Jump to content

Jaca68

Użytkownik
  • Content Count

    481
  • Joined

  • Last visited

About Jaca68

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    znad kanału
  • Auto
    Forester XT MY 2014
    LIS 200t MY 2017

Recent Profile Visitors

372 profile views
  1. Za to w Porto Cervo tuż przy marinie jest salon RR - jakbyś chciał Forka na Cullinana zmienić
  2. Jaca68

    E-Boxer

    Ale e-boxer (a o tym temat) tych dwustu nigdy nie osiągnie. A do 160 to będzie się rozpędzał przez 5 km, zanim osiągnie tą zawrotną prędkość trzeba będzie zwalniać przy normalnym natężeniu ruchu
  3. Jaca68

    E-Boxer

    Też tak uważałem dopóki nie obejrzałem Pertynowego ględzenia o nowej Camry. To że w mieście pali 5,9 ltr nie zaskakuje, ale padło tam stwierdzenie że po 400 km na "niemieckiej" autostradzie ze średnią prędkością 140 km/h miał zużycie paliwa w okolicy 8 ltr. Jeżeli to jest prawda to najnowsza generacja hybrydy Toyoty wymiata, bo żeby mieć średnią 140 to trzeba grubo cisnąć. Jak Forek będzie miał taki napęd to można pomyśleć, bo to co teraz nazywają e-boxer to jakaś pomyłka jest.
  4. I doświadczenie z wakacyjnych wojaży po Europie mówi mi ze ruch tam jest płynny bo prawie WSZYSCY kierowcy jadą z taką samą prędkością. Jeżeli na autostradzie jest ograniczenie do 120 czy 130 - to wszyscy jadą tyle ile dozwolone. Dotyczy się to też zwykłych dróg, jak jest 90 to jedziemy 90. Nie ma zawalidróg którym nagle zechce się jechać wolniej. Tylko w Polsce jest inaczej, wystarczy wyjechać z dowolnego miasta i szybko trafimy na kierowcę dla którego 90 to za dużo, on będzie jechał 70, bo mu się nie spieszy, bo mniej spali. A za nim sznurek wkurzonych kierowników wyprzedzających gdzie się da. Nikt nie mówi że na autostradzie trzeba gnać 160 +. Po pierwsze w większości krajów jest to nielegalne, nawet w Niemczech coraz więcej odcinków jest z ograniczeniami, a na tych bez ograniczeń jest zalecana prędkość 130. I należało by się trzymać tych zaleceń lub ograniczeń. Proponuję na następny wyjazd ustawić 80 na tempomacie. Kolejne litry zaoszczędzone
  5. Przy takim ustawieniu to TIRy jadą szybciej. Niezła zawalidroga.
  6. Recepta jest prosta, swap silnika na turbo 700 postów zaklinania rzeczywistości jakie to fajne auto jest w rozsądnych pieniądzach i w końcu post ukazujący prawdę. Dalszego zadowolenia z auta życzę. 9.5 litra miałem po wyjeździe wakacyjnym XTkiem do Francji nad Biskajską z trzema rowerami na haku i bagażami po dach.
  7. A i tak 90% użytkowników SUV nie zjeżdża z asfaltu a większy prześwit przydaje się głównie do pokonywania krawężników w mieście. I kilkunastu pasjonatów Subariad tego nie zmieni.
