Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Karas napisał:

więc po co kupować wogole jakiekolwiek auto teraz czy za 2 -3 lata skoro za 30 lat będzie coś fajniejszego?

 

to akurat może mieć swój sens bo "stare" Subaru daje więcej radości z jazdy jak "nowe"

 

natomiast wprowadzenie do oferty auta czysto elektrycznego może być przełomem jeśli chodzi o koszty eksploatacji

a mowa jest o

"Toyota and Subaru Agree to Jointly Develop BEV-dedicated Platform and BEV SUV"

jak rozumiem BEV to battery electric vehicle, nie hybryda, nie wodór tylko "proste" auto czysto elektryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ketivv napisał:

natomiast wprowadzenie do oferty auta czysto elektrycznego może być przełomem jeśli chodzi o koszty eksploatacji

a mowa jest o

"Toyota and Subaru Agree to Jointly Develop BEV-dedicated Platform and BEV SUV"

jak rozumiem BEV to battery electric vehicle, nie hybryda, nie wodór tylko "proste" auto czysto elektryczne

Mnie zastanawia w dalszym ciągu, że przecież wprowadzając SGP to miała to być uniwersalna platforma pod auta spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Pod spalinowe jest bardzo dobrze. Nowa miękka hybryda niedługo się przekonamy, ale miejsca mniej więcej oferuje tyle samo. Plugin Hybrid to już inna historia i bagażnik okazał się nie być istotnym elementem dla konstruktorów. Czyżby elektryka nie dało się na SGP sensownie zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
11 minut temu, aflinta napisał:

Czyżby elektryka nie dało się na SGP sensownie zrobić?

Oczekiwanie wystarczającego zasięgu zmieniało się w ostatnich latach. Być może to spowodowało, że wystąpiła konieczność innej konstrukcji specjalnie dla BEV.

Platforma dla silników spalinowych, hybryd i elektryków siłą rzeczy musi zawierać pewne kompromisy. Dla BEV nie ma potrzeby przewidywania miejsca na silnik / skrzynię, ale za to jest potrzeba instalacji baterii w podłodze ( środek ciężkości !).

To takie moje hipotezy - ale na wszelki wypadek jeszcze zapytam " u żródła" :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 hours ago, aflinta said:

Mnie zastanawia w dalszym ciągu, że przecież wprowadzając SGP to miała to być uniwersalna platforma pod auta spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Pod spalinowe jest bardzo dobrze. Nowa miękka hybryda niedługo się przekonamy, ale miejsca mniej więcej oferuje tyle samo. Plugin Hybrid to już inna historia i bagażnik okazał się nie być istotnym elementem dla konstruktorów. Czyżby elektryka nie dało się na SGP sensownie zrobić?

 

Dokładnie o tym samym pomyślałem. Jeśli już teraz się okazuje, że nowa platforma jednak nie całkiem nadaje się pod elektryka, to częściowo kolejne pieniądze wyrzucone w błoto by Subaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Topi napisał:

 

Dokładnie o tym samym pomyślałem. Jeśli już teraz się okazuje, że nowa platforma jednak nie całkiem nadaje się pod elektryka, to częściowo kolejne pieniądze wyrzucone w błoto by Subaru :)

 

full-elektryk to taki europejski bzik - Subaraki z silnikami spalinowymi, ew. mild-hybrid, nadal beda sie sprzedawaly jak swieze buleczki na innych (glownych dla Subaru) rynkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, eddie_gt4 napisał:

nie bardzo skumalem... ale czy PHEV to full-elektryk?

 

oczywiście nie jest, jest to hybryda której zadaniem jest jazda w trybie EV na prądzie z "gniazdka"

 

tak jak i zwykła hybryda (bo XV Hybrid był tak już od dawna w ofercie) tak i PHEV został przedstawiony przez Subaru na ich głównym rynku czyli USA bo tamten rynek co by nie powiedzieć takie auta potrzebuje lub przynajmniej firma musi mieć takie w ofercie ;)

 

PHEV jest dobrym wstępem do auta w pełni elektrycznego

 

43 minuty temu, Guliwer napisał:

PZEV - partially zero emission vehicle.

 

nie PZEV czyli zwykły benzynowec z filtrami do oparów paliwa 

 

tylko PHEV - Plug-in Hybrid Electric Vehicle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Szanowna @Dyrekcja - i jak? I jak?!

