Jump to content

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Recommended Posts

18 minut temu, Zyzol napisał:

Obecnych Civików jest na ulicach bardzo mało. UFO było bardzo popularne, to prawda, tyle że to dawno i nieprawda ;) 

Nowy design jest jednak bardziej stonowany (piękny nadal nie jest ;)), czyli możliwe, że docelowy target nie wyrobił jednak wyników ;)

 

 

 

Ja tych aut widzę dużo na ulicach, UFO z oczywistych względów będzie więcej bo raz że obie generacje były produkowane łącznie ponad 10 lat i dochodzi import używek, Xgen jest na rynku raptem 2 lata. Nie mam danych dla Polski, ale globalnie Civic jest 5 najlepiej się sprzedającym autem na świecie (status na maj 2020), więc chyba jednak Honda wie lepiej co robi.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, skwaro napisał:

No widzisz, a dla mnie Megane jest potwornie nudne i nijakie. HH już samym wyglądem ma wzbudzać emocje. A u Megane emocje jak na rybach, gorzej jest tylko z Golfem. 

 

6 godzin temu, viggen napisał:

Akurat w wersji podstawowej nie można powiedzieć, że te auta jeżdżą rownie dobrze, CTR deklasuje Megane RS gen IV . Inaczej jest z trophy R, ale to już inne pieniądze zupełnie. 

Nie wszystko zawsze sprowadza sie do osiagow cyferk czy czasow na ringu. Liczy sie caly pakiet. CTR moze byc i najlepszym HH na rynku ale dla mnie wyglad go dyskwalifikuje wiec rownie dobrze moglo by go nie byc. 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, skwaro napisał:

No widzisz, a dla mnie Megane jest potwornie nudne i nijakie. HH już samym wyglądem ma wzbudzać emocje. A u Megane emocje jak na rybach, gorzej jest tylko z Golfem. 

No widzisz a jak uwazam ze wrecz preciwnie. Dla mnie to najladniejsze RS do tej pory z nadmuchanymi ( prawdziwymi ) blotnikami a nie poprzylepianymi plastikami jak w CTR - bo tak oczywiscie taniej. Moze i tajniej ale dzieki temu zrujnowali cale auto.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, turdziGT napisał:

No widzisz a jak uwazam ze wrecz preciwnie. Dla mnie to najladniejsze RS do tej pory z nadmuchanymi ( prawdziwymi ) blotnikami a nie poprzylepianymi plastikami jak w CTR - bo tak oczywiscie taniej. Moze i tajniej ale dzieki temu zrujnowali cale auto.

 

renault_megane_rs300_73.jpg

Renault-Megane-IV-RS-Trophy-1.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, skwaro napisał:

Ja tych aut widzę dużo na ulicach, UFO z oczywistych względów będzie więcej bo raz że obie generacje były produkowane łącznie ponad 10 lat i dochodzi import używek,

Mam na myśli czasy „nowości” danego modelu. UFO w swoim czasie było zdecydowanie bardziej popularne, co potwierdza tabelka sprzedaży w Europie:

 

 

 

9132E145-6D84-47F4-A7B4-1D5A77A20D4E.jpeg
 

zgadzam się z @turdziGT, dla mnie Megane również wygrywa w kategorii „mógłbym mieć”

Edited by Zyzol
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, turdziGT napisał:

 

Nie wszystko zawsze sprowadza sie do osiagow cyferk czy czasow na ringu. Liczy sie caly pakiet. CTR moze byc i najlepszym HH na rynku ale dla mnie wyglad go dyskwalifikuje wiec rownie dobrze moglo by go nie byc. 

Spoko wygląd subiektywna rzecz, ale napisałeś że jeżdżą tak samo dobrze, a to się mija z prawdą jednak. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, viggen napisał:

Spoko wygląd subiektywna rzecz, ale napisałeś że jeżdżą tak samo dobrze, a to się mija z prawdą jednak. 

Wedle czyjej opinii ? Nie jest to tez subiektywna sprawa kto co preferuję ?

 

Tak na  dobra sprawę w testsch samochodow jest tyle zmiennych nie nie da się dać 100% odpowiedzi jezeli auta nie sa testowane przez tego samego kierowcę ns tych samych oponach tym samym torze pogodzie i podobnym specu .