  8. Odpowiedzialny kierowca inaczej za kółko nie wsiada, pomijając że w miejskich korkach moje 50% wystarcza bez ES. Za to kierowca z systemami, prowadzi w lewej ręce dzierżąc komórkę, prawą dłonią głaska udo pasażerki, wzrok ma rozbiegany pomiędzy komórką a dekoltem owej pasażerki w międzyczasie odwraca się jeszcze żeby wytrzeć nos dziecku na tylnym siedzeniu. I nagle ES ratuje mu życie Kilka jazd próbnych które odbyłem udowodniło mi że właśnie nie wystarczy, widocznie nie umiem auta na pasie utrzymać zgodnie ze standardami tych pomagaczy. A jeśli chodzi o wyłączenie to niedługo będzie to wyglądało tak. Procedura startowa: wsiąść do auta zapiąć pasy uruchomić silnik wyłączyć start-stop wyłączyć asystenta pasa wyłączyć rozpoznawanie znaków drogowych wyłączyć sygnalizacje martwego pola wyłączyć ....... wyłączyć ...... wyłączyć ....... OK. skrzynia w pozycję D i jedziemy !!! Check listę będzie trzeba przykleić na desce. Jak w samolocie.
  9. Za to dali MOOOC !!!! ps. nie dali bo w tak szybkim aucie ES nie nadąża
  10. Bo Skodziarz zły przykład podał. Przejedź się po tych zakrętach BRZtem. A żeby delektować się napędem 4x4 to auto musi mieć SILNIK a nie 1.6 I nie rozumiem tych zachwytów nad eyesight. Jednemu już kilka razy przyhamowało, innego na pasie ruchu trzyma. Kto was ludzie uczył jeździć?? I co robicie za kierownicą, bawicie się telefonem zamiast drogę obserwować??? Asystent pasa ruchu miał w założeniach reagować jak kierowca przyśnie w trasie i zacznie zjeżdżać na bok. Założenia nawet słuszne, wyszło jak zwykle, brzęczy to bez sensu w najmniej potrzebnych momentach, tylko wkurza i denerwuje. Ja kilka jazd testowych z tym wynalazkiem odbyłem i moje pierwsze pytanie do sprzedawcy to czy da się to badziewie na stałe wyłączyć.
  11. No to spalanie masz jak w XT. Przynajmniej w tym nie jest gorszy
  12. Co prawda pytanie nie do mnie ale... Po pierwsze przy szukaniu alternatywy dla Outbacka widzę zafiksowanie na kategorii "podwyższone kombi", a jest to IMO błąd. Wymiary Outbacka to nie podwyższone kombi, to SUV. Ouback: dł. 482 cm, szer. 184 cm, wys. 160,5 cm, prześwit 200 mm. To dla porównania SUV.... np. Lexus RX: dł. 489 cm, szer. 189,5 cm, wys. 169 cm, prześwit 200 mm Dlaczego to Outback to podwyższone kombi a RX to SUV????? Te kilka cm robi różnice??? Teraz ceny: Outback według cennika na 2019 to ok 180 tys. RX 300t wersja elegance + optimum ze strony Lexusa 220 tys. Nie twierdze że Lex to lepsze auto. Do jazdy w terenie lepszy będzie Outback, ale jak ktoś szuka komfortu w dłuższych podróżach asfaltem to lepszy może być RX. Przy zakupie gotówkowym te 40 tys może zaboleć, biorący w leasing pewnie nie odczują różnicy. A to tylko tak na szybko znaleziona alternatywa. Można poszukać dalej i pewnie coś się znajdzie jak wyjdziemy poza kategorię "podwyższone kombi"
  13. Myślisz ze mniej mocy pomogłoby kierownikowi seicento? https://gazetawroclawska.pl/drift-seicento-na-rondzie-przy-wjezdzie-na-autostrade-bylo-groznie-film/ar/13146011 Ewidentnie są ludzie,którzy nie powinni wsiadać za kierownicę. Co moc ma do tego?
  14. Współczuję wypadku ale czy swoim postem chcesz powiedzieć, ze jechałeś jak wariat i miałeś dzwona ze swojej winy? To gratuluje powrotu rozsądku. ps. Jak zostaniesz w domu to z pewnością nie będziesz miał wypadku komunikacyjnego - chyba że ci ciężarówka w budynek wjedzie.
  15. Jaca68

    E-Boxer

    A jak postanowisz na drogach pozamiejskich toczyć się dostojnie z prędkością 70 km/h to nawet mniej wyjdzie. Najlepsze podsumowanie tego silnika: skoda rapid 1.2 jeździ ostrzej niż forester
×
×
  • Create New...