Wprawdzie w związku z różnymi tematami administracyjnymi UE pozostaje trochę znaków zapytania odnośnie przyszłości, lecz to co "na teraz" zostało wyjaśnione.

Ponieważ w poniedziałek mamy spotkanie dealerskie nie chcę formalnie zdradzać wszystkiego przed tym terminem.

Niemniej odnośnie najbardziej "palących" tematów:

1. Ilość wersji - będą u nas 4 ( tak jak już niektórzy Forumowicze się spodziewali )

2. Ceny - szczegóły w przyszłym tygodniu, ale ogólnie ceny ( pomimo akcyzy i wyższego VAT-u) nieco poniżej wcześniej cytowanych cen w Belgii ( lub dla wersji topowej prawie identyczna, lecz trochę lepsze wyposażenie )

3. Poza wersja podstawową wszystkie mają elektryczne sterowanie fotela kierowcy ( = możliwość zmiany kąta pochylenia siedziska )

4. J.w. standardowy system rozpoznawania kierowcy ( rozpoznawanie twarzy ) pozwalające na zapamiętanie wielu ustawień danego użytkownika. System monitoruje też ew. oznaki zmęczenia kierowcy.

5. Wszystkie wersje z reflektorami full LED ( skrętne ) - uważam w naszych warunkach drogowych za bardzo dobre rozwiązanie

6. Dostępność od przełomu Listopada / Grudnia br. ( uwaga - ograniczona ilość !)

7. Wszystkie wersje za standardowym EyeSight. Poza wersja podstawową dodatkowy system automatycznego hamowania przy cofaniu ( gdy system stwierdzi obecność przeszkody). Naturalnie także wersja podstawowa ma kamerę cofania.

8. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowego Forestera będzie można zobaczyć już w przyszłym tygodniu ...

 

Pozdrowienia

 

 

  • Super! 2
  • Dzięki! 2
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując Forestera z tegorocznej wyprzedaży zastanawiałem się na ile to będzie atrakcyjna oferta względem nowego modelu, bo w porównaniu do cen SJ standardowych była to dobra cena (120 tyś. zamiast 135).

Jeżeli ceny w Polsce mają być porównywalne do belgijskich i system monitoringu zmęczenia oraz awaryjne hamowanie na wstecznym ma być w drugiej od najtańszej konfiguracji czyli za niecałe 37 tyś. euro to daje około 155 tyś. złotych.

Reasumując by nowy model miał wyraźnie bardziej atrakcyjne wyposażenie od Exclusive MY19 wersji SJ z wyprzedaży to musiałbym dołożyć sporo ponad 30 tyś. zł.

Nie żałuję decyzji choć za te trzydzieści parę tyś. więcej dostajemy już naprawdę super autko. ;)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Michał W. napisał:

Kupując Forestera z tegorocznej wyprzedaży zastanawiałem się na ile to będzie atrakcyjna oferta względem nowego modelu, bo w porównaniu do cen SJ standardowych była to dobra cena (120 tyś. zamiast 135).

Jeżeli ceny w Polsce mają być porównywalne do belgijskich i system monitoringu zmęczenia oraz awaryjne hamowanie na wstecznym ma być w drugiej od najtańszej konfiguracji czyli za niecałe 37 tyś. euro to daje około 155 tyś. złotych.

Reasumując by nowy model miał wyraźnie bardziej atrakcyjne wyposażenie od Exclusive MY19 wersji SJ z wyprzedaży to musiałbym dołożyć sporo ponad 30 tyś. zł.

Nie żałuję decyzji choć za te trzydzieści parę tyś. więcej dostajemy już naprawdę super autko. ;)

