Michał W. Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 2 minuty temu, blejzu napisał: Chcialbym tez zaznaczyc, ze oba te elementy sa w Outbacku Teleskop maski przydal mi sie moze 2 razy ale sciemniajace lusterka sa spoko i troche dziwne, ze ich nie ma w Forku. W moim Forku teleskop też jest i w poprzednim Outbacku był a lustereczko samo ściemniające miałem w Seacie Leon z 2004. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Godzinę temu, GREGG napisał: Outback z 2.4DIT A orientuje się ktoś czy można będzie takiego sprowadzić do kraju prywatnie..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Teraz, Dzik44 napisał: A orientuje się ktoś czy można będzie takiego sprowadzić do kraju prywatnie..? Tylko uzywany, nowego nie zarejestrujesz przez normy emisji spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 1 godzinę temu, Michał W. napisał: np. mój dobry kolega posiadający Peugeota 3008 na przejażdżce moim Foresterem interesował się głównie jego mutimediami. Może nudną trasę wybrałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 2 minuty temu, Lisek napisał: Tylko uzywany, nowego nie zarejestrujesz przez normy emisji spalin. Spoko.., lepszy roczny, używany taki, niż te nowe powolniaki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 17 minut temu, Dzik44 napisał: Spoko.., lepszy roczny, używany taki, niż te nowe powolniaki... Doliczą cło, akcyzę, VAT i nie wiem czy będzie to takie atrakcyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 55 minut temu, Dzik44 napisał: Spoko.., lepszy roczny, używany taki, niż te nowe powolniaki... Pewnie i nowego dałoby radę (np. dealer mógłby na siebie zarejestrować i takiego sprzedać), ale 37 minut temu, aflinta napisał: Doliczą cło, akcyzę, VAT i nie wiem czy będzie to takie atrakcyjne. Nie bez powodu nikt nie ściąga nie-bitych aut stamtąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofor Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 6 godzin temu, Lisek napisał: Przyjzalem sie ofercie samochodow dla ludu czyli Skody. Z zalacznika wynika przykry wniosek. Patrzac na suche liczby (a nie “subiektywne odczucia”) “najszybsze” oferowane dzis Subaru tj e-boxer lub OBK moga konkurowac z najslabsza z tym zestawieniu Octavia. Te osiągi wersji 1.0 i 1.5 TSI (bez wersji 2.0 TSI bo to inna liga) są chyba przy aucie z kierowcą. Wystarczy że włączysz klimatyzację i już masz muła do momentu włączenia się sprężarki. Do tego spróbuj założyć box dachowy i zapakować 3 pasażerów:) Miałem auto z 1.4 TSI i są to moje osobiste spostrzeżenia, a 1.5 TSI to jest ta sama konstrukcja. W OBK 2,5 mam licznikowe 9,5 do 100 ale jak założę box i wezmę pasażerów (co właśnie uczyniłem) osiągi są minimalnie słabsze. Przez stały 4x4 i CVT auto może tracić przy samym ruszaniu, ale jeśli chodzi o dynamikę samej jazdy i rzeczywistą moc to nie ma najmniejszego porównania. Spalanie OBK przy 140 km/h jest dokładnie takie same jak w Skodzie Yeti 4x2, manual, 1.4 TSI. Kiedy była wersja 1.8 TSI 4x4 automat, auto na mieście paliło realnie ok. 12 litrów samej benzyny, nie licząc oleju, a miało 156 KM i przyspieszenie lepsze o 1 - 1.5 sek. od OBK. Jeśli chcemy porównywać rzeczy porównywalne, to weźmy przynajmniej auta z silnikiem 2.0 TSI, DSG i 4x4, ale te są znacznie droższe od odpowiedników Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Czarnecki Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Wszystko ok. Ale w cenie OBK , mozesz spokojnie kupic Superba w kombi 4x4 272 km. Spokojnie w serii dostajesz okolo 300 km. 5 s do 100. Szybko mozna stracić prawko. Wszystko zalezy kto co lubi. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Godzinę temu, Kristofor napisał: W OBK 2,5 mam licznikowe 9,5 do 100 A co to za kategoria "licznikowe"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 9 godzin temu, Dyrekcja napisał: A tak z czystej ciekawości - gdzie konkretnie ? O ile mnie pamięć nie myli, to niejako "od zawsze" mówiliśmy o bezpieczeństwie ( patrz SJS, akcja Siemanko, bezpieczny kierowca itd ), także w powiązaniu ze stałym napędem wszystkich kół, oraz o najogólniej pojętej przygodzie. Jedno z naszych pierwszych ogłoszeń miało tytuł "bezpieczna przygoda" - to bodajże w 2000 roku Nawet kierowcy rajdowi byli zobligowani do aktywnego uczestnictwa w promowaniu bezpieczeństwa, oraz udziale w Zlocie Plejad. Jedyne ogłoszenie, które bezpośrednio "promowało" dynamikę samochodu pochodzi sprzed wielu lat. Wówczas w ramach małego cyklu "Subaru ostrzega" mieliśmy ogłoszenie ( bazujące na faktycznych pomiarach dokonanych w teście ) reklamujące STI o treści : Subaru ostrzega ! Nowy STI przyspiesza w warunkach miejskich od zera do mandatu w 2,4s . Jako że wówczas ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym wynosiło 60km/godz, a w Warszawie 50 było jeszcze uzupełnienie : Uwaga - w mieście stołecznym można zdobyć mandat już po 1,9s. Sam nigdy nie ukrywałem, że - gdy jest to dozwolone i bezpieczne - lubię pojechać szybciej. Ale nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek sugerował ( czy na Forum, czy za pośrednictwem reklam) że "tak należy żyć". No ale cóż, pamięć jest zawodna - stąd liczę na Pańską pomoc Z góry dziękuję ! Jak już inni forumowicze napisali mam na myśli nie działania SIP ale image całej marki jaki swego czasu był rozpowszechniany. Poza tym, jak zresztą podkreślają niektóre reklamy Subaru, osiągi są elementem zwiększającym bezpieczeństwo 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 Godzinę temu, Kristofor napisał: Te osiągi wersji 1.0 i 1.5 TSI (bez wersji 2.0 TSI bo to inna liga) są chyba przy aucie z kierowcą. Wystarczy że włączysz klimatyzację i już masz muła do momentu włączenia się sprężarki. Do tego spróbuj założyć box dachowy i zapakować 3 pasażerów:) No cóż moje spostrzeżenia są odwrotne, nowoczesny silnik o pojemności 1,5 z turbo ma momentu więcej niż Twój OBK (o moim 2.0 w XV nie wspominając) i ewidentnie przy większym obciążeniu radzi sobie lepiej z autem tam, gdzie NA zaczyna zdychać. Oczywiście wtedy spalanie mocno w górę ale coś za coś 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 (edytowane) Godzinę temu, GREGG napisał: No cóż moje spostrzeżenia są odwrotne, nowoczesny silnik o pojemności 1,5 z turbo ma momentu więcej niż Twój OBK (o moim 2.0 w XV nie wspominając) i ewidentnie przy większym obciążeniu radzi sobie lepiej z autem tam, gdzie NA zaczyna zdychać. Oczywiście wtedy spalanie mocno w górę ale coś za coś Pelna racja na korzysc TSI. Jade do Wloch na wakacje i mam lekkie obawy jak poradzi sobie OBK z 4 osobami i pelnym bagaznikiem i ew boxem. Do miejskiego turlania sie zastrzezen dynamicznych nie mam. Alternatywa jest XT ale duzo wieksze spalanie. Edytowane 22 Stycznia 2020 przez Lisek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Nie wiem jak można skodzinę porównywać z subaru , zwłaszcza napęd 4x4 który jest w skodzie tylko marketingowy. Poza tym w subaru wszystkie systemy bezpieczeństwa są w cenie, w skodzie za każdy asystent pasa, aktywny tempomat itp trzeba słono płacić.Tez myślałem ze brak siłowników przedniej klapy to minus, ale tylko do czasu jak w nowym forku otworzyłem przednia klapę i uniosłem, wazy to co nic, nie jest to ciężki kloc blachy jak w skodzie,czy volvo.Fotochromatyczne lusterko ze względu na bezwładność czasu reakcji tez ma wady, a w klasycznym jest taki klasyczny przełącznik -efekt taki samMam wrażenie ,ze pod nickami wyrażającymi zniesmaczenie marka, kryje się często zazdrosna konkurencja.