Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, RoadRunner napisał:

Faktycznie 30 tysięczne interwały to za Izo ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zmieniać co 15. Co do reszty to raka sama argumentacja dotyczy silników turbo Subaru. Przy okazji to TSI mają także chłodzenie wodne (pompa elektryczna) turbo, które pracuje po wyłączeniu silnika jak trzeba. Ma XT takie coś ? :)

Przy systemie Auto Start&Stop jakoś nie widzę innego wyjścia jak wymuszone chłodzenie turbiny po wyłączeniu silnika. Przy okazji, kto oprócz paru procent technicznie oświeconych po forsownej jeździe czeka, aż się choć trochę motor schłodzi?? A interwały co 30kkm? Gadałem z chłopakami w ASO Forda. Może jeden na dziesięciu (w tym ja) wymienia oliwę częściej niż zaleca książka, czyli 30kkm. A silnik o śmiesznej pojemności 1,0 140KM (+chip) ma co robić.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radiolog napisał:

A ile superb z wysilonym silnikiem i interwałami olejowymi 30 tys systemem start stop i pałownikiem nie chłodzącym turbo pochodzi - 100 tys,zanim się łopatki urwą?

A ile Forek XT? Jakaś bez sensu dyskusja. Widzę, że niektórych fizycznie boli porównywanie Subaru do Skody, więcej dystansu. Zauważcie też, że osoby które się tu wypowiadają miały wiele różnych aut, różnych marek, Subaru również. Zazwyczaj te porównania są wyważone. Niestety nie da się dyskutować jak w grę wchodzi ideologia :)

  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, radiolog napisał:

Ale mówimy o e-boxerze, tryb bezemisyjny z turbo się chyba nie lubią i pewnie go tu nie ma dlatego


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Naprawdę? Ci nie-pro-eko Niemcy zrobili plug-in z zasięgiem 100km na 2.0 turbodieslu. 350de dostępne w GLE i E-klasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
49 minut temu, rydzada napisał:

Przy systemie Auto Start&Stop jakoś nie widzę innego wyjścia jak wymuszone chłodzenie turbiny po wyłączeniu silnika

Z technicznego punktu widzenia - niekoniecznie. Start&Stop działa zależnie od wielu parametrów. I tak gdy silnik nie osiągnął jeszcze normalnej temperatury pracy - nie działa. Gdy temperatura w kabinie zbyt wysoka wobec nastaw na klimie - nie działa ( bo tylko działający napędza kompresor). Nie ma więc przeciwwskazań, aby nie działał również wtedy, gdy temperatura jednostki napędowej zbyt wysoka ( zresztą ma to już miejsce ). Ale wymaga to zapewne w przypadku turbo innego oprogramowania i - być może - dodatkowych czujników temperatury pozwalających ocenić temperaturę turbo. Aczkolwiek chłodzenie turbiny po wyłączeniu silnika to chyba bardziej eleganckie rozwiązanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RoadRunner napisał:

Możesz napisać jak to policzyłeś skoro Skody nie ma w USA, a XT nie ma w PL ? Po opłatach celno-skarbowych XT wychodzi o 20-30 tysięcy PLN drożej od najwyżej wersji (L&K) Superba.

Tak na szybko przyjmuję €=$.

A jak potrzebujesz dane z tego samego rynku ....to:

Subaru Outback 3.6R $55,791 vs ŠKODA SUPERB SPORTLINE WAGON from $61,690  

Subaru Liberty/Legacy 3.6R AWD $49,491 vs OCTAVIA RS 245 WAGON from *$ 51,990

jak zaczniesz to doposażać do poziomu Subaru to zamiast Skody kupisz Subaru Levorg 2.0 GT-S AWD $55,736

 

Czuć prestiż ....L@K to jakiś skrót od Loui Vuitton? :D

Subaru pewnie dlatego  nie bawi się skróty od nazwisk...bo mogłoby to być źle przyjęte w USA 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Zyzol napisał:

Skoda wysyła swoich szpiegów nawet do USA. Wsiada taki nieogarnięty delikwent do 2.5, twierdzi, że jest "sluggish" oraz płacze, że nie ma XT. Powinien zostać zdemaskowany, bo to nie może tak być :) 

Ja to rozumiem inaczej ......dziennikarz tłumaczy że mocniejsza wersja sygnowana XT byłaby nice option.....Im not saying make it  standard...

powtarza jeszcze ....these aren't worried about the speed but its its nice have the option  oraz podkreśla, że  XT is amazing, but here we are in this Forester Touring nice and smooth  

 

Warto poczytać komentarze...tutaj gro osób narzeka ....a tymczasem pod filmem inny świat ...I am test driving the subaru forester 2020 touring on Monday. I am super excited :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Xawery1939 napisał:

Tak na szybko przyjmuję €=$.

