Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Chciałbym zobaczyć ile dni na torze spędzają ci wszyscy maruderzy. U mnie GR odpadł głównie z uwagi na brak drzwi z tyłu. Kiedyś miałem 3-drzwiową 208 i tłumaczyłem sobie, że przecież dzieciaków nie mamy to dam radę. Wziąłem bo z tym silnikiem była tylko w takiej wersji. Po spłaceni leasingu błyskawicznie sprzedałem i obiecałem sobie, że nigdy więcej.

 

Miałem bardzo podobnie, kiedy kupowałem Swifta - wiedziałem, że autko ma mieć 4 drzwi i kropka (chociaż najczęściej jeżdżę sam)

To samo z tymi osiągami na torze i innych niurburgringach... nie obchodzi mnie to (owszem, fajnie mieć świadomość, że w ODPOWIEDNICH* łapach to auto może być bardzo szybkie, ale to nie jest najważniejsza rzecz), bardziej mi zależy na "emocjonalnej więzi" z autem - mówiąc inaczej moja morda musi się cieszyć, gdy patrzę na nie i gdy nim jeżdżę

 

 

 

*jak pokazują nawet amatorskie pojeżdżawki, mocny sprzęt to jeszcze nie wszystko ;):P

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

bardziej mi zależy na "emocjonalnej więzi" z autem - mówiąc inaczej moja morda musi się cieszyć, gdy patrzę na nie i gdy nim jeżdżę

 

 

 

*jak pokazują nawet amatorskie pojeżdżawki, mocny sprzęt to jeszcze nie wszystko ;)

Amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radekk napisał:

Jak niedawno ktoś zamieścił porównanie z dwoma bezpośrednimi konkurentami to jeden na pewno był szybszy na 1/4, drugi z rolki i szczerze mam to gdzieś.

I jeszcze nie sprzedałeś żółwia? No nie wiem, czy to dobrze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Tommo napisał:

A ja uważam,że takie testy są potrzebne i wskazane. Po pierwsze zawsze lepiej jest wiedzieć jak dany samochód sprawuje sie w ekstremalnych sytuacjach, niż nie wiedzieć :) Co właściciel zrobi z tą wiedzą, to już jego sprawa. Po drugie, producenci wiedząc, że ich produkt będzie wielokrotnie testowany i porównywany z konkurencją,nie mogą pozwolić sobie na blamaż, który może skutkować słabą sprzedażą. Skupiają więc środki i czas na dobre własności jezdne a nie jedynie gadżeciarskie wodotryski (wielokrotnie tańsze i łatwiejsze w realizacji), co tylko dobrze służy nam konsumentom skierowanym na przyjemność z jazdy samochodem.

Testy jak najbardziej, mi chodzi że mam wrażenie że co niektórzy podchodzą jakby to było kryterium decydujące przy wyborze auta na co dzień. Też patrzę na testy i mnie to interesuje, jakby dany samochód niewiem rozpadał się w pół podczas testów zderzeniowych, był nieprzewidywalny podczas prowadzenia nie kupiłbym go. Ale fakt ze konkurent będzie szybszy na torze o jakieś 5 sek, czy 1/4 zrobi w 12 sek, zamiast 12.5 sek, nie robi mi większej różnicy, bo jednak nie to jest główne założenie samochodu używanego na ulicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, radekk napisał:

Ale fakt ze konkurent będzie szybszy na torze o jakieś 5 sek, czy 1/4 zrobi w 12 sek, zamiast 12.5 sek, nie robi mi większej różnicy, bo jednak nie to jest główne założenie samochodu używanego na ulicy.

Oczywiście tak. Ale fakt, że te nieco gorsze na torze samochody sprzedają się równie dobrze, świadczy o zdroworozsądkowym podejściu wielu klientów. A ta rywalizacja torowa HH niecch trwa i napędza rozwijanie konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, turdziGT napisał:

To na pewno ale nie daje to jedynej podstawy zeby stwiedzic ze takie czy inne auto w tym wypadku CTR jest najlepszym HH na rynku , bo nie jest  zwlaszcza jezeli wezmie sie pod uwage inne czy tez wszystkie kryteria. 

https://www.autoexpress.co.uk/hot-hatches/66682/best-hot-hatchbacks-20202021

 

https://blog.swanswaygarages.com/civic-type-r-wins-bbc-topgear-magazine-car-year

 

W większości zestawień jednak jest ...