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 3 minuty temu, radiolog napisał: Mam wrażenie ,ze pod nickami wyrażającymi zniesmaczenie marka, kryje się często zazdrosna konkurencja. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Masz wiele racji. Silnikowo mocnej Skody, choćby SuperB nie ma z czym porównać w Subaru. Paleta modeli i silnikow rożna. A co do „zazdrosnej konkurencji”... nie wiem jak Wasze odczucia, ale ja mam wrażenie, ze obecnie mało który sprzedawca samochodów ma większe pojecie o swoim produkcie, a co dopiero o konkurencji. Nawet jak przyjmujemy, ze maja „trole” na forach, to przy znikomej podaży Subaru w PL zapewne większość konkurencji nawet nie wie o istnieniu tej marki, a już na pewno nie traktuje jej jako kluczowego konkurenta. Ot, niszowa w PL marka z problemami wywołanymi przez normy emisji spalin, do tego prywatnie importowana. Dla koneserów i fanów. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Godzinę temu, radiolog napisał: Nie wiem jak można skodzinę porównywać z subaru , zwłaszcza napęd 4x4 który jest w skodzie tylko marketingowy. Tak mówią miejskie legendy. Też w nie kiedyś wierzyłem. Aż kupiłem żonie skodzinę 4x4 a jak sprzedałem OBK, to wybrałem inną markę z "protezą" (wg. tego forum) napędu 4x4. I teraz z autopsji mogę powiedzieć - że z całej tej trójki najsłabszy napęd w normalnym użytkowaniu - przy ruszaniu choćby na mokrym miał OBK - najpierw mielił przodem dopiero po zastanowieniu dopinał tył. Tak wiem - nie do pomyślenia w Subaru z manualnem. Moje aktualne auto poza tym, że pozbawione jest tych efektów specjalnych, jak trzeba to przyspiesza tak jak Forek XT SG, pali tyle co OBK a hamuje jak chyba żadne fabryczne Subaru w historii. Godzinę temu, radiolog napisał: Mam wrażenie ,ze pod nickami wyrażającymi zniesmaczenie marka, kryje się często zazdrosna konkurencja. Jestem wieloletnim fanem plejad i strasznie mi żal, że to co ogarnęli inni, jest nieosiągalne w żadnym modelu Subaru - przynajmniej w Europie. Godzinę temu, radiolog napisał: Fotochromatyczne lusterko ze względu na bezwładność czasu reakcji tez ma wady, a w klasycznym jest taki klasyczny przełącznik -efekt taki sam Cały bajer polega na tym, żeby fotochromatyczne były te zewnętrzne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xawery1939 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Godzinę temu, Tsunetomo napisał: przy znikomej podaży Subaru w PL zapewne większość konkurencji nawet nie wie o istnieniu tej marki, a już na pewno nie traktuje jej jako kluczowego konkurenta Naiwne myślenie. Inaczej duże koncerny nie wykupywałby technologii i małych marek. Godzinę temu, Tsunetomo napisał: Silnikowo mocnej Skody, choćby SuperB nie ma z czym porównać w Subaru Nie wiem o jakiej skodzie mowa.....ale Legacy XT począwszy od niższej ceny na skończywszy na jakości jest o dwie klasy wyżej od tandetnej skody 2.0 TSI 4x4. Z papierowymi osiągami skody też by nie szafował. Jakiś czas temu, tutaj, na trasie Łódź-Piotrków Tryb. miałem możliwość przekonać się co znaczy "mocna" skoda octavia V RSsssss w zestawieniu ze spokojnym Legacem 3,6. Słowem skoda = nudy. I proszę, jak czytam post, z wątpliwościami, że nie wiadomo czy objuczonym OBK2.5 można się wybrać na wakacje, to autorowi mogę tylko współczuć, że nie jeździł fiatem 126p i nie wie co to prawdziwa podróż w kanikułę i polecić National Lampoon's Vacation jako wakacyjny poradnik. 