Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

jeden z pierwszych normalnych testów i20N, szkoda tylko że po niemiecku i bez normalnych subtytrów... jakoś o tym aucie cicho, wszyscy mówią tylko o Yarisie - a szkoda, bo nowa N'ka wydaje się być ciekawym HH bez "pierdyliona" koni

 

 

I za polowe ceny :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bosman napisał:

Q to jest fajne auto. Ale to fun car, w którym masz mieć frajdę z jazdy, tak jak dotychczasowe M2, M3/M4.

Brak dodatkowych 80-100kg na przedniej osi i cofnięty silnik dają przyjemniejsze prowadzenie na suchym, ale tego testy na ćwiartkę nie pokażą :)

 

Ale fakt, mogli by dać Q4 jako opcje, gdyby ktoś chciał Q jako jedyne daily. Sam bym wtedy wziął zamiast Veloce.

 

Jakiś czas temu jeździliśmy po suchym, ale dość brudnym i nierównym torze na zmianę dłubniętą i wybebeszoną Imprezą GT i dobrze zrobionym e30 318is. Na podobnych oponach.

W kwestii frajdy z prowadzenia, reakcji na ruch kierownicą, braku płużenia, kontroli auta gazem to była przeeeepaść na korzyść ISa. Czasy też robił lepsze.

Przy bezpośredniej przesiadce w Imprezie było strasznie czuć te kilogramy wiszące przed przednią osią, które miały wielką ochotę wyjechać na zewnątrz zakrętu i to było po prostu nieprzyjemne.

Chyba Harris też kiedyś porównywał M2 i RS3, wnioski były podobne. M2 znacznie fajniejsze na suchym, RS3 dużo bardziej uniwersalne. Co kto woli.

Q to jest bardzo fajnie auto, to nie jest odosobniona opinia. Znaczna częsć użytkowników , których znam z forum alf  traktuje Giulie Q jaki samochód do zabawy, albo na weekendy i myśle,  że nie chcieliby  4x4  z powodów jak wyżej. Ja osobiście skreśliłem ją właśnie z tego  powodu braku Q4 bo bałem się trochę zimy a samochód używam na codzien.  Jakby była opcja 4x4 zwłaszcza z możliwością  wyłącznia przedniej osi to brałbym  giulie Q. Może się doczekamy przy lifcie, jeśli bedzie. No i czekam na ledy z przodu bo w FIACIE TIPO już są ;)    A co do testu to Stelvio Q  mimo że znacznie cięższe pewnie  też robi Giulie Q bez problemu  w takich zawodach,  w każdych warunkach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, turdziGT napisał:

Wiem ale troche male dla mnie poza tym nie do konca leza mnie linie CLA. Zdecydowanie bardziej podoba mnie sie HB.

 

Faktycznie jest małe CLA SB, na papierze OK ale subiektywne wrażenia są klaustrofobiczne, a linie może by mi się podobały ale przy większych gabarytach na żywo  tak jakoś dziwnie to wygląda. Brałem mocno pod uwagę jako główne auto, ale faktycznie jako HB i drugie auto bardziej by mi leżało.  No i wnętrze nie mój typ ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jaszyn napisał:

Jakby była opcja 4x4 zwłaszcza z możliwością  wyłącznia przedniej osi to brałbym  giulie Q. Może się doczekamy przy lifcie, jeśli bedzie.

 

raczej nie ma szans, lift to lift a nie przebudowa konstrukcji auta, a chyba tak musieli by zrobić żeby zmieścić przy tym silniku dodatkowo napęd na przód

były jakieś grafiki giuli kombi i wyglądała mega, szkoda że nie puścili tego do produkcji, ale pewnie związane to było z przejęciem przez PSA, które pewnie było przygotowywane przez kilka lat

podobnie jest z Giuliettą, też były sygnały że ma być nowy model, nawet miała być wersja z napędem na tył i temat zdechł

 

oby tylko PSA nie zmieniło tych najmocniejszych silników Alfy na swój 1,6 / 225KM (plus ewentualnie hybryda)

nieciekawie może być też z cenami po zmianach modelowych bo w PSA ich posrało totalnie pod tym kątem

Edytowane przez kubanow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

15 godzin temu, kubanow napisał:

