Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, spawalniczy napisał:


Bo nie masz CVT. Moje wcześniejsze cztery Subaru z manualem też tak nie robiły.

Pewnie nie nauczyłeś się obsługi skrzyni CVT. Ja tez nie... i sprzedałem OBK .A trzeba było nam iść na kurs jazdy, jakieś 500 km i Pan Andrzej by nas nauczył... i mocy byłoby aż nadto, i osiągi aż za duże, i spalenie by spadło, i wyć by przestał... ;) 

Edytowane przez Tsunetomo
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety potrafią zamielić. XT na skręconych kołach potrafi nawet zapiszcec na suchym. Przepustnicy nie odcina ale kontrolka miga na konsoli. W XV nie zdarzyło mi się ale raz że rzadziej jeżdżę 2 że niutkow mniej.

Z rozrzewnieniem wspominam czasy poprzednich subarakow kiedy po ostrym włączeniu się do ruchu z podporządkowanej na śliskim z automatu się kontrę zakladalo

Żeby nie było że marudzę ale te nowe subaraki też mają swoje plusy.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, spawalniczy napisał:

I teraz z autopsji mogę powiedzieć - że z całej tej trójki najsłabszy napęd w normalnym użytkowaniu - przy ruszaniu choćby na mokrym miał OBK - najpierw mielił przodem dopiero po zastanowieniu dopinał tył. Tak wiem - nie do pomyślenia w Subaru z manualnem.

 

Zrozumiałem , jak się okazuje błędnie , że to OBK z manualem :)

 

 

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Pewnie nie nauczyłeś się obsługi skrzyni CVT. Ja tez nie... i sprzedałem OBK .A trzeba było nam iść na kurs jazdy, jakieś 500 km i Pan Andrzej by nas nauczył... i mocy byłoby aż nadto, i osiągi aż za duże, i spalenie by spadło, i wyć by przestał... ;) 

 

na naukę nigdy nie jest za późno... :) tym bardziej , że powyższe zdanie świadczy o dużych  problemach właściciela z eksploatacją OBK z CVT ;)

  • Super! 1
  • Haha 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 

na naukę nigdy nie jest za późno... :) tym bardziej , że powyższe zdanie świadczy o dużych  problemach właściciela z eksploatacją OBK z CVT ;)

Ja osobiście problemów nie mialem. Po prostu sprzedałem. Zapewne wyczuł Pan pewien sarkazm. CVT to akurat nie wymaga nauki, to mocna strona tego auta. Braki mocy zaś są subiektywne - mnie „zmęczyły”, choć auto wspominam bardzo dobrze.

Swoją drogą nabył go pierwszy człowiek który przyjechał. Liczna rzesza dzwoniących węszyła podstęp (kto „normalny” sprzedaje dwuletnie auto z 26 tys przebiegu? Panie, gdzie jest „haczyk”?). Miły starszy Pan z zięciem szukał pewnego, dużego auta na wypady nad jezioro. Pozdrawiam go serdecznie, mając nadzieje, że dobrze mu służy :) Prawdą jest, że z odsprzedażą OBK (jak cena jest rozsądna) problemów brak. A auto jest naprawdę fajne, jeśli nie przeszkadza umiarkowana dynamika. Może za dwa lata, jak będzie nowy model z nieco wzmocnionym 2,5 podejmę ponownie temat. 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Pewnie nie nauczyłeś się obsługi skrzyni CVT. Ja tez nie... i sprzedałem OBK .A trzeba było nam iść na kurs jazdy, jakieś 500 km i Pan Andrzej by nas nauczył... i mocy byłoby aż nadto, i osiągi aż za duże, i spalenie by spadło, i wyć by przestał... ;) 

Dokładnie mocy aż nad to....proponuje wybierz się na tor kartingowy....może jakiś kilkulatek zademonstruje w mocnym - 4kW, tylnonapędowym bolidzie dlaczego przód potrafi odjechać na skręconych kołach przy nieumiejętnym obchodzeniu się z "przepustnicą".

 

  • Zmieszany 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Xawery1939 napisał:

Dokładnie mocy aż nad to....proponuje wybierz się na tor kartingowy....może jakiś kilkulatek zademonstruje w mocnym - 4kW, tylnonapędowym bolidzie dlaczego przód potrafi odjechać na skręconych kołach przy nieumiejętnym obchodzeniu się z "przepustnicą".

 

Dobrze, tak zrobię, dziękuję za radę :)  Masz może jakiegoś kilkulatka wypożyczyć?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

Bo nie masz CVT. Moje wcześniejsze cztery Subaru z manualem też tak nie robiły

Zdaje się, że temat startu na skręconych kołach był już wałkowany

A dlaczego na starcie RWD mają przewagę nad FWD i dlaczego?

Czy powierzchnia styku opon do nawierzchni jest taka sama na skręconych kołach jak ta kiedy jedziesz na wprost?