Dodatkowo każdy test recenzja tabela czy graf da się przedstawić w taki sposób w zależności od tego co chcesz pokazać czy udowodnic.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Toyota chyba w ramach podziękowań za zamówione 2 GR , dała mi na kilka dni nowego Yarisa 2020 Hybrid, powiem szczerze jak byłem baardzo sceptycznie nastawiony do hybryd , to byłem w szoku jak to się dobrze, lekko prowadzi...... No i sobie zamówiłem :biglol: przede wszystkim po to aby móc rowery wozić po naszych pięknych okolicach, bo w żadnym aucie nie mam haka, a tu jest taka opcja. 

Wyposażenie w tych autach segmentu B, powala , światła full led, grzane fotele, asystenty lini, aktywne temp. kamery, wszelkie bajery z aut dużo lepszej klasy, byłem w szoku , Oczywiście plastiki dalej słabe. 

Odbiorę dam znać :) 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, carfit napisał:

Toyota chyba w ramach podziękowań za zamówione 2 GR , dała mi na kilka dni nowego Yarisa 2020 Hybrid, powiem szczerze jak byłem baardzo sceptycznie nastawiony do hybryd , to byłem w szoku jak to się dobrze, lekko prowadzi...... No i sobie zamówiłem :biglol: przede wszystkim po to aby móc rowery wozić po naszych pięknych okolicach, bo w żadnym aucie nie mam haka, a tu jest taka opcja. 

Wyposażenie w tych autach segmentu B, powala , światła full led, grzane fotele, asystenty lini, aktywne temp. kamery, wszelkie bajery z aut dużo lepszej klasy, byłem w szoku , Oczywiście plastiki dalej słabe. 

Odbiorę dam znać :) 

Strach ci cos pożyczać tzn pewnie z punktu widzenia zony , z punktu widzenia sprzedawcy to jesteś wymarzonym klientem :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, carfit napisał:

 przede wszystkim po to aby móc rowery wozić po naszych pięknych okolicach

to chyba podwoisz szerokość samochodu z tymi rowerami, chyba że w przyczepce będziesz ciągnął:P:biglol:

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, radekk napisał:

to chyba podwoisz szerokość samochodu z tymi rowerami, chyba że w przyczepce będziesz ciągnął:P:biglol:

Jeśli tandemem jeździ to faktycznie podwoi. ;)

Tak na poważnie to kiedyś dużo jeździłem z rowerami Oplem Corsa D z zintegrowanym bagażnikiem rowerowym i górale nigdy nie wystawały ponad lusterka boczne.

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, turdziGT napisał:

Wedle czyjej opinii ? Nie jest to tez subiektywna sprawa kto co preferuję ?

 

Tak na  dobra sprawę w testsch samochodow jest tyle zmiennych nie nie da się dać 100% odpowiedzi jezeli auta nie sa testowane przez tego samego kierowcę ns tych samych oponach tym samym torze pogodzie i podobnym specu .

Dodatkowo każdy test recenzja tabela czy graf da się przedstawić w taki sposób w zależności od tego co chcesz pokazać czy udowodnic.

 

 

 

 

Więc jaki jest sens wszystkich rankingów i porównań jeśli wszystko jest subiektywne? Jeśli chodzi o auta zostały ustalone pewne kryteria, wg których je porównujemy i o ile z niektórymi można dyskutować tak z faktem, że Megane rs IV dostaje zawsze lanie na torze od CTR fk8 już trudno. 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, viggen napisał:

Więc jaki jest sens wszystkich rankingów i porównań jeśli wszystko jest subiektywne? Jeśli chodzi o auta zostały ustalone pewne kryteria, wg których je porównujemy i o ile z niektórymi można dyskutować tak z faktem, że Megane rs IV dostaje zawsze lanie na torze od CTR fk8 już trudno. 

@viggen ja zdaje sobie sprawę z tego ze CTR jest szybszy i tego nie neguje,  musi być szybszy bo jest sporo mocniejszy i waży trochę mniej. Ale czy to jest  jedyne kryterium przy wyborze auta ? Chyba nie bardzo.

 

Mnie tylko tylko chodzi o to ze przedstawiasz tu MRS jako sporo gorsze auto a wcale tak nie jest.

Tak jest zazwyczaj woniejsze w bezpośrednim porównaniu ale to nadal bardzo kompetentny sprzęt.

Tak tylnia os skrętna nie przypadła wszystkim do gustu ale tu są zdania bardzo podzielone. To samo zresztą dotyczy wyglądu CTRa. Trzebatez pamiętać ze MRS wychodzi w przypadku wersjach które dość sporo się różnią.

