Jump to content
chojny

E-Boxer

Recommended Posts

2 minuty temu, Karas napisał:

obecnie ceny wszystkich nowych modeli aut , nie z wyprzedaży ani nie modeli schodzących z rynku czyli modeli poprzedniej generacji jak twój forek ,  poszły mocno w góre dotyczy to również Daci ... Niestety wszystko drożeje

Bardzo mi się podobają te nowe Forestery i też uważam, że Subaru wykonało duży skok jakościowy jeśli chodzi o wykończenie kokpitu. Porównując mojego byłego Outbacka MY12 z Foresterem SJ MY19 jest bardzo wyraźna poprawa. Jeśli kolejna generacja nadal się poprawia w tej dziedzinie to jest to duży plus, który niestety okupiony jest dużym minusem, czyli ubogą ofertą ale to nie problem Subaru tylko EU więc ciężko tutaj narzekać na producenta.

Ceny idą w górę ale patrząc na ceny nowego Forestera przynajmniej w Belgii to wzrost nie jest znaczny, może u nas też nie będzie źle. :)

 

 

18 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Rozumiem, że w przypadku e-boxera można zapomnieć o kole zapasowym? :(

Też jestem ciekaw co z zapasem, na zdjęciach widzę że jest klucz do kół i wajcha lewarka więc może dojazdowe koło gdzieś upchali?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Michał W. napisał:

na zdjęciach widzę że jest klucz do kół i wajcha lewarka więc może dojazdowe koło gdzieś upchali?

 

Klucz i lewarek dostajesz zawsze, nawet jak nie ma zapasu, więc to nic nie znaczy 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Michał W. napisał:

Też jestem ciekaw co z zapasem, na zdjęciach widzę że jest klucz do kół i wajcha lewarka więc może dojazdowe koło gdzieś upchali?

 

Nie, nie ma koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, Michał W. napisał:

Ceny idą w górę ale patrząc na ceny nowego Forestera przynajmniej w Belgii to wzrost nie jest znaczny, może u nas też nie będzie źle. :)

No nie wiem:) 40 tys € to ponad 170 tys. PLN-ów, a dostajemy silnik od odkurzacza z dobrym wyposażeniem :)

RAV może kosztować nawet więcej, ale ma hybrydę, która coś daje, a nie tylko waży

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Fiji napisał:

 

Nie, nie ma koła.

 

Szkoda, ciężko mi to zrozumieć ale takie czasy.

Łapię kapcia w lesie czy na innym odludziu i zamiast w 15 minut zmienić koło czekam 2 h na pomoc. :(

Całe szczęście w moim SJ jest koło dojazdowe a na specjalne wycieczki mam pełno wymiarową felgę. :)

 

2 minuty temu, Zyzol napisał:

No nie wiem:) 40 tys € to ponad 170 tys. PLN-ów, a dostajemy silnik od odkurzacza z dobrym wyposażeniem :)

RAV może kosztować nawet więcej, ale ma hybrydę, która coś daje, a nie tylko waży

 

Zależy jak na to spojrzeć, bo ja raczej patrzę na najtańszą wersję i porównuję jej cenę do najtańszej obecnie. ;)

RAV 4 ma fajną moc ale to auto nie dla mnie. Obecna i poprzednia zupełnie inna generacja nie podobają mi się ale wiadomo, że na hybrydach Toyota się zna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ceny nowych aut zawierają również kary za przekroczoną średnią emisję jaką będą płacić producenci? To by mogło tłumaczyć spory wzrost ceny u praktycznie wszystkich.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, aflinta napisał:

Może ceny nowych aut zawierają również kary za przekroczoną średnią emisję jaką będą płacić producenci? To by mogło tłumaczyć spory wzrost ceny u praktycznie wszystkich.

 

Na pokrycie tych kar to będą kolejne podwyżki. Teraz dopłacamy za wydatki na rozwój technologii hybrydowych i elektrycznych

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, aflinta napisał:

Może ceny nowych aut zawierają również kary za przekroczoną średnią emisję jaką będą płacić producenci? To by mogło tłumaczyć spory wzrost ceny u praktycznie wszystkich.

Raczej nie. Większość firm ma nadmiar samochodów, więc podwyższanie cen teraz byłoby mało celowe ( konkurencja nie śpi, lecz oferuje spore rabaty :) ).