A jak potrzebujesz dane z tego samego rynku ....to:

Subaru Outback 3.6R $55,791 vs ŠKODA SUPERB SPORTLINE WAGON from $61,690  

Subaru Liberty/Legacy 3.6R AWD $49,491 vs OCTAVIA RS 245 WAGON from *$ 51,990

jak zaczniesz to doposażać do poziomu Subaru to zamiast Skody kupisz Subaru Levorg 2.0 GT-S AWD $55,736

Bingo, ale to ciągle rynek nie nasz (Australia ?). I tu się zgadzam. Jeśli u nas byłby do kupienia OBK 3.6 to bez wahania bym go kupił, nawet jak byłby droższy od konkurencji, której de facto dla OBK nie ma bo wszystkie niby uterenowione wersje innych auto to zawias +3 cm i jakieś plastiki. 

Liczyłem koszt sprowadzenia i wychodzi wtedy sporo drożej od takiego Superba plus jeszcze koszt dostosowania do naszych przepisów.

 

Godzinę temu, Xawery1939 napisał:

Czuć prestiż ....L@K to jakiś skrót od Loui Vuitton? :D

Subaru pewnie dlatego  nie bawi się skróty od nazwisk...bo mogłoby to być źle przyjęte w USA 

Kupujesz dla nazwy czy dla tego co za tym idzie ? Wersja L&K mocno wyprzedza standard subaru jeśli chodzi o jakość wyposażenia.

 

Subaru miało limitowane wersje Imprezy "McRae" także nie podążaj tą drogą :)

Edytowane przez RoadRunner
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Xawery1939 napisał:

Tak na szybko przyjmuję €=$.

A jak potrzebujesz dane z tego samego rynku ....to:

Subaru Outback 3.6R $55,791 vs ŠKODA SUPERB SPORTLINE WAGON from $61,690  

Subaru Liberty/Legacy 3.6R AWD $49,491 vs OCTAVIA RS 245 WAGON from *$ 51,990

jak zaczniesz to doposażać do poziomu Subaru to zamiast Skody kupisz Subaru Levorg 2.0 GT-S AWD $55,736

 

Czuć prestiż ....L@K to jakiś skrót od Loui Vuitton? :D

Subaru pewnie dlatego  nie bawi się skróty od nazwisk...bo mogłoby to być źle przyjęte w USA 

W co chcesz doposazyc skode superb L&K czego nie ma subaru w serii, a moze trzeba bedzie odwrotnie doposazyc? Malo tego lista opcjonalnego wyposazenia dla subaru moze sie zrobic za krotka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, radiolog napisał:

A ile superb z wysilonym silnikiem i interwałami olejowymi 30 tys systemem start stop i pałownikiem nie chłodzącym turbo pochodzi - 100 tys,zanim się łopatki urwą?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Haha i pisze to uzytkownik pancernego 2.0D subaru :) gdzie silnik nie potrzebuje dlugich interwalow i braku chlodzenia turbo przy start-stop - sam z siebie potrafi sie rozsypac.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, RoadRunner napisał:

Bingo, ale to ciągle rynek nie nasz (Australia ?). I tu się zgadzam. Jeśli u nas byłby do kupienia OBK 3.6 to bez wahania bym go kupił, nawet jak byłby droższy od konkurencji, której de facto dla OBK nie ma bo wszystkie niby uterenowione wersje innych auto to zawias +3 cm i jakieś plastiki. 

Liczyłem koszt sprowadzenia i wychodzi wtedy sporo drożej od takiego Superba plus jeszcze koszt dostosowania do naszych przepisów.

Ja z tego nie robię problemu.......a jak po raz kolejny widać...Subaru wypada korzystniej w wolnorynkowych realiach.

33 minuty temu, RoadRunner napisał:

Wersja L&K mocno wyprzedza standard subaru jeśli chodzi o jakość wyposażenia.

Domyślam się, ale to wciąż skoda....a bajdełej Hermèsa już widziałem w zwykłym Subaru

39 minut temu, RoadRunner napisał:

Subaru miało limitowane wersje Imprezy "McRae" także nie podążaj tą drogą :)

McRea to skrót od nazwiska? Zawsze myślałem, że McRea to pełna nazwa rodziny/rodu

 

Nie odnosisz wrażenia, że  za bardzo czepiasz się szczegółów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Korton napisał:

W co chcesz doposazyc skode superb L&K czego nie ma subaru w serii, a moze trzeba bedzie odwrotnie doposazyc? Malo tego lista opcjonalnego wyposazenia dla subaru moze sie zrobic za krotka :)

Rozmarzyłem się..... przeczytanie tej listy pewnie jest niczym tygodniowy pobyt w La Quinta Resort & Club 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Xawery1939 napisał:

Warto poczytać komentarze...tutaj gro osób narzeka ....a tymczasem pod filmem inny świat ...I am test driving the subaru forester 2020 touring on Monday

 

Pod filmem inny świat bo mają w standardzie Forka z silnikiem 2.5. Jakby taki był u nas dostępny to byłoby mniej narzekania. Ja już piszesz na forum to pomyśl czasem, że jesteśmy w Polsce a nie za wielką wodą i mamy takie a nie inne opcje

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Xawery1939 napisał:

Warto poczytać komentarze...tutaj gro osób narzeka ....a tymczasem pod filmem inny świat

Warto, warto. Czy na pewno inny?