11 godzin temu, GREGG napisał: No cóż moje spostrzeżenia są odwrotne, nowoczesny silnik o pojemności 1,5 z turbo ma momentu więcej niż Twój OBK Jak uzyskasz właściwą temp. pracy jednostki. Jak zaczniesz z miejsca piłować to 1,5 będzie na moment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 2 minuty temu, Xawery1939 napisał: I proszę, jak czytam post, z wątpliwościami, że nie wiadomo czy objuczonym OBK2.5 można się wybrać na wakacje, to autorowi mogę tylko współczuć, że nie jeździł fiatem 126p i nie wie co to prawdziwa podróż w kanikułę i polecić National Lampoon's Vacation jako wakacyjny poradnik. Oczywiscie ze mozna ale pytanie jak komfortowa to bedzie jazda jezeli 140 km/h na tempomacie to bedzie max mozliwosci bo powyzej tego jest meczarnia osiagowa i absurdalne spalanie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xawery1939 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 56 minut temu, spawalniczy napisał: Moje aktualne auto poza tym, że pozbawione jest tych efektów specjalnych, jak trzeba to przyspiesza tak jak Forek XT SG, pali tyle co OBK a hamuje jak chyba żadne fabryczne Subaru w historii. Możesz zdradzić co to za perpetuum mobile. Tesla 3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Godzinę temu, spawalniczy napisał: przy ruszaniu choćby na mokrym miał OBK - najpierw mielił przodem dopiero po zastanowieniu dopinał tył. Tak wiem - nie do pomyślenia w Subaru z manualnem. to bardzo ciekawa historia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xawery1939 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 5 minut temu, Lisek napisał: Oczywiscie ze mozna ale pytanie jak komfortowa to bedzie jazda jezeli 140 km/h na tempomacie to bedzie max mozliwosci bo powyzej tego jest meczarnia osiagowa i absurdalne spalanie. Nie będzie aż tak komfortowa....jak w produktach producentów premium jak Lexus, Mercedes....ale to kompromis jak przystało na solidną średnia klasę family SUV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 2 godziny temu, radiolog napisał: Mam wrażenie ,ze pod nickami wyrażającymi zniesmaczenie marka, kryje się często zazdrosna konkurencja. No i FTZ. Wrogie siły konkurencji opanowały forum 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 49 minut temu, Xawery1939 napisał: Jak uzyskasz właściwą temp. pracy jednostki. Jak zaczniesz z miejsca piłować to 1,5 będzie na moment. Być może, ale tego się nie obawiam, jako świadomy user nie piłuję na zimno nawet swoich N/A Zresztą benzyniaki szybko się nagrzewają, a brak mrozów jeszcze bardziej likwiduje problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Godzinę temu, Xawery1939 napisał: Nie będzie aż tak komfortowa....jak w produktach producentów premium jak Lexus, Mercedes....ale to kompromis jak przystało na solidną średnia klasę family SUV Nie chodzi o marki premium a o ciut wiecej pod maska Subaru np H6 lub DIT albo nawet ciut mocniejsze NA np 2,5 DI 186 KM jak w USA . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafforester Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 17 godzin temu, Michał W. napisał: Też trudno mi zrozumieć, że dla kogoś ważniejsze są np. teleskopy maski czy ściemniające się lusterka od napędu lub prowadzenia auta. Dla mnie te elementy to tylko dodatki ale wiem, że każdy ma inne potrzeby i np. mój dobry kolega posiadający Peugeota 3008 na przejażdżce moim Foresterem interesował się głównie jego mutimediami. Hehe jakie dodatki? Do auta za 180 tys. zł ? To w służbowej Fabi 1.0TSI mam to wszystko. Te tzw 'dodatki' powinny być standardowym wyposażeniem każdego modelu, szczególnie, że w XT MY16 teleskopy do maski sa a lusterka fotochrom miałem już w Volvo w modele z 2000 r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się