A3 130hp), jazda głównie do pracy, szkoly, zakupy. Na brak mocy nie narzeka, przy takim użytkowaniu spalanie w okolicy 8.5 l/ 100. Co do moich odczuć poprostu lubię to auto, wiadomo nie jest to auto wyścigowe lecz też nie jest tak źle jak niektórzy to opisują (w większości pewnie Ci co nigdy tym autem nie jeździli), nie zauważyłem abym był zawalidrogą ruszając na swiatlach, skrzynia CVT daje radę jak już się ją wyczuje i "nauczy". Na autostradzie nie ma problemu rozpędzić się do większych prędkości. Szczerze mówiąc to jeszcze nigdy nie było potrzeby aby wkręcić obroty powyżej 5 tyś, do normalnego przemieszczania jest to zakres 2-3 tyś. obr/min i autko żwawo przyśpiesza na równi z innymi, tak jak pisałem kwestia wyczucia CVT. 

dzięki serdeczne za komentarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, newstanior napisał:

będę chciał poprosić kogoś z szanownych forumowiczów (z Krakowa) o możliwość przetestowania 2.0 ;-))

Zapraszam.

15 minut temu, Skodziarz napisał:

No ale kulturą pracy grzeszy, i to bardzo ;)

V8, V12 i wtedy można mówić o kulturze a nie masówce z 2, 3 czy 4 cylindrami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

V8, V12 i wtedy można mówić o kulturze a nie masówce z 2, 3 czy 4 cylindrami

 

No jak to jest, że Honda potrafi tą masówkę zrobić tak, żeby pracowała idealnie gładko, a Subaru nie? Szpiegostwo przemysłowe w Japonii nie działa? :D 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 1.6 na jeździe próbnej i niby dramatu nie było. Założenie było takie samo - do miasta, dla żony, z dziećmi i czasem gdzieś wyskoczyć dalej. No i właśnie o to "dalej" rozbijał się problem - jak autostradą to nie ma problemu - rozpędzi się (kiedyś) i będzie jechać, natomiast na krajówce pomiędzy 90-120 kmh czy przyśpieszy... no średnio. Są to odczucia tylko z jazdy próbnej więc jak jest w rzeczywistości to ciężko powiedzieć. Przetestujcie auto w takich warunkach w jakich będziecie jeździć i może 1.6 wystarczy. Z plusów to niższa cena i pewnie spalanie.
W naszym przypadku decyzja zapadła że chcemy XV, nie było już 2.0 (październik) więc trudno, kupimy w 2019 1.6 i jakoś to będzie. O czekaniu na 2.0 nie było mowy bo wszyscy powiedzieli że nie ma, nie będzie lub nie wiadomo czy będzie. No i tu pojawia się kolejna historia bo w efekcie uparłem się i mamy 2.0... :)
Podsumowując, jeżeli ktoś by mi powiedział że przykładowo we IX.2019 będzie 2.0 to bym czekał, jeżeli nie to wyboru nie ma i z 1.6 też się można cieszyć jak to zostało już wyżej napisane.

ps. przed XV był ix35 135KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Skodziarz napisał:

No jak to jest, że Honda potrafi tą masówkę zrobić tak, żeby pracowała idealnie gładko, a Subaru nie? Szpiegostwo przemysłowe w Japonii nie działa? :D 

Musisz mieć zepsute auto. Mój stary Legac chodzi gładko, nowy XV nawet jeszcze gładziej :) Gdybyś kiedyś chciał kupić motocykl BMW to unikaj za wszelką cenę serii R - raczej Ci nie spasuje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, keyman napisał:

Z plusów to niższa cena i pewnie spalanie.

 

Wbrew pozorom spalanie może być takie samo albo i większe - słabowity silnik trzeba częściej "butować". 

 

6 minut temu, aflinta napisał:

Musisz mieć zepsute auto. Mój stary Legac chodzi gładko, nowy XV nawet jeszcze gładziej :)

 

Podziwiam, że ci się jeszcze chce odpowiadać na ten trolling ;)

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, keyman napisał:

W naszym przypadku decyzja zapadła że chcemy XV, nie było już 2.0 (październik) więc trudno, kupimy w 2019 1.6 i jakoś to będzie. O czekaniu na 2.0 nie było mowy bo wszyscy powiedzieli że nie ma, nie będzie lub nie wiadomo czy będzie. No i tu pojawia się kolejna historia bo w efekcie uparłem się i mamy 2.0... :)
Podsumowując, jeżeli ktoś by mi powiedział że przykładowo we IX.2019 będzie 2.0 to bym czekał, jeżeli nie to wyboru nie ma i z 1.6 też się można cieszyć jak to zostało już wyżej napisane.

