ketivv Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 3 godziny temu, Karas napisał: więc po co kupować wogole jakiekolwiek auto teraz czy za 2 -3 lata skoro za 30 lat będzie coś fajniejszego? to akurat może mieć swój sens bo "stare" Subaru daje więcej radości z jazdy jak "nowe" natomiast wprowadzenie do oferty auta czysto elektrycznego może być przełomem jeśli chodzi o koszty eksploatacji a mowa jest o "Toyota and Subaru Agree to Jointly Develop BEV-dedicated Platform and BEV SUV" jak rozumiem BEV to battery electric vehicle, nie hybryda, nie wodór tylko "proste" auto czysto elektryczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2019 13 godzin temu, ketivv napisał: natomiast wprowadzenie do oferty auta czysto elektrycznego może być przełomem jeśli chodzi o koszty eksploatacji a mowa jest o "Toyota and Subaru Agree to Jointly Develop BEV-dedicated Platform and BEV SUV" jak rozumiem BEV to battery electric vehicle, nie hybryda, nie wodór tylko "proste" auto czysto elektryczne Mnie zastanawia w dalszym ciągu, że przecież wprowadzając SGP to miała to być uniwersalna platforma pod auta spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Pod spalinowe jest bardzo dobrze. Nowa miękka hybryda niedługo się przekonamy, ale miejsca mniej więcej oferuje tyle samo. Plugin Hybrid to już inna historia i bagażnik okazał się nie być istotnym elementem dla konstruktorów. Czyżby elektryka nie dało się na SGP sensownie zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 10 Czerwca 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2019 11 minut temu, aflinta napisał: Czyżby elektryka nie dało się na SGP sensownie zrobić? Oczekiwanie wystarczającego zasięgu zmieniało się w ostatnich latach. Być może to spowodowało, że wystąpiła konieczność innej konstrukcji specjalnie dla BEV. Platforma dla silników spalinowych, hybryd i elektryków siłą rzeczy musi zawierać pewne kompromisy. Dla BEV nie ma potrzeby przewidywania miejsca na silnik / skrzynię, ale za to jest potrzeba instalacji baterii w podłodze ( środek ciężkości !). To takie moje hipotezy - ale na wszelki wypadek jeszcze zapytam " u żródła" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2019 W dniu 7.06.2019 o 17:36, Dyrekcja napisał: W przyszłym tygodniu ( środa) mam spotkanie w SE. Może później frytki z delegaturą forum w Bru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Czarnecki Opublikowano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2019 W dniu 7.06.2019 o 17:36, Dyrekcja napisał: W przyszłym tygodniu ( środa) mam spotkanie w SE. Myślę, że ostatnie znaki zapytania uda się wyjaśnić. Pozdrowienia To będzie więcej niż dwie wersje wyposażenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2019 26 minut temu, Łukasz Czarnecki napisał: To będzie więcej niż dwie wersje wyposażenia? Na innych rynkach europejskich są cztery wersję więc u nas chyba tak samo będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Topi Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 19 hours ago, aflinta said: Mnie zastanawia w dalszym ciągu, że przecież wprowadzając SGP to miała to być uniwersalna platforma pod auta spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Pod spalinowe jest bardzo dobrze. Nowa miękka hybryda niedługo się przekonamy, ale miejsca mniej więcej oferuje tyle samo. Plugin Hybrid to już inna historia i bagażnik okazał się nie być istotnym elementem dla konstruktorów. Czyżby elektryka nie dało się na SGP sensownie zrobić? Dokładnie o tym samym pomyślałem. Jeśli już teraz się okazuje, że nowa platforma jednak nie całkiem nadaje się pod elektryka, to częściowo kolejne pieniądze wyrzucone w błoto by Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 1 minutę temu, Topi napisał: Dokładnie o tym samym pomyślałem. Jeśli już teraz się okazuje, że nowa platforma jednak nie całkiem nadaje się pod elektryka, to częściowo kolejne pieniądze wyrzucone w błoto by Subaru full-elektryk to taki europejski bzik - Subaraki z silnikami spalinowymi, ew. mild-hybrid, nadal beda sie sprzedawaly jak swieze buleczki na innych (glownych dla Subaru) rynkach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 Godzinę temu, eddie_gt4 napisał: full-elektryk to taki europejski bzik to dlatego Subaru w wersji PHEV nawet do EU nie zawitało a w USA jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 6 godzin temu, ketivv napisał: to dlatego Subaru w wersji PHEV nawet do EU nie zawitało a w USA jest ? nie bardzo skumalem... ale czy PHEV to full-elektryk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 PZEV - partially zero emission vehicle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 55 minut