Jump to content

piotruś

Użytkownik
  • Posts

    1369
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

piotruś last won the day on April 22

piotruś had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    wielkopolska
  • Auto
    Forester 2,5XT / AR Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance

Recent Profile Visitors

1035 profile views

piotruś's Achievements

..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

..:: Uzależniony(a) od Subaru ::.. (5/13)

615

Reputation

  1. Tak eLSD, elektronicznie sterowana. O tak wygląda: https://www.hyundai-n.com/en/media/n-zine/high-performance-car-terminology.do
  2. A propos I30N. # dni temu Pan Pertyn zamieścił na YT swój "test" nowego I30N Performance ... Nie oglądam jego testów bo mi się nie podobają, ale ten obejrzałem, no bo auto mam od 1,5 miesiąca, nie ma polskich prezentacji na YT itd.... To były całkowicie stracone 32 minuty. Z 32 minut, przez 25 opowiadał o wszystkich innych hot hatchach a nie o I30N. Niby je porównywał ale chaotycznie i bez związku. To miało chyba doprowadzić do konkluzji - porównania z którego wynikało, że królami hot hatchy są jedynie Focus ST i ten I30N ale wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Za chwilę znowu mówi, że w tej *DCT z I30N jest zakochany. Dowiedziałem się, że hot hatchami bardzo trudno się manewruje, parkuje, bo mają taki olbrzymi promień skrętu ze względu na dużą moc na kierowanych kołach (np. mniejsza o 20 cm niz w AR i Infiniti RWD) O co temu chłopu chodzi ... nie chcę już dopytywać.... Mnóstwo błędów, bezproduktywnego ględzenia, łapka na dźwigni zmiany biegów, źle wykonany pomiar przyspieszenia. Łojej . Myślałem, że lepiej żeby Pertyn ględził niż jakiś inny wesoły zupełnie nie mający wiedzy motoryzacyjnej influenser, znany z tego, że jest znany pieprzył głupoty, ale nie, niestety nie lepiej ....
  3. Mi tak zrobili policjanci kiedyś. Na zderzaku, w nocy przez wieś. Za wsią ja szybko się oddalam Forkiem, chłopaki znowu na zderzak i tak do kolejnej wsi. Ja delikatnie do 55km/h, za tablicą na gaz tak do 95 / 100. Zatrzymali mnie za 3 wsią. Ewidentnie chłopaki czekali kiedy nie wytrzymam i pojadę szybciej . Sami mówili, że "w sumie to pan za bardzo nie przeginał, ale jednak 107 w pewnym momencie zarejestrowaliśmy (na prędkościomierzu tyle nie miałem ale wiecie, że wiele zależy od sposobu wykonania pomiaru) . OK, chciałem zapłacić te 200 PLN i przyjąć 2pkt, ale okazało się, że oczekiwali stówki "na kolację". Zdziwiłem się, że sami proponowali, bo wydawało mi się, że już tak nie ryzykują. Ale to było z 7 lat temu.
  4. I30N też ma z tyłu wielowahaczowe i 3 tryby ustawień twardości zawieszenia, a czy jest bardziej ucywilizowaną wersją? Myślę, że to zupełnie inne auto. Civic jest dla mnie zbyt ekstrawagancki (czyli, po prostu jego wygląd zupełnie mi nie odpowiada ), no i I30N ma automat. Właściwie to czekałem na pojawienie się liftingu z automatem. Prawdę mówiąc wygląd auta i jakiej jest marki był dla mnie czynnikiem najmniej ważnym (w końcu jeżdżę Foresterem ). W zakresie dostępnego mi budżetu zawsze wolałem wybrać mocnego Fiata od ładnego i prestiżowego Mercedesa "golasa" i ze słabym silnikiem. Najważniejsze, że póki co, jest jeszcze w czym wybierać. Każdy może znaleźć dla siebie fajny samochód o różnych parametrach. Boję się, że wkrótce te z mocniejszymi silnikami nie będą dostępne, albo z powodu nowych przepisów mogą mocno zdrożeć ...
  5. Albo kupił samochód od forumowicza i nie wie nawet że oświnkowane Tzn że forumowe. Ale ta świnka nie jest tylko i wyłącznie wykorzystywana przez posiadaczy Subaru . Może faktycznie kupił i nie wie, że ma obowiązek "odpozdrawiania" a @Tichy'go wziął za jakiegoś stalkera . Ja tutaj jestem od 13 lat, na drodze macham zawsze gdy zdążę zauważyć ale sam świnki nie mam, bo mi się nie podoba