 

raczej nie ma szans, lift to lift a nie przebudowa konstrukcji auta, a chyba tak musieli by zrobić żeby zmieścić przy tym silniku dodatkowo napęd na przód

były jakieś grafiki giuli kombi i wyglądała mega, szkoda że nie puścili tego do produkcji, ale pewnie związane to było z przejęciem przez PSA, które pewnie było przygotowywane przez kilka lat

podobnie jest z Giuliettą, też były sygnały że ma być nowy model, nawet miała być wersja z napędem na tył i temat zdechł

 

oby tylko PSA nie zmieniło tych najmocniejszych silników Alfy na swój 1,6 / 225KM (plus ewentualnie hybryda)

nieciekawie może być też z cenami po zmianach modelowych bo w PSA ich posrało totalnie pod tym kątem

pewnie masz racje z tym 4x4, fuzja z PSA generalnie budzi pewne obawy , co dalej z alfą ? tego nikt nie wie. Oby pozostała ze swoją oryginalnością  i charakterem, oby  nie był to peugeot z innym znaczkiem. Ja czekam na nowe wersje Q,  bo to super auta a od premiery już pare lat mineło  a  za pare lat trzeba bedzie zmnienić auto i pozostanie wybór pośród niemieckiej konkurencji bo reszta świata już chyba odpuściła w tym segmencie.

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jaszyn napisał:

 

pewnie masz racje z tym 4x4, fuzja z PSA generalnie budzi pewne obawy , co dalej z alfą ? tego nikt nie wie. Oby pozostała ze swoją oryginalnością  i charakterem, oby  nie był to peugeot z innym znaczkiem. Ja czekam na nowe wersje Q,  bo to super auta a od premiery już pare lat mineło  a  za pare lat trzeba bedzie zmnienić auto i pozostanie wybór pośród niemieckiej konkurencji bo reszta świata już chyba odpuściła w tym segmencie.

To sa bardzo złe wiadomości dla tej marki zwłaszcza dla modeli Z koniczynka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, turdziGT napisał:

To sa bardzo złe wiadomości dla tej marki zwłaszcza dla modeli Z koniczynka :(

niestety też tak to odbieram, ale nadzieja umiera ostatnia... szkoda na prawdę fajnej marki z tradycjami, ostatnie modele zwłaszcza w wersjach Q są to bardzo  udane konstrukcje.  Po latach Alfa wróciła do gry w tym segmencie jesli chodzi o same samochody, gorzej ze sprzedażą, marketingiem  itd  Pożyjemy zobaczymy, ja trzymam kciuku mimo wszystko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwe problemy tej marki zaczęły się właśnie jak stała się fiatem z innym znaczkiem. Lancie to pogrążyło, Alfa jeszcze walczy odkąd dzieli technologię raczej z Maserati niż Fiatem.
Oby przetrwała z modelami tak udanymi jak Giulia/Stelvio. Ostatni bastion obrony przed zmasowanym teutońskim naporem ;-)
Ale realnie patrząc to pewnie się niestety nie utrzyma. Zbyt dlugo i ciężko pracowali na złą opinię....



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Bosman napisał:

Prawdziwe problemy tej marki zaczęły się właśnie jak stała się fiatem z innym znaczkiem. Lancie to pogrążyło, Alfa jeszcze walczy odkąd dzieli technologię raczej z Maserati niż Fiatem.
Oby przetrwała z modelami tak udanymi jak Giulia/Stelvio. Ostatni bastion obrony przed zmasowanym teutońskim naporem ;-)
Ale realnie patrząc to pewnie się niestety nie utrzyma. Zbyt dlugo i ciężko pracowali na złą opinię....



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 

Dla mnie by bylo lepiej jak by przejął to ktoś z dalekiego wschodu tak jak Volvo. Zrobili to w imponujący sposób zachowując i budując na historii marki . Volvo nigdy nie robiło lepszych samochódw niż robi to teraz. Niestety ale dla mnie fuzja z AR z PSA to gwoździ do trumny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bosman napisał:

To fakt, ten samochód naprawdę trzeba mocno chcieć kupić.
Niektórzy sprzedawcy AR naprawdę robią wiele by zniechęcić klienta.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Ja miałem inne doświadczenia z zakupem  ale faktycznie tak jest , wiele osób to powtarza na forach. Podobno też fachowość i poziom obsługi w ASO rodem z PRLolwiskiego polmozbytu (na marginesie to nie dotyczy to tylko alfy). Na razie tylko olej wymieniałem więc nie mam własnego zdania, podobno w Bielsku jest całkiem OK jeśli  chodzi o Q. Ciekawie czy podobnie jest za granicą ?  Inna rzecz że w niektórych innych markach nie jest lepiej a jednak potrafią się sprzedawać. 