Edytowane przez viggen
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, viggen napisał:

OK no dobra wygrales bo widze ze o to tu ci chyba najbardziej chodzi  ale i tak jest pewna grupa dla ktorej to nic nie zmienia bo ze wzgledu na wyglad  i tak tego auta nie kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

auto może być bardzo szybkie, ale to nie jest najważniejsza rzecz), bardziej mi zależy na "emocjonalnej więzi" z autem - mówiąc inaczej moja morda musi się cieszyć, gdy patrzę na nie i gdy nim jeżdżę

Dokladnie ma byc na tyle ladne ze parkujac i odchdzac od niego za kazdym razem sie obracasz zebyc na nie rzucic okiem , ale jak widac nie kazdy to rozumie 

 

Doskonalym tego przykladem jest nowe M3. Moze to byc najlepsze auto w klasie i jakimkolwiek jezdziles ale wyglad dyskwalifikuje ten samochod wiec jakie to ma znaczenie. CTR mozna wrzuciec dokladnie do tego samego worka choc i tak jest o niebo lepszy.

Edytowane przez turdziGT
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Tez jestem zdania, że takie testy powinny być. Ostatnio mnie tylko naszła taka refleksja: "Kurka wodna,  mogłem kupić RS3, zamiast S3..." a potem spojrzałem na siebie, że stoję w korku (o dziwo RS3 tak samo szybko stoi w korku) i od roku sam się nie mogę zmobilizować, żeby wygospodarować dzień na wyjazd do Kielc. Fajnie jest mieć moc. Fajnie jest mieć poczucie, że pod maską ma się najmocniejszy możliwy silnik w danym segmencie. Ale trzeba sobie uczciwie odpowiedzieć na pytanie: czy ja go wykorzystam? Chłopaki w salonie wręcz odradzali mi RSa, bo twierdzili, że się umęczę.

 

Niech takie testy powstają, niech producenci czują dziennikarski oddech na plecach, niech ich to pcha do przekraczania kolejnych granic itp.

Takie pitolenie z tym staniem w korkach. Chłopcy w salonie odradzali rs bo właśnie mieli i chcieli sprzedać s. Co tam niby ma męczyć? Jechałem s3  i  poza śmiesznym dzwiękiem nic się nie dzieje. Gaz w podłodze i smsy można pisać. Ten samochód nudzi się po tygodniu,choć i tak powinien dawać więcej  od gr yarisa. 

RS3 jest zdecydowanie  niezagrożony, ale to inna liga, inna kasa. Samochód ma dawać tyle co najlepsza dziwka. Żone masz w domu a jak lubisz coś ekstra na boku to masz  to w garażu. 

 

Edytowane przez Q37
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, turdziGT napisał:

Dokladnie ma byc na tyle ladne ze parkujac i odchdzac od niego za kazdym razem sie obracasz zebyc na nie rzucic okiem , ale jak widac nie kazdy to rozumie 

 

7 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

bardziej mi zależy na "emocjonalnej więzi" z autem - mówiąc inaczej moja morda musi się cieszyć, gdy patrzę na nie i gdy nim jeżdżę

 

no jak tak póki co mam ze swoją koniczynką,  ale dopiero 6 miesiący użytkowania  zobaczymy jak dalej ale czuje że to zauroczenie szybko nie minie

Edytowane przez jaszyn
  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Ale trzeba sobie uczciwie odpowiedzieć na pytanie: czy ja go wykorzystam? Chłopaki w salonie wręcz odradzali mi RSa, bo twierdzili, że się umęczę

 

Tu cie niestety zmartwię bo wyglada na to ze chłopaki cie pięknie w balona zrobili. Różnica miedzy S3 a RS3 jest ogromna raz za sprawa samego silnika ktory jest jednym z najlepszych w dziejach motoryzacji a dwa kalibracja haldexa co sprawia ze daje o wiele wiecej frajdy z jazdy. Jest także fantastycznym autem na codzień ktore absolutnie niczym nie umęczyć jezeli je odpowiednio skonfigurujesz nawet bez magnetic ride. A uwierz mi wiem co mowię bo jako nieliczny jestem bardzo wrażliwy na zawieszenie , wręcz nie znoszę  zawieszonych  na deskę aut i jestm zwolennikiem dobrze wybierającego zawieszenia dającego duzo komfortu.I takim zawiasem dysponuje RS3.  Moja żelazna zasadą jest zanim kupię muszę sie przejechać , po to zeby wiedzieć co chce a dwa ze z mojego doświadczenia sprzedawcy sami nie wiedza co sprzedają w większości wypadków. Doświadczyłem tego wielokrotnie a w krajach takich jak PL gdzie maja auta na placu wciskają ci wszystko zeby sie ich pozbyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, turdziGT napisał:

Doświadczyłem tego wielokrotnie a w krajach takich jak PL gdzie maja auta na placu wciskają ci wszystko zeby sie ich pozbyć.

Akurat RS3 tez mieli na placu z równie dobrym rabatem i również do jazd testowych :) po prostu odnalazłem chemię między mna a handlowcem (10 salon, który odwiedziłem?) i jasno przedstawiłem mu oczekiwania. Szukałem cichociemnego daily a nie rozrabiaki :) 

 

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Q37 napisał:

Samochód ma dawać tyle co najlepsza dziwka. Żone masz w domu a jak lubisz coś ekstra na boku to masz  to w garażu. 