Jak odpowiesz i połączysz punkty to napisz dlaczego CVT jest takie zajebiste

 

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Xawery1939 napisał:

Naiwne myślenie. Inaczej duże koncerny nie wykupywałby technologii i małych marek.

Nie wiem o jakiej skodzie mowa.....ale Legacy XT począwszy od niższej ceny na skończywszy na jakości jest o dwie klasy wyżej od tandetnej skody 2.0 TSI 4x4. 

Z papierowymi osiągami skody też by nie szafował. Jakiś czas temu, tutaj, na trasie Łódź-Piotrków Tryb. miałem możliwość przekonać się co znaczy "mocna" skoda octavia V RSsssss w zestawieniu ze spokojnym Legacem 3,6. Słowem skoda = nudy.

I proszę, jak czytam post, z wątpliwościami, że nie wiadomo czy objuczonym OBK2.5 można się wybrać na wakacje, to autorowi mogę tylko współczuć, że nie jeździł fiatem 126p i nie wie co to prawdziwa podróż w kanikułę i polecić National Lampoon's Vacation jako wakacyjny poradnik.

Jak uzyskasz właściwą temp. pracy jednostki. Jak zaczniesz z miejsca piłować to 1,5 będzie na moment.

Odpowiem Ci, bo wyszła jak widzę niezła g-burza :)

Miałem na myśli, że statystyczny sprzedawca samochodów nie ma pojęcia o konkurencji (zarządy koncernów jak zauważyłeś słusznie na pewno mają), a teoria, że siedzą na forum SIP i hejtują Subaru jest tak samo prawdziwa jak paski w Wiadomościach. Ale to tylko moja opinia. Mogę się mylić i każdy koncern ma na etacie ludzi chcących zniszczyć markę Subaru.

 

O jakiej Skodzie? Dostępnej w sprzedaży w każdym salonie 2.0 TSI 272 KM, Legacy XT... u nas niedostępny. Nie jeździłem, wiec nie wiem,  czy jest o dwie klasy wyżej, ale wierzę, że Ty jeździłeś i takie masz doświadczenie. 

 

Ocenę parametrów Skody dokonałeś na podstawie tego, ze jak rozumiem byłeś szybszy od kogoś w RS? Czyżbyś scigał się na publicznej drodze? Ciekawie wyciągnięty wniosek - założyłeś, że koleś ze Skody ścigał się z Tobą? 

 

OBK oczywiście da się wybrać na urlop. Jest miło, przyjemnie, wygodnie. Co do porównania z maluchem... telefon komórkowy masz? A pamiętasz jak biegało się do sołtysa zadzwonić? To się nazywa postęp cywilizacyjny.

 

Mogę jeszcze prosić o rozwinięcie tej myśli z wielkością inwestycji w kopalnie kobaltu? Lubię rozumieć otaczający nas świat, a tu, nie boję się przyznać, nie wiem co miałeś na myśli.

 

Pamiętajmy, że TF służy wymianie opinii ;)

 

Pozdrowienia i radości z jazdy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Gazik napisał:

przed erą CVT?

Łi było kilka ….i jakoś nigdy nie miałem i nie mam potrzeby próbować "dynamicznie" ruszać przy skręconych kołach. Wystarczy mi przekonanie, że optymalnie jest to zrobić na prostych. Może się mylę ale Dragstrip jest do jazdy na wprost....a Ci co tam startują starają się jechać na wprost...owszem są jeszcze inne czynniki jak  czas reakcji, moment obrotowy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to wyjaśnić prosciej? Nie zauważyłeś zmiany w zachowaniu samochodu w stosunku do wcześniejszych wersji w manualu. Z czterolapa z tendencją do rycia przodem stal się że zacytuję klasyka " podkuta swinia na terakocie"

A forumowo poprawna wersja twierdzi że kierowcy nie umieją ruszac ma skręconych kołach

 

Przerabiałem to już w legacy SBD 5MT - ze sprzęgłem nie miałem problemu ale wał się wygł

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Tsunetomo napisał:

O jakiej Skodzie? Dostępnej w sprzedaży w każdym salonie 2.0 TSI 272 KM, Legacy XT... u nas niedostępny. Nie jeździłem, wiec nie wiem,  czy jest o dwie klasy wyżej, ale wierzę, że Ty jeździłeś i takie masz doświadczenie. 

Takie są moje odczucia.

12 minut temu, Tsunetomo napisał:

Ocenę parametrów Skody dokonałeś na podstawie tego, ze jak rozumiem byłeś szybszy od kogoś w RS? Czyżbyś scigał się na publicznej drodze? Ciekawie wyciągnięty wniosek - założyłeś, że koleś ze Skody ścigał się z Tobą? 

Po trójkroć TAK.

14 minut temu, Tsunetomo napisał:

OBK oczywiście da się wybrać na urlop. Jest miło, przyjemnie, wygodnie. Co do porównania z maluchem... telefon komórkowy masz? A pamiętasz jak biegało się do sołtysa zadzwonić? To się nazywa postęp cywilizacyjny.

