Jump to content
chojny

E-Boxer

Recommended Posts

43 minuty temu, Izotom napisał:

Nie spodziewałbym się jakiś wielkich oszczędności ale jak Forek z eBoxerem zejdzie w mieście poniżej 8 litrów, będą uważał to za duży sukces.

Subaru twierdzi, że ma być 11% lepiej, czyli 8 jeśli faktycznie 2.0 N/A spala 9. Oszczędność mała. W praktyce może być żadna. Dla mnie hybryda miałaby sens jakby włożyli mocniejszego elektryka, tak, że w momencie jak jest naładowany to Forek osiągami zbliża się do FXT spalając kilka ładnych litrów mniej.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, RoadRunner napisał:

Dla mnie hybryda miałaby sens jakby włożyli mocniejszego elektryka, tak, że w momencie jak jest naładowany to Forek osiągami zbliża się do FXT spalając kilka ładnych litrów mniej.

Nierealne. Auto ważyłoby wtedy o 300 kg więcej. Poza tym konstrukcyjnie nie ma gdzie wpakować silnika elektrycznego o mocy ok. 22 kW - jakieś max 200 Nm więcej. 

Wydaje mi się, że pomysł Subaru był taki aby wykorzystać normalnego Forka/XV do adaptacji na hybrydę. Nie zakładano budowy nowego samochodu. Kto wie, jeśli ten projekt wypali to wtedy doczekamy się rozwinięcia konstrukcji w kierunku mocniejszych układów hybrydowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, aflinta napisał:

To by legł w gruzach cały marketing oparty o S-AWD. Subaru rezygnując ze swoich unikalnych cech może szybko skończyć jak Scion, Daihatsu czy podobne.

100% prawda. Wybieram subaru z uwagi na napęd. Ah ten widok rav 4 z 4x4 z kręcącym się jednym kołem w śniegu :D. Jak na razie subarak nie zawodzi w sezonie narciarskim :)

 

Godzinę temu, Izotom napisał:

Nie spodziewałbym się jakiś wielkich oszczędności ale jak Forek z eBoxerem zejdzie w mieście poniżej 8 litrów, będą uważał to za duży sukces.

wg mnie poniżej 6 to byłby sukces, ale spodziewam się poniżej 7. Skoro spleśniała skoda 2.0T potrafi mało spalać no to subaru też powinno szczególnie , że nie włożono wiatraka.

 

ja już nie mam złudzeń, że doczekam się czegokolwiek podobnego do FXT drugiej generacji. Pewnie nigdy nie powstanie, ale jak dla mnie super by był OBK diesel cvt hybryda :P

Miał być OBK SBD CVT ale już nie ma w ofercie więc alternatywa to hybryda. na szczęście jest tam 2.0 a nie jakiś inny zdechły wynalazek.

 

Cena 39k EUR to nie mało za takie auto ale z drugiej strony kosztuje cały czas podobnie co w roku 2006 przy czym obecny jest nieporównywalnie lepiej wyposażony.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, RoadRunner napisał:

Subaru twierdzi, że ma być 11% lepiej, czyli 8 jeśli faktycznie 2.0 N/A spala 9.

czy to dotyczy miasta czy średnio miasto, poza miastem, autostrada rzy140km/h ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, AdaSch napisał:

wg mnie poniżej 6 to byłby sukces, ale spodziewam się poniżej 7

Na trasie może ale ... nie założyłbym się o to ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, AdaSch napisał:

czy to dotyczy miasta czy średnio miasto, poza miastem, autostrada rzy140km/h ?

Miasto: " Subaru's claim is that the eBoxer system makes for an eleven percent improvement to the city economy of a like-for-like 2.0-litre petrol model, and that open-road efficiency is only slightly better than it might be in that conventionally powered petrol alternative." https://www.autocar.co.uk/car-review/subaru/first-drives/subaru-forester-eboxer-2019-review

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to szału nie ma. Taki poziom oszczędności jest nieprzekonujący Napiszę co mi wyszło po jeździe testowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Izotom napisał:

Na pewno nie będzie to Toyota, która stosuje innego typu silniki spalinowe do hybryd niż do tradycyjnych aut.