Zawsze bawi mnie ze ktoś lepiej wie czego potrzebuje :) jeśli Ty szukasz dziwki to ja to szanuje, wiec nie rozumiem czemu ktoś nie szanuje moich potrzeb.

Nie szukałem zabawki (w tej roli na pewno RS3 bije na głowę), tylko samochodu, którym regularnie zrobię spokojnie 1000 km jednego dnia po polskich drogach.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Akurat RS3 tez mieli i to do jazd testowych :) po prostu odnalazłem chemię między mna a handlowcem o jasno przedstawiłem mu oczekiwania. Szukałem cichociemnego daily a nie rozrabiaki :) 

 

RS3 jest nadal stosunkowo cichciemne i nadaje sie perfekcyjnie jako daily. 

Ja sam byłem zaskoczony jak dobrze zestrojone jest standardowe zawieszenie za to jak odkręcisz to inna liga od osiągów po czy przede wszystkim dźwięk. Przyznam bez bicia ze wolał bym ten silnik mieć pod maska w RS4 nawet kosztem osiągów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Zawsze bawi mnie ze ktoś lepiej wie czego potrzebuje :) jeśli Ty szukasz dziwki to ja to szanuje, wiec nie rozumiem czemu ktoś nie szanuje moich potrzeb.

Nie szukałem zabawki (w tej roli na pewno RS3 bije na głowę), tylko samochodu, którym regularnie zrobię spokojnie 1000 km jednego dnia po polskich drogach.

Skoro jesteś taki szczęśliwy z posiadania s3 to po co porównujesz  do Rs3. 

Brzmisz jakbyś sam się przekonywał. 

Edytowane przez Q37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, turdziGT napisał:

 

Tu cie niestety zmartwię bo wyglada na to ze chłopaki cie pięknie w balona zrobili. Różnica miedzy S3 a RS3 jest ogromna raz za sprawa samego silnika ktory jest jednym z najlepszych w dziejach motoryzacji a dwa kalibracja haldexa co sprawia ze daje o wiele wiecej frajdy z jazdy. Jest także fantastycznym autem na codzień ktore absolutnie niczym nie umęczyć jezeli je odpowiednio skonfigurujesz nawet bez magnetic ride. A uwierz mi wiem co mowię bo jako nieliczny jestem bardzo wrażliwy na zawieszenie , wręcz nie znoszę  zawieszonych  na deskę aut i jestm zwolennikiem dobrze wybierającego zawieszenia dającego duzo komfortu.I takim zawiasem dysponuje RS3.  Moja żelazna zasadą jest zanim kupię muszę sie przejechać , po to zeby wiedzieć co chce a dwa ze z mojego doświadczenia sprzedawcy sami nie wiedza co sprzedają w większości wypadków. Doświadczyłem tego wielokrotnie a w krajach takich jak PL gdzie maja auta na placu wciskają ci wszystko zeby sie ich pozbyć.

Największym fenomenem zawiasowym jest 991.2 turboS, wszelkie torowiska w Warszawa pokonuje w sposób niewiarygodnie komfortowy, nie wiem czy w 992 jest lepiej, ale dla mnie nawet Benek GT czy L Urus nie robią tego w tak niewiarygodnie aksamitnie... 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Durbos napisał:

Największym fenomenem zawiasowym jest 991.2 turboS, wszelkie torowiska w Warszawie pokonuje w sposób niewiarygodnie komfortowy, nie wiem czy w 992 jest lepiej, ale dla mnie nawet Benek GT czy L Urus nie robią tego tak niewiarygodnie aksamitnie... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Q37 napisał:

Skoro jesteś taki szczęśliwy z posiadania s3 to po co porównujesz  do Rs3. 

Brzmisz jakbyś sam się przekonywał. 

Sorry, masz racje. Tak naprawdę jestem biedna miękką fają i nie miałem ani hajsu, ani jaj, żeby kupić RS3 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Sorry, masz racje. Tak naprawdę jestem biedna miękką fają i nie miałem ani hajsu, ani jaj, żeby kupić RS3 :)

 

 

Nie martw się, bardzo często jak brakuje umiejętności łatwiej dorzucić do mocniejszego modelu, niż nauczyć się jeździć  ;) 

 

 

 

 

 

 

 

steering_whell_ball_-3_2048x2048.gif

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek mam przez ok 40 min jeździć Yarisem po Torze Łódź. Jeśli mi pozwolą (fastline) pojechać we właściwym tempie to będziemy mieć porównanie. Ciekawe jak wyjdzie w zestawieniu i pozostałymi seryjnymi hot hatchami na seryjnej oponie.

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...