 

Motortrend got 9.6 seconds to 60 making it in the top 10 slowest cars you can buy.

 

Not after they dropped the turbo engine. I love my XT

100% with you on a xt version!!!

Power wise it is a little disappointing but overall it’s adequate, fit and finish are excellent

Stop Playing Subaru, bring back the turbo.

Especially when the test car; has an anemic 4 cylinder like this Subaru.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Xawery1939 napisał:

Nie odnosisz wrażenia, że  za bardzo czepiasz się szczegółów?

To nie ja rozpocząłem dyskusję o nazwach opcji wyposażenia zamiast skupić się co dana opcja zawiera.

 

@Dyrekcja czy obecna liczba Foresterów E-Boxer dostępna do testów jest docelowa czy będzie rosła ? Pytam bo w Olsztynie nie ma żadnego na stanie (przynajmniej wg. strony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2020 o 13:51, Andrzej Koper napisał:

Chwilowo jednak trzeba o tym zapomnieć i nie ma co drążyć tematu...bo mocne silniki  nie są dobre dla większości...:)

Bardzo dobrze rozumie to największy światowy producent samochodów i dlatego nowa  generacja napędu hybrydowego Toyoty jest mocniejsza i dynamiczniejsza od poprzedniej  :yahoo:

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Korton napisał:

W co chcesz doposazyc skode superb L&K czego nie ma subaru w serii, a moze trzeba bedzie odwrotnie doposazyc? Malo tego lista opcjonalnego wyposazenia dla subaru moze sie zrobic za krotka :)

Super L&K nie ma szyberdachu, aktywnego tempomatu,podgrzewanej kierownicy,kurtyn powietrznych tyl. To wszystko ma OBK w standardzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aflinta napisał:

Serio? W opcji też nie?

Dokładnie. Jaki sens ma porównanie co jest w serii a co nie ? Za wszystko się płaci. U niektórych w cenie bazowej a u innych w opcji. Doposażmy auta podobnie i zerknijmy na cenę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aflinta napisał:

Serio? W opcji też nie?

 

Superb Scout, którego wersja bazowa kosztuje 177.400 zł. nie posiada w standardzie min. bocznych poduszek powietrznych z tyłu (??), kamery cofania, całej rzeszy udogodnień zwanych w Subaru EyeSight, radia DAB, jakiejkolwiek nawigacji, elektrycznie sterowanych siedzeń, lepszej tapicerki niż materiałowa, okna dachowego itp. Doposażenie winduje cenę auta do poziomu Audi A4 Allroad, które jest nieco mniejsze, ale na pewno zgrabniejsze i ładniejsze. Jedyną zaletą Suberba względem OBK jest bezspornie lepsze przyspieszenie i na tym koniec. Auto w wersji sedan nawet może się podobać, ma pewien urok, ale kombi to już czysto praktyczne auto, gdzie monstrualny tył psuje cały efekt. Może dlatego na krótkiej liście miałem OBK i Audi A4 Allroad, ponieważ oba auta jako kombi mają stosunkowo ścięty tył, przez co zachowują jakiś tam wygląd. 

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Kristofor napisał:

 

Superb Scout, którego wersja bazowa kosztuje 177.400 zł. nie posiada w standardzie min. bocznych poduszek powietrznych z tyłu (??)

Bocznych poduszek z tylu w Outbacku też nie uświadczysz bo to zupełna nowość i niewiele aut je ma choć w Skodzie da się je chyba nawet w Scali dokupić.

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jaca68 napisał:

Bardzo dobrze rozumie to największy światowy producent samochodów i dlatego nowa  generacja napędu hybrydowego Toyoty jest mocniejsza i dynamiczniejsza od poprzedniej  :yahoo:

 

słuszna uwaga , że to największy światowy producent samochodów.....:)  wie najlepiej czego Polak oczekuje i potrafi się dostosować :D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, GREGG napisał:

 

Pod filmem inny świat bo mają w standardzie Forka z silnikiem 2.5. Jakby taki był u nas dostępny to byłoby mniej narzekania. Ja już piszesz na forum to pomyśl czasem, że jesteśmy w Polsce a nie za wielką wodą i mamy takie a nie inne opcje

Odnoszę się do krytyki na podstawie jednego słowa wyjętego z kontekstu …materiału, który ma być odpowiedzią....czy Subaru Forester 2020 to najlepszy SUV AWD dla Twojej rodziny!?

Rozumiem.... że jak kontent został wrzucony na forum SIP, a nie został nagrany w Polsce i nie dotyczy polskich standardów....to już nie mogę nic pisać …..w trosce o stan "zdrowia" marud z forum, które chcą kupić Subaru, którego nie ma na Polskim rynku lub takiego, którego w ogóle nie ma. 

A na forum SIP nie ma takich osób, które zamiast wylewać gorycz..... poruszają się po polskich drogach Subaru, które nie są dostępne w EU salonach?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...