 

Tu masz pare testów I świetne podsumowanie Chrisa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnie samych testów to np. sam fakt jakie opony sa na aucie może wpłynąć zarówno na odczucia zza kierowcy jak i czasy a pamiętajmy ze nie wszędzie wszystkie modele wychodza na tej samej gumie zawsze i wszędzie. To zmienia sie w założnosci od rynku czy gdzie produkowane itp. a to ważny element. Kierowcy nawet ci profesjonalni tez mają różne preferencję i prowadzenie które odpowiada jednemu nie do końca może odpowiadac innemu. A na koniec końców ważne jest do czego ma być auto używane. Nie zawsze te najszybsze auta na torze dobrze się sprawdzają jako daily. Doskonałym przykładem jest na przykład poprzednia Fiesta ST super fun jak masz ochotę ale średnia w trasy czy jako daily. To samo zresztą dotyczyło EVO i STI zawsze było bardziej użytecznym pojazdem.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja trochę nie rozumiem tej pogoni za szybsze na torze, szybciej przyspiesza do 100, do 200, uzyskuje większe przeciążenia, szybszy na ćwiartkę, itp. Kupując auto z głównym przeznaczeniem do codziennego użytkowania, patrzę czy spełnia kryteria auta codziennego, a nie torowego. To co najwyżej jest dodatkiem. Mam można powiedzieć jakąś namiastkę HH i dokonując wyboru porównywałem samochody jak na codzień spełnią moje oczekiwania, a nie czy na torze konkurent był choć odrobine wolniejszy. Jak niedawno ktoś zamieścił porównanie z dwoma bezpośrednimi konkurentami to jeden na pewno był szybszy na 1/4, drugi z rolki i szczerze mam to gdzieś. Z wyglądu mi się podoba, jeździ mi się dobrze, raczej bym nie zamienił, a jedli to ze względów funkcjonalnych, niż osiągów minimalnie gorszych od jakiegoś konkurenta.

Jak będę kupował samochód typowo na tor to wówczas patrzyłbym na osiągi, a nie zważał na funkcjonalność.

  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, radekk napisał:

Ja trochę nie rozumiem tej pogoni za szybsze na torze, szybciej przyspiesza do 100, do 200, uzyskuje większe przeciążenia, szybszy na ćwiartkę, itp. Kupując auto z głównym przeznaczeniem do codziennego użytkowania, patrzę czy spełnia kryteria auta codziennego, a nie torowego. To co najwyżej jest dodatkiem. Mam można powiedzieć jakąś namiastkę HH i dokonując wyboru porównywałem samochody jak na codzień spełnią moje oczekiwania, a nie czy na torze konkurent był choć odrobine wolniejszy. Jak niedawno ktoś zamieścił porównanie z dwoma bezpośrednimi konkurentami to jeden na pewno był szybszy na 1/4, drugi z rolki i szczerze mam to gdzieś. Z wyglądu mi się podoba, jeździ mi się dobrze, raczej bym nie zamienił, a jedli to ze względów funkcjonalnych, niż osiągów minimalnie gorszych od jakiegoś konkurenta.

Jak będę kupował samochód typowo na tor to wówczas patrzyłbym na osiągi, a nie zważał na funkcjonalność.

Bardzo dobre podsumowanie. 

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, radekk napisał:

Kupując auto z głównym przeznaczeniem do codziennego użytkowania, patrzę czy spełnia kryteria auta codziennego, a nie torowego.

Chciałbym zobaczyć ile dni na torze spędzają ci wszyscy maruderzy. U mnie GR odpadł głównie z uwagi na brak drzwi z tyłu. Kiedyś miałem 3-drzwiową 208 i tłumaczyłem sobie, że przecież dzieciaków nie mamy to dam radę. Wziąłem bo z tym silnikiem była tylko w takiej wersji. Po spłaceni leasingu błyskawicznie sprzedałem i obiecałem sobie, że nigdy więcej.