Przy e-Boxer faktycznie tak jest. Ale XV PHEV ma już boksera pracującego w cyklu Atkinsona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, AdaSch napisał:

(...) ale jak dla mnie super by był OBK diesel cvt hybryda :P

 

Kia Sportage 2.0D AWD mild-hybrid? 185 KM daje rade, skrzynia 8-AT dziala bardzo plynnie, bylem zdziwiony jak sprawnie to auto jedzie po bialym... ale pewnie to zasluga dobrych opon zimowych ;):lol:

Edited by eddie_gt4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
22 godziny temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Jakby fotek miał zespół napędowy z toyoty i całą resztę bez zmian i było by super auto.

 

2 godziny temu, aflinta napisał:

To by legł w gruzach cały marketing oparty o S-AWD. Subaru rezygnując ze swoich unikalnych cech może szybko skończyć jak Scion, Daihatsu czy podobne.

 

2 godziny temu, Izotom napisał:

Niektórzy ludzie na tym Forum tego nie rozumieją. Jeśli chcecie mieć zespół napędowy z Toyoty, należy kupić Toyotę: nikt nie obrazi się za to na tym Forum.

Po drugie tylko część z nas miała okazję pomacać Forka z eBoxerem, a na pewno nikt z Forumowiczów nie jeździł na co dzień. Na pewno nie będzie to Toyota, która stosuje innego typu silniki spalinowe do hybryd niż do tradycyjnych aut. Subaru nie. Nie spodziewałbym się jakiś wielkich oszczędności ale jak Forek z eBoxerem zejdzie w mieście poniżej 8 litrów, będą uważał to za duży sukces.

Zgadzam się, że Subaru powinno być konsekwentne w swoich konstrukcjach - S-AWD, boxer. 

Mam jednak obawy czy tak będzie, skoro pojawił się BRZ, czyli klon Toyoty GT 86. Tutaj mamy zespół napędowy z Toyoty, i cóż. Klienci zadowoleni. Dla mnie to lipa odejście od S-AWD. 

BRZ to fajne autko, żeby nie było, jednak niejeden znany  dziennikarz testując GT86 nawet się nie zajaknął o Subaru.

Takimi ikonami Subaru były WRX STI, które nie będzie miało następcy, Forester XT. 

Edited by mechanik
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mechanik napisał:

(...) BRZ to fajne autko, żeby nie było, jednak niejeden znany  dziennikarz testując GT86 nawet się nie zajaknął o Subaru. 

 

dokladnie! B)

 

silnik boxer w takim aucie to fajne egzotyczne rozwiazanie (i tak tez imho trzeba na to patrzec, tj. jako na Tojote z silnikiem od Subaru), ale naped na jedna os (nawet RWD) w Subaru, jak nie patrzec, to obciach na miare przednionapedowego BMW :facepalm::biglol:

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mechanik napisał:

Tutaj mamy zespół napędowy z Toyoty

:blink:Klienci Toyoty nie uzyskaliby tyle fanu gdyby nie Boxer Subaru. Sorka ale samo RWD to za mało: lekki i nisko położony silnik to jest to co dało efekt końcowy.

 

4 minuty temu, mechanik napisał:

jednak niejeden znany  dziennikarz testując GT86 nawet się nie zajaknął o Subaru

Klienci Toyoty kupują GT86, klienci Subaru BRZeta. Na szczęści znacznie mniej jest BRZetów B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

 

dokladnie! B)

 

silnik boxer w takim aucie to fajne egzotyczne rozwiazanie (i tak tez imho trzeba na to patrzec, tj. jako na Tojote z silnikiem od Subaru), ale naped na jedna os (nawet RWD) w Subaru, jak nie patrzec, to obciach na miare przednionapedowego BMW :facepalm::biglol:

No to mam obciachowy samochód:ph34r:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 minuty temu, Izotom napisał:

(...) Na szczęści znacznie mniej jest BRZetów B)

 

Subaru Traviq tez jest znacznie rzadziej spotykany od Opla Zafiry :yahoo:

tylko nie jestem pewien czy to na szczescie...