 

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jednak poziom obsługi oceniam najniżej ze wszystkiego. W ostatnich latach przerobiłem zarówno w poszukiwaniu dla siebie i do firmy, wiec mam przegląd przez Opla, Forda, Mazdzę, Renault, Citroena, Fiata, Hyundaia, Hondę, Lexusa, MB, BMW, Audi, VW, Alfę i pewnie coś jeszcze. Niestety już nawet nie samo podejście obsługi do klienta, ale poziom wiedzy na temat sprzedawanych samochodów w Alfie był poniżej krytyki, wjechałem tam zupełnie z ciekawości nic nie wiedząc o modelu i nie mogąc uzyskać żadnej informacji poprosiłem żeby pokazał cennik i raz go przeglądając miałem większą wiedzę niż sprzedawca. Wracając kilka dni później i trafiając na innego było praktycznie to samo. Więc jak tak w większości wyglada to nie dziwię się że sprzedaż leży

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jaszyn napisał:

 Ciekawie czy podobnie jest za granicą ?  Inna rzecz że w niektórych innych markach nie jest lepiej a jednak potrafią się sprzedawać. 

 

Podobnie.U mnie te auta sa sprzedawane z Suzuki i temu podobne bo Fiata u mnie nie ma a salony to jakies budy a nie salony.

Dla mnie to najwieszy błąd jaki Alfa zrobiła se sprzedaj swoj produkt za pośrednictwem salonów Fiata i innych tej grupy. 

To samochody ktore troche aspirują do premium a w tej klasie liczy sie cały pakiet , nie tylko sam samochod ale całe doświadczenie związane z zakupem , czyli miejsce , sprzedawca itp. To mega ważne i na tym polegli. 

Dla mnie mogli nawet Showroomy tylko otworzyć gdzie sie zamawia i pokazuje produkty  a serwis mieć z kimś innym.Dla mnie na tym polegli. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, turdziGT napisał:

To samochody ktore troche aspirują do premium a w tej klasie liczy sie cały pakiet , nie tylko sam samochod ale całe doświadczenie związane z zakupem , czyli miejsce , sprzedawca itp. To mega ważne i na tym polegli. 

 

100 % racji , nic dodać , nic ująć. A jak tak robią na całym świecie to pozamiatane niestety .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radekk napisał:

Niestety już nawet nie samo podejście obsługi do klienta, ale poziom wiedzy na temat sprzedawanych samochodów w Alfie był poniżej krytyki, wjechałem tam zupełnie z ciekawości nic nie wiedząc o modelu i nie mogąc uzyskać żadnej informacji poprosiłem żeby pokazał cennik i raz go przeglądając miałem większą wiedzę niż sprzedawca.

 

 

Ja w Lublinie odbyłem jazde próbną alfą i  Pan,  który ze mną jeździł wiedział trochę, na temat alf i konkretnych modeli, znał podstawowe aspekty techniczne o które pytałem.  Odbyłem też kilka rozmów telefonicznych ze sprzedawcami alf Q i poziom byl różny. Wielu (niewszyscy)  twierdzili - pewnie kłamali  że każde ASO obsługuje Q co nie jest prawdą.  Czasami mieli oddzonić a tego nie robili. Czasem faktycznie ręcę opadają ale tak samo miałem jak Cupre chciałem kupić. Z plusów nie przelali oleju powyżej max. na przeglądzie  w AR, co sie notorycznie zdarzało w innych markach.