Edited by Czarne_Koronkowe
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

A ja uważam,że takie testy są potrzebne i wskazane. Po pierwsze zawsze lepiej jest wiedzieć jak dany samochód sprawuje sie w ekstremalnych sytuacjach, niż nie wiedzieć :) Co właściciel zrobi z tą wiedzą, to już jego sprawa. Po drugie, producenci wiedząc, że ich produkt będzie wielokrotnie testowany i porównywany z konkurencją,nie mogą pozwolić sobie na blamaż, który może skutkować słabą sprzedażą. Skupiają więc środki i czas na dobre własności jezdne a nie jedynie gadżeciarskie wodotryski (wielokrotnie tańsze i łatwiejsze w realizacji), co tylko dobrze służy nam konsumentom skierowanym na przyjemność z jazdy samochodem.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Chciałbym zobaczyć ile dni na torze spędzają ci wszyscy maruderzy. U mnie GR odpadł głównie z uwagi na brak drzwi z tyłu. Kiedyś miałem 3-drzwiową 208 i tłumaczyłem sobie, że przecież dzieciaków nie mamy to dam radę. Wziąłem bo z tym silnikiem była tylko w takiej wersji. Po spłaceni leasingu błyskawicznie sprzedałem i obiecałem sobie, że nigdy więcej.

Pelna zgaoda. To to tak jak z czasami na ringu ktore sa dla niektorych wyznacznikiem jaki samochod  jest lepszy a w praktyce mozna tylko poiwedziec " so f.. what " bo nie ma to zadnego przelozenia na uzytkowanie auta na zwyklych drogach a zazwaczaj auta dzialajace na torze nie nadaja sie do uzytku codziennego.

 

Odnosnie to GR to tez w sumie dobry przyklad pokazuje jak rozne sie ma potrzeby i dla mnue dokladnie tak samo mimo ze uwazam to za genialny samochodzik ktory bym bardzo chcial ale nie wpisuje sie kompletnie w moj program obecnie. Zonie tego nie wcisne z wiadomych powodow ( patrz 3d i brak bagaznika ) a jako 3 auto chce miec zupelnie cos innego. Dla innych z kolei dziala i dobrze dla kazdego cos innego.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Tommo napisał:

A ja uważam,że takie testy są potrzebne i wskazane. Po pierwsze zawsze lepiej jest wiedzieć jak dany samochód sprawuje sie w ekstremalnych sytuacjach, niż nie wiedzieć :) Co właściciel zrobi z tą wiedzą, to już jego sprawa. Po drugie, producenci wiedząc, że ich produkt będzie wielokrotnie testowany i porównywany z konkurencją,nie mogą pozwolić sobie na blamaż, który może skutkować słabą sprzedażą. Skupiają więc środki i czas na dobre własności jezdne a nie jedynie gadżeciarskie wodotryski (wielokrotnie tańsze i łatwiejsze w realizacji), co tylko dobrze służy nam konsumentom skierowanym na przyjemność z jazdy samochodem.

To na pewno ale nie daje to jedynej podstawy zeby stwiedzic ze takie czy inne auto w tym wypadku CTR jest najlepszym HH na rynku , bo nie jest  zwlaszcza jezeli wezmie sie pod uwage inne czy tez wszystkie kryteria. 

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, Tommo napisał:

A ja uważam,że takie testy są potrzebne i wskazane. Po pierwsze zawsze lepiej jest wiedzieć jak dany samochód sprawuje sie w ekstremalnych sytuacjach, niż nie wiedzieć :) Co właściciel zrobi z tą wiedzą, to już jego sprawa. Po drugie, producenci wiedząc, że ich produkt będzie wielokrotnie testowany i porównywany z konkurencją,nie mogą pozwolić sobie na blamaż, który może skutkować słabą sprzedażą. Skupiają więc środki i czas na dobre własności jezdne a nie jedynie gadżeciarskie wodotryski (wielokrotnie tańsze i łatwiejsze w realizacji), co tylko dobrze służy nam konsumentom skierowanym na przyjemność z jazdy samochodem.

Tez jestem zdania, że takie testy powinny być. Ostatnio mnie tylko naszła taka refleksja: "Kurka wodna,  mogłem kupić RS3, zamiast S3..." a potem spojrzałem na siebie, że stoję w korku (o dziwo RS3 tak samo szybko stoi w korku) i od roku sam się nie mogę zmobilizować, żeby wygospodarować dzień na wyjazd do Kielc. Fajnie jest mieć moc. Fajnie jest mieć poczucie, że pod maską ma się najmocniejszy możliwy silnik w danym segmencie. Ale trzeba sobie uczciwie odpowiedzieć na pytanie: czy ja go wykorzystam? Chłopaki w salonie wręcz odradzali mi RSa, bo twierdzili, że się umęczę.

 

Niech takie testy powstają, niech producenci czują dziennikarski oddech na plecach, niech ich to pcha do przekraczania kolejnych granic itp.

Edited by Czarne_Koronkowe
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...