Godzinę temu, Zyzol napisał:

40 tys € to ponad 170 tys. PLN-ów, a dostajemy silnik od odkurzacza z dobrym wyposażeniem :)

RAV może kosztować nawet więcej, ale ma hybrydę, która coś daje, a nie tylko waży

Wprawdzie hasło "każdemu według jego potrzeb" ma dość niesławne pochodzenie, ale ...

Wszystko zależy od tego, czego w samochodzie poszukujemy. W nowym Foresterze nawet najtańsza wersja jest już bardzo przyzwoicie wyposażona i zawiera (prawie) wszystkie nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa ( nie bez kozery właśnie nowy Forester uzyskał najwyższą kiedykolwiek osiągniętą ocenę w J-NCAP ). Ponadto istnieje pryncypialna różnica w systemie napędu wszystkich kół w RAV-4 i Foresterze.

 

Pozdrowienia 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, aflinta napisał:

Może ceny nowych aut zawierają również kary za przekroczoną średnią emisję jaką będą płacić producenci? To by mogło tłumaczyć spory wzrost ceny u praktycznie wszystkich.

Ceny faktycznie skoczyły u wszystkich producentów ale jeśli spojrzymy przykładowo na rynek Subaru w Belgii to najprostsza obecnie oferowana wersja Forester SJ kosztuje 30445 euro a podstawowa Forestera SK 32900 co daje nam 8% podwyżkę. Uważam, że jeśli u nas wzrost cen będzie podobny to nie ma co narzekać. Dostajemy nowy model z technologią hybrydową za całkiem przyzwoitą różnicę w cenie. Takiego wzrostu można się było spodziewać po nowej generacji, która nie wniosła by takich zmian w technologii zwłaszcza patrząc jakie są tendencje skoków cen na rynku motoryzacyjnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 minut temu, Dyrekcja napisał:

(...) Ponadto istnieje pryncypialna różnica w systemie napędu wszystkich kół w RAV-4 i Foresterze.

 

kiedys sie mawialo, ze moc bez kontroli nie ma znaczenia... ale tak mi sie wydaje, byc moze mylnie, ze ta super-duper kontrola bez odpowiedniej mocy to tez nic fajnego

Edited by eddie_gt4
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
21 minut temu, Dyrekcja napisał:

Wszystko zależy od tego, czego w samochodzie poszukujemy.

Oczywiście. Ja cały czas odnoszę się do XT, który w cenie 40 tys. € był ofertą bardzo konkurencyjną. Z mojego punktu widzenia, i moich oczekiwań, nowy Forester stracił ten atut

21 minut temu, Dyrekcja napisał:

W nowym Foresterze nawet najtańsza wersja jest już bardzo przyzwoicie wyposażona 

Patrząc na specyfikacje z innych rynków zamieszczone przez kolegów (zakładam, że nasze nie będą zbytnio odbiegały), niestety wpadam w najwyższy próg. Nadzieja w wyprzedażach rocznika ;) 

Edited by Zyzol

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.06.2019 o 08:31, Topi napisał:

Fotele elektryczne z pamięcią dla kierowcy. Mam nadzieję, że też się znajdzie w Polskiej specyfikacji.

Za wyjątkiem najtańszej wersji - tak.

Jako ciekawostka - o rozdzielenie "pakietu" elektryczne sterowanie + tapicerka skórzana starałem się od kilku lat. Po uzyskaniu poparcia innych rynków w końcu udało się to w Foresterze uzyskać :)

 

Pozdrowienia

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Panowie, trzymajcie sie krzesla: https://www.subaru.at/news/2019/subaru-und-toyota-kooperieren-bei-bau-von-e-plattf

 

Cytat z Subaru.at. 

 

Toyota i Subaru oglosily wspolne prace nad elektrycznymi pojazdami - celem jest rozwoj wspolnej platformy dla pojazdow elektrycznych. Na tej bazie powstanie pierwszy wspolny model SUV segmentu C - sprzedawany pod obiema markami. 

 

Jako pierwszy wynik wspolpracy z Subaru i Toyoty bedzie wspolna platforma dla elektrosamochodu - ktora bedzie sluzyla jako baza dla kolejnych wiekszych pojazdow SUV i limuzyn segmentu C i D. W polowie 2020 jest planowany pierwszy E-SUV od Subaru - wprowadzony na rynkach swiatowych. 