tak ostatnio się zastanawiałem ze znajomym czy te 120 k pln za wyprzedzeniowego forka to taka super oferta. Doszliśmy do wniosku że raczej zwyczajna a dlaczego? Bo jest to auto zaprojektowane przed 2012 rokiem czyli 7 lat temu.  Więc raczej cena normalna jak za starą konstrukcję. Co innego nowy forek - nowa konstrukcja więc nakłady muszą się zwrócić. Apropo nowego forka - silnik będzie na DI czy wielopunkcie jak ten z obecnego fb20?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako nowy użytkownik, i jednocześnie weteran obserwujący ten wątek od początku zwracam się do tut. Dyrekcji z pytaniem o możliwość ogólnego choćby wskazania parametrów przyspieszenia nowego Forestera w specyfikacji UE. Jak wynika z udostępnionych danych, nowy silnik 2.0 DI oferowany na Ukrainie i w Rosji ma bardzo fajne parametry, między innymi przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące ok. 10,3 sek. Nadto, jak wynika z duńskich testów, e-boxer pozwala osiągnąć "setkę" po około 9,5 sekundach. Te dane korespondują z informacjami przekazanymi przez @Fiji dnia 04 czerwca, uzyskanymi w litewskim oddziale Subaru. To jedna strona medalu.

Natomiast w katalogach spółek grupy Subaru Nordic oraz w angielskich publikacjach podawany jest wskaźnik 0-100 km/h jako 11,8 sek. a więc dokładnie taki jaki ma "przestarzały" silnik 2,0 i. Zwracając uwagę na to, iż są to z jednej strony oficjalne dane, zaś z drugiej strony na brak pozostałych informacji możliwych do uzyskania dopiero po procesie homologacji na danym rynku zwracam się z pytaniem, czy możliwe jest wskazanie, w jakim kierunku należy oczekiwać osiągów nowego auta, to znaczy czy bliżej mu będzie tego co mówią Duńczycy czy Anglicy? Oczywiście zagadnieniem nie jest kwestia czy będzie to 9,7 czy 10,3 sek. i zdaję sobie sprawę, że równie ważny, a nawet ważniejszy jest parametr 0-50 km/h, szczególnie przy wsparciu elektryka, ale jako były posiadacz Opla Corsy z przyspieszeniem zbliżonych do Subaru XV 1,6 i. jestem subiektywnie przewrażliwiony na tę kwestię. 

 

Z pozdrowieniami,

K.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Karas napisał:

tak ostatnio się zastanawiałem ze znajomym czy te 120 k pln za wyprzedzeniowego forka to taka super oferta. Doszliśmy do wniosku że raczej zwyczajna a dlaczego? Bo jest to auto zaprojektowane przed 2012 rokiem czyli 7 lat temu.  Więc raczej cena normalna jak za starą konstrukcję. Co innego nowy forek - nowa konstrukcja więc nakłady muszą się zwrócić.

Czyli masz starą, ale sprawdzoną, dopracowaną i raczej niezawodną konstrukcję kontra totalną niewiadomą. E-boxer równie dobrze może okazać się bombą z opóźnionym zapłonem jak SBD. Rozumiem ludzi, którzy wolą rozwiązania pewne i bezpieczne, chociaż sam pewnie wybrałbym inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Zyzol napisał:

Czyli masz starą, ale sprawdzoną, dopracowaną i raczej niezawodną konstrukcję kontra totalną niewiadomą. E-boxer równie dobrze może okazać się bombą z opóźnionym zapłonem jak SBD. Rozumiem ludzi, którzy wolą rozwiązania pewne i bezpieczne, chociaż sam pewnie wybrałbym inaczej.

Dokładnie tak jest ale w moim przypadku zadecydował też moment zakupu i budżet. Na przełomie roku pojawiła się potrzeba zakupu auta i trudno było by radzić sobie bez niego przez kolejne miesiące, prawie rok. Kolejnym czynnikiem była też cena, która nie dla każdego jest aż tak ważna ale mi zależało by zmieścić się w tych 120 tyś. które i tak dodatkami zamieniłem na 130 tyś. Po prostu przeanalizowałem rynek i wybór aut podwyższonych i z 4x4 był niewielki w tym budżecie a Subaru od początku było moim faworytem. :)

Moim zdaniem w styczniu b.r. wybrałem optymalne ale gdybym miał więcej czasu i pieniędzy to z pewnością zaryzykował bym z nowym E-Boxer. ;)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, GREGG napisał:

Raczej mało prawdopodobny scenariusz 

Oby

 

18 minut temu, aflinta napisał:

Dokładnie tak, testowali to kilka lat na jankesach pod nazwą XV Crosstrek Hybrid. 

Na Jankesach testowali jednak trochę coś innego, co nawet sugeruje nazwa :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...