temu, eddie_gt4 napisał: nie bardzo skumalem... ale czy PHEV to full-elektryk? oczywiście nie jest, jest to hybryda której zadaniem jest jazda w trybie EV na prądzie z "gniazdka" tak jak i zwykła hybryda (bo XV Hybrid był tak już od dawna w ofercie) tak i PHEV został przedstawiony przez Subaru na ich głównym rynku czyli USA bo tamten rynek co by nie powiedzieć takie auta potrzebuje lub przynajmniej firma musi mieć takie w ofercie PHEV jest dobrym wstępem do auta w pełni elektrycznego 43 minuty temu, Guliwer napisał: PZEV - partially zero emission vehicle. nie PZEV czyli zwykły benzynowec z filtrami do oparów paliwa tylko PHEV - Plug-in Hybrid Electric Vehicle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 To pewnie dlatego, że ja nie znoszę "prądu" w samochodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 Godzinę temu, Guliwer napisał: To pewnie dlatego, że ja nie znoszę "prądu" w samochodzie Ale starego diesla na korbę pod maską raczej nie masz.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 W dniu 7.06.2019 o 17:36, Dyrekcja napisał: W przyszłym tygodniu ( środa) mam spotkanie w SE. Myślę, że ostatnie znaki zapytania uda się wyjaśnić. Pozdrowienia Szanowna @Dyrekcja - i jak? I jak?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Czerwca 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał: Szanowna @Dyrekcja - i jak? I jak?! Wprawdzie w związku z różnymi tematami administracyjnymi UE pozostaje trochę znaków zapytania odnośnie przyszłości, lecz to co "na teraz" zostało wyjaśnione. Ponieważ w poniedziałek mamy spotkanie dealerskie nie chcę formalnie zdradzać wszystkiego przed tym terminem. Niemniej odnośnie najbardziej "palących" tematów: 1. Ilość wersji - będą u nas 4 ( tak jak już niektórzy Forumowicze się spodziewali ) 2. Ceny - szczegóły w przyszłym tygodniu, ale ogólnie ceny ( pomimo akcyzy i wyższego VAT-u) nieco poniżej wcześniej cytowanych cen w Belgii ( lub dla wersji topowej prawie identyczna, lecz trochę lepsze wyposażenie ) 3. Poza wersja podstawową wszystkie mają elektryczne sterowanie fotela kierowcy ( = możliwość zmiany kąta pochylenia siedziska ) 4. J.w. standardowy system rozpoznawania kierowcy ( rozpoznawanie twarzy ) pozwalające na zapamiętanie wielu ustawień danego użytkownika. System monitoruje też ew. oznaki zmęczenia kierowcy. 5. Wszystkie wersje z reflektorami full LED ( skrętne ) - uważam w naszych warunkach drogowych za bardzo dobre rozwiązanie 6. Dostępność od przełomu Listopada / Grudnia br. ( uwaga - ograniczona ilość !) 7. Wszystkie wersje za standardowym EyeSight. Poza wersja podstawową dodatkowy system automatycznego hamowania przy cofaniu ( gdy system stwierdzi obecność przeszkody). Naturalnie także wersja podstawowa ma kamerę cofania. 8. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowego Forestera będzie można zobaczyć już w przyszłym tygodniu ... Pozdrowienia 2 2 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 (edytowane) Kupując Forestera z tegorocznej wyprzedaży zastanawiałem się na ile to będzie atrakcyjna oferta względem nowego modelu, bo w porównaniu do cen SJ standardowych była to dobra cena (120 tyś. zamiast 135). Jeżeli ceny w Polsce mają być porównywalne do belgijskich i system monitoringu zmęczenia oraz awaryjne hamowanie na wstecznym ma być w drugiej od najtańszej konfiguracji czyli za niecałe 37 tyś. euro to daje około 155 tyś. złotych. Reasumując by nowy model miał wyraźnie bardziej atrakcyjne wyposażenie od Exclusive MY19 wersji SJ z wyprzedaży to musiałbym dołożyć sporo ponad 30 tyś. zł. Nie żałuję decyzji choć za te trzydzieści parę tyś. więcej dostajemy już naprawdę super autko. Edytowane 13 Czerwca 2019 przez Michał W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 4 godziny temu, Michał W. napisał: Kupując Forestera z tegorocznej wyprzedaży zastanawiałem się na ile to będzie atrakcyjna oferta względem nowego modelu, bo w porównaniu do cen SJ standardowych była to dobra cena (120 tyś. zamiast 135). Jeżeli ceny w Polsce mają być porównywalne do belgijskich i system monitoringu zmęczenia oraz awaryjne hamowanie na wstecznym ma być w drugiej od najtańszej konfiguracji czyli za niecałe 37 tyś. euro to daje około 155 tyś. złotych. Reasumując by nowy model miał wyraźnie bardziej atrakcyjne wyposażenie od Exclusive MY19 wersji SJ z wyprzedaży to musiałbym dołożyć sporo ponad 30 tyś. zł. Nie żałuję decyzji choć za te trzydzieści parę tyś. więcej dostajemy już naprawdę super autko. tak ostatnio się zastanawiałem ze znajomym czy te 120 k pln za wyprzedzeniowego forka to taka super oferta. Doszliśmy do wniosku że raczej zwyczajna a dlaczego? Bo jest to auto zaprojektowane przed 2012 rokiem czyli 7 lat temu. Więc raczej cena normalna jak za starą konstrukcję. Co innego nowy forek - nowa konstrukcja więc nakłady muszą się zwrócić. Apropo nowego forka - silnik będzie na DI czy wielopunkcie jak ten z obecnego fb20? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Czerwca 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 Godzinę temu, Karas napisał: Apropo nowego forka - silnik będzie na DI Tak. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofor Opublikowano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 Jako nowy użytkownik, i jednocześnie weteran obserwujący ten wątek od początku zwracam się do tut. Dyrekcji z pytaniem o możliwość ogólnego choćby wskazania parametrów przyspieszenia nowego Forestera w specyfikacji UE. Jak wynika z udostępnionych danych, nowy silnik 2.0 DI oferowany na Ukrainie i w Rosji ma bardzo fajne parametry, między innymi przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące ok. 10,3 sek. Nadto, jak wynika z duńskich testów, e-boxer pozwala osiągnąć "setkę" po około 9,5 sekundach. Te dane korespondują z informacjami przekazanymi przez @Fiji dnia 04 czerwca, uzyskanymi w litewskim oddziale Subaru. To jedna strona medalu. Natomiast w katalogach spółek grupy Subaru Nordic oraz w angielskich publikacjach podawany jest wskaźnik 0-100 km/h jako 11,8 sek. a więc dokładnie taki jaki ma "przestarzały" silnik 2,0 i. Zwracając uwagę na to, iż są to z jednej strony oficjalne dane, zaś z drugiej strony na brak pozostałych informacji możliwych do uzyskania dopiero po procesie homologacji na danym rynku zwracam się z pytaniem, czy możliwe jest wskazanie, w jakim kierunku należy oczekiwać osiągów nowego auta, to znaczy czy bliżej mu będzie tego co mówią Duńczycy czy Anglicy? Oczywiście zagadnieniem nie jest kwestia czy będzie to 9,7 czy 10,3 sek. i zdaję sobie sprawę, że równie ważny, a nawet ważniejszy jest parametr 0-50 km/h, szczególnie przy wsparciu elektryka, ale jako były posiadacz Opla Corsy z przyspieszeniem zbliżonych do Subaru XV 1,6 i. jestem subiektywnie przewrażliwiony na tę kwestię. Z pozdrowieniami, K. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 16 godzin temu, Karas napisał: tak ostatnio się zastanawiałem ze znajomym czy te 120 k pln za wyprzedzeniowego forka to taka super oferta. Doszliśmy do wniosku że raczej zwyczajna a dlaczego? Bo jest to auto zaprojektowane przed 2012 rokiem czyli 7 lat temu. Więc raczej cena normalna jak za starą konstrukcję. Co innego nowy forek - nowa konstrukcja więc nakłady muszą się zwrócić. Czyli masz starą, ale sprawdzoną, dopracowaną i raczej niezawodną konstrukcję kontra totalną niewiadomą. E-boxer równie dobrze może okazać się bombą z opóźnionym zapłonem jak SBD. Rozumiem ludzi, którzy wolą rozwiązania pewne i bezpieczne, chociaż sam pewnie wybrałbym inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 (edytowane) 22 minuty temu, Zyzol napisał: Czyli masz starą, ale sprawdzoną, dopracowaną i raczej niezawodną konstrukcję kontra totalną niewiadomą. E-boxer równie dobrze może okazać się bombą z opóźnionym zapłonem jak SBD. Rozumiem ludzi, którzy wolą rozwiązania pewne i bezpieczne, chociaż sam pewnie wybrałbym inaczej. Dokładnie tak jest ale w moim przypadku zadecydował też moment zakupu i budżet. Na przełomie roku pojawiła się potrzeba zakupu auta i trudno było by radzić sobie bez niego przez kolejne miesiące, prawie rok. Kolejnym czynnikiem była też cena, która nie dla każdego jest aż tak ważna ale mi zależało by zmieścić się w tych 120 tyś. które i tak dodatkami zamieniłem na 130 tyś. Po prostu przeanalizowałem rynek i wybór aut podwyższonych i z 4x4 był niewielki w tym budżecie a Subaru od początku było moim faworytem. Moim zdaniem w styczniu b.r. wybrałem optymalne ale gdybym miał więcej czasu i pieniędzy to z pewnością zaryzykował bym z nowym E-Boxer. Edytowane 14 Czerwca 2019 przez Michał W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 52 minuty temu, Zyzol napisał: E-boxer równie dobrze może okazać się bombą z opóźnionym zapłonem jak SBD. Raczej mało prawdopodobny scenariusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 2 godziny temu, GREGG napisał: Raczej mało prawdopodobny scenariusz Dokładnie tak, testowali to kilka lat na jankesach pod nazwą XV Crosstrek Hybrid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 2 godziny temu, GREGG napisał: Raczej mało prawdopodobny scenariusz Oby 18 minut temu, aflinta napisał: Dokładnie tak, testowali to kilka lat na jankesach pod nazwą XV Crosstrek Hybrid. Na Jankesach testowali jednak trochę coś innego, co nawet sugeruje nazwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się