 

Subaru w zwiazku z rozpoczeta wpolpraca koncentruje sie na rozwoju samochodow elektrycznych. Powinny powstac nowe pojazdy o typowej dla Subaru konstrukcji, ktore odpowiadaja wymaganiom klientow oraz zachowaja tradycje marki. 

 

-----

Dla znajacych niemiecki: 

 

Subaru und Toyota kooperieren bei Bau von E-Plattform

Subaru rüstet sich weiter für die aktuellen Herausforderungen des Automobilsektors. Am Donnerstag, 6. Juni verkündete der japanische Allradspezialist Subaru Corporation gemeinsam mit der Toyota Motor Corporation, die Synergien im Bereich batterieelektrischer Fahrzeuge zu bündeln. Ziel ist die Entwicklung einer gemeinsamen Plattform für Elektrofahrzeuge. Auf deren Basis soll als erstes Modell ein C-Segment SUV entstehen, das unter den jeweiligen beiden Marken verkauft wird. 

Beide Hersteller bringen dabei Ihre Kernkompetenzen in die Entwicklung ein: Toyota liefert sein umfangreiches Know-How im Bereich der Elektrifizierung, Subaru stellt seine über Jahrzehnte erprobte Allradkompetenz zur Verfügung. Man will dabei der Herausforderung entgegentreten, attraktive Fahrzeuge zu gestalten, die die Vorteile batteriebetriebener E-Autos zunutze machen.
Bereits seit 2005 haben Subaru und Toyota ihre Kooperation in verschiedenen Bereichen vertieft: von der Produktentwicklung über die Produktion bis hin zum Vertrieb. Als prominenteste Beispiele gelten hier der gemeinsam entwickelte, heckbetriebene Sportler Toyota GT86 bzw. Subaru BRZ oder der in Amerika als Plug-In Hybrid erhältliche Crosstrek.

Die Automobilindustrie befindet sich derzeit in einem radikalen Wandel. Themen wie Konnektivität, autonomes Fahren, New Mobility, Car Sharing oder Elektrifizierung stellen alle Hersteller vor wachsende Herausforderungen. Die unterschiedlichen Marktbedingungen bezüglich aufzubauender Infrastruktur oder gesetzlicher und umwelttechnischer Regulierungen bedingen ein schnelles und effizientes Arbeiten an Lösungen seitens der Automobilproduzenten. Mit der Kommerzialisierung batteriebetriebener Kraftfahrzeuge gehen zusätzlich auch steigende Nachfragen an die Batteriezulieferer einher. Sich zukünftig ändernde Nutzungsweisen von PKWs sowie die Transformation der Vertriebswege sind zusätzliche Fragen, auf die die Hersteller Antworten finden müssen. Subaru und Toyota sind überzeugt, dass es neue Formen der Zusammenarbeit braucht, um diese Herausforderungen im dynamischen Marktumfeld meisten zu können. Daher entschied man sich für eine Zusammenarbeit, bei der beide Konzerne ihre jeweiligen Kernkompetenzen ungeachtet der wirtschaftlichen Konkurrenzsituation einbringen.
Erstes Ergebnis dieser Zusammenarbeit wird eine gemeinsame Plattform für ein batteriebetriebenes Elektrofahrzeug sein. Die Plattform selbst soll für unterschiedliche Fahrzeugarten und -größen adaptierbar sein, u.a. für SUVs und Limousinen aus dem C- bzw. D-Segment sowie als Basis für eventuell folgende Derivatentwicklungen.
Mitte 2020 soll so das erste batterieelektrische SUV von Subaru am Markt erhältlich sein.

Derzeit plant man das Modell weltweit einzuführen.

Subaru wird hinsichtlich der kürzlich beschlossenen Kooperation seine Entwicklung batterieelektrischer Fahrzeuge auf dieses Projekt konzentrieren. Unter diesen Rahmenbedingungen sollen Subaru-typische Fahrzeuge entstehen, die den speziellen Anforderungen der Kunden gerecht werden und die Kernwerte der Marke beibehalten.

 

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Christoph napisał:

W polowie 2020 jest planowany pierwszy E-SUV od Subaru

O ile generalnie wprowadzenie EV może mieć sens ( obniżenie emisji CO2 w/g obowiązujących norm ), o tyle termin 2020 jest - moim zdaniem - absolutnie nierealny. Opracowanie nowego samochodu na bazie nowej platformy ( którą też trzeba jeszcze opracować ) zajmuje znacznie więcej czasu .

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zapowiedz jest bardzo optymistyczna, nie da sie ukryc. Jesli to nie jest blad w druku (Mitte 2020), to byc moze chodzi o cos, co zostanie adaptowane z Toyoty na potrzeby Subaru. 

 

Albo chodzi o polowe lat 20, czyli 2025 :)

 

Tak, czy inaczej, cos sie dzieje :)

 

 

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, Christoph napisał:

Panowie, trzymajcie sie krzesla:

Zasadniczo nie ma w tym nic niezwykłego, a wręcz powiedziałbym, że można się było tego spodziewać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Łukasz Czarnecki napisał:

A ja zapytam Dyrekcję.... Kiedy poznamy specyfikację i ceny w PL?

W przyszłym tygodniu ( środa) mam spotkanie w SE. Myślę, że ostatnie znaki zapytania uda się wyjaśnić.

 

Pozdrowienia

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Dyrekcja napisał:

O ile generalnie wprowadzenie EV może mieć sens ( obniżenie emisji CO2 w/g obowiązujących norm ), o tyle termin 2020 jest - moim zdaniem - absolutnie nierealny.

 

coś się jednak w temacie dzieje, że tak powiem przyśpieszenie "giganta" 

 

"Toyota Motor Corp aims to get half of its global sales from electrified vehicles by 2025, five years ahead of schedule, and will tap Chinese battery makers to meet the accelerated global shift to electricity-powered cars."

https://www.reuters.com/article/us-toyota-electric/toyota-speeds-up-electric-vehicle-schedule-as-demand-heats-up-idUSKCN1T806X

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więcej potwierdzonych info 

https://global.toyota/en/newsroom/corporate/28377766.html

No i chyba wywołałem wilka z lasu, pisząc jakiś czas temu o współpracy z Toyotą. Tylko sie cieszyć.

W połączeniu z zapowiedziami o nowych bateriach ze stałym elektrolitem o dwukrotnie większej pojemności, przed olimpiadą w przyszłym roku, zapowiada się ciekawie.

https://europe.autonews.com/automakers/toyota-pulls-forward-electrification-plan-eyes-solid-state-battery-next-year

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc po co teraz kupować xv albo forestera jeśli za rok-dwa-trzy będzie coś fajnego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Fiji napisał:

Więc po co teraz kupować xv albo forestera jeśli za rok-dwa-trzy będzie coś fajnego?

Większość jednak kupuję gdy jest im potrzebne a pewnie niewielu stać na to by decydować się na auto wtedy gdy akurat pojawia się fajny model. Zwłaszcza jeśli chodzi o SUV, który najczęściej spełnia rolę auta rodzinnego. Co innego gdy chcemy kupić cabrio, roadster lub inny pojazd weekendowy, który najczęściej jest trzecim lub kolejnym w rodzinie to wtedy jak najbardziej można czekać dwa lata na premierę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Fiji napisał:

Więc po co teraz kupować xv albo forestera jeśli za rok-dwa-trzy będzie coś fajnego?

więc po co kupować wogole jakiekolwiek auto teraz czy za 2 -3 lata skoro za 30 lat będzie coś fajniejszego?:biglol:

Auto to rzecz użytkowa - kupujesz jak jest Ci potrzebna. 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Karas napisał:

więc po co kupować wogole jakiekolwiek auto teraz czy za 2 -3 lata skoro za 30 lat będzie coś fajniejszego?:biglol:

Auto to rzecz użytkowa - kupujesz jak jest Ci potrzebna. 

 

 

Moim zdaniem trochę przestrzelony ruch - wprowadzenie na rynek europejski nowego modelu (który swój pierwowzór miał już lata temu w Japonii, w 2015 na placu dilera w Tokio widziałem rzędy hybrydowych xv), a zarazem taka zapowiedź.

Chodzi mi o czysto PRowe zagranie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...