Natomiast jak miałem jazde probną se specjalistą do sprzedaży AMG to kilka wtop zaliczył z wiedzy. np stwoetrdził że AMG już nie produkuje V8, nie potrafił odpowiediodzieć na pytanie kto produkuje skrzynie biegów do AMG ? a w Alfie wiedzieli że ZF. Pytanie o to czy tłoki są kute - też sprawiło mu spore trudności. Ściemniał też albo nie wiedział odnośnie wzmacniania akustycznego wydechu głośniczkami ... podkreślam  na wizytówce miał specjalista dla klientów AMG czy coś w ten deseń ;)   także różnie to bywa. Z byłym serwisem Subaru w Lublinie któremu pare lat temu odebrano koncesji miałem przejscia że mógłbym książkę napisać

 

Ale alfa ma faktycznie  sporo za uszami, w tamtym roku kalkultaror cen na nowe roczniki wypuściła chyba z półrocznym opóźnieniem ;))

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jaszyn napisał:

Ja miałem inne doświadczenia z zakupem  ale faktycznie tak jest , wiele osób to powtarza na forach. Podobno też fachowość i poziom obsługi w ASO rodem z PRLolwiskiego polmozbytu (na marginesie to nie dotyczy to tylko alfy). Na razie tylko olej wymieniałem więc nie mam własnego zdania, podobno w Bielsku jest całkiem OK jeśli  chodzi o Q. Ciekawie czy podobnie jest za granicą ?  Inna rzecz że w niektórych innych markach nie jest lepiej a jednak potrafią się sprzedawać. 

 

kochany, spróbuj kupić sobie odnoszącą niewątpliwe sukcesy sprzedażowe Teslę. Sprzedawcy nie wiedzą co dostaną, kiedy dostaną, w jakiej specyfikacji będzie auto, właściwie nic nie wiadomo. Złożyłem zamówienie na TM3P, w momencie klikania temin dostawy był określany jako luty. Teraz twierdzą że w połowie lutego dowiem się czy auto bedzie w marcu, czy w czerwcu, bo nikt nie wie co tam płynie z Kaliforni. W internecie bardzo chwalą nowe reflektory, ale Tesla Polska nie jest w stanie zagwarantować czy w dostarczonym aucie będa stare czy nowe lampy, po prostu tego nie wiedzą.

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, krist napisał:

kochany, spróbuj kupić sobie odnoszącą niewątpliwe sukcesy sprzedażowe Teslę. Sprzedawcy nie wiedzą co dostaną, kiedy dostaną, w jakiej specyfikacji będzie auto, właściwie nic nie wiadomo.

Może to celowy zabieg - auto z niespodzianką ;) Tesla akurat sprzedawać umie, nawet buble ;) U nas dopiero niedawno wystartowała (z salonem w przyczepie) i nie sprzedała nawet 200 aut. Zamówienia z Polski mają zapewne najniższy możliwy priorytet. Start fabryki pod Berlinem może coś zmieni.


A Alfa poza tym, że nie umie sprzedawać, to nie ma co sprzedawać. Leciwy, niekonkurencyjny kompakt (który nie będzie miał następcy), sedan segmentu D (który zrobił sobie przerwę w obecności na rynku na pół dekady) i suv segmentu D. Brak kombi, brak coupé, brak wyboru. Teraz ma wejść mniejszy suv - trochę późno.

Położyli Lancię i wszystko wskazuje, że Alfę też położą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, matros1 napisał:

 

 

Czytając komentarze, widać jak dużo pracy mają niemieckie pisma motoryzacyjne, żeby odbudować wiarygodność :biglol:

Dla wielu maniaków i dziennikarzy poprzedni Clubsport był najlepszą wersją w gamie Golfa.

Ciekawe jak będzie teraz. Wydaje się, że poprawki w napędzie R-ki  mogą być decydujące.

Niżej trochę inne porównanie:

https://www.topgear.com/car-news/hot-hatch/vw-golf-gti-clubsport-vs-honda-civic-type-r

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Zyzol napisał:

A Alfa poza tym, że nie umie sprzedawać, to nie ma co sprzedawać. Leciwy, niekonkurencyjny kompakt (który nie będzie miał następcy), sedan segmentu D (który zrobił sobie przerwę w obecności na rynku na pół dekady) i suv segmentu D. Brak kombi, brak coupé, brak wyboru. Teraz ma wejść mniejszy suv - trochę późno.

Położyli Lancię i wszystko wskazuje, że Alfę też położą.

 

Tylko, że ten sedan jest wyjątkowo udany i w większości porównań góruje nad konkurencją. Dodatkowo w wersji Q, jest wyżej oceniamy niż takie potęgi i legendy jak "M" i "AMG" 

To samo można napisać o SUVie 

 

To naprawdę dużo, ale może okazać się niewystarczająco.  

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...