To już z kolegą @Lisek sobie wyjaśniliśmy. Tutaj bym uważał...łatwo pomylić postęp technologiczny z marketingiem :D

19 minut temu, Tsunetomo napisał:

Mogę jeszcze prosić o rozwinięcie tej myśli z wielkością inwestycji w kopalnie kobaltu? Lubię rozumieć otaczający nas świat, a tu, nie boję się przyznać, nie wiem co miałeś na myśli

https://www.theglobalist.com/batteries-mining-cobalt-democratic-republic-of-congo/

https://www.raconteur.net/business-innovation/cobalt-mining-human-rights

Teraz wiesz co to postęp technologiczny? ;)

36 minut temu, Tsunetomo napisał:

Pamiętajmy, że TF służy wymianie opinii ;)

Zapiszę sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Xawery1939 napisał:

Takie są moje odczucia.

Po trójkroć TAK.

To już z kolegą @Lisek sobie wyjaśniliśmy. Tutaj bym uważał...łatwo pomylić postęp technologiczny z marketingiem :D

https://www.theglobalist.com/batteries-mining-cobalt-democratic-republic-of-congo/

https://www.raconteur.net/business-innovation/cobalt-mining-human-rights

Teraz wiesz co to postęp technologiczny? ;)

Zapiszę sobie.

Zmiażdżony potęgą i siłą Twej logiki, wiedzy i doświadczenia zamilknę :)

Dobrej nocy. I dobrego samopoczucia po wsze czasy. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Gazik napisał:

Nie wiem jak to wyjaśnić prosciej? Nie zauważyłeś zmiany w zachowaniu samochodu w stosunku do wcześniejszych wersji w manualu. Z czterolapa z tendencją do rycia przodem stal się że zacytuję klasyka " podkuta swinia na terakocie"emoji6.png

A forumowo poprawna wersja twierdzi że kierowcy nie umieją ruszac ma skręconych kołach

 

Przerabiałem to już w legacy SBD 5MT - ze sprzęgłem nie miałem problemu ale wał się wygłemoji6.png

No cóż jak się przesiadłem z Legacy 2.0RA MT z Polskiego salonu do Legacy 3.6r AT5 z Hameryki to jedyne co zauważyłem (poza tym blichtrem we wnętrzu i wstawkami imitującymi drewno B)), że przy ruszaniu na wprost potrafi się zapalić kontrolka trakcji :blink:

i z góry założyłem ze skręcenie kół raczej nie poprawi sytuacji....może i błędnie

  • Zmieszany 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tsunetomo napisał:

Zmiażdżony potęgą i siłą Twej logiki, wiedzy i doświadczenia zamilknę :)

No nie przesadzaj...nie jest z Tobą aż tak źle...coś tam o Subaru wiesz, skodą jeździłeś, telefon masz i piszesz że nawet sołtysa poznałeś.. światowiec znaczy.

A ja nic ...ani o Subaru z CVT bo żona zabrała na wyłączność...skodą to tylko w internetach mogę się podelektować i kiedy teścia spotykam...swoją drogą ta skoda to całkiem pakowny wózek na zakupy....telefonu praktycznie nie mam, bo ilekroć jakiś nabędę to dzieci zabierają...sołtysa nie znam a od polityki stornię.

Zatem dzięki za ciepłe słowa otuchy. :)

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Zyzol napisał:

Czyli zamiast się doktoryzować, poszedłeś na łatwiznę :biglol: Chyba nie stanowisz dobrego przykładu do naśladowania. A może...

No nie. Poddałem się i zaakceptowałem niewątpliwie gorsze, ale nie wymagające tyle wysiłku włożonego w naukę obsługi, rozwiązania Niemców z Daimlera czy Chińczyków z Volvo. Zaoszczędzony czas poświęciłem na doktoryzowanie się w innych obszarach. Kto co lubi ;)

A sentyment do marki... jak widać ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Xawery1939 napisał:

Nie wiem o jakiej skodzie mowa.....ale Legacy XT począwszy od niższej ceny

Możesz napisać jak to policzyłeś skoro Skody nie ma w USA, a XT nie ma w PL ? Po opłatach celno-skarbowych XT wychodzi o 20-30 tysięcy PLN drożej od najwyżej wersji (L&K) Superba.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, radiolog napisał:

A ile superb z wysilonym silnikiem i interwałami olejowymi 30 tys systemem start stop i pałownikiem nie chłodzącym turbo pochodzi - 100 tys,zanim się łopatki urwą?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Faktycznie 30 tysięczne interwały to za dużo ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zmieniać co 15. Co do reszty to taka sama argumentacja dotyczy silników turbo Subaru. Przy okazji to TSI mają także chłodzenie wodne (pompa elektryczna) turbo, które pracuje po wyłączeniu silnika jak trzeba. Ma XT takie coś ? :)

Edytowane przez RoadRunner
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...