niedługo będzie wysyp XV I gen. Użytkownikom kończą się finansowania 3-5 letnie więc jeżeli ktoś sie uprze na 2.0i to bedzie mógł sobie kupic autko z takim silnikiem. Moj zapewne pojawi się na giełdzie forumowej gdzie w lipcu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Karas napisał:

niedługo będzie wysyp XV I gen. Użytkownikom kończą się finansowania 3-5 letnie więc jeżeli ktoś sie uprze na 2.0i to bedzie mógł sobie kupic autko z takim silnikiem. Moj zapewne pojawi się na giełdzie forumowej gdzie w lipcu :D

Podobno te silniki są inne: stare FB20 i nowe FB20 (FB20B i FB20D??) Jako że jestem "świeżynka" to mogę tylko zacytować znalezione na forum: " nowe FB 20 są montowane w Imprezach MY18 i xv MY18. Główna różnica, to wtrysk bezpośredni (w starych jest pośredni). Nowy jest lżejszy bodajże o 12 kg, i podobno wymieniono w nim 80% części.".

Edytowane przez keyman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Michał Krupa napisał:

Hmm, zapewne prawdopodobnie ;) mój...

...będzie na sprzedaż w najbliższym czasie :ph34r:

Bardzo ładny i ma sporo dodatków. Mam nadzieję ,że pojawi się również na Forum w dziale Sprzedam Subaru . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, newstanior napisał:

no właśnie tego się najbardziej obawiam...

 

kolego  @qba999 możesz coś w tej kwestii skomentować??

 

@aflinta dzięki, odezwę się jak będę po testach 1.6 ;-))

Naprawdę nie demonizujmy tego rozpędzania, według mnie jest ok, wiadomo gdybyśmy chcieli wszystkich wyprzedzać będzie ciężko, ale jadąc "grzecznie" nie ma żadnego problemu. Tak jak pisałem wcześniej trzeba zmienić nawyki operowania gazem, mam odczucie że gdy obroty oscylują w zakresie 2-3 tyś. autko przyspiesza sprawniej, gdy wejdzie na wyższe obroty hałas rośnie niewspółmiernie do przyśpieszania - dziwne uczucie, taki urok tej skrzyni. Ruszanie na skrzyżowaniu od 0-50 bardzo żwawo oczywiście też bez piłowania. Pewnie zaraz odezwa się Ci co mnie skrytykują, ale takie są moje odczucia. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, qba999 napisał:

Pewnie zaraz odezwa się Ci co mnie skrytykują, ale takie są moje odczucia. 

Generalnie rzecz biorąc, co kto lubi, więc dlaczego mają Cię krytykować ;) Jeżeli komuś wystarczy, to jaki problem? Problem to mają ci, którym nie wystarczy 

2 godziny temu, Michał Krupa napisał:

będzie na sprzedaż w najbliższym czasie :ph34r:

powód utajniony? :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zyzol powód nie mający związku z samym samochodem, który (jeżeli dojdzie do sprzedaży) będzie ofiarą okoliczności finansowych ;)

Bardzo lubię to auto -_-

___

p.s.

ufff, xv zostaje w domu :)

Edytowane przez Michał Krupa
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, qba999 napisał:

Naprawdę nie demonizujmy tego rozpędzania, według mnie jest ok, wiadomo gdybyśmy chcieli wszystkich wyprzedzać będzie ciężko, ale jadąc "grzecznie" nie ma żadnego problemu. Tak jak pisałem wcześniej trzeba zmienić nawyki operowania gazem, mam odczucie że gdy obroty oscylują w zakresie 2-3 tyś. autko przyspiesza sprawniej, gdy wejdzie na wyższe obroty hałas rośnie niewspółmiernie do przyśpieszania - dziwne uczucie, taki urok tej skrzyni. Ruszanie na skrzyżowaniu od 0-50 bardzo żwawo oczywiście też bez piłowania. Pewnie zaraz odezwa się Ci co mnie skrytykują, ale takie są moje odczucia. 

Pertyn udzielił nauki jak najefektywniej wykorzystać CVT: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Knurek1111 napisał:

 

Nie, oba manuale.

FB20 w XV pali o solidny 1l/100 mniej niż EJ20 w imprezie GH. Oczywiście przy takiej samej eksploatacji.

Przepraszam,  ale nadal nie rozumiem - liczba 20 oznacza silnik 2,0

Edytowane przez FanSub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...