  6. Wczoraj odebrałem auto. Jest lepiej niż myślałem . Pięknie mruczy i warczy. Wydech nie jest niczym "ulepszany". Można jednak regulować jego głośność. Na razie jeździmy delikatnie i jeszcze nie słyszeliśmy strzałów w tłumik ;-). W środku jak to w średniej klasy hatchbacku. Jest sporo zwyczajnego plastiku ale te najważniejsze elementy jak np. kierownica wykończone skórą i bardzo miłe w dotyku. Wybraliśmy pakiet Luxury ze względu na fotele - wygodniejsze z el. regulacją i pamięcią ustawień. Są bardzo wygodne, ale dla osób bardzo wysokich wożących z tyłu "pełnowymiarowych ludzi" a nie dzieci, może pojawić się problem, bo po opuszczeniu fotela w najniższe położenie z tyłu trudno wsunąć stopy pod siedzenie kierowcy. Dla nas to zupełnie nieistotne, ale jeśli myślicie o tym model to warto się przymierzyć i zwrócić uwagę czy Wam to nie przeszkadza. Jak się okazało, auto z kołami 235/35/19 nie jest zbyt twarde na miejskich nierównościach (a tego się obawiałem) nawet jest nieco bardziej miękko niż w naszej Giutta Veloce. Twardość zawieszenia również można regulować. System multimedialny bardzo intuicyjny. Ma wiele fajnych udogodnień, które mnie ucieszyły - system wykrywania ruchu poprzecznego podczas cofania, kamera i czujniki itd, itp. Jest tego naprawdę sporo jak na takie autko. Potrafi też utrzymać samochód między liniami (sam skręcał na łukach na S8 i nawet sam zmieniał pas podczas wyprzedzania). Ale przede wszystkim, chociaż jest delikatnie traktowany z powodu docierania, już czuć, że się świetnie prowadzi . Jeśli myślicie a jakimś Hot Hatchu, obejrzyjcie też I30N (najlepiej Performace) bo też możecie być mile zaskoczeni . Powoli do salonów zjeżdżają auta do jazd testowych. W Długołęce widziałem, że jest. Zdjęć nie wrzucam, bo jest już tego w sieci pełno. Nasz to wersja I30N Performance z pakietem Luxury (bez rozsuwanego dachu) z DCT i w kolorze Performance Blue . Z bananem na twarzy idę docierać dalej. Pozdrawiam i polecam
  7. W przyszłym tygodniu odbieram . Wiem, że już jest po PDI i ceramice. Jeszcze rejestracja i .... cierpliwe docieranie. Tak więc nie wiem kiedy będę mógł powiedzieć jak to rzeczywiście przyspiesza . Podobno przy launch control z DCT 5,4 s/100 . Tak wynika z tego filmiku zamieszczonego wczoraj: Problemy z homologacją spowodowały wydłużenie terminu odbioru o 2 miesiące. Podobno te problemy z homologacją, to głownie sprawa pozamykanych urzędów z powodu pandemii w DE, bo tam ten proces był przeprowadzany.
  8. Nie ma żadnej nerwowości przy założeniu Pedders tylko na tył. Przód uchodzi za "pancerny" i nie ma sensu wymieniać gdy jest dobry. Ja tak mam od 5 lat i jest bardzo dobrze (nieco twardziej na garbach zwalniających i nieco mniej się przechyla w zakrętach niż na SLS). Niedługo po tym jak założyłem kpl.Pedders na tył bardzo staniały SLS. Gdybym miał jeszcze raz zmieniać amortyzatory z tyłu to nie wiem czy nie kupiłbym SLS. Zadzwoń do ASO i sprawdź jaka jest aktualna ich cena. ;-)
  9. Będzie Ci bardzo niewygodnie (i trochę niebezpiecznie) spoglądać tak nisko. Tamto rozwiązanie jest naprawdę bardzo wygodne. Telefon masz "pod ręką" i "na widoku". Zasłaniania kratki się nie obawiaj - i tak wieje wystarczająco dobrze ;-). W Foresterze nawet jest lepiej, bo strumień powietrza fajnie się rozprasza. Tylko dlatego, że to rozwiązanie się sprawdziło w Foresterze, zdecydowałem się tak samo zrobić w Giulietcie i też jestem bardzo zadowolony.
  10. Nie ma nic stabilniejszego i trwałego na rynku. Mam w Foresterze od wielu lat. Bardzo polecam ;-) To jest proclip, a do niego przykręcasz dedykowany uchwyt do twojego smartfona, lub kupujesz któryś z uniwersalnych. Uniwersalne można regulować pod wymiar innego smartfona zamiast kupować nowy, kiedy kupisz nowy telefon. Też są bardzo dobre, choć nie ma to jak coś dedykowanego. Ja kupiłem taki najprostszy bez ładowania. Wszystko znajdziesz na tej stronie ;-) https://www.brodit24.pl/pol_m_ZNAJDZ-PROCLIP-DO-SAMOCHODU_SUBARU_LEVORG-4212.html
  11. 05-12-2007 Zdjęcia jeszcze z placu u dealera na Litwie. Ile się gapiłem na te zdjęcia zanim go nam sprowadzili . Niestety, w tym czasie w SIP już ich nie było, więc musieliśmy importować.
  12. Ja jestem dobrej myśli . @subking, widzę, że też masz Performance, więc też chyba koła 19'. Możesz napisać jak się na nich jeździ i jak się sprawuje zawieszenie adaptacyjne? No i jak go docierałeś?
  13. Niestety, jeszcze nie. Auto już w PL w jakimś "magazynie centralnym" a z dostarczeniem do salonu czekają aż odbiorą homologację na ten model. Procedura jest przeprowadzana w DE a tam wszystko pozamykane z powodu Covid-19 ... Podobno na przełomie kwiecień/maj ma być.
  14. @Harvester, świetnie się oglądało! Bardzo fajny materiał. Będę śledził dalej. Dzięki ;-)
  15. Kiedyś zakopałem się w śniegu (popularną ośką). Próbowaliśmy ją wypchnąć we czterech, kolega ciągnął Dodgem ale też ośką ... Ani drgnęła i w końcu przyjechał Unimog. Wierzcie mi, że nawet o centymetr mu koła nie zabuksowały w tym śniegu, po prostu ruszył wytargując moją osobówkę . Genialny pojazd A to Ty @KPR zapowiadałeś ten program leżąc pod nim?
×
×
  • Create New...