Edited by eddie_gt4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawdę wyciągnąłeś do porównania kultowe auta :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a BRZ to niby jakieś kultowe auto?

 

1 godzinę temu, Izotom napisał:

Klienci Toyoty nie uzyskaliby tyle fanu gdyby nie Boxer Subaru. Sorka ale samo RWD to za mało: lekki i nisko położony silnik to jest to co dało efekt końcowy.

AE86 nie miało boxera a jakoś fun dawało, więc i bez boxera dałoby radę stworzyć samochód dający fun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wg mnie poniżej 6 to byłby sukces, ale spodziewam się poniżej 7

 

 

Na trasie może ale ... nie założyłbym się o to 

Też mi się wydaje, że poniżej 7 sek do 100km/h, to raczej nierealne...  

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, radekk napisał:

a BRZ to niby jakieś kultowe auto?

 

AE86 nie miało boxera a jakoś fun dawało, więc i bez boxera dałoby radę stworzyć samochód dający fun.

No to mogła Toyota wrzucić rzędówkę do GT86, a Subaru boxera do BRZeta.

Lepsze jest wrogiem dobrego.

Poza tym stare BMW E30 daje więcej fun'u niż niejeden nowy samochód. Itd, itp. mówmy więc o tym co jest aktualnie na rynku dostępne i jakie są możliwości producentów.

Odnoszę wrażenie, że już niedługo producenci aut będą musieli, pod groźbą więzienia, robić samochody zgodnie z tym co jest napisane na forach internetowych czy FB: zostaną same VW :biglol:;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Izotom napisał:

No to mogła Toyota wrzucić rzędówkę do GT86, a Subaru boxera do BRZeta.

mogli, ale z założenia byłoby drożej, a tak jeden silnik opracowany i w 3 modelach różnych producentów. więc tym sposobem my mamy trochę taniej, albo producent lepiej zarabia:D

 

2 godziny temu, Izotom napisał:

zostaną same VW :biglol:;)

Skody Panie, same Skody:mrgreen:;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, radekk napisał:

więc tym sposobem my mamy trochę taniej, albo producent lepiej zarabia:D

Biorąc pod uwagę, że Toyota musiała wprowadzić nowe procedury serwisowe to raczej nie jest taniej: dodatkowe części zamienne na półce, manuale, szkolenie serwisów itd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Po niedzieli szykuje mi sie jazda nowym forkem. Zobaczymy co oznacza hybryda wg. Subaru
 
 
 

No i jak jak wrażenia??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc tak. Jazda była krótka więc nie mogę się wypowiadać definitywnie.  Samochód zrobił na mnie pozytywne wrażenie wizualne. Moim zdaniem jest zdecydowanie lepiej wyciszony. Przez dłuższy czas w kabinie jest cicho. Motor elektryczny załącza się przy prędkościach parkingowych. Zawieszenie jest sprawniejsze,  sztywniejsze i też jakby cichsze.  Dynamika przyspieszeń zdecydowanie daje poczucie różnicy w stosunku do starego forka. Zdecydowanie lepszy jest komfort jazdy Ale też komfort akustyczny. Spalanie podczas tych krótkich jazd testowych z dwóch dni wyszło w warunkach miejskich 11.2l/100km. A wiadomo że każdy testujacy pociskał. hehe. Więc nie jest źle.  Pomimo tego bak uważam że i tak jest za mały. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Spalanie podczas tych krótkich jazd testowych z dwóch dni wyszło w warunkach miejskich 11.2l/100km. 

Niewiele mniej niż turbo. Chciałbym się przekonać do eboxera, ale nie potrafię. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niewiele mniej niż turbo. Chciałbym się przekonać do eboxera, ale nie potrafię. 


Przy tej pojemności baku to na prawdę słabo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...