Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, chojny napisał:

Dałem rade 20 sekund. On jest naćpany? 

Idioty też warto posłuchać :mrgreen: ..... dla zabawy ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bosman napisał:

Za to ten Yaris wydaje się właśnie taki bardziej rajdowy i chyba to jedyne takie auto na rynku.

Mi się ta koncepcja podoba :)

 

Tak jak piszesz, auta się teraz buduje jak wyścigówki, twarde, zwarte, responsywne, tak aby jeździły idealnie po kresce. Yaris jest nadzieją że może inni również stworzą samochód do zabawy.  

 

 

2 minuty temu, carfit napisał:

idioty też warto posłuchać :mrgreen: ..... dla zabawy ;) 

 

 

Ale raz aby wiedzieć że drugi raz lepiej nie tracić czasu. ;) 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, carfit napisał:

Idioty też warto posłuchać :mrgreen: ..... dla zabawy ;) 

E tam od razu idioty... może dostał jakiś wadliwy egzemplarz? Albo podstawili mu nie umyte auto i chciał się wyżyć na importerze? ;) Różnie to tym "znafcom" motoryzacji w duszy gra :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tsunetomo napisał:

E tam od razu idioty... może dostał jakiś wadliwy egzemplarz? Albo podstawili mu nie umyte auto i chciał się wyżyć na importerze? ;) Różnie to tym "znafcom" motoryzacji w duszy gra :) 

chyba masz rację ..... sam napisał pod swoim wpisem.

cyt. "Jeździłem tylko w zestrojeniu na tor, a tam mu to słabo wychodziło" :facepalm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpię, silnik 3-cylindrowy przy niskich obrotach zachowuje się mniej stabilnie niż 4-cylindrowy, ma też gorszą górę...

Porównaj sobie charakterystyki silników motocyklowych. Nie przez przypadek silniki podróżnych enduro maja 2 cylindry, a nie 4, mimo gorszej kultury pracy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, tamer9 napisał:

na motocyklach się nie znam, natomiast nie słyszałem chyba o takich z silnikami 4-cylindrowymi

No nie znasz się. A o 6-cylindrowych słyszałeś?

58 minut temu, socko napisał:

Nie przez przypadek silniki podróżnych enduro maja 2 cylindry, a nie 4, mimo gorszej kultury pracy.

Nie wszystkie. Na GSie świat się nie kończy.

k 1600.png

crosstourer.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, socko napisał:


Porównaj sobie charakterystyki silników motocyklowych. Nie przez przypadek silniki podróżnych enduro maja 2 cylindry, a nie 4, mimo gorszej kultury pracy.

W kwestii wyjaśnienia to zależy od stosunku średnicy cylindra do długości skoku. Ilość cylindrów jest tylko tego wynikiem przy zadanej pojemności. Dlatego V2 w moto ma większy skok tloka, kręci się niżej i ma mocniejszy dół niż R4 o słabszym dole ale dużo większych max RPM i mocy. A są też rozwiązania pośrednie jak R3 w Triumphie czy V4 w Hondzie i Ducati łączące wady i zalety obu. Z R3 w Toyocie jest podobnnie, R4 przy tej pojemności byłby bardziej "kwadratowy" ze słabszym dołem i mocniejszą górą. Tylko należy dodać kluczowe założenie: przy tej samej pojemności :)

  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, skwaro napisał:

W kwestii wyjaśnienia to zależy od stosunku średnicy cylindra do długości skoku. Ilość cylindrów jest tylko tego wynikiem przy zadanej pojemności. Dlatego V2 w moto ma większy skok tloka, kręci się niżej i ma mocniejszy dół niż R4 o słabszym dole ale dużo większych max RPM i mocy. A są też rozwiązania pośrednie jak R3 w Triumphie czy V4 w Hondzie i Ducati łączące wady i zalety obu. Z R3 w Toyocie jest podobnnie, R4 przy tej pojemności byłby bardziej "kwadratowy" ze słabszym dołem i mocniejszą górą. Tylko należy dodać kluczowe założenie: przy tej samej pojemności :)

Przecież można zaprojektować silniki o tej samej pojemności zarówno R3 jak i R4, które będą miały taki sam stosunek średnicy cylindra do skoku tłoka.

Silniki spalinowe stosowane w samochodach są 4-suwowe - czyli w silniku 4 cylindrowym, zawsze 1 cylinder ma suw pracy. W silnikach 3 cylindrowych ten warunek nie jest spełniony, przez co ich praca jest nierównomierna. Z tego też powodu silniki 8-cylindrowe pracują o wiele bardziej równomiernie, nie mówiąc już o 12-cylindrowych...

Pozostaje jeszcze kwestia czysto konstrukcyjna - fizycznie nie da się wyważyć dynamicznie wału i układu korbowego dla silnika 3-cylindrowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, chojny napisał:


Koenigsegg Gemera ;) 

 

Silnik dość mało typowy ;)

Można użyć innego porównania - F1. Obecnie stosuje silniki o tej samej pojemności co w Yarisie GR czyli 1,6, tyle tylko że nie R3, a V6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tamer9 napisał:

Przecież można zaprojektować silniki o tej samej pojemności zarówno R3 jak i R4, które będą miały taki sam stosunek średnicy cylindra do skoku tłoka.

Silniki spalinowe stosowane w samochodach są 4-suwowe - czyli w silniku 4 cylindrowym, zawsze 1 cylinder ma suw pracy. W silnikach 3 cylindrowych ten warunek nie jest spełniony, przez co ich praca jest nierównomierna. Z tego też powodu silniki 8-cylindrowe pracują o wiele bardziej równomiernie, nie mówiąc już o 12-cylindrowych...

Pozostaje jeszcze kwestia czysto konstrukcyjna - fizycznie nie da się wyważyć dynamicznie wału i układu korbowego dla silnika 3-cylindrowego

Oczywiście że można, ale to kwestia wielkości, wagi i kosztu takiego silnika. Konstruktorzy zawsze są tym ograniczeni w tego typu autach, a obecne systemy wałków balanserów są już na tyle doskonałe że różnica jest niewielka między R3 a R4. Pamiętaj że silniki R4 też korzystają z wałków balanserów od lat. Sam w jednym z hondowskich silników modyfikowałem ten system żeby uzyskać kilka dodatkowych KM kosztem kultury pracy i jednocześnie zmniejszyć ilość punktów smarowania. Dodatkowo silnik z Yarisa ma skok tłoka większy niż średnica cylindra, żeby zrobić taki sam silnik R4 średnica cylindra byłaby dużo mniejsza, co ogranicza mocno wielkość zaworów, co też ma duży wpływ na moc. Więc to nie jest tak że masz pełną dowolność, to zawsze będzie seria kompromisów. Inżynierowie zdecydowali że w tym przypadku lepszym wyborem będzie R3 i pisanie że R4 byłby lepszy jest zwykłym zgadywaniem, niekoniecznie byłby lepszy, a jestem wręcz pewien że byłby droższy. 

Edytowane przez skwaro
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, skwaro napisał:

Oczywiście że można, ale to kwestia wielkości, wagi i kosztu takiego silnika. Konstruktorzy zawsze są tym ograniczeni w tego typu autach, a obecne systemy wałków balanserów są już na tyle doskonałe że różnica jest niewielka między R3 a R4. Pamiętaj że silniki R4 też korzystają z wałków balanserów od lat. Sam w jednym z hondowskich silników modyfikowałem ten system żeby uzyskać kilka dodatkowych KM kosztem kultury pracy i jednocześnie zmniejszyć ilość punktów smarowania. Dodatkowo silnik z Yarisa ma skok tłoka większy niż średnica cylindra, żeby zrobić taki sam silnik R4 średnica cylindra byłaby dużo mniejsza, co ogranicza mocno wielkość zaworów, co też ma duży wpływ na moc. Więc to nie jest tak że masz pełną dowolność, to zawsze będzie seria kompromisów. Inżynierowie zdecydowali że w tym przypadku lepszym wyborem będzie R3 i pisanie że R4 byłby lepszy jest zwykłym zgadywaniem, niekoniecznie byłby lepszy, a jestem wręcz pewien że byłby droższy. 

To że silnik R3 jest tańszy w produkcji od R4, to tutaj pełna zgoda.

Pytanie tylko, czy oszczędność paru $ na silniku w tego typu samochodzie to najlepsze/najrozsądniejsze rozwiązanie?

W silniku R4 zawsze 1 cylinder ma suw pracy, w R3 tak nie jest i wałkami wyrównoważającymi tego nie zmienisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, tamer9 napisał:

To że silnik R3 jest tańszy w produkcji od R4, to tutaj pełna zgoda.

Pytanie tylko, czy oszczędność paru $ na silniku w tego typu samochodzie to najlepsze/najrozsądniejsze rozwiązanie?

W silniku R4 zawsze 1 cylinder ma suw pracy, w R3 tak nie jest i wałkami wyrównoważającymi tego nie zmienisz...

Jak widać po osiągach i zainteresowaniu autem